{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Tobias L
Tobias L
Tilmeldt:
23. sep 2015
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23

Subwoofer box kalkulation {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens.
Nogen som har forstand på hvordan jeg regner ud hvor stor min box skal være. Samme med port størelse og længe?

Jeg vil gerne lave en Ported box til min Pioneer TS-SW2002D2
Har parameterene på billedet her smiley

Håber i kan give mig nogle fif.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Subwoofer box kalkulation
  • Tobias L
    Tobias L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23
    #2   13. dec 2017 Der står jo bare hvad de anbefaler ved en lukket kasse. Jeg vil gerne lave en med port smiley

  • #3   13. dec 2017 Alt efter hvad du har af oplysninger på enheden kan du måske bruge WinISD

  • #4   13. dec 2017 Det er en Shallow enhed... den vil ikke performe ret godt i et portet kabinet... De skriver godt nok den kan bruges i IB setup... (Free-air eller infinite baffle) men den vil performe bedst i lukket kabinet... der er tale om en enhed der er god til SQ (lydkvalitet) men elendig til SPL...

  • #5   14. dec 2017 Måden du også kan gøre det på "mest præcist"
    Er at udlæse dine data direkte fra enheden med en thiele small parameter "måler"
    Den giver dig de helt korrekt data på din Enhed.
    Og ikke fabriksdata som godt kan være meget forkerte.
    Jeg importere de data ind i et program tilhørende til og får derved en 100% præcis kabinet beregning.
    Vil du gøre det endnu mere præcist så laver du en transfer funktions måling i bilen og de testresultater taster du også ind i programmet..
    Sådan vil du opnå en noget nær perfekt subwoofer kasse til netop din bil.



  • Tobias L
    Tobias L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 23
    #6   14. dec 2017 Cody
    Nå okay. Syntes bare ikke jeg har ret meget power i den, men det kunne være man lige skulle prøve og lave et kabinet på det antal L som de anbefaler. (den sidder i en ret lille kasse).
    Skader det enheden at kører den i 1 Ohm? Den kører 4 Ohm 150w.

    Thomas Stereo
    Tak for tippet måske lidt for avanceret for mig smiley


  • #7   14. dec 2017 1ohm eller 4 ohm ved 150 RMS watt er det samme.
    Bare sørg for at forstærkeren er 1 ohm stabil.


  • #8   14. dec 2017 Enheden er ikke lavet til at levere masser af power... Den er kun til lige at give lidt bund... netop fordi det er en meget SQ orienteret enhed er der slet ikke fokuseret på højt output, men primært kun på lydkvalitet, og at den skal være let at indbygge.. Ønsker man højt output så er det ikke en Shallow enhed man skal vælge.. Desværre...

    He he finder det sjovt at man vælger at give et råd omkring brug af måle instrumenter som det kun reelt set er forhandlere der har og har brug for... "du bør bestemt gøre sådan her, fordi det er nemlig noget du ikke bare selv kan medmindre du vil give en formue for det, Til gengæld kan jeg gøre det for dig for et beskedent (læs: dyrt) beløb... "
    Den slags instrumenter er nu sjældent nødvendige...


  • #9   14. dec 2017 Og 150 watt ved 1 ohm eller 4 ohm er bestemt ikke det samme... kobler du ned i 1 ohm vil du sænke forstærkerens dæmpningsfaktor... Og det giver en større belastning på forstærkeren hvilket har en negativ indvirkning på lydkvaliteten da forstærkeren har bedst kontrol jo mindre den belastes, dvs. i 4 ohm...

  • #10   15. dec 2017 Det blev taget lidt i betragtning af at folk er mere eller mindre ligeglade med hvordan deres setup er skruet sammen og lyder, så kan det vel være “ligemeget” smiley

  • #11   15. dec 2017 Endnu en yderst kontroversiel udtalelse fra Jan Falk aka Cody. aka darkliner "ejer af webshoppen: Soundplanet.dk" og DBdrag dommer.

