{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

resons dæmpning døre osv. {{forumTopicSubject}}

hej bg.
jeg skal til at lave støj/resonas dæmpning i døre på min bil jeg har ikke gjort det før
er de her fra T-hansen noget værd

http://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/hifi-montering/lyddaempning/daempemaatter-til-dore-4-stk.-90x31-cm/n-482160252/pn-482144600/

http://www.thansen.dk/bil/udstyr/hifi/hifi-montering/lyddaempning/lyddaempning-selvklaebende-40x50-cm-4-stk/n-482160252/pn-482144597/

eller må jeg bide i det sure æble og vente til jeg kan få andet hjem andet sted fra ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  resons dæmpning døre osv.
  • #1   14. okt 2017 Jeg har prøvet det produkt som thansen har. Det er "virker" ligeså godt som alt mulig andet butyl. Nemt at arbejde med osv.

    Men det smelter når bilen bliver varm om sommeren. Så det kan finde på at løbe ud af drænhuller i døre og bagklap.


  • #2   14. okt 2017 smelter ligefrem det ville være temmelig skod hvis det skete jeg håbede ellers lige på jeg kunne gøre det i dag men jeg har kun T-hansen i nærheden

  • #3   14. okt 2017 Prøv. Jeg har smidt det på på undersiden af mit tag, i bagagerum og hjulkasser i bag osv. Det er ikke smeltet.

    Men min brors bil hvor vi har smidt det i døre og bagklap, der løber der en smule ud når det er rigtig varmt i vejret.

    Husk at smid noget lyddæmpning, altså noget lydabsoberende i samtidig.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #4   14. okt 2017 dynamat
    du kan evt lure lidt på youtube


  • #5   14. okt 2017 syntes dynamat er dyrt sammenlignet med alt andet jeg har fundet
    hvordan med det Lyddæmpning jeg har fundet skal det bare ovenpå det andet ? tænker det bliver et tyk lag i sidste ende


  • #6   14. okt 2017 Har ikke set nogen bruge det skum produkt som thansen har. Virker ret besværligt at arbejde med kunne jeg forestille mig.

    Jeg har lige bestilt inde fra bilstereoklub.com
    Deres 2mm noise pro er på tilbud. Og så ellers noget gladen aero-wave og aero-foam som absorber/lyddæmpning. Absorberen skal på plastik delene, altså bagside af beklædning, loft osv.


  • #7   14. okt 2017 det fra T-hansen ser også noget anderledes ud end andre produkter.
    men for at være sikker på jeg har forstået det rigtigt
    de vibrations dæmpene direkte på metallet ( døre loft osv) og så aero-foam på dør bekledningen ?
    hvad så med aero wave du skriver er aero wave og aero-foam til samme formål bare forskellige produkter eller hvordan ?


  • #8   14. okt 2017 Ja aero-foam og aero-wave kan det samme. Aero-wave er bare lidt bedre lidt dyre og fylder mere. Så det kommer lidt an på hvad der er plads til de forskellige steder i bilen. Aero-wave ville jeg smide bag dørebeklædning og beklædning til a-b-c stolperne.

    Resonans dæmpningen skal direkte på metal, behøver ikke at dække metallet 100%. Og så bruges det også til at lukke alle huller i den inderste metalplade i dørene, så højtalerens for og bagside bliver adskilt så meget som muligt.


  • #9   14. okt 2017 okay super mange tak for hjælpe jeg tror jeg prøver de dæmpe måtter fra thansen og så bestiller jeg noget aero-foam og aero wave og laver i næste weekend smiley
    tak for hjælpen indtil videre smiley


  • #10   14. okt 2017 Det var så lidt.

    Tjek evt caraudiofabrication fra YouTube. Han er ekstremt grundig.

    https://youtu.be/oIzkhrkTZwk

    Der kan du se principperne bag lyddæmpning.


  • #11   14. okt 2017 Du må gerne give feedback når du har prøvet det fra thansen. smiley

  • #12   14. okt 2017 et helt andet stereo spørgsmål hvad gør i i forhold til nye højtaler ledninger i døren
    bore i nye huller i dør/karros og køre ny ledning der igennem eller hvordan ?


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #13   14. okt 2017 mht Dynamat
    kval koster ville aldrig købe andet end mærke vare hos tivoli hansen
    man får hvad man betaler for


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #14   14. okt 2017 hvis det er nødvendigt ville jeg bore huller og købe nogle gummi genneføringer men du skal huske at grunde og male hullet så det ikke skaber tæring
    evt finde nogle gummi rør du kan føre ledningerne gennem så det bliver pænt
    krympe flex vil nok blive for stift


  • #15   14. okt 2017 rene vi kan godt blive enig om at kvalitet som regel koster mere og man får hvad man betaler for men bare fordi det er T-hansen der sælger og det ikke er dynamat betyder det ikke det er et dårligt produkt også derfor jeg søgte erfaringer ikke meninger smiley
    jeg ville helst undgå at bore huller jeg må se hvad jeg evt ellers kan gøre smiley


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #16   14. okt 2017 når du ligger emner op i et forum vil der altid komme meninger og holdninger med i de svar du får det er så´dig opgave at sortere i de svar og bruge dem der passer ind i dit cirkus
    og du får så lige en mening mere med på vejen hehe
    hvis du ser hvad de sælger hos tivoli hansen vil du se at det er en penge maskine uden hensyn til kval der med ikke sagt at alt det de sælger er dårligt
    held og lykke med dit projekt hvis du har mulighed for det ville det være fedt med en db måling før og efter og lægge dit resultat op i denne tråd så vi kan se dit resultat


  • #17   14. okt 2017 Har set alle Car Audio Fabrication's videoer smiley Der er satme go'e

  • #18   14. okt 2017 jeg har desværre ikke mulighed for en db test jeg har monteret resonans dæmpningen det var hvertfald nemt at arbejde med.
    men mangler stadig støjdempning en ordentlig forstærker og højtaler/ledning montering så det var kun lige starten jeg lavede i dag smiley


  • #19   14. okt 2017 Hvilken bil er der tale om?

  • #20   15. okt 2017 Det en Vectra c

  • #21   16. okt 2017 biltema har noget det fungerer ganske udemærket...

  • #22   17. okt 2017 nu er det fra thansen monteres i alle 4 døre bagage rum og bagklap og det har gjort en kæmpe forskel.


  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #23   21. okt 2018 Thansens butyl dæmpematter er noget lort. Det smelter i sommervarmen, og har nærmest ødelagt dørene i min bil, fordi det løber/drypper i dørlås, vinduer og selve højtaleren.
    Brugte det også i den bil jeg havde før, her virkede det helt fint så jeg tror de har skiftet producent -eller også har producenten bare ændret “formlen“ lidt.
    Så vil klart anbefale at gå langt uden om thansens produkt og købe kvalitet fra en producent som står ved sit ansvar.


  • Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #24   21. okt 2018

    profilbillede
  • #25   21. okt 2018 Emnet er et år gammelt. XD

Kommentér på:
resons dæmpning døre osv.

Annonce