{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Det underligste fænomen EVER! HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hey dudes,

Jeg har netop lige monteret mit nye anlæg i min bil. Men desværre er der en form for støj når jeg afspiller CD'er fra min HU. Jeg ved ikke om det er det støj der kaldes for generatorstøj? Afspiller jeg musik over mit hukommelseskort eller USB-stik er der intet støj.

Man kan ligesom høre CD-afspilleren arbejde. Altså man kan høre når den aktivt spinder CD'en rundt igennem højtaleren! Det er det mærkligste jeg nogensinde har oplevet! Desuden er der også konstant støj når den bare afspiller. Det hjælper intet at skrue op og ned på hverken forstærke eller HU.

Kan min stelforbindelse have indflydelse? Først lavede jeg den selv med med møtrik og en bolt Der var et godt hul under bagsædet jeg ku' bruge. Men nu har jeg valgt at montere den direkte på bolten der holder sæderne på plads. Dér er ingen maling.

Ohh, ja. Der er ikke støj hvis man afspiller igennem min HU (altså uden om forstærkeren).

Any ideas?

Jeg ka' sige at jeg er begynder og det er mit første anlæg jeg roder med. Jeg har lagt strømkablet i venstre side af bilen, og phono + remote i venstre side. Sikringen sidder 30 cm fra pluspolen i motorummet, og stel-ledningen er højst 50 cm lang.

Desuden er min HU en Eltax CR-550 og min forstærker en FirstAustria 1800W (lidt cheapy cheapy men som en rigtig god start )

Håber virkelig på hjælp her - det driver mig jo til vanvid!?

På forhånd TUSINDE tak!

Testrup


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det underligste fænomen EVER! HJÆLP!
  • #1   25. sep 2006 Spørg der hvor du har købt HU'en.

    <b>Ajay


  • #2   25. sep 2006 Hey...

    Håber du mener du har lagt strøm i venstre og phono i højre... ellers har du svaret der...

    Bruun


  • #4   25. sep 2006 Ja, du skal skrue ned for volumen på forstærkeren, så sænker du generatorstøjen. Man kan købe filtre der kan stoppe støjen. Men de virker alligevel ikke helt, skru ned på den. Så du stadig synes det spiller højt nok. Så sænker du også den støj.

    Jeppe


  • #5   25. sep 2006 Nej, det lyder også mærkeligt...

    Men kunne også godt lyde som om der er sket noget med det eltax anlæg...

    Bruun


  • #6   25. sep 2006 Hey allesammen,

    MANGE tak for de lynhurtige svar. I har ret i at HU'en fra fortrinsvis billig. ca. 500,-. Jeg har snakket med Eltax Support i DK som siger at de godt er klar over at der kan være dette fænomen, men det er dog meget lavt. Det jeg oplever er tilgengæld meget højt.

    Det som "Lasse M" skriver, kunne godt være problemet.

    Anyways - min konklusion er vel at jeg bliver nødt til at prøve med en anden HU med RCA-udgang. Er der ingen støj her, må jeg vel konkludere at min HU er for billig eller at phono-udgangene ganske simpelt er brændt af.

    Jeg synes selv at min stel er udemærket, og jeg skrev forkert i det første indlæg - jeg har lagt kablerne korrekt.

    Men alligevel - hvis phono-udgangene er brændt af - hvorfor virker det hele så perfekt når jeg spiller over hukommelseskort/USB? Det er skide tricky, rent ud sagt.. smiley


  • #7   25. sep 2006 jeg bemærkede din tekst med at du har lagt pluskabel i den ene side og phono plus REMOTE i den anden side.. REMOTE kabel er os et strøm kabel.. måske kan det være problemet! remote kablet gir jo strøm fra radioen til forstærkeren så din forstærkere tænder samtiddig med din radio..!

    Mvh Jannick


  • #8   25. sep 2006 mht hva Lase skriver havde jeg samme problem med min radio, men det var pioneer avix 1 anlæg, og de har en svaghed med at brænde stelforbindelserne over i radioen, jeg fik den repareret for den sølle sum af 1200,-
    grunden til den gør det, er simpelthen din stelforbindelse der er for dårlig, derved trækker den stelen i radioen og brænder dem over, fik jeg fortalt af Dansk autohifi.

    Mvh. Jannick


  • #10   25. sep 2006 Jannick,

    Tak for dine svar. Ja, det er rigtigt. Måske skulle jeg lige pille Remote af også bare sætte en jumper på fra rem til b+ bag på min forstærker. Bare for at se om det måske er løsningen.

    Ellers holder jeg nok også mest til det med at der desværre er brændt noget af inde i min Eltax. Det burde egentligt være muligt at skille den ad også se på printet om det er en sort plamage eller lign. hvor den er brændt af.

    Mvh.

    Simon


  • #11   25. sep 2006 Lasse M,

    Det er præcist det den gør! Det er jo det der er så wierd. Det KAN vel være noget med at printet er lavet på en måde så de lodninger og div. elektronikdele der styrer CD-afspiller-funktionen sidder tættere på f.eks. den afbrændte stelforbindelse inde i HU'en. Men hvor USB og hukommelseskort-dele af printet sidder længere væk. Dermed er der ingen forstyrrelser når man bruger funktioner der ikke er tæt på det brændte stykke elektronik.

    Min radio fungerer forøvrigt også helt upåklageligt.

    Tror I måske på min teori?

    Simon


  • #13   25. sep 2006 Lasse -> Yeah.. Også her.. Desværre...

    zilicuS R-> Det er fordi mit batteri sidder til venstre i motorummet. Også trak jeg bare kablet igennem venstre side af bilen. Ellers skal kablet jo trækkes tværs over hele motoren på en måde. smiley

    //Testrup


  • #14   25. sep 2006 Jeg kan oplyse at når en Pioneer gør som du skriver, sender vi den ind til RMA og så er det som regel en CD-mekanisme der er brændt af... (dog hører det til sjældenhederne når vi snakker pioneer radioer.... smiley )

    Den skal bare til en gang rep, hvis der altså stadig er garanti på... (lagde jeg ikke mærke til om du havde skrevet)


Kommentér på:
Det underligste fænomen EVER! HJÆLP!

Annonce