{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højeste kvalitets fil til afspildning med usb
  • #1   13. feb 2012 FLAC skulle være det bedste, ellers MP3 med bitrate over 320kpbs.

  • #2   13. feb 2012 320kbps er rigeligt

  • #3   13. feb 2012 Din radio kan sikkert ikke tage flac, men skulle mene at det er Wav, omend det fylder latterligt meget.

  • #4   13. feb 2012 Som de andre skriver, MP3 - 320 kbps.

  • #5   13. feb 2012 hvis den kan spille wav er det bedst. mp3 er generalt dårlig lyd, da det er komprimeret Wav, Sangen fylder som regl 40 mb i Wav. og 3,5-4 mb i mp3.

  • #6   13. feb 2012 Den bedste kvalitet er selvfølgelig lossless, altså lyd uden tab..
    Der er flere forskellige filtyper der kan opnå dette..
    Fx flac og wav som der bliver nævnt.. Mener også AAC kan..

    Det er alle sammen lavet af forskellige så derfor er der så mange typer smiley

    Mange mener at 320 kbps mp3 er identisk med lossless lyd. De tager fejl DOG har de ret i at det er de færreste der kan høre forskel i første omgang.. Mange kan men skal koncentrere sig en hel del, så ja de har ret i at det er nok smiley

    Det gode ved flac dog er at det kan komprimeres så det fylder lige så lidt som mp3 dog uden tab (ligesom en zip fil) MEN har aldrig hørt om en hu der kan tage det, og sku slet ikk igennem usb stikket.. Måske som data cd..

    Og til dit spørgsmål, så kommer det an på hvilken alpine du har.. Men bare smid nogle 320kbps mp3 filer på så bliver du nok glad smiley

    Husk dog at du godt kan lave en dårlig fil om til 320kbps.. Den bliver ikke bedre af det, men kommer til at fylde mere! smiley Så man skal ikk altid bare stole blindt på tallene. Altid lyt sangen igennem smiley


  • #7   13. feb 2012 Peter Vento til salg .:
    Mp3 og wave har stort set ikk noget med hinanden at gøre ud over at det er 2 filtyper..

    Og nej mp3 er ikke generelt dårlig lyd.. en rigtig 320kbps er stort set for mange det samme som lossless lyd. Altså kun få kan hører forskel uden at skulle koncentrere sig.. smiley
    Faktisk er det okay helt ned til 192 kbps men der kan man dog godt hører forskel på lossless og mp3 uden problemer, men det er stadig til at holde ud uden at dø smiley


  • #8   13. feb 2012 På min USB havde jeg også kun MP3 filer med 320 kbps. Det var fin lyd...

  • #9   15. feb 2012 MP3 @ 320kbps er mere end rigeligt, med mindre du har high-end anlæg i din bil, samt at den er lyddæmpet for mindst 10k.

  • #10   15. feb 2012 Nikolaj S:
    Har intet med highend osv at gøre..
    Kommer bare an på hvor meget man går op i lyden..
    Hvis man kan hører forskel på 320 og lossless lyd så vil man også kunne gøre det til et anlæg til 2000kr..


  • #11   16. feb 2012 Emre - Hvis du kan høre forskel på 320kbps MP3 og FLAC i en gammel Corolla med anlæg til 2000,- som kører 80km/t, så giver jeg fandme en kasse øl.. smiley

  • #12   16. feb 2012 Nikolaj S:
    Jeg kan hører forskel på det på mit hjemmeanlæg til ca 2000kr..
    Har kunne hører forskel på det på et logitech anlæg.. Z-5500 mener jeg det hed, hvilket er forholdsvis skod smiley

    Men okay en bil der kører, den er lidt svær smiley


  • #13   16. feb 2012 Er det musik du selv har rippet til FLAC og Mp3, eller noget du har fundet på nettet som andre har konverteret? For der er en VERDEN til forskel så :).



  • #14   16. feb 2012 Nikolaj S:
    Selvfølgelig selv rippet..

    Har rodet rigtig meget med det. Kan af en eller anden årsag godt hører forskel uden at koncentrere mig.. Skal blot kende sangen lidt smiley Og flac giver mere levende toner efter min mening så fortrækker dette..

    Ved godt at downloadet flac sagtens kan være 96kbps mp3 som er konverteret til flac... Det fylder mere men det som er komprimeret væk på mp3 filen kommer jo ikk tilbage smiley

    Så derfor ripper jeg dem selv smiley
    Gør det stort set også med mp3 filer med mindre jeg ikke kan finde sangene på cd..
    Så er jeg også sikker på at min 320kbps er i god kvalitet smiley

    (bruger mp3 filerne på enheder der ikke kan spille flac eller har lidt plads...) Ja jeg er underlig og bruger 6tb plads til sådan noget lort smiley


  • #15   16. feb 2012 Godt at høre, for ja de fleste tror det FLAC de henter fra nettet er åååhh så godt, men det er der ingen garanti for..

    6TB, så har du også lidt smiley


  • #16   16. feb 2012 Min gamle Pioneer HU kunne afspille Flac fra CD. Bare så upraktisk med CD'er.

  • #17   16. feb 2012 du kan ikike høre forskel på loseless og 320 kbs når du sidder i en bil som kører eller har motoren tændt

    faktisk når du kører er det svært at høre forskel på 128 og 320 når du kører

    folk glemmer lige den parameter

    jo hvis man er trænet kan man høre forskel på 320 og loseless men så skal du også have et lydisoleret rum beregnet til den slags..



  • #18   16. feb 2012 Kan man opdatere en alpine headunit på en eller anden måde, så den kan afspille andre filer end mp3?

  • #19   16. feb 2012 Såsnart du er på 256 kb/s, så er det ikke nemt at høre forskel på de sidste 64 kb/s.

  • #20   16. feb 2012 Minik :
    Ved ikke om man kan finde custom firmware til HU'er men i teorien vil du kunne få den til at afspille alt hvis den bliver omprogrammeret..

    Men tror sku ikk man kan opdatere på sådan en måde smiley


Kommentér på:
Højeste kvalitets fil til afspildning med usb

Annonce