    Og så sidder Jan Falk igen og sviner hans lokale konkurrence bilstereoklub.com nede i slagelse indenfor bilstereo.
    Utroligt at Jan Falk ikke selv har en seriøs butik oppe i byen og viser hans ekstreme kunnen indenfor montage og justering.
    Istedet for at sidde og svine hans konkurrenters kunnen og justerings apparater.
    Jan falk bare fordi du ikke selv har købt disse måle apparater og har brugt tiden for dine kunder til at sætte dig ind i dem , så undlad at skrive negative kommentare omkring andres ydelser , når andre blot vil det så godt for deres kunder.


    Jan Falk du skriver :
    "Enheden er ikke lavet til at levere masser af power... Den er kun til lige at give lidt bund... netop fordi det er en meget SQ orienteret enhed er der slet ikke fokuseret på højt output, men primært kun på lydkvalitet, og at den skal være let at indbygge.. Ønsker man højt output så er det ikke en Shallow enhed man skal vælge.. Desværre... "
    Mit svar til det :
    Den kan man jo så tolke som man vil , lad dog kunden selv om han ønsker sådan en bass.
    Bare fordi du vil sælge ham en ny.
    Behøver du jo ikke svine alle basser der ikke har SPL som formål.
    Hvis du selv forstod hvordan man benyttede en lydprocessor så kunne du måske få fint bassfylde ud af noget med mindre SPL egenskaber.
    Just my 50 cent.


    Herunder skriver du målrettet som kritik til mit råd længere oppe i tråden..:
    Mit Råd:
    "Måden du også kan gøre det på "mest præcist"
    Er at udlæse dine data direkte fra enheden med en thiele small parameter "måler"
    Den giver dig de helt korrekt data på din Enhed.
    Og ikke fabriksdata som godt kan være meget forkerte.
    Jeg importere de data ind i et program tilhørende til og får derved en 100% præcis kabinet beregning.
    Vil du gøre det endnu mere præcist så laver du en transfer funktions måling i bilen og de testresultater taster du også ind i programmet..
    Sådan vil du opnå en noget nær perfekt subwoofer kasse til netop din bil. "

    Og du Jan Falk aner intet om hvad ydelsen koster, men fortsætter med at skrive herunder :
    Og samtidig udstiller dit eget had til din konkurrenter som også er erhvervsdrivende.:
    Du skriver :
    "He he finder det sjovt at man vælger at give et råd omkring brug af måle instrumenter som det kun reelt set er forhandlere der har og har brug for... "du bør bestemt gøre sådan her, fordi det er nemlig noget du ikke bare selv kan medmindre du vil give en formue for det, Til gengæld kan jeg gøre det for dig for et beskedent (læs: dyrt) beløb... "
    Den slags instrumenter er nu sjældent nødvendige... "

    Endvidere:
    Du sidder endda og reklamere for din egen service , også selvom den er ringere og ikke har en særlig præcis gengivelse af lydkvalitet.
    Og hvorfor er det kun forhandlere der har brug for den slags grej ?
    Du er selv forhandler , hvad er det som gør dig så unik at du ikke behøver den slags grej ? De fleste hardcore forhandlere i USA har dette grej.
    Det skal man have hvis man er en smule aktiv indenfor dette emne.
    En tømrer skal vel også have det værktøj han behøver ikke ?

    Jan Falk , denne samtale er gemt i mit arkiv.
    Alle ved jo det ikke er første gang du bagvasker folk i denne branche.





  • #12   15. dec 2017 1: Forsøger ikke at sælge manden noget som helst... har endda tidligere fortalt ham at hans forstærker godt kunne trække hans sub og den derfor ikke behøvede udskiftning... (I en anden tråd)

    2: Jeg har samme måleudstyr... tag ikke fejl af det...

    3: "Hvis du selv forstod hvordan man benyttede en lydprocessor så kunne du måske få fint bassfylde ud af noget med mindre SPL egenskaber." Det vælger du at skrive til en der har flere pokaler end han gider tælle til inden for både SPL og SQ??? Der findes arrogance... (og ja den har jeg rigeligt af) Der findes også produktkendskab... Jeg kender tilfældigvis produktet dette emne drejer sig om... smiley Jeg sviner ikke produktet... Jeg fortæller bare hvad det er godt til... Pioneer's Shallow enheder lyder nemlig fremragende... Og er ikke SPL enheder, men rigtigt fine SQ enheder...

