{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

forstærker satte ild i min bil? {{forumTopicSubject}}

ja som sagt satte min ild i min bil da den lige pludselig brød i brand, har lig købt den da den anden brændte af..
der er tale om en earthquake TNT 5kanals 3000W digital..
har købt nye rigtig tykke og goe kvalitets phono, plus/minus osv.. lig pludselig mens jeg kører begynder det og lugte og ryge helt vildt... kan se den er helt rødglødende indeni, og går ud og piller sikringen ud..
det brænder stadig og hælder derefter min halv liter cola nede i den... H.U. var ikk engang sat i fronten...
kondenstatoren har ligget tæt ved forstækeren, da vi ikk nåede og blive færdig med og montere det....
håber nogen kan hjælpe mig med min lange historie som lig er hændt for en halv time siden!
hva med reklamationsret osv.? den er 14måneder gammel og kun brugt i 2 måneder... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker satte ild i min bil?
  • #1   29. okt 2010 tag derned hvor du købte den. jeg tror du ikk du for meget ud af at snakke om reklamation herinde..

  • #2   29. okt 2010 - Den vil de nok ikke dække, da det ikke er dem selv ´der har monteret det.. men føler med dig..

  • #3   29. okt 2010 jamen har snakket med ham deroppe og fik lov og åbne den.. og man kan se ilden er startet inde midt ved spolen og ikk ved plus/minus indgangene.. jeg søger bar nogen der kan konstare fejlen. . da det ikk er mig selv der har monteret det.. men er sikker på at det er monteret korrekt.. så ska finde ud hvordan fejlen er opstået så kan give det halve til en ny hehe......

  • #5   29. okt 2010 Dit største problem i den her historie, er nok Cola´en..

    Nu skriver du at den gar sat ild til din bil..? Er det bare for at overdrivelse fremmer forståelsen, eller mangler der resten af historien? :0)

    Bortset fra det, så må du tage ned hvor du har købt den og fremlægge historien, så tager de stilling til det.



  • #6   29. okt 2010 jesper... nej det tror jeg ikk ham min goe kammerat der lavede har tænkt på? kan du fortælle lidt mere om det evt.`??

    BDOG.... den har smeltet ryggen på mit bagsæde, så jo det er vildt nok... kan det være pga. kondensator har ramt forstærker der er sket en kortslutning? selv om anlægget var helt slukket...
    den er købt af min goe ven som har brugt den i 2 måneder i sommers....

    forresten var det kun bassen vi havde sat til i kanal5 som er sub kanalen.... håber på nogen goe svar eller nogen der bor i nærheden der kan se på hurtigt... mvh alex


  • #7   29. okt 2010 forhandleren siger der kun er 1års garanti på den.., men på kvitteringen står der 24 måneders reklamationsret?

  • #8   29. okt 2010 Hvis kondensatoren har ramt forstærkeren, ja så har der været en kortslutning, der kan futte det hele af.. Kondensatoren er ligeglad, med om anlægget er slukket eller ej, da der er konstant plus og stel på den og den derved kortslutter, hvis polerne rammer noget, som en forstærker..

  • #9   29. okt 2010 Der er stor fiorskel på reklamationsret og garanti..

    De første 6 måneder står forretningen med bevisbyrden, derefter står du selv med den.


  • #10   29. okt 2010 det står på selve indpakningen og brugsanvisning at der er 5års garanti.. men det er kun i usa hvor den er produceret det gælder....
    jeg kan ikk love at de to ting ikk har snittet hinanden, men det gav ingen gnister eller lyde....


  • #11   29. okt 2010 Ja, i USA giver de 5 års garanti, mod produktions fejl.. Men ikke mod selvforskyldte fejl, som det jo umiddelbart KUNNE være.. I DK følges købeloven.

    Hvordan kunne du se, at der ikke var en gnist, hvis du ikke stod og kiggede på forstærkeren, da det skete?

    Ligemeget hvad, så tror jeg du får en meget svær sag, med hensyn til at få dækket en 14 måneder gammel forstærekr, der endda har været hælt cola i.. Men det er kun forretningen der kan tage stilling til det.


  • #12   29. okt 2010 jamen jeg kørte faktisk ikke.... jeg lagde ryg lænet ned bar lig for at vise en kammerat det nye vi havde sat i.... men der har de to nok snittet hinanden jo´. . . må jeg jo bar indse?
    den er købt ved autohifi.dk i ikast .. de har kæmpe stereo væksted...
    men det nytter nok ikk noget jo smiley


  • #14   29. okt 2010 Hehe, bare du selv kan finde ud af, hvad der er sket, for det er jo modsigende det du siger :0)

    Ja, kunne godt regne ud, at du havde købt den hos Torben i Ikast. Men ingen tvivl om, at det nok aldrig vil blive set på, som en garantisag, medmindre han mener det.


  • #15   29. okt 2010 mcfh.. Der tager du grueligt fejl.. En dansk forhandler er udelukkende forpligtet til at følge købeloven, ligegyldigt hvad der er af garanti i hjemlandet. Men igen er 5 års produktgaranti, ikke det samme som at den bare bliver erstattet.

    Faktisk ryger garantien det øjeblik, forstærkeren har været åbnet. Ligemeget hvad fejlen er.


  • #17   29. okt 2010 Én ting er hvad butikken har gjort, en anden er hvad loven siger.. Du har ikke ret til andet, end hvad købeloven foreskriver..

  • #18   29. okt 2010 hey mchf... det er kun ham der autohifi der sælger det mærke og kan ikk google andet??
    BDOG.... ja jeg har haft en snak med ham om det....
    men han siger 1 års garanti og 2års reklamationsret og at det kun er i usa der er 5års? hvor finder jeg lovene omkring det?


  • #19   29. okt 2010 Ja, Dansk Auto Hi-Fi og mig. Så jeg kender udemærket rglerne omkring det. På forbrugerstyrelsaen kunne jeg forestille mig.du kunne finde det. Ellers kan du bare google "Købeloven"..

  • #20   29. okt 2010 forreste er alle 3 25amp sikringer stadig intakte...
    og sikringen i motorrum.. og ingen svedne tegn nogen steder...


  • #21   30. okt 2010 Sikke på forstærkeren overhovedet var defekt.... Eller nu er den nok med alt det cola ?... Dog burde sikring være brændt hvis kondensatoren kortsluttes...

    Men hvis forstærkeren har været monteret i sæderyggen, har der evt være stål i denne som har resulteret i stel... Hvis plus polen på kondensatoren har ramt forstærkeren, så har den jo overført en helvedes masse ampere igennem de skruer den har siddet fast med, hvilket kan resultere i utrolig meget varme...


Kommentér på:
forstærker satte ild i min bil?

Annonce