{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

forstærker slår fra {{forumTopicSubject}}

hej smiley
min forstærker slår fra og lyser rødt når jeg skruer op, jeg kan ca. skrue den op på vol. 14 og så slår den fra??
Men når jeg tager mine 2 Alpine højtalere fra forstærkeren, så der kun sidder sub'en på, så kan jeg skrue op på vol. 25.
og hvis jeg tager sub'en fra og sætter de 2 Alpine højtalere på, så det kun er dem der er på, kan jeg kun skrue op på vol. 14 igen.

min radio er en Alpine CDA-117Ri
og mine højtalere er Alpine SPR-17C
min sub er en Toxic
min forstærker er en Toxic

hvad er der galt??

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forstærker slår fra
  • #1   20. mar 2011 nej har næsten ikke skruet op for dem smiley
    hvis jeg har skruet ned for det hele på forstærkeren, så de næten ikke spiller, så kan jeg skrue op på vol. 18


  • #2   20. mar 2011 den har 4 kanaler og bassen er brokoblet men det er højtalerne ikke smiley

    men det er det samme hvis jeg sætter højtalerne i de 2 kanaler som sub'en er sat i.


  • #3   20. mar 2011 Hvorfor skulle de være noget galt med forstærekren..? Det er et klassisk eksempel på en kortsslutning, i enten en ledning eller højttaler.

    Det er med stor sandsynlighed én af dine højttalerledninger.. Sæt dem i en af gangen og se hvilken der får det til at slå fra.. Så har du fejlsøgt og ved hvor fejlen skal findes.

    Kommer fejlen på f.eks den venstre, så smid den anden højttaler på samme ledning og se om den stadig gør det. Gør den det, er det ledningen. Gør den ikke, er det højttaleren.


  • #4   20. mar 2011 okay prøver jeg smiley
    tak for hjælpen smiley


  • #5   21. mar 2011 Jeg er næsten 100% sikker på at den ene er fasevendt imodsat til den anden smiley Det samme gjorde mit , og der fandt jeg problemet smiley tjek dine højtalere om at + går til + og - til - smiley

  • #6   21. mar 2011 Jeg er ked af at sige det, men at fasevende sine enheder, får ikke forstærkeren til at slå fra.. Det fjerner bare alt hvad der hedder dybde og god lyd.

  • #7   21. mar 2011 BDOG, forklar lige hvorfor at min gjorde? smiley Taler af erfaring.. Så kom ikke sig forstærkere ikke gør når min gjorde smiley

  • #8   21. mar 2011 BDOG har helt ret, en fasevending kan ikke overbelaste en forstærker, det er jo trods alt kun lyden der kommer "modsat" ud af den ene højttaler.

    men ville også skyde på der er noget med dine kabler, eller muligvis en eller begge højttalere, men gør som bdog foreslår det er vejen frem til fejlen smiley


  • #9   21. mar 2011 Stoffe.. Nu skal du lige tænke over, hvem du snakker til, når du sidder og belærer omkring bilstereo.

    Det er muligt dine enheder har været fasevendt, men det har IKKE været årsagen til dit problem, ligemeget hvor meget du end selv tror på det.


Kommentér på:
forstærker slår fra

Annonce