    4: Du har helt ret i det du skriver omkring udregning af kabinet samt måling af transfer funktion i bilen... Men de færreste har stadig udstyret til det...

    5: "Du sidder endda og reklamere for din egen service , også selvom den er ringere og ikke har en særlig præcis gengivelse af lydkvalitet. " Æhm, du kender intet til kvaliteten af det jeg laver... Så det er bagvaskelse du her har gang i... smiley Det burde du vide, du er jo så glad for at beskylde andre for det... smiley
    PS: kan nu ikke se jeg reklamerer noget sted i denne tråd...
    har heller ikke nævnt nogen ved navn... dermed ikke beskyldt nogen bestemt butik eller konkurrent for noget som helst... Det har du til gengæld.. Du har nævnt mig ved navn, samt min butik ved navn... Så nu du gemmer denne samtale i arkiv... bare husk jeg gør det samme... smiley

    og som en sidste ting: Jeg hader bestemt ikke mine konkurrenter... Jeg har faktisk et godt samarbejde med dem, og er gode venner med de fleste af dem...


  • #13   15. dec 2017

    1: Forsøger ikke at sælge manden noget som helst... har endda tidligere fortalt ham at hans forstærker godt kunne trække hans sub og den derfor ikke behøvede udskiftning... (I en anden tråd)
    "hvorfor så denne tråd hvis du havde vejledt ham , istedet for at vildlede ham"

    "nå da , det gør du ellers overalt herinde"!!
    Imens du nedladent stikker folk en plade om alle dine pokaler..
    Og sviner de forhandlere der ikke støtter klubben , selv de der har været på markedet siden det startede i danmark.
    Det sku svært at støtte en klub når man som annoncør ikke får muligheden for at få en faktura. "fordi den bliver glemt"

    Korrupt.

    Dengang du var i praktik i min butik, der fik den ellers ikke for lidt med nedrakning af diverse folk på markedet i danmark..
    HVordan kan man tillade sig det som DBdrag dommer ?
    En ting er hvis man syntes folks måde at drive forretning på er træls..
    End anden er når man er DBdrag dommer og skal leve af markedet og de reklame indtægter samt samarbejde man har med diverse brands..
    så kan man sku ikke tillade sig at opfører sig som det.

    Pokaler er noget som alle kan vinde hvis de har en bil og et bilstereo setup...
    Detaljerne er ikke gengivet via en pokal...
    Jeg kender en svensker som fik 0 point , også selvom han har vundet flere pokaler end dig igennem et helt liv...
    Og det var kun pga. en stelledning.
    Så drop den salgstale at pokaler skulle bevise noget som helst..
    Tomme tønder der buldre ...

    "2: Jeg har samme måleudstyr... tag ikke fejl af det..."
    Nå har du det , hvad målegrej har du til det ?
    Og ved du hvordan det skal bruges.... eller er det bare snik snak igen igen.
    Eller skal du hen og google nu ?

    3.
    "Det vælger du at skrive til en der har flere pokaler end han gider tælle til inden for både SPL og SQ???" "Who gives a fuck JAN..!
    Du kan ikke engang montere en ledning igennem bilen uden at skære dig i fingene på din skruetrækker.. zzz zzz zzz

    JA det gør jeg for du har været i praktik i min butik.....
    Og jeg så intet specielt andet end en SPL måler du ikke anede hvordan skulle benyttes...
    Og en der skulle ind og snuse til sin konkurrrents måde at drive butik på...
    For derefter at starte sin egen...

    I det øjeblik du ikke får rabat i en butik eller ved en importør , så bliver du nedrig og du bliver respektløs og alle aftaler forsvinder som dug for solen.
    Og du og din bedre halvdel gør alt for at svine ens rygte til ude i byen.

