{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.730 visninger | Oprettet:

Jacob S
Jacob S
Tilmeldt:
30. jul 2018
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18

Montering af anlæg i Citroen C1 {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Nu har jeg haft min Citroen C1 (2013-model) i et halvt års tid, men jeg har aldrig fået sat nyt musikanlæg i.
Jeg har købt 20 kg. lydisolering som æsken skal svøbes i, og så skal jeg have sat sub, forstærker, headunit og højttalere i.

Problemet er at jeg er helt grøn når det kommer til montering af anlæg. Jeg har haft kontakt med en enkelt som vil hjælpe mig, til en human pris, men han bor på Sjælland, og jeg er selv bosat i Midtjylland.
Det er langt at køre for det, både mht. tid og pris.
Jeg har virkelig forhørt mig mange steder, men jeg er endnu ikke stødt på nogen der kan hjælpe mig, som bor bare nogenlunde lokalt.
Ikke engang i Jylland.

Er der en hjælpsom sjæl i Jylland, og gerne Midtjyllandsområdet, som vil kunne hjælpe mig med det, mod betaling?
Jeg er som nævnt helt på bar bund når det kommer til at sætte anlæg i, men hvis jeg får instrukser undervejs, så hjælper jeg selvfølgelig til imens vi sammen skifter det.

Jeg vil meget gerne have det gjort hos en privatperson i stedet for et værksted/forhandler, og det er fordi at jeg gerne vil se hvordan det gøres, så jeg ikke står med samme problem resten af livet, hver gang jeg skal skifte bil.

Håber på at der er nogen der vil hjælpe smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Montering af anlæg i Citroen C1
  • #1   7. jan 2019 Måske du burde nævne hvad du ret faktisk gerne vil ha lavet og ha hjælp til. Der findes mange i Midtjylland til det, så nok nærmere dig som intet har undersøgt på området og efter det du søger

  • Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #2   7. jan 2019 Jeg skrev i brødteksten: "Jeg har købt 20 kg. lydisolering som æsken skal svøbes i, og så skal jeg have sat sub, forstærker, headunit og højttalere i. "

    Det er det jeg skal have hjælp til. Altså hjælp til at montere alle delene, fra start til slut, med ledninger og det hele.

    "Der findes mange i Midtjylland til det, så nok nærmere dig som intet har undersøgt på området og efter det du søger"

    Hvorfor fanden skal du slå over i sådan en tone? Jeg har søgt på Facebook i flere grupper, og har intet fundet, og det er sandheden.
    Jeg kender ikke til andre steder at søge, end bilgrupper på Facebook, og der har jeg ikke haft held.. Nu prøver jeg så herinde.
    Hvorfor skal du blive skinger, fordi jeg efterspørger hjælp herinde? Har jeg skrevet noget negativt i min tekst?


  • #3   8. jan 2019 Hej Jacob... Det tager desværre ikke kun 1 dag at montere alt det du vil have i... Det er et flerdages projekt, hvis det skal laves ordentligt... det kan ingen hjælpe dig med på 1 dag, og samtidig lære dig hvordan du gør det ordentligt...

    Jeg er desværre selv fra Sjælland... Jeg er begyndt at tilbyde personlige kurser, hvor alt basic montering gennemgås... (dvs. ingen fancy glasfiber osv osv, det kommer senere i processen)
    Ja det koster desværre penge... Det kan vi ikke komme udenom, Men du har så også en person ved siden af dig der har haft med det at gøre i 20 år... bevares, du vil nok opleve at tingene måske tager længere tid grundet der bruges mere sikre metoder, og der nok bruges mere tid på at sikre at tingene er gjort korrekt... (For ja der er ekstremt mange forkerte måder at gøre det på)
    Det er netop den erfaring folk betaler for...
    Du skriver: "Jeg vil meget gerne have det gjort hos en privatperson i stedet for et værksted/forhandler, og det er fordi at jeg gerne vil se hvordan det gøres, så jeg ikke står med samme problem resten af livet, hver gang jeg skal skifte bil. "
    Kan på den ene side godt forstå dig... men jeg turde ikke lade en tilfældig privatperson begynde at instruere mig i noget, der potentielt kan brænde min bil af hvis der laves nogle grove fejl... Men igen, det er dit valg... jeg havde nok valgt en der er forsikret, og yder garanti på sit arbejde... Og som har ry og rygte at beskytte frem for perlestens peter der engang har smidt noget bas i sin svogers Taunus...


