{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Lyden i diskanterne ryger "under vand" {{forumTopicSubject}}

Hey BG, jeg har lidt af hvert i min bil, noget rainbow slc265.25 komponentsæt tror jeg det hedder, en B2 quattro forstærker og en eller anden stor JBL subwoofer. Når jeg skruer tilstrækkelig højt op så kører hele skidtet fint, også de bageste højttalere som kører over en anden forstærker. I starten tænkte jeg det måske kunne være strømmen den var gal med, men når nu alt det andet spiller... Delefiltrene er korrekt monteret, nu har jeg ikke prøvet at skrue markant ned for gain på dem, synes de nu står fornuftigt. Nogen ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyden i diskanterne ryger "under vand"
  • #1   24. jul 2009 øhh hvad er det lige problemet er? fatter nada af det du har skrevet....

  • #2   24. jul 2009 du skriver jo a det spiller fint...!

  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #3   24. jul 2009 Den der må vidst lige forklares lidt bedre. Fatter sgu heller ikke noget af den der.

  • #4   24. jul 2009 altså sådan som jeg forstår det så spiller anlæget glimrene, indtil han køre under vandet , så begynder diskanterne at ryge, men hvis det er det eneste problem under vandet så er det satme et godt anlæg smiley



  • #5   24. jul 2009 Hvis folk bare kunne formulere sig forståeligt, så ville hjælp være meget nemmere at give... smiley

  • #6   24. jul 2009 Nåå... det er fordi pingvinerne er ternede idag, men det er de kun fordi det regner med kaffe, og det grønne kan ikke komme af før tøjklemmerne er fundet.. for slet ikke at tale om fodbolden der ikke kan komme ud af nøglehullet fordi vandet løber...

  • #7   24. jul 2009 cazper P.. det problem har jeg haft før!!! hvad fanden gør man med de pingviner ? har slebet ned og malet flere gange og der sker intet!

  • #8   24. jul 2009 per P.. det problem har jeg haft før!!! hvad fanden gør man med de pingviner ? har slebet ned og malet flere gange og der sker intet!


  • #9   24. jul 2009 har du taget højde for månen? det betyder nemlig at der er prøvebillede på appelsinen, så derfor kan du ikke få dækket på og så falder tagstenen ned på smøgerne, og så er det først svært at hælde et glas mælk op..!

  • #10   24. jul 2009 jah men jeg tror problemet ligger i den rosin der røg under min sko i forgårs, fordi min lime grønne kat har taget alt tabasko sovsen. og så er det jo klart at det farsbrød ikke kan tøes op. og specielt når man tænker på at det er koldt om vinteren og mufassa er en simpel tegnefilms figur.



  • #11   24. jul 2009 hvad skal du så bruge hjælp til når du har regnet den ud? *LOL*

  • #12   24. jul 2009 den er ikke regnet ud, det er bare mit gæt smiley

  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #13   24. jul 2009 men jeg behøver ikke at gætte da jeg selv tog turen under vandet og snakkede med free willy som burde være død, men det var faktisk hans stand in som bliver servert live på en sushi cafe i nørre sundby, der hvor giraffen sagde at den limegrønne kat sad i mufassas bimma som dog kørte på nørrebrogade efter haps dogs, da alle shawarma bikse var blevet lukket pga leverpostejen havde stået under vand. Så alt i alt lyder det jo godt.

    Det gav da mening til sidst.


  • #15   24. jul 2009 ej det er sgu nemt nok, bare sæt et skilt op hvor der står "rygning forbudt!... OGSÅ UNDER VAND!!!" så skal de nok stoppe med at ryge under vand.... der er sgu ikke noget værre end passiv rygning... føler med dig :o)

  • #16   24. jul 2009 haha! hvor langt kan vi køre hans uforståelige forum ud!??

  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #18   25. jul 2009 Kan godt lide at det eneste indlæg frå trådstarter var det første.
    Måske er han optaget med at udforske vores forklaringer for at se om det hjælper?


  • #19   25. jul 2009 han har heller ikke været online siden han lavede indlægget...!!

  • #20   26. jul 2009 Hej beklager, jeg kan godt se selv det ser lidt bøvlet ud. Nu prøver jeg igen lidt mere konkret. Hele molevitten spiller glimrende, også selvom jeg skruer helt op. Først efter 20-30 sekunder så lyder som om at diskanterne bliver smidt under vand, resten spiller ufortrødent videre. Jeg har ikke rigtig rørt noget, betalte en autoriseret for at indstille forstærker samt HU.

  • bamse v
    bamse v Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 385
    #21   27. jul 2009 hmm, lyder mærkelig. Nogle gange kan det være at delefilteret er af så ringe kvalitet at der kan opstå underlige fejl som din, men har ikke hørt om sådanne problemer fra Rainbows højttalere.

    Da du ikke selv har indstillet noget, tør jeg ikke sige helt om du skal lytte til rådet jeg gir dig (hvis du ikke har styr på noget?), men dette kan hjælpe dig med at fejlsøge lidt.

    Kobl dine diskanter direkte til forstærkeren, kør så med aktiv filtrering, dvs du ikke bruger filteret i forstærkeren. Men kører det hele via din radio. Spil som du plejer og se hvis "under vand" gentager sig. Hvis det ikke gør det, så har du i hvert fald et prej om hvor fejlen kan ligge.


Kommentér på:
Lyden i diskanterne ryger "under vand"

Annonce