    Din kæreste begyndte og sidde på facebook 4200 og svine mit arbejde..
    Det arbejde som du fik til en special pris vel og mærke.

    Hvad med de højtalere du solgte til din ven , som ikke fik dem til at virke....
    Fordi du glemte at vejlede manden..
    De blev pludslig til verdens dårligste højtalere ...
    Husk nu jan... det var din fejl og ikke undertegnede.
    Jeg ville meget gerne hjælpe men blev rimelig afholdt fra at få lov.

    Det bare sådan det er at være venner med dig Jan..
    Fusk og klamp og brudte løfter.

    Og jeg holder ikke kæft med det længere.
    Det er som du selv siger... direkte synd for folk der får en forkert vejledning af folk der bare vil tjene penge..

    Du glemte bare lige selv ... en hel del..










  • #14   16. dec 2017 Det er tydeligt du kender til det med bagvaskelse... Du er da ret god til det må jeg sige...

    Det er bare ærgeligt vores uvenskab begyndte med en dum misforståelse... Jeg havde håbet at du evt. med tiden havde været villig til at tage en snak face 2 face og evt. begrave stridsøksen... Men jeg har lidt på fornemmelsen at det ikke er noget du er villig til...


  • #15   16. dec 2017 Syntes du skal fortælle om det du kalder for en misforståelse.

    Faktura der aldrig blev leveret fordi man ikke ønskede min forretnings reklame på den danske DBdrag side.
    Men det er jo ikke kun i danmark problemet ligger har jeg så hørt i bedre kredse.
    Derfor er støtten til den form for lydkonkurrence helt fuldstændigt ophørt fra vores side.

    Det er som du ved kun bagvaskelse hvis man ikke kan bevise det man siger.
    Eller har flere vidner derpå.

    Hvis du vil mødes face to face i en samtale så kan du starte med at give en offentligt undskyldning i et offentligt forum som her for at fortælle dine omgivelser offentligt at du var på krigstien for at tjene penge :
    Altså trække dine udtalelser retur , udtalelser som har ødelagt væsentlige ting i vores butik. Og evt selv tog dine forbandelser på din egen kappe.
    Istedet for at vi skulle bære dem for dig.


    Igennem offentlige fora :
    Stjålet kunder fra vores butik ved at fremfører løgne historier om os og vores produkter igennem de sidste par år.
    Eller støtten til samme.

    Svinet brand som Gladen og Mosconi Audio offentligt på bilstereo grupper på facebook igennem de sidste par år.
    "blot fordi du ikke fik så høj rabat til din gule opel som du ønskede"
    Og endda fremført det som værende et kopi produkt af Audio system.
    Det blev ligepludselig et kopi produkt , da du ikke fik tingene som du ønskede.
    Jeg har papire og dokumenter der viser at Audio system det som du reklamere for "netop er et kopi produkt"
    Det orignale audio system er italiensk , og kommer fra GT traiding , vel og mærke fra før Salvo overtog firmaet..


    Fået andre personer til at fremfører usandheder omkring vores Solfilm montage på facebook salgssider.
    "din bedre halvdel"

    Brugt forretnings ideer som jeg har lavet , imod mig selv.

    Taget forhandlere fra os i samme omgang , for muligheden var der jo.

    Du ved , venner lytter jo til kredsen af kammerater mere end en forfærdelig forhandler fra slagelse.

    En forfærdelig forhandler som glædeligt tog dig ind til et muligt job..
    Den største fejltagelse man som Forhandler åbenbart kan gøre...

















  • #16   16. dec 2017 Nu holder i satme for hulan da smiley smiley

  • #17   16. dec 2017 Så gjort .
    Jeg har heller ikke mere.
    I denne omgang ihvertfald.


