{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.650 visninger | Oprettet:

Lydisolering af bil. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Golf 4 som jeg er i gang med at lave forbedringer på, og vil i den forbindelse lydisolere hele bilen og søger derfor nogle råd til nogle spørgsmål som jeg har.

jeg har tænkt mig at bruge Dynamat produkter.

1. har søgt på nettet og kan forstå at med døre og bagklap giver man dem et ark lyddæmpning plus et ark lyd og temperaturisolering, hvad er folks erfaringer her?


2. hjulkasserne der har jeg set at man kan få noget som bliver smurt på men virker det? eller skal man bruge de samme ark som man bruger til resten af bilen og kan det godt klæbe ordenligt fat i hjulkasserne?


3. det gamle asfaltisolering som ligger i bunden standart, bliver det bedst hvis man piller det ud?


håber på folk kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydisolering af bil.
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   22. nov 2018 Lyddæmpning skal sidde indvendigt i bilen, ikke under den. Og ja, man bruger de samme som til dørene.

  • #2   22. nov 2018 I dørene skal du ikke bruge absorber.
    Dynamat er lækkert med ikke billigt. Har selv brugt STP til min gamle Peugeot. Og overvejer at prøve Deaf bounce fra Soundplanet.dk kender ejeren en lille smule og han siger det er fint at arbejde med.. En G4 er skøn at dæmpe af med dørsider og pladen til rudehejset (husk at tape ruden op) så har du massere plads.. 1-2lag på døren. 1 lag på rudehejset ind mod dørbeklædningen og så dørbeklædningen. Frontklap er let nok. Du afmontere den originale plade (evt tegner med en tousch hvor den dækker) og så 1 lag plade og evt en absorber inden orginal beklædningen kommer på igen. Til bunden af bilen indvendigt bruger du bare set samme som til dørene og samme til loftet måske noget absorber der også)


  • #3   22. nov 2018 Sø-Propel: så du vil både give den indvendig på døren og i mellem rudehejspladen og dørbeklædningen?

    men vil du fjerne den gamle asfaltisolering fra bunden først inden det nye kommer i?


  • #4   23. nov 2018 Damn... du har penge nok.. Dynamat, er nok et af de dyreste produkter på markedet.,.. Men det er jo egentlig også "Originalen" hvis man ser sådan på det...

    Den gamle Asfalt isolering ville jeg bare lade sidde... den skader ikke og monterer du Dynamaten korrekt, så bare læg det ovenpå... At der er en smule mere isolering er vel ikke en dårlig ting jo...


  • #5   23. nov 2018 Hej, ja. Så få du skabt et kabinet til dine højtalere så du få meget bedre lyd på den måde. Selve dørside beklædningen kan godt få en smule men det er langt fra ligeså vigtigt som røeen og Dampspære(rudehejset på en G4)

  • #7   23. nov 2018 #6 og til December køre Soundplanet tilbud på deres produkter OM deres dæmpning er en af dem ved jeg ikke men generelt er prisen for deaf bonce lavere pr kvm.

  • #9   26. nov 2018 Rocketman

    I forhold til hvilket Alphard produkt? Eller du springer let hen over at Alphard laver mere end 1 produkt til dæmpning? Igen skriver du som du har forstand til... Og så kan du evt. sammenligne dæmpeevnen på de 2 produkter... (Dette har du naturligvis gjort før du udtalte dig) For at se om prisen evt. passede sammen med kvaliteten..

    Anyway
    Deaf Bonce lyddæmpning vil få en rabat på 35% (det er vidst bedre rabat end 23%)
    STEG Dæmpning vil ligge på 50%

    Ellers mere du vil udtale dig om "Rocketman"? Andet du ikke ved noget om du gerne vil kommentere?


  • #10   27. nov 2018 sø-propel hvorfor vil du ikke brug en sound absorber i døren ??

    Cody har du nogle test eller beviser på at dine produkter dæmper bedere end konkurrenterne. når du nu lægger det ud som du gør. eller er det en sælgers forsvars tale.


  • #11   27. nov 2018 På dør panelet ville jeg men selve døren ind vendigt hvor enheden skal skal havde et kabinet. Vil jeg ikke da det kan holde på fugten. En enkelt klods let skum lige bag enheden for at reflektere lydbølger fra enheden så det ikke reflektere lige tilbage bag enheden. Så det er primært ford det kan give fugt problemer og er spild af materialer og derfor penge.

