{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Christian Skytt P
Christian Skytt P
Tilmeldt:
31. maj 2018
Emner: 2 Svar: 4

PA lydsystem forslag til bil {{forumTopicSubject}}

Hey peeps!

Jeg har fået anskaffet mig en bil og vil gerne have noget ordentlig lyd i den. Det er dog en bil jeg ikke vil have i særlig lang tid, (vil blive brugt i lejlighed eller i ny bil efterfølgende) derfor vil jeg ikke montere højtalere i hattehylde eller dørene.

Derfor, efter mange ideer så kom jeg frem til at et PA lydsystem eller lignende var min bedste mulighed. Jeg kigger lige pt. på dem her:

https://www.discoworld.dk/da_p/h%C3%B8jttalere/diskoteks_h%C3%B8jttalere/skytec_sl8_disco_pa_h%C3%B8jttaler_8_bas_400w.html?osCsid=7ec0dc350049236c776f7ce8433bb586

https://www.importas.dk/omnitronic_dx_2022_2_x_12_3_vejs_800_watt-p-1725.html

Men er ikke sikker på at de kan spille som jeg gerne vil have det. Budgettet er heller ikke enormt, men vil gerne have noget hvor man virkelig kan mærke bassen.
Er der nogle der kan give en ide om disse højtalere (altså 2 af dem i det første link eller det andet link) kan spille i en kaliber der passer til en musikglad type som mig? smiley

Jeg ville købe en 4 kanals forstærker så jeg senere kan tilføje en dedikeret subwoofer.
Er dette noget der lyder helt hen i vejret eller er jeg på rette vej?

Forslag og andre ideer er velkommen og vil blive sat pris på smiley

P.S. Er det smag og behag om man vil have 2 højtalere med mindre subwoofer størrelse eller 1 højtaler med stor subwoofer?

-Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PA lydsystem forslag til bil
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   9. jun 2018 HELT HEN I VEJRET!!!!!!! Det er bare så no go som det kan blive, direkte idiotisk efter min mening. Lev med standard anlægget

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   9. jun 2018 ALT fra de 2 sider er desuden ikke det plastik værd det er pakket ind i. Hverken til bil stue eller disko, det er det absolut billigste skrammel (har selv 2 af dem fra 1 link i værkstedet). Jeg er sikker på at standard anlægget er mange gange bedre end det lort du havde planlagt. Med en viden der er så begrænset, skal du slet ikke selv røre ved noget som helst, men kontakte carsound.dk, extremecarparts.dk eller lign firma som lever af at bygge anlæg, og stik dem 10-15 tusind. Du bliver så meget til grin ude i byen med en gang PA anlæg bag i bilen, at du får lyst til at flytte landsdel, så man ikke bliver genkendt i byen.

  • Christian Skytt P
    Christian Skytt P Tilmeldt:
    maj 2018

    Emner: 2 Svar: 4
    #3   9. jun 2018 Aha, jeg er fuldstændig overbevist om at du overdriver. Det anlæg jeg har nu er så pivringe at jeg bruger en bluetooth højtaler til 100 kr. i stedet for.
    10-15 tusind? Er du helt væk eller hvad? Hvis jeg ville bruge de penge på det så havde jeg da gjort det for lææææænge siden. Men hvis jeg vil have noget der bare kan give noget lyd for virkelig få penge, kvalitet eller ej. Man har vel lov til at have sin mening ikke sandt?

    Desuden så vil jeg maks have det i bilen få måneder, så vil de formentlig blive smidt ind i en lejlighed indtil næste festival =)

    Selvfølgelig er jeg klar over at højtaler til den pris er noget skrammel, og ja formentlig også mange af de andre fra den side. Overdrivelsen fremmer forståelsen, men jeg skal bruge nogle konstruktive meninger, ikke en der tydeligvis har sat sig sur på noget eller nogle.

    Og hvorfor er det så til grin? Kan de ikke spille højt nok? Jeg får vel det jeg søger? Billig skrammel passer mig fint indtil jeg får en lidt mere permanent bil, DER vil jeg få et professionelt firma til at lave ordentlige almindelig bilhøjtaler i =)

    Jeg takker dog for indslaget, dog ændre det ikke rigtig min mening smiley


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.730
    #4   9. jun 2018 Jeg støtter Knud!
    Det er lorte udstyr du har fundet, og vil aldrig spille godt på nogen tænkelige måder!
    De sider du linker til er kendt for at købe det billigste kina skrammel hjem, som ingen andre gider forhandle, og håber så på at der er nogen som er dumme nok til at købe det af dem!
    Det er lort!
    Og det kan kalres billigere end 10-15.000kr..
    En ordenlig HU, en fin brugt forstærker og nogen højtalere, så er du godt kørende! (4-5000kr)
    Men da det er en bil du skal af med, så lev med din blåtandsafspiller, og spar op til noget ordenligt..
    Som festivalsanlæg er de endda også elendige.. Og stue findes der SÅ mange gode alternativer, at det ville være til grin at købe det der!

