{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

Aktiv sub el. forstærker + sub? {{forumTopicSubject}}

Hey BG!

Jeg har netop købt mig en Audi A3 8L fra 1998 og ønsker at isætte et anlæg, når vejret tillader det smiley
Jeg har i mine planer at købe følgende HU:
Pioneer MVH-8300BT ..og køre over standard højtalere i bilen. Dertil vil jeg købe en sub til bagagerummet...
Jeg ved dog ikke, om det skal være en Aktiv sub, eller en sub + forstærker??

Har kigget på følgende:
http://www.autobixen.dk/shop/pioneer-ts-wx77a-subwoofer-45786p.html
http://www.autobixen.dk/shop/alpine-swe-3200-51346p.html

Hvad synes I? Kom gerne med yderligere idéer!
- På forhånd tak for hjælpen :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktiv sub el. forstærker + sub?
  • #1   26. feb 2012 en aktiv sub er jo også en subwoofer og forstærker, bare samlet i samme kabinet...

    min erfaring er at de aktive subwoofere ofte er lavet så billigt som muligt og til at fylde så lidt som muligt og det går desværre ud over lyden...


  • #2   26. feb 2012 Faktisk er den flade Pioneer subwoofer der linkes til ret god... I forhold til størrelsen... Super lækker lyd set i forhold til pris og hvor lidt den fylder... tør jeg godt anbefale hvis det skal være aktivt...

  • #3   26. feb 2012 Mikkel P - Ja det er jeg med på (er det her man skal sige, No Shit Sherlock?) smiley men som du selv skriver, har jeg også været bange for at kvaliteten bliver forringet eftersom det er samlet i ét..

    Cody. Jeg har umiddelbart også kun hørt positivt om den. Umiddelbart ligner det bare ikke en Sub, men tværtimod bare en forstærker, men det skal da ikke betyde at den ikke kan spille en god dyb tone smiley

    Hvad hvis subben skal brage, hvad ville I så foreslå?? smiley


  • #4   26. feb 2012 hvis det skal spille højt er der vel kun 1 alternativ, og det hedder ikke aktiv subwoofer... (no shit sherlock ) smiley

  • #5   26. feb 2012 Som mikkel skriver skal det virkelig brage... Så er det op med pengepungen og have fat i de rigtige sager... Og der findes ikke en aktiv subwoofer der virkelig kan brage...

  • #6   27. feb 2012 Hvis jeg nu vælger at købe en sub + forstærker, skal forstærkeren så ikke bare være en 1-kanals, eftersom der kun skak kobles en sub på? smiley

    - På forhånd tak for hjælpen!


  • #7   27. feb 2012 Mikkel - Monoblok eller 2 kanals smiley ..

  • #9   27. feb 2012 jeg må ærligt indrømme jeg ikke er meget for sådan nogle samlede pakker... om det så kun består af en subwoofer og forstærker eller et komplet anlæg...

    det er lidt det samme som at gå ned i Bilka og så købe sådan en pakke med aftensmad som har grøntsager, kød og sovs i en pakke som så bare skal på panden... det er fint nok hvis man bare skal have noget at spise...

    men hvis du derimod giver dig tid til at finde de rigtige ingredienser, det rigtige kød, gode kartofler, friske grøntsager og laver en dejlig sovs... så bliver måltidet lige pludselig noget du nyder...

    du skal nyde musikken hver gang du kommer ud i bilen, og så bliver du nød til at gå ud og finde hvert enkelt komponent i anlægget selv for at få det optimale...

    men nuvel, nogen synes jo de der billige færdige pakker fra Bilka smager godt... smiley


  • #10   27. feb 2012 har den pioneer active sub i min rina.. den funger super godt. fylder intet og fylder en Carina E stc ret godt op med bund.. men den kan ikke opvejes en ordelig sub... i en A3 ja så ville den funger ret godt.

    vil du havde plads eller bass?


  • #11   28. feb 2012 Mikkel P:
    Haha, ja du har ret! Fantastisk eksempel. Hvad ville du foreslå af sub + forstærker? :))

    Ketil:
    Ja det har jeg også hørt! Jeg kunne bare godt tænke mig noget der banger, så tror at jeg lige så stille af smidt ideen om en aktiv sub ud af hovedet smiley


  • #12   28. feb 2012 jeg vil ikke foreslå en bestemt forstærker eller subwoofer... vi har alle forskellige smag, også i lyden...

    så det bedste for dig er at tage ud til forhandlere og så lytte til hvad de kan tilbyde dig som ligger inde for dit budget...

    men du skal ikke kun køre hen til en forhandler, det bedste ville være hvis du fik lyttet til alt, men det er nok ikke muligt... smiley så tag hen til de nærmeste, så har du noget at vælge i mellem og kan så ud fra det vælge hvor du synes dine penge giver mest lyd...


  • #13   28. feb 2012 Yes okay - igen har du nok ret!
    Hvem ville være oplagt at tage ud til?
    Bilxperten, Carzound osv???


  • #14   28. feb 2012 Carsound synes jeg ikke selv om da man får prakket MDS på sig hvis man ikke vil bruge vanvittig mange penge på bilstereo... MDS synes jeg selv er forfærdeligt, men det kan være du kan lide lyden...

    der er også Rainbow som er ganske udemærket ved Carsound, så du kan sagtens tage hen og besøge carsound...
    så er der også ice-shop.dk, han har Ground Zero og Power Acoustic som jeg selv synes er noget man kan tage med i overvejelserne, dog så er Power Acoustic ikke noget der er bygget til at spille godt, men derimod højt, hvert fald deres MOFO serie, men den kan satme også spille højt...

    dansk Auto Hifi har Audio System som eg synes du