{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Fronthøjtalere i Fiat Punto 1 {{forumTopicSubject}}

Hey alle her på BilGalleri!

Har lige erhvervet mig en Fiat Punto 1 fra 1994, og har besluttet mig for at jeg ikke kan leve med de skodhøjtalere der sidder i den lige pt.
Er ikke ud efter den vilde bass eller højtalerarrangement i hele bagagerummet, går bare efter en lyd der er lidt bedre end en bærbar computers (den er seriøst ikke meget bedre) - skruer man bare lidt op hakker lyden gevaldigt, og det eneste man kan bruge de højtalere til er at høre radioavis.
Fint tænkte jeg - "det kan vel ikke være så svært", surfede lidt rundt på google, og fandt hurtigt ud af at det var nogle 3,5" der sad i Punto 1'ere i front, men fandt så ud af at det ikke skulle gå så let.
Mine fronthøjtalere der sidder lige akurat under forrudens underkant - er nemlig IKKE runde, de har en ret mærkelig form! Man kan kalde det en halvcirkel med en "afrundet" spids på den anden halvdel.. ved godt det sikkert lyder ret uforståeligt og mærkeligt, så var lige ude i nattens mørke og tage et billede af kalorius smiley det er ikke det bedste billede, men det viser formen af højtalerne som jeg går ud fra er det relevante.
Her er det så:

http://img140.imageshack.us/my.php?image=image023nm4.jpg

Højtalerne måler 17cm diagonalt (fra venstre bund til højre top) og 11cm (fra midter bund til midter top, eller den midterste "kant" på billede og så lige op til højtaleren slutter)

Mit spørgsmål er så bare om der er nogen der har erfaringer med noget lignende, eller evt. nogen som ved hvor man kan købe sådanne højtalere (har virkeligt ledt, men uden held).
Ellers ville jeg gerne høre hvad i ville gøre, om man kunne ta dem ud, skære panelet til og så smide nogle 3"/3,5"/4" runde højtalere i?

Er ret fast besluttet på at prøve at få noget til at virke oppe foran, da jeg nødigt vil til at trække kabler gennem bilen og bygge en "hattehylde" i bagagerummet (som i nok har fundet ud af efterhånden er jeg ikke den store elektronik-nørd :P) Det skal også lige siges at det ikke er så vigtigt at de passer 100%, må bare ha noget bedre lyd nu - så må forfængeligheden vente smiley

På forhånd tak, Jon D.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fronthøjtalere i Fiat Punto 1
  • #1   22. nov 2007 Det skal lige siges at billedet er taget ude fra, da jeg umuligt ville kunne få et kamera ind i den sprække mellem instrument brættet og forruden, og så tage et billede af hele højtaleren.

  • #2   23. nov 2007 hmm, tror du der sidder en rund højtaler neden under?
    ville gi lidt bedre mening (føler mig lidt dum, og det er sgu også godt begrundet - bær over med mig :P)

    og NICE billede, LIGE hvad jeg går og mangler smiley :) smiley


  • #5   23. nov 2007 Det er 3½" højtallere du skal have fat i, jeg har købt nogle fra Alpine, de spiller noget bedre end de orginale.

    Jbl skulle vist også have nogle der passer der til i fronten.
    Gør dig selv den tjenste at montere nogle 4" i bag, hvis du ikke ville skære i din hatte hylde, det giver lige det ekstra man har brug for,hvis man ikke har behov for den store bas.



  • #6   23. nov 2007 tak for alle svarene, vil se om jeg kan få pillet "gitteret" der formentligt dækker de omtalte 3,5" højtalere der BURDE være.
    og til henrik a så er det ikk fordi jeg ikke vil være villig til at skære i min hattehylde, men fordi jeg ikke har en, og så også mest fordi jeg ikke er særligt teknisk,og formentlig vil have problemer med at trække kabler gennem bilen og få skidtet til at virke smiley skal lige gentages at jeg ikke har det store behov for sindsyg bas, bare et par højtalere der kan spille stille og roligt musik i nogenlunde kvalitet (hi fi nørder ville sikkert kalde det dårlig kvalitet men er ikke så kræsen)

    anyways, jeg skriver lige tilbage når jeg har fået pillet dem af og set hvad der gemmer sig neden under smiley
    igen - tak for alle svarene!


  • #7   29. jul 2008 rockfort smiley det er det eneste¨


Kommentér på:
Fronthøjtalere i Fiat Punto 1

Annonce