  • #18   16. dec 2017 "Jeg har papire og dokumenter der viser at Audio system det som du reklamere for "netop er et kopi produkt"
    Det orignale audio system er italiensk , og kommer fra GT traiding , vel og mærke fra før Salvo overtog firmaet.. "
    Det er sjovt nok det originale fra GT-trading jeg reklamerer for og sælger... smiley

    "Fået andre personer til at fremfører usandheder omkring vores Solfilm montage på facebook salgssider.
    "din bedre halvdel" "
    har ingen kontrol over hvad andre laver på facebook... Og vil gerne slå fast her på et offentligt forum, at din solfilms montage intet fejler... tværtimod er det noget af det bedste solfilms arbejde jeg nogensinde har set... At du så er relativt ubehagelig er så en anden snak...

    "Taget forhandlere fra os i samme omgang , for muligheden var der jo. " Hvem? Jeg har 1 anden forhandler... Som aldrig har været forhandler for dig... Så vidt jeg ved...

    "En forfærdelig forhandler som glædeligt tog dig ind til et muligt job.. "
    Aha... Før påstod du jeg var i praktik hos dig... men det er jo ikke lovligt uden at kontrakt fra kommunen, da jeg var arbejdsløs på det tidspunkt...

    "Faktura der aldrig blev leveret fordi man ikke ønskede min forretnings reklame på den danske DBdrag side. "
    jeg havde intet med og har stadig intet med økonomien i dB-drag at gøre... = jeg havde ikke indflydelse på hvem der fik og ikke fik faktura... Vil dog godt indrømme der var noget miskommunikation der gjorde du ikke fik en faktura... Noget jeg selv blev sur over... og muligvis også selv havde noget af skylden for... Det vil jeg gerne undskylde for, da der var ingen der ønskede at udelukke dig... kunne kun se fordele i at vi havde muligheden for at reklamere for hinanden...

    "blot fordi du ikke fik så høj rabat til din gule opel som du ønskede" Vi ahvde ingen aftale om min gule Opel... Vi havde en aftale omkring min Hvide Lancer... Eller det var det jeg havde forstået... Og da jeg på daværende tidspunkt havde 2 kammerater med bilstereo forretninger, Tænkte jeg at den ene bil skulle køre med reklame for som aftalt... Altså den hvide, fordi Den var bedre rent stilmæssigt grundet farven der jo passede med Mosconi's hvide forstærkere... Den gule bil (som på daværende tidspunkt ikke engang var på plader) Kunne så køre for enten sound4wheels (som nu er lukket) eller med en blanding for begge... Dette faldt jo så tydeligvis ikke i god jord... Selv om den hvide ville være kommet ud til langt flere træfs og konkurrencer end den gule...

    Faktisk startede jeg kun forretning op fordi Sound4wheels lukkede, og desværre fik ødelagt nogle aftaler jeg havde lavet på hans vejne... = for at overholde disse aftaler måtte jeg starte eget firma... Ved godt du tror det var for at stjæle kunder fra dig, men så vigtig er du sgu heller ikke...

    Anyway... tror vi har ødelagt dette emne nok nu...


  • #19   16. dec 2017 Så vil jeg da gerne have en reklame plads til DB DRAG konkurrencerne...
    Både på hjemme side og som bannerreklame.

    Den skal være billig.!!

    Og en kontrakt imellem DBdrag og undertegnede der siger at der ikke bliver misbrugt positioner til at nedgøre folks produkter frem for sine egne.
    Uanset hvad ens personlige holdning er.

    Men det kan du jo ikke skaffe mig, for ligaen af mafia klubben vil ikke have mig som annoncør..

    For i får eddermame konkurrence i fremtiden.
    Det bliver dyrt for jer.


  • #20   16. dec 2017
    Hvorfor tror du at man er ubehagelig når man omgives af falske mennesker JAN FALK.?

    Det er der en helt naturlig grund til at man bliver.

    Men det er udenfor din forstand.... Du er det jo hele tiden.
    Tror faktisk du tager pokalen i at være ubehagelig også i virkligheden.

    For du vil jo ikke anbefale noget du ikke selv sælger.!!
    Og sådan er det jo..

    Ligesom vores nye mascot i butikken
    Jan F. Decibel ..
    Han syntes slet ikke om vores produkter .... for han sælger dem ikke selv.




