{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kondensator eller ej?
  • #1   17. dec 2009 en tommelfinger regel siger 1 farads kondensator pr 1000 watt,

    men vil nu holde på at en kondensator altid er en god ide, det ser så dumt ud når ens forlygter blinker fordi man spiller lidt musik hehe


  • #2   17. dec 2009 er ikk et dumt spørgsmål...

    nu har jeg selv sub og en sæt fronthøjtalere som spiller over en forstærker.. ikk det helt vilde men når jeg skruer op på 25 ud af 33 begynder bilen og danse i tomgang pga den ska bruge strøm når bassen ska banke igennem...

    en kondensator skulle gerne afhjælpe det... smiley

    men generalt er det en god ting at have... smiley


  • #3   17. dec 2009 Det er aldrig en dum idee med en kondensator. Dog er det ret nemt at installere det anlæg man gerne vil ha.. Se hvordan det spiller m.m får anlæget ikke nok strøm SÅ kan man monter en kondensator..

    Jeg køre f.eks ikke med kondensator selv om jeg har 4 stk forstærker i bilen. Men derimod har jeg en ret stort bilstereo batteri istedenfor smiley

    Så mit råd.. Smid anlæget i bilen. Se hvordan det spiller.. Mangler det strøm kan det ses hvis lygter m.m blinker eller bassen ikke slår stram nok. så overvej at smide en kondensator i eller et større batteri. smiley


  • #4   17. dec 2009 Team 4" madsen

    Hvis den begynder at hoppe og danse i tomgang, så ville jeg nok investere i en stærkere generator, så du ikke mangler strøm når du spiller højt. Evt, et batteri der kan give strømmen hurtigere end dit nuværende kan.
    Kondensatoren kan kun sørge for at udligne spændingen så meget som muligt, den kan ikke give xtra strøm til systemet. Den skal stadig trække strømmen ligeså hurtigt fra batteriet som hvis du ikke havde en på.

    Sørg for at strømmen er på plads først, så kan du gå igang med at sørge for udligning af spænding og strøm med kondensatorere bagefter.


  • #5   17. dec 2009 Tak for de hurtige svar alle sammen smiley

  • #6   17. dec 2009 jeg har kun en 750 watts forstærker i?

    syns jeg ikk er ret meget... men ka godt være ja...


  • #7   17. dec 2009 Med det samme der er en bas i så er det en god ide med en kondensator. Både for at skåne batteriet for alle de spids belastninger, men du vil også kunne oplevet at bassen bliver lidt mere kontant, og mere præcis

  • #8   17. dec 2009 Lars M: Okay smiley

Kommentér på:
Kondensator eller ej?

Annonce