{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Hattehylde i 2 plan?? {{forumTopicSubject}}

Ikke meget der sker her på forum i dag.....

Nåh, men her kommer et spørgsmål alligevel. Er igang med at lave en hattehylde til min 206'er. Men den er jo temmelig lille, så der er ikke plads til de 4 stk. 6*9'ere jeg havde planlagt.

Jeg tænker nu på at lave en ganske normal hattehylde med de 2 6*9'ere og så lave et forhøjet plan hvor der er plads til de 2 sidste. Der ville nok komme en højde forskel på pladerne på ca. 10 cm.

Tror i det vil komme til at ligne crap eller kunne det blive ok???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hattehylde i 2 plan??
  • #2   10. jun 2005 Kunne da sikkert blive godt hvis det bliver lavet ordentligt..



    /Kim S



  • #3   10. jun 2005 En anden mulighed var at sætte de 4 højtalere sådan: // \
    Så er der også plads, men synes de kommer til at sidde lidt for tæt sammen så......


  • #4   10. jun 2005 kunne 2 ikke gøre det ? Grunden til at have 4 er det pga effekt ? eller hvad er det ? for hvis det er af samme type alle 4, så kunne du evt have valgt nogen med en højere effekt istedet (hvis altså der ikke er plads)

    men hvis du nu har købt højtalerne og vil gerne have 4 i ... så tror jeg godt det kan komme til at se godt ud hvis det som Kim S siger bliver lavet ordentligt. Det skaber evt også en mulighed for at vinkle dem så lyden kommer bedre frem i bilen


  • #5   10. jun 2005 Brian D

    Jo, 2 kunne da klart have gjort det, men man kan jo ikke få nok højtalere. I forvejen er der 6 højtalere i min bil. 1 sæt diskanter og 2 sæt mellemtonere.
    Som du selv siger giver det mulighed for "vinkle" lyden og det er da top nice at få knaldet god musik i ørerne fra alle verdens hjørner:-)

    Og det er bestemt ikke effekt højtalerne mangler 600 watt max og 300 w RMS.

    Tror jeg begiver mig ned i byggemarkedet i morgen og køber en MDF plade, så vil jeg prøve at se hvad jeg kan så bikset sammen:-)

    Nogle der har nogle gode ideer til hvad jeg kan bruge til at "skabe afstand" mellem de 2 plader?? (det må jo gerne være lidt unikt)


  • #6   10. jun 2005 du kunne jo lave pladerne så de bliver bygget sammen ? på en eller anden smart måde ... så der ikke var direkte "hul" imellem ?


  • #7   10. jun 2005 Jo, havde også tænkt på noget plexi glas hvor der skulle indgraveres et logo....

  • #8   10. jun 2005 hvad med en subwoffer istedet for alt det 6x9 halløj.

    Lyden skal jo komme forfra, med et godt komponentsæt, og så bas, som man ikke rigtigt kan høre hvor kommer fra alligevel, fra en sub i bagagerummet.

    6x9 er lavet for at få lidt bas ud af en alm. højtaler, altså en kompromis mellem en lille højtaler og det at få noget bas, og den er ikke specielt god til det IMO.

    6x9 var ikke noget der fik lov til at komme i bil idag.

    just me few cents.


  • #9   10. jun 2005 naaaaah, smider bestemt ikke en sub i hattehylden....

    Synes det er mere en fint med det sæt diskanter jeg har foran sammen med de 2 sæt mellemtonere. Dertil de 4 6x9 i hattehylden......

    Desuden er 6x9 højtalere da nu om dage så gode at de bestemt kan give en helt i orden bass IMO...


  • #10   13. jun 2005 Se evt. min hattehylde på min Vectra A.

Kommentér på:
Hattehylde i 2 plan??

Annonce