{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

ang. anlæg:) {{forumTopicSubject}}

Hej BG Jeg har for en lille måneds tid siden bygget anlæg i min bil har selv sat det til jeg havde forstand på og fik en af mine venner til det, og det spillede fint indtil strømmen til forstærker den gik, fandt så selv ud af at det var dårlig stel det fik jeg fikset men så begyndte den at sige "dok dok" i højttaler og sub udover sangens bas har prøvet at skifte phonokabel men det virkede heller ikk jeg har snakket lidt med nogle "fagfolk" om det og han sagde at det ku være mit strømkabel, har prøvet at tage alle ledninger fra og sætte dem tl igen uden nogen form for forbedringer, har prøvet at skifte HU, men også uden held, håber i kan hjælpe:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang. anlæg:)
  • #1   12. apr 2010 Du skal have en god stel forbindelse, tjek at der ikke sidder lak eller noget rust der hvor du har sat dit/ dine (-) kabel
    Prøv evt at finde et andet sted at sætte dem.



  • #2   13. apr 2010 Har slebet det rent først for lak og andet, og der er fin forbindelse, problemet er bare at det spillede fint før. En af mine venner trak kablerne gennem kabinen og fjolset havde ikk trukket dem paralelt, men det har jeg så ordnet og det var der det gik galt:(

  • #3   13. apr 2010 Så prøv og ligge dem tilbage igen som de var før? Fungere det der efter har du da fundet problemet til og starte med smiley

    Dok dok dok ? smiley

    En god ting er altid og lave ekstra stel fra batteri til karosse, og endda også ekstra stel til radio. Også rigtig rigtig god stel omme i bagage rummet.

    Du kan evt. kigger her:
    http://www.altombilstereo.dk/modules/FAQ/index.php?op=viewcategory&cid=1


  • #4   13. apr 2010 Buhl: Tak smiley men hvis jeg ikk lægger dem paralelt kan ledningsnettet så ikk brænde sammen?

  • #5   13. apr 2010 Hvad er det for nogle ledninger der er trukket parallelt siger du? (Eller var)

    Man siger jo at Phono kabler skal være i den ene side og + i den anden. Men det er for at undgå generator støj. Det har ikke noget og gøre med brand fare eller ligende. Kablerne er jo isoleret og med sikringer på Plus ledningen jo smiley


  • #6   13. apr 2010 Buhl: det var phono og + men den laver jo stadig generator støj selvom de ligger paralelt? Men har bare hørt at hvis man ikk lægger dem paralelt risikerer man at lednings nettet på bilen brænder sammen..

  • #7   13. apr 2010 Det der med at lednings nettet på bilen brænder sammen var det mest langt ude jeg nogen siden har hørt smiley

    Er ikke en kæmpe Haj til det, men går meget op i det og lære alt det jeg kan.

    Men min alm. viden siger mig det ikke ville kunne lade sig gøre, fordi 1 - Plus ledning har ingen ting og gøre med resten af bilens lednings net.

    2 - Det har phono kablerne ihvertfald over hovedet heller smiley

    Men det er da jeg mener, hvis du så prøver og ligge dem tilbage der hvor de lå da der ikke var generator støj, og hvis det så går væk, har du jo fundet ud af at problemet må ligge i Phonokablerne på eller anden måde.

    Og hvis det stadigvæk er generator støj så prøv og trække phono kablerne uden om bilen og se om det går væk.


  • #8   13. apr 2010 The 1. thing in the morning smiley Mange tak skal du have, men syntes også det lød lidt tamt, men kigger på det i morgen og skriver lige til dig og roser dig til skyerne, hehe du aner ikk hvor meget jeg har prøvet smiley

  • #9   17. apr 2010 Har fundet problemet! Det var forstærkeren der var svinet i forholdet:D

Kommentér på:
ang. anlæg:)

Annonce