{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

206 1,6 S16 stik til ISO - how? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Ifm at jeg er blevet klogere på et tidligere indlæg herinde stiller jeg lige et nyt spørgsmål:

I min 206 1,6 S16 er der installeret et anlæg, der automatisk tænder, når jeg åbner dørene. Men problemet er, at anlægget ikke holder strøm, dvs. det starter altid CD'en fra start af, og radioen på frekvens 87,5.

Jeg har nu fundet ud af, at det er noget med, at der i 206'ere er et 'næsten-ISO' stik, dvs. et stik, der passer i de nyere HU'er, men hvor ledningerne ikke er ISO - dvs. de sidder ikke i de rigtige 'huller' i de små stik (hvad hedder de huller?).

Hvad kan jeg nu gøre for at få dette ændret let og smertefrit, så min radio bliver funktionel i bilen? Jeg har forsøgt at købe en ISO-konverter fra T-Hansen, men denne forudsætter nogle stik, som ikke er dem der sidder i min bil. Tror derfor, det er et S16 problem, og ikke et generelt 206-problem.

Håber virkelig, der er en, der kan hjælpe mig. Som I nok kan høre er jeg ikke lige ekspert på området her, men til gengæld i stor vildrede. White Stig; du skrev, du havde en konverter, men er den ikke mage til den, der kan købes hos T-Hansen? I så fald virker den jo desværre ikke smiley

Jeg ser frem til at høre fra jer - håber I har et svar på hvad jeg skal gøre...

Mvh

Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  206 1,6 S16 stik til ISO - how?
  • #1   17. okt 2007 kan også være at den tidligere ejer har byttet rundt på kablerne? find ud af det og så kan du tage og bytte rundt på kablerne smiley i selve stikket kan du faktisk flytte rundt på ledningerne, de skal bare skubbes ned og til siden smiley kunne man da i hvertfald i min 106 smiley

  • #2   17. okt 2007 jeg har et stik der går fra et standart stik i en 206 1,4 hdi og over i et alm iso stik... har nemlig fået en masse radioer oppe fra den lokale peugoet

  • #3   17. okt 2007 Ja mål om ledningerne sidder korrekt, ellers stik en tynd...meget tynd stang ned i stikket oppefra så du får trykket modhageren ned. Så kan du med gelinde rykke den pol ud du skal have byttet

  • #4   17. okt 2007 Ok - tak, men det bringer mig nok til et større problem. Hvordan hulen ved jeg, hvilke ledninger jeg skal have byttet? Aner intet om det...

  • #5   18. okt 2007 Så er problemet løst: Kørte ned til min lokale Peugeot forhandler og købte et ISO-konverterings stik. Det kostede kr. 43,25, så det var jo til at holde til.

    Bare hvis der er andre, der får samme problem - og så slipper man for at lave irriterende hovsa-løsninger smiley

    Mvh

    Peter


Kommentér på:
206 1,6 S16 stik til ISO - how?

Annonce