  • #12   27. nov 2018 Du kan nu sagtens på sound absorber der ikke suger eller holder på fugt

  • #13   27. nov 2018 #10
    Ang dæmpning så har jeg ikke selv kunne finde test mellem mærker generelt. Jeg skal nok melde tilbage nå jeg få testet det deaf bonce fra alphard for jeg har arbejdet med STP på anticore og black gold. smiley Men generelt har Cody aldrig skuffet mig nå han har anbefalet mig et produkt. Og syntes han er en af de bedre sælgere der ikke reklamere for sin egen biks smiley

    Jeg brugte silent coat absorber og der suger ikke fugt. Men er spild at penge at smide ind i mellem metaldøren og Dampspære sålænge du har noget at reflektere eller bryde lydbølgerne bag højtaleren.
    På selve dørpanelet er det helt fint at bruge.


  • #14   27. nov 2018 #10
    Bemærk at jeg ikke stiller spørgsmål til stp's dæmpe evne, og kun stiller spørgsmål til Rocketmans viden om produkterne, og hans sammenligningsgrundlag...

    Men igen mange ser kun på prisen og glemmer at der er andre faktorer der spiller ind i henhold til om et produkt er pengene værd...

    Alphard double rigid er dog nok noget af det mest effektive jeg har oplevet...


  • #15   27. nov 2018 Det var også mest af ren interesse om du havde nogle faktisk bevis eller test. generelt syntes jeg mange af de kendte mærker lægger meget tæt på hinanden men stadig med ret stor prisforskel.

  • #16   27. nov 2018 Jeg har personligt set og hørt hvor effektivt det er... Specielt i EM bilerne de sidste 2 år.. men ved godt det kræver en form for skriftlig dokumentation før folk tror på det...

    Men du ved jo også selv hvor glad jeg er for ting der er bevist... Derfor jeg er ved at anskaffe tester så jeg kan teste SP audio's batterier... Hvis de ikke lever op til det de lover er jeg simpelthen nødt til at droppe deres produkter, da jeg så ikke kan stå inde for det...


  • #17   28. nov 2018 mange camping forhandlere har gode testere til batterier.
    fordi de skal være sikker på batterierne er iorden til movere og hvad der ellers kører på 12v i sådan en campingvogn. Så prøv at hør din lokale camping forhandlere om han ikke vil teste et par batterier for dig


  • #19   8. dec 2018 I min Hilux startede jeg med plader fra Carlsb.
    Siden hen har jeg fortsat med nogle meget billige købt via bangood.
    Ægte Kina skrammel men ganske funktionelle og hsr ikke suget fugt.

    Er tykkere end det her https://m.banggood.com/da/200cmx50cm-Car-Sound-Proofing-Deadening-Anti-noise-Insulation-Heat-Closed-Cell-Foam-p-1099471.html?gmcCountry=DK&currency=DKK&cur_warehouse=CN&createTmp=1&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_union&utm_content=2zou&utm_campaign=ssc-dk-da-all&gclid=EAIaIQobChMI6IrLkpyR3wIVj-J3Ch0Q1QYfEAQYASABEgKIufD_BwE men kig lige lidt rundt. Man skal gå op i tingene for hælde for rigtigt mange 1000 i en G4.


  • #20   9. dec 2018 #18

    Når det kommer fra dig, så har det heldigvis ingen betydning... havde det nu kommet fra en person der vidste noget om emnet, så havde det været noget andet måske..


  • #22   21. dec 2018 #21
    Well det er jo fordi herinde risikere folk jo at få råd fra dig... = direkte forkert 90% af tiden...

    Ingen grund til at komme med noget sagligt når det er dig jeg diskuterer med... Jeg ved, modsat dig, hvad jeg taler om... Og har bevist du ikke vil lære noget om emnet..


  • #24   8. jan 2019 #23

    Stadig bedre end falsk info fra dig jo...


  • #26   9. jan 2019 Du giver ikke ret meget mening... Den rigtige info er jeg allerede kommet med... jeg såede bare tvivl om din påstand... Som du intet belæg havde for...

Kommentér på:
Lydisolering af bil.

Annonce