{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
377 visninger | Oprettet:

Corsa anlæg {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.

Jeg skal have bygget lidt anlæg ind i min corsa B fra 94, men er lidt i tvivl om hvilke enheder som kan spille godt, samt hvilken størrelse der er bedst.

Jeg kunne godt tænke mig at pille enhederne ud der sidder omme bag i, ved siden af hattehylden, men aner ikke hvad størrelse de er, og om det er muligt at få nogle der spiller bedre, da de ikke ser så store ud.

Så ville jeg godt have nogle andre i fordørene, men jeg har samme problem der, hvor jeg ikke ved hvad størrelse jeg skal købe, og om man kan få nogen.

Prisen skulle helst ligge inden for ca. 2000 kr, og jeg har headunit: http://carsound.dk/produkt.asp?id=7726&pk=2&produkt=Pioneer_DEH-P4100SD_Autoradio

Det fedeste ville være hvis jeg kan købe tingene i carsound, men ikke et must.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corsa anlæg
  • #1   1. maj 2009 Ja okay.. problemet er netop at jeg synes de højttalere der sidder bagi er virkelig elendige, og har lidt på fornemmeren at den ene er gået i stykker.

    Altså ikke fordi dem i dørene er til at råbe hurra af smiley

    Men er det ikke muligt at købe nogle højttalere til dørene, og sætte dem i, i stedet for dem der sidder nu.. evt. hvilken størrelse skulle de være?

    Jeg er ikke særlig meget inde i bil audio, så derfor kan det godt være det her er et underligt spørgsmål, men et komponent sæt, hvad er det?

    På forhånd tak.


  • #2   1. maj 2009 Okay tak.

    Jeg tror sgu ikke det går at høre meget mere på det lort smiley

    Jeg vil hellere have noget ren lyd, så og spare subben lidt endnu, og så få nogle bedre enheder i bilen, end at smide en sub i bare for at overdøve den latterligt elendige lyd smiley

    Vil det sige at et komponent system er det det normalt sidder i en dør, så det er det jeg skal købe hvis jeg skal udskifte det i døren?

    Og jeg tror sgu ikke at sådan nogle 6x9 passer ind i de huller hvor der sidder højttalere bagi nu.. hullerne ser umiddelbart meget små ud.


  • #3   1. maj 2009 Okay..

    Dvs. at du har sat et hattehylde højttaler sæt i dørene? smiley

    Men ja, det kan jeg godt se, hvis man gør det sådan kan det være at der er lidt mere plads bagved, til at lave noget ordentligt lyd på noget mindre plads.

    SKAL jeg også have en forstærker, eller kan HU'ens udgange bruges.. der står den leverer 4x 50 watt...


  • #4   1. maj 2009 Ah okay sorry, der havde bare sneget sig et sæt hattehylde højttalere ind imellem smiley

    Har du nogen idé om hvilken størrelse de originale enheder i dørene på sådan en corsa b fra 94 er.. fordi jeg vil helt klart overveje at købe nogle coaxial højttalere og putte i, men det vil være lidt ærgerligt at få fat i nogle som så ikke passer smiley

    Nu lige til noget lidt andet og teknisk..

    Hvis jeg køber en forstærker, hvordan skal den så kobles til HU.. skal udgangene bare stå "tomme" og så skal den kobles til en eller ande speciel port eller hvordan?


  • #5   1. maj 2009 Okay.

    Jeg takker mange gange, du har været stor hjælp smiley

    Så må jeg bare i krig med at få skilt døren ad så jeg kan måle hvor stor de skide enheder i døren er smiley


  • #6   1. maj 2009 Hov tænkte bare lige på en sidste ting, hvis jeg skal ud og have en forstærker, går jeg ud fra det skal være en 4-kanals, siden mine højttalere skal tilsluttes til den, betyder det at jeg så skal ud og have et af de der signalkabler med 4 stik i hver ende?

Kommentér på:
Corsa anlæg

Annonce