  • #4   8. jan 2019 ligesom jan falk ville jeg også råde dig til at finde en dygtig forhandler selv og der også er nogle af dem der ikke aner hvad de har med at gøre.

    prøv at høre i Bilstereo Midtjylland på Facebook.

    når du finder en så sørg for han har en masse billeder af noget han har lavet før + han har en bil du kan se / høre så der er lidt chance for han ved hvad han laver.
    selv en privat person vil nok have en del penge for at hjælpe med sådan en omgang da det er et større projekt


  • Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #5   8. jan 2019 Cody og Tonny:

    Tak for jeres saglige svar. Det kan sgu godt ske at jeg ikke slipper udenom et værksted/forhandler så, selvom det ikke var min første plan.
    Jeg ved at især lydisoleringen tager laang tid, selv på min lille æske, så det kan være at jeg selv klarer den del, inden jeg kører forbi forhandleren med anlægget.

    Jeg må prøve at forhøre mig hos nogle forhandlere så.


  • #6   8. jan 2019 Hvis forhandleren ikke er villig til at lære fra sig og bare vil lave monteringen selv uden at vise dig hvordan du gør... så find en anden...

    Billeder af hvad han har lavet før, samt en demobil... det er meget godt at have men det er langt langt fra en garanti for at vedkommende ved hvad han laver... de sidste 20 år har desværre vist mig at de forhandlere med de pæneste billeder, ikke altid er dem der bygger de bedste eller sikreste anlæg... Tværtimod kender jeg til et par forhandlere der laver rigtigt fine pæne anlæg på billeder... Men kigger man det hele igennem opdager man, det er lidt ligesom piger på instagram... Glansbilleder uden substans...


  • #7   8. jan 2019 er fra trekantens område..
    kan sagtens hjælpe hvis det var.
    skriv en PB til mig så kan vi finde ud af det.


  • #8   8. jan 2019 YouTube er et godt sted at starte med at se en helvedes masse video'er fra professionelle... Eks ham her https://www.youtube.com/user/CarAudioFabrication

  • #9   8. jan 2019 #8
    Godt sted? Joeh deet... Der er lige så meget vrøvl på youtube som der er gode råd... såeh... jeg turde ikke stole på youtube videoer...


  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

    Biler: 1 Emner: 5 Svar: 70
    #10   8. jan 2019 kan den overhovedet komme over 100kmt med den ekstra vægt du smider i den :). go arbejdslyst ':)

  • #11   9. jan 2019 #10

    mærkelig fordom... Det er sjældent at det har en mærkbar negativ virkning at man monterer anlæg i bilen... tværtimod ofrer de fleste mennesker gerne det ½ sekund i 0-100 tiden for den øgede komfort lyddæmpningen giver...


  • peter k
    peter k Tilmeldt:
    apr 2009

    Biler: 1 Emner: 5 Svar: 70
    #12   9. jan 2019 driller bare

  • #13   9. jan 2019 når jeg siger billeder af hvordan det er lavet så mener jeg også hvordan kabler er trukket pænt også så videre. ikke kun en pæn opbygningen men en fuglerede af kabler gemt neden under.
    Det skulle jeg nok have uddybet lidt nærmere ??


  • #14   9. jan 2019 tonny l

    jo men hvad hvis montøren bruger mere tid på faktisk at monterer og ikke leger fotograf på kundens regning, og derfor ikke har en masse billeder? Altså er en masse billeder ikke ensbetydende med bedre arbejde, eller større viden end en mangel på billeder... Det viser bare at vedkommende kan lide at fotografere...


  • #15   9. jan 2019 Det er aldrig nemt at vide om folk er dygtige. Men jeg syntes det viser en vis stolthed over for ens arbejde. Og at man tør lægge det frem andre forsøger at skjule.
    ligesom når man laver dokumentation til Emma konkurrencer for at vise alt er lavet efter bogen.

    Det kan godt være man betaler penge for at montøren rander og tager billeder. Men til gengæld har man så bevis for at tingene er lavet ordentligt.


  • #16   9. jan 2019 Jeg er både enig og ikke enig... Fint man tager billeder af sit arbejde osv... Jeg plejer nu at tage kunden på en gennemgang af hans installation så han ved selvsyn kan se hvad der er lavet og hvordan...

    Dokumentation til en konkurrence er en helt anden sag, da det er påkrævet... Bevares kunder der skal have lavet en montering kommer for det meste også ud forbi adressen hvor de ved selvsyn kan se antallet af pokaler der ikke er kommet af at bage kager... smiley


Kommentér på:
Montering af anlæg i Citroen C1

Annonce