{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Hvilken af disse 2 forstærkere ville du vælge og hvorfor?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Er ved at udbygge anlægget i min bil og står og skal til at have fat i en 4 kanals forstærker til at trække mine dørhøjtalere i alle 4 døre. Men jeg står og kigger på 2 forskellige forstærkere og er ikke 100% sikker i mit valg mellem den ene eller den anden. Så hvad for en af de 2 ville du vælge og hvorfor??

1:
Hertz HCP4
http://carsound.dk/produkt.asp?id=26754

2:
EXCURSION HIGH POWER HXA 85 SQL
http://www.hilmars-audio.dk/shop/excursion-high-power-6891p.html

Jeg har allerede en monoblock siddende til at styre min sub som er en:
EXCURSION HIGH POWER HXA 2K
http://www.hilmars-audio.dk/shop/excursion-high-power-6893p.html

Og hvis jeg har målene på selve baskassen og nogle billeder af hvordan kassen ser ud, kan folk så muligvis foreslå en alternativ sub at fyre i kassen??.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken af disse 2 forstærkere ville du vælge og hvorfor??
  • #2   17. jul 2017 Jeg ville sådan lige umidelbart vælge Hertz'en fordi den på papiret har mindre forvrængning og bedre signal/støj forhold... og så kender jeg slet ikke det andet mærke der smiley

  • #3   17. jul 2017 PSA Project, hvordan finder du de oplysninger?. For ham der er min kontakt, siger sjovt nok det modsatte i forhold til Hertzen. At den var Excursion har mere overskud og skulle forvrænge mindre osv.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #4   17. jul 2017 Jeg ville vælge hertz, ang sub der skal kassen altså special fremstilles til hver enhed, der er en lang liste af forskellige tal og parametre som skal indtastes i et program der så kan regne kassen ud. Så man køber sub enheden først og bygger kassen så det passer, det er jo meget forskelligt om de er bedst i lukket, portet, båndpas osv. At bygge den perfekte subwoofer er en helt videnskab i sig selv, jeg har brugt flere dage på at udregne en kasse og finjustere målene, så den spiller helt perfekt.

  • #5   17. jul 2017 Ville høre Cody. Om han stadig har en B2 Quatro til salg. Han skulle havde haft vandskade så kassen er beskadiget men ikke indholdet...

  • #6   17. jul 2017 Kompressor Knud, jeg har haft sendt målene på kassen, samt røre og billeder til Carsound som har haft anbefalet en sub der passer i kassen og de dimensioner den har.

    Min monoblock til subben er også en Excursion. Men den sub jeg "fik med" er så stået af, så skal have en ny sub men vil helst gerne beholde kassen da jeg ikke lige har 3-4k til en sub+kasse.


  • #7   17. jul 2017 Alternative forslag til forstærker er også velkommen. Hører dog fortrinsvis techno, hardstyle osv, over noget rock og lidt andet smiley

  • #8   18. jul 2017 Så i siger at Hertzen er det bedre valg?. Hvis I har andre eller bedre forslag og det er noget carsound sælger til omkring 2000 så sig til smiley

  • #9   18. jul 2017 Hertz'en har uden tvivl det bedste specs, både hvad angår frekvensrespons, forvrængning, samt S/N forhold.
    Det eneste jeg personligt ser som et stort minus er, at Highpass er "fixed", og ikke justerbart som på Excursion.
    Er generelt meget tilfreds med Hertz, så det går du aldrig galt med!

    Dog tror jeg at de færreste herinde (mig selv inkl) har hørt den pågældende forstærker fra XC, så det er svært at sammenligne!


  • #10   18. jul 2017 nu har du ikke sagt noget om hvad højttalere den skal trække.
    men de skal ikke kræve alt for mange hvis du vælger den Hertz forstærker da den "kun" er på 55 watt i 4 ohm.
    den anden er på 150 watt og det vil altså give en del mere overskud og kontrol over dine højttalere.


  • #11   18. jul 2017 Tonny, lige nu er der standard højtalere i bilen, men de er alle sammen mere eller mindre i stykker og skal skiftes på sigt. Har sub i bagagerummet og skal have komponentsæt rundt i alle dørene.

    Men min headunit er på 4x50 og den spiller i og for sig uden de store problemer sagtens bilen op.

    Kigger lidt på noget Crunch eller Rainbow hos CarSound men ved ikke om det er noget skrammel eller hvordan?


  • #12   18. jul 2017 det kan godt være der står 4x50 watt på din Radio men hvis du kigger i manualen vil du sikkert kunne se et den rent faktisk kun er på 4x15 rms watt eller der omkring.


  • #13   18. jul 2017 Det er faktisk i manualen der står 4x50

  • #14   18. jul 2017 men ikke rms watt så er det i værtfald den første Radio jeg har hørt om

  • #15   18. jul 2017 Der står bare 4x50 Watt max,

  • #16   18. jul 2017 ja nøjagtigt. men den er kun omkring 15-17 RMS watt. men sådan er det med alle radioer.
    netop derfor det er en god ide med en ekstra forstærker


  • #17   18. jul 2017 Tonny, tricket er så hvad man skal vælge smiley

  • #18   18. jul 2017 med Hertz skal du tænke lidt over at de nye højttalere du køber på et tidspunkt ikke skal være alt for kraftige.
    med excursion kan du købe stort set alt da du har rigeligt med Power.

    jeg må ikke anbefale dig andre forstærkere her inde da jeg selv er forhandler og det vil være reklame



Kommentér på:
Hvilken af disse 2 forstærkere ville du vælge og hvorfor??

Annonce