{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Bear
Bear
Tilmeldt:
9. aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Lidt input mht forstærker(e) søges {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har lige købt en Peugeot 206, som er min første bil og vil rigtigt gerne have lidt lyd i bilen. Planen er at smide Focal Polyglass 130 VB 5.25'' i både fordøre og bagdøre, samt diskanterne der hører til.
Focal Polyglass 130 VB specifications:

5.25″ 2-way kit, separate crossover with tweeter level control

woofer
Polyglass cone
tweeter
TNA
chassis
20% Fiberglass filled ABS
max power
120W
nominal power
60W
sensitivity
91 dB
frequency response
75Hz - 28kHz

Dertil kommer der til at ligge en enkelt subwoofer i bagagerummet som er en Focal Polyglass 33 V1 13'' i 35 liters lukket kabinet..
Focal Polyglass 33 V1 specifications:

woofer
Polyglass cone
enclosure
Vented
voice coil
4 Layer
max power
800W
nominal power
400W
sensitivity
92 dB
frequency response
30Hz - 1000Hz

HU'en bliver en Pioneer DEH-P88RS-II, som jeg har forelsket mig lidt i, er vild med designet, og dens specifikationer.

Så kommer spørgsmålet så, hvilke forstærker(e) skal jeg have for at have liggende til det her setup?
Jeg har fået tilbudt en 6 kanals forstærker på 2800 opgivet watt (om man kan regne med det eller ikke, ved jeg ikke) af mærket Caliber. Modellen er en Venom. Den har 2 forskellige strømforsyninger, 1 til de 4 kanaler, som så skulle være dørkomponenterne, og 1 til brokopling af subwoofer (som jeg har forstået det). Men er i tvivl om jeg skal tage imod denne, eller jeg skal finde noget andet? Har læst gang på gang på gang, at det er bedre med en 4 kanals, og en monoblock, ved bare ikke hvorfor.
Vil gerne have inputs hvis i har tid og lyst til at hjælpe mig lidt på vej. Inden jeg dummer mig, hvis jeg er på vej til det.

Mvh Bjørn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lidt input mht forstærker(e) søges
Kommentér på:
Lidt input mht forstærker(e) søges

Annonce