  • #21   16. dec 2017 "Så vil jeg da gerne have en reklame plads til DB DRAG konkurrencerne...
    Både på hjemme side og som bannerreklame.

    Den skal være billig.!!

    Og en kontrakt imellem DBdrag og undertegnede der siger at der ikke bliver misbrugt positioner til at nedgøre folks produkter frem for sine egne.
    Uanset hvad ens personlige holdning er. "

    Lad os tage den professionelle del først.
    For min skyld ingen alarm. Jeg byder gerne enhver støtte til sporten velkommen.
    Der er bare et lille men... Jeg har ikke længere nogen indflydelse på sponsorater og lign. da jeg har valgt at trække mig ud af alt administrativt arbejde med termpro / dB-drag... Jeg er fremover KUN 3X og 4X dommer... (det andet har desværre resulteret i mild stress), i 2018 skulle der gerne komme udmeldinger om nye kontaktpersoner... (Og forhåbentlig ny hjemmeside hvis nogen gider opdatere den) Reklame på en hjemmeside hvor der er relativt lidt trafik giver ikke ret meget for pengene desværre... I det henseende er min anbefaling at man som interesseret forhandler / importør, hellere får arrangeret en konkurrence ved sit firma, eller sponsorerer pokaler eller præmier til et event... Det ene udelukker ikke det andet naturligvis. Ved arrangering af konkurrence vil det I jylland være vores nye 1X dommer der dømmer, og på sjælland Vil det så være mig. Dommeren vil være iført dommer skjorte eller dB-drag polo t-shirt... Ønskes der fra arrangørens side at der skal nævnes specielle tilbud på dagen eller at der ikke må reklameres for andre, (vi kan af gode grunde dog ikke fjerne streamers fra deltagerbiler) aftales dette blot på forhånd.

    Med hensyn til det andet... Så må jeg vel tage det som en kompliment at du mener jeg er så stor en trussel at du bruger mit navn i din markedsføring...


  • #22   16. dec 2017 Ups Jan , der kvajede du dig lige.
    Det var også den forklaring jeg fik sidst..
    Det var ikke din skyld for du gjorde ikke noget og du havde ikke medbestemmelse og så var den en misforståelse og ham der skulle skrive faktura var nedkommet og bla bla bla... Men du er dommer.... hmmm jaahh jooov
    Det giver ik mening... Hvem har rettigheden til dbdrag danmark ?
    Hvor mange ?
    Det var der et par andre der havde... "var de mine konkurrenter "?
    Ja det tror jeg nok de var.
    Så vi glemmer det bare , for det har jo ikke ændret sig.
    Det er ikke til at komme til bunds i..
    Men det jo også nemmest.

    Det er som den danske regering , den ene idiot ved ikke hvad den anden laver..
    Fordi de har alle modsatte interesser.


    Nej det var mest for at have en latterlig mascot at henvise til.
    Pause klovn du ved.





  • #23   16. dec 2017
    Hvis du nu igen lader være med at tage uvidende folk som fanger i dit bilstereo rænke spil.
    Så har det nye Audio System som du kan få fra enten Axel"the sound" eller fra Salvo.."Audio system"
    Intet med det gamle audiosystem at gøre.

    De nye audiosystem produkter fra salvo ligner jo en klon imellem en alpine og en steg højtaler og ja en Gladen Pro bass.
    Og de fandtes ikke dengang audio system logoet fra GT traiding "før salvo overtog"
    Så igen Jan forvrider du sandheden...

    De produkter du har på hylden er ikke de oprindlige Audio System produkter.
    Og de bliver det nok heller ikke..
    Det skulle da lige være den de kalder for twister ... som også blev lavet som en Boston GT forstærker i andet chassis.

    Ligesom Phoenix Gold produkterne ikke er ligesom de oprindlige 1990er produkter.

    Så er det ikke andet end nye produkter der rammer markedet..
    Måske fordi en del af de gamle folk fra steg fabrikken hoppede over til Mosconi..

    Sikke nogle afhoppere hva..
    Aligevel godt for dem der sælger Mosconi.


Kommentér på:
Subwoofer box kalkulation

Annonce