{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Peerless XXLS vs B2 AC {{forumTopicSubject}}

Hey Lydfanatikerer :o)

Jeg står og skal bygge mig et velspillende anlæg i min lille alto.
Højtalerne behøver ikke at diskuteres, for dem har jeg besluttet mig for.

Men angående bass ..
Kan ikk bestemme mig for opsætningen, jeg vil gerne ha en super lydkvalitet, men elsker et ordentligt tryk!

Så opsætningerne jeg har tænkt på er:
2 x Peerless XXLS 10"
eller
2 x B2 AC 10"
eller
1 x Peerless XXLS 10" + en slave enhed
eller
1 x B2 AC 12"

Kan i anbefale noget, eller hvad er jeres meninger?
Jeg er op for en konstruktiv diskussion smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peerless XXLS vs B2 AC
  • #1   10. jul 2010 Tror der er bedst lyd i Peerless - det er virkelig god kvalitet.
    Og to 10'ere vil levere RIGELIGT tryk i en alto.


  • #2   10. jul 2010 Hvis jeg får plads, vil det så gøre den store forskel med en 10" passiv slave enhed til de 2 10"? Kender du noget til sådan noget?

  • #3   10. jul 2010 Det med at bygge slave-kabinetter er lidt mere indviklet og kræver mere beregning.
    Hold du dig til de to 10'ere, der vil være masser af power i dem.


  • #4   10. jul 2010 okay super! Ved du egentligt hvad de skal bruge af watt?
    altså http://www.danskaudioteknik.dk/ siger 700 watt, men det er peak?


  • #5   10. jul 2010 300-350 rms.

  • #6   10. jul 2010 okay, så kan de godt "nøjes" med min ene monoblock på 1000 rms 2000 peak smiley

  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #7   11. jul 2010 Mathias A, nu har jeg haft begge enheder og B2's kvalitet fejlede intet, tvært imod. Den Peerless jeg fik var derimod centreret skævt, så det var nok en smutter fra fabrikken i Kina.

    Men er enig i at Peerless er gode sager. Og af de to enheder så tror jeg ikke der er den store forskel. Muligvis kan Peerlessen have en lidt højere følsomhed på bekostning av den kontinuerlige belastning.


  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #8   11. jul 2010 Jesper

    1. Der er alverden til forskel på Kina og Korea. Hvor mange kina fladskærme har du set eller for den sags skyld telefoner. Det er jo ikke ligefrem Kina der kommer med teknologien, nok snarere dem der kopierer den.

    2. Tymphany som er Kinesisk havde da ejerskabet over Peerless, men det gør det ikke nødvendigvis bedre af den grund.

    3. At de bliver brugt i hjemmehøjttalere er for mig en lidt dårlig sammenligning. Da B2 er bilstereo grej og såvidt jeg har forstået også et langt mindre mærke. Desuden så er der jo noget der hedder "it is all in the box". Og dem der har konstrueret de 250.000 kroners højttalere har nok også brugt lidt mere tid på det end de tilfældige gutters B2, JL, Orion o.l. basser. Derfor er det lidt svært at sammenligne.

    Jeg har hørt Bo Bengtsson skabe mesterværker af enheder som jeg personligt syntes lød af L., men efter at have været en tur i hans hænder så var det plutselig en anden sag.

    Nok om det. Jeg har sagt min mening om begge enheder og de er skam begge fine.


  • #9   12. jul 2010 Jesper J # Udgået eller ej - så kan jeg skaffe 2 Peerless XXLS 10" billigt, og har hørt meget godt om dem, ligesom jeg også har om B2, som også har hørt rigtigt godt om ..

    Det hele grunden til indlægget smiley


  • Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 43
    #10   12. jul 2010 Jesper J

    Fred være med dig, men for min del lader det til at du har en torn i siden for B2 eller så er der bare personlige interesser hos Peerless.

    Jeg kommer med et objektivt bud, dog oplever jeg dine indlæg farvet meget af "se mig, se mig"

    Måske derfor der nævnes "supersystemer" og at du har spillet x-antal dB med 2 sånne.

    Jeg var til tysker træf der så jeg en der spillede 145 dB med 2 x 8" og tilsvarende effekt..

    Men fred være med det. Spred din propaganda.


Kommentér på:
Peerless XXLS vs B2 AC

Annonce