    Forresten kører de på 8ohms modstand, og bilforstærkere har jeg aldrig set over 4.. Så allerede der har du et stor problem


  • Christian Skytt P
    Christian Skytt P Tilmeldt:
    maj 2018

    Emner: 2 Svar: 4
    #5   9. jun 2018 Okay, jamen det giver da noget stof til eftertanke. Jeg startede ellers os ud med at ville købe et decideret bil anlæg. Det droppede jeg så nemlig fordi at jeg ikke ville bruge tiden på at sætte det op, når nu jeg skal tage det ud igen, og det er ikke sikkert det passer i den næste bil smiley

    Har i nogle ide om hvad det ca. koster at få professionelle til at sætte anlæg i? Hvis man selv køber delene?

    Jeg sidder også stadig og kigger med lys og lygte efter andet udstyr, vil meget gerne købe noget brugt, men er ikke lige faldet over noget ydeligere interessant, endnu.
    Ohm problemet kan jeg så godt se ikke hænger sammen, det er jo netop også derfor at jeg spørger til råds inden jeg køber alt muligt crap.

    Jeg takker jer begge for svarene smiley Jeg tænker lidt videre!


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.730
    #6   9. jun 2018 Regn med 500kr i timen, og alt efter hvilken bil der er tale om, så 2-4 timer for højtalere, forstærker, HU og trække ledninger.
    Men det er ikke ret svært, så du burde let selv kunne klare det.
    ledningerne er nærmest det værste, men hvis man tænker sig lidt om, så kan det nærmest ikke gå galt smiley

    Hvad har du som max budget til det, for hvis du kender det, så har vi en kanon dygtig lyd gut her på vestsjælland, som nok burde kunne fixe noget acceptabelt sammen til dig, og tror også at han montere hvis det er..


  • #7   9. jun 2018 vis du bare til have noget billigt i så find en god sub og en god forstærker brugt. evt komplet med alt til ledninger fon kabel højtaler ledning. prøv at gå på den blå avis evt. Der er masser af sådan noget til ok lav pris til salg .

  • #8   9. jun 2018 evt køb sådan et sæt her. og monter det i din bil. og så lad det blive i bilen når du sælger den. Det jo ikke vildt dyr og du kan evt handle det lidt billiger .Det ved man jo aldrig og han skriver jo giv et bud. og det kan kun være bedre end det du kigger på nu.
    https://www.dba.dk/pioneer-forstaerker-bas-og/id-1044846103/?utm_source=copylink&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_android_share_listing


  • #9   9. jun 2018 De højtalere du har valgt kommer aldrig til at fungere. Du bliver nødt til at sætte et rigtig CarFi anlæg i. Det eneste alternativ jeg kan tænke mig til hvis du ikke vil bruge noget som helst tid på det, er at købe en ordenlig bluetooth højtaler og sætte den et fornuftigt sted. Men selv det er ikke nogen god løsning og kan bestemt ikke at anbefales...

    Ny Head Unit og 4 ordenlige højtalere er bedste alternativ og så må du acceptere at der er den bas som dette nu kan tilbyde.

    Håber du finder en løsning smiley


  • #10   10. jun 2018 store højttalere kræver masser af effekt, de spiller ikke højt bare fordi de er store.

    din primære udfordring vil være og drive højttalerne når du kun har dit bilbatteri, og ikke 230volt som man anvender til normale anlæg. Det betyder du kan trække betydeligt færre watt inden sikringen springer. Mange som har store anlæg har en række batterier tilkoblet, og de anvendes kun til og spille ganske kortvarigt til dB drag konkurrencer

    du skal ud over højttalerne have gode kabler, og en god forstærker. Så det render hurtigt op, derudover skal du jo også have trukket kablerne rundt i bilen. Det skal du altså også til dine PA højttalere, med mindre de skal være foran passagersædet med forstærker ovenpå smiley

    så du sparer ikke noget ved og vælge denne løsning frem for et sæt 6x9" i hattehylden og en sub til bil. Faktisk vil du jo kunne gemme dette og anvende i en kommende ny bil. Og regn med, at før du er helt klar så har du brugt 5000 kr, selv med de billige højttalere du linker til

    din 4x45 watt headunit kan på ingen måde trække nogle højttalere andet end standard bilhøjttalere. Den er opgivet i peak og 2ohm, i modsætning til mange hifi forstærkere som leverer 2x45watt i 8ohm kontinuerligt

    hvis du absolut ikke vil bruge tid på og koble til, så køb en bluetooth højttaler af en vis størrelse, den vil du også senere hen kunne anvende hjemme i din lejlighed.


  • Christian Skytt P
    Christian Skytt P Tilmeldt:
    maj 2018

    Emner: 2 Svar: 4
    #11   10. jun 2018 Mange tak for begge svar smiley

    Jeg er egentlig også kommet frem til en løsning med bluetooth højtaler da jeg ikke vil bruge bilen særlig længe, og det er 6x8 højtalere der passer ind. De passer ikke rigtig i så mange andre biler.

    Og har overvejet JBL's boombox, den burde have en enorm god bass i forhold til at det er bluetooth, den koster dog også men den kan jo så også bruges til så mange andre formål smiley

    Det er planen nu i hvert fald smiley
    Hav en fortsat god søndag!


Kommentér på:
PA lydsystem forslag til bil

Annonce