{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.035 visninger | Oprettet:

Forstærker til DLS/Pioneer {{forumTopicSubject}}

Har skaffet mig et sæt DLS UP6i (6,5" komponent) og vil have en Pioneer TS-SW1241D (shallow sub, 8,2cm dyb).

I første omgang kører jeg på min org. Avensis HU der ikke har linie ud. Så jeg kan forstå jeg skal have en forstærker der har hi input (signal direkte fra højtaler kablerne).

Hvilken forstærker kan anbefales?

Har luret på DLS CA-41/CA-51 da de skulle have de nødvendige filtre.

Eller Audison SRx/LRx serien - skulle også have nødvendige filtre.

Andre der kan anbefales?

Endvidere vil jeg vinde noget ved at dele de UP6i aktivt ved de indbyggede filtre i forstærkeren vs. de org. passive delefiltre der følger med?

Mht. sub - er det bedst at have en dedikeret forstærker til subben eller er det ok at bruge den sidste kanal på en 4/5 kanals forstærker?

Og er der en i/omkring århus der vil kunne lave en god kvalitets installation uden det koster spidsen af en jetjager?

Det skal ind i en Avenis st. car fra 07. Sub skal gerne ned i reservehjuls brønden eller under forsædet.

/Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forstærker til DLS/Pioneer
  • #1   22. feb 2010 jeg ville bruge en sli connectro fra audioson til og lave dit højtalersignal om til line out istedet for og bruge high input på en forstærker det det typiske lyder af røven til grundet den lave indgangs spænding

    de kan fås i henholdsvis 2og 4 kanals og er ret nemme og montere
    http://carsound.dk/produkt.asp?id=5649&pk=&webid=&soeg=sli2


  • #2   22. feb 2010 Ok - har godt set dem og fået dem anbefalet andet sted - troede blot at high input på forstærkeren var mindst lige så god.

  • #3   22. feb 2010 nej tværdimod da du så kun har den spænding dine højtaler udgange lever somnok er noget lignenede 0, et eller andet hvor derimod med sli conectoren får du hele 4V spænding på line udgangen og det forbedre dit indgangs signal på forstærkeren en del

  • #4   22. feb 2010 Ok - takker for forklaring, så må der sådan en sli connector i kurven

  • #5   23. feb 2010 ras R

    Lad for guds skyld være med at tro på noget som helst opel forever¤ L skriver... den mand ved intet om bilstereo... Og burde have knækket en finger hver gang han vælger at skrive om det...

    Den SLI connector han snakker om er nemlig nøjagtig den samme som allerede er inbygget i Audisons forstærkere... Og DLS's forstærkere har noget tilsvarende... Manden fatter jo bjælde af hvad han skriver om...


  • #6   23. feb 2010 opel forever¤ L

    Lær dog lige lidt om tingene inden du skriver... Du er jo inkompetent til at svare på spørgsmål om bilstereo... Audison forstærkerne har netop Sli Connectoren indbygget... Og ja det er præcist den connector som man kan købe løst de har bygget ind i forstærkeren... Faktisk sad den i forstærkeren først og først bagefter kunne man købe den løst...


  • #7   23. feb 2010 Cody - mange tak for afklaring og korrektion for fejlagtige indlæg - det er dejligt at få retvisende info.

    Jeg overvejer dog at skifte org. HU til en Pioneer 2-DIN DVD ( http://www.hr.pioneer.eu/dk/products/25/109/AVH-P3100DVD/media.html) - vil den være bedre til et sæt DLS UP6i eller Nobelium?

    Har fået tilbudt nogle Nobelium 6.2 til en super god pris, dog uden filter så de skal køres aktivt.

    Kan jeg gøre det med den Pioneer HU? Eller kan jeg gøre det med en SRx eller CA-41/51?


  • #8   23. feb 2010 ras R

    Du kan ikke bruge den HU til at køre aktivt... (Tror jeg ikke, er dog ikke sikker)

    Du kan ikke nøjes med at bruge dine forstærkere til at køre aktivt... så effektive er deres filtre slet ikke...

    Det bedste du lige kan gøre her er at spørge en pioneer forhandler om den Hu du tænker på at købe kan bruges til at køre systemet aktivt... HVis du vil køre aktivt så sørg for at få en kompetent person til at indstille det for det er ikke lige så nemt som med alm passivt system...


  • #9   23. feb 2010 Ok - troede ellers det ville kunne lade sig gøre at køre aktivt på forstærkerne - en skam.

    Btw det er Iridum og ikke Nobelium jeg kan skaffe. Men lyder måske ikke som om det er verdens nemmeste at få til at spille optimalt. Så er det nok nemmere med et komplet sæt UP6i - ved heller ikke helt hvor meget forskel der vil være i lyden.


  • #10   23. feb 2010 ras R

    Der vil være forskel i lyden... Iridium serien er jo et par klasser bedre end UP serien...


  • #11   23. feb 2010 Ok - vil det sige at jeg skal have en processor/Dsp for at kunne køre aktivt? Så bliver det for dyrt og bøvlet.

  • #12   23. feb 2010 ras R

    ja eller også skal din Hu have muligheden indbygget...


Kommentér på:
Forstærker til DLS/Pioneer

Annonce