{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.001 visninger | Oprettet:

ingen strøm til radio {{forumTopicSubject}}

hej bilgalleri, jeg har installeret et iso stik efter en skema i min golf 1 da tidligere ejer havde klippet det ud. den radio der sad i før fik strøm og har overført kablerne ud fra farvekoden bag på radioen. nu er spørgsmålet bare, hvorfor får den nye ikke strøm, hverken når man drejer nøglen eller noget ???? håber i har nogle ideer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen strøm til radio
  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #1   16. sep 2017 nogle radioer skal der byttes om på rød og gul ledning

  • #2   17. sep 2017 Prøvelampe og tjek at der er plus på den ene hele tiden (sikkert den røde)
    Den anden skal virke når nøglen sættes i eller drejes.
    Gør de ikke det, er der sandsynligvis brændt en sikring et sted, eller den er muligvis fjernet i forbindelse med radioen er fjernet?
    Tjek også lige at din stelforbindelse også ER en stelforbindelse.


  • #3   17. sep 2017 Du kan ikke regne med at farverne i bilens ledningsnet, stemmer overens med din radios! I værste fald kan du brænde din radio af, ved bare at forsøge dig frem, så gør dig selv den ulejlighed at mål efter med et multimeter som det første!

  • #4   17. sep 2017 farverne passer overhovedet ikke i sådan en gammel golf du bliver nød til at måle dig frem.
    på billedet ser det også ud til der allerede er lavet noget om fra de originale og så kan man slet ikke regne med det er lavet med de rigtige farver


  • #5   17. sep 2017 der er 12.2v i den røde og strøm i den gule når der er tænding på den og der er stel i den brune/ sorte, men den reagere stadig ikke.


  • #6   18. sep 2017 nu ved jeg ikke hvad radio du har men det plejer at skulle være konstant strøm på den gule og trænings strøm på den røde.
    Men den burde kunne tænde når der er strøm på bægge to


  • #7   18. sep 2017 Det kan nu lige så godt være den røde der er konstant +
    Det er som regel den der sidder modsat stel (sort) i ISO-stikket. Men hvis jeg husker ret er der også en ledning til lys i display på nogle ISO-stik, ligesom der kan være udtag til motorantenne/forstærker m.m. Så få tjekket, at der er de tilslutninger der er nødvendige for at få liv i den radio.


  • #8   18. sep 2017 Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set er radio hvor rød var konstant + alle de store mærker (alpine Pioneer og så videre) har gul som konstant + dog skal man nogle gange bytte om på dem fordi de sider anderledes i bilen men stadig gul på radioen der skal have konstant +.

    de andre du snakker om er ligemeget i den her sammenhæng da der kun er brug for stel. trænings strøm og konstant + for radioen skulle tænde


Kommentér på:
ingen strøm til radio

Annonce