{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Ikke original radio {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg var oppe og hente ny brugt bil igår, i bilen er originalradioen udskiftet til den i ser på billedet, jeg kender ikke mærke eller model, brugsforvirringen havde forhandleren ikke, kun koden til den.

Ifølge Media knappen skulle jeg have mulighed for at tilslutte via AUX, USB samt bluetooth. Men intet af det fungere, selve radioen virker og kan finde kanaler.

AUX samt USB sidder i midterkonsollen ved min håndbremse, men intet sker når jeg tilslutter usb, bluetooth i telefonen kan ikke finde radioen.
Ved AUX ser det godtnok ud som om den genkender at der er AUX tilsluttet og der kommer en meget svag støj, men ellers intet.

Ifølge indstillinger er det hele slået til.

Skulle der være nogen der kender modellen eller måske har en brugsforvirring til den?
Jeg tør ikke gendanne fabriksindstillingerne da jeg ikke har den som sagt og den er med kode.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke original radio
  • #1   3. feb 2019 Det ligner en RNS310/RNS510 kopi. Og den sidder godt nok skævt!

  • #2   3. feb 2019 Årh om den sidder skævt eller ej er jeg squ ligeglad med, jeg gik fra en bil med en radio hvor skærmen halvdelen af tiden gik ud, det eneste der virkede var AUX og det var kun noget af tiden.

    Så det er en opgradering for mig smiley

    Må lige prøve og google de modeller.


  • #3   3. feb 2019 Nu du nævner det, er der faktisk VW logo ved opstart, det har jeg ikke tænkt over før nu.

  • #4   3. feb 2019 #1 tror der er bilens midterkonsol der er bygget sådan. Hvis du tjekker toppen af anlægget så kan du se den går lige og ikke skæv, det er kun bunden der er skæv smiley


    - til spørgsmål.. Man er nødt til at hive anlægget lidt ud så kan du se hvad der står af mærke og model smiley UDEN at tage strømmen fra anlægget selvfølgelig. Medmindre du kan se mærke og model i indstillinger


  • #5   3. feb 2019 Den føltes ihvertfald ikke skæv når jeg sidder i bilen, eller mærker/ser det ikke.

    Må lige prøve imorgen om det står i indstillinger, syntes ikke jeg kunne finde noget, men kan have overset det.
    Tør squ ikke hive den ud, det må jeg finde en kyndig til tror jeg smiley


  • #6   3. feb 2019 Den sidder også på med nogle skruer.. Rammen skal af først smiley så det er ikke bare at hive den ud hehe

  • #7   3. feb 2019 Ja så tror jeg bare jeg holder snitterne væk fra det, jeg har 10 tommelfingre smiley

  • #8   3. feb 2019 Du har ret Ipek, det er vidst rammen der er skæv smiley



  • #9   3. feb 2019 på vores pioneer skal man i indstillinger og tænde for aux, da aux sidder bagved

  • #10   3. feb 2019 #9

    Som skrevet i opslaget er både AUX, bluetooth samt USB slået til under indstillinger smiley


  • #11   4. feb 2019 okay, det så jeg ikke, my bad smiley

  • #12   4. feb 2019 Kan være der mangler et bluetooth modeul for at det virker smiley

  • Michael V
    Michael V Tilmeldt:
    sep 2017

    Svar: 116
    #13   5. feb 2019 din radio er en kina versionen af VW's RCD510 radio og uden bluetooth - den er lavet til det Kinesiske VW marked, så der er nok forskel på hvorledes AUX porten skal forbindes til radioen. Hvilken VW model/årgang er det du har købt?

  • #14   5. feb 2019 Jeg er med på det er en knockoff. Dog fungere selve radioen fint og jeg ved at både BT og AUX har fungeret i den førhen.

    AUX'en er lidt speciel da det er et regulært mini jack til telefonen, men stikket til at smide i bilen er ca. samme størrelse som minijack, men helt glat og med hul i.

    Jeg har købt en Seat Altea 2005, så det er ikke original radioen.

    Selve AUX og USB input sidder ikke i eller ved anlægget men i konsollen bag min håndbremse.

    Jeg kører ud til en kammerat fredag og håber han kan aflure hvad der lige sker og hvorfor.


  • #15   9. feb 2019 Nå mindre update til de interesserede, den BT boks der har siddet i er fjernet af tidligere ejer.

    AUX stikket fungere ikke da der sidder er knækket jack stik nede i og vi kan ikke få det op.

    Som det er lige nu skal jeg finde ud af hvad der bedst kan betale sig, AUX stikket er nemlig monteret efterfølgende, hvem der så har monteret der, vides ikke. Men jeg fiser forbi Seat mandag og hører om det er en original del eller ej og isåfald hvad det lille stik koster. Fungere skal det squ.


  • #16   9. feb 2019 Pas på med de der eftermonterede radio, mange tror at man bare kan udskifte dem uden videre.

    Din radio er sikkert ikke tilsluttet korrekt, du skal have radioen ud for at se det.
    Hvis den ikke er kodet til din cambus korrekt, kan du risikere at aflade dit batteri på bare 48 timer.

    Der er desværre mange bil forhandlere der ikke aner noget om biler, trods at de sælger mange af dem.


Kommentér på:
Ikke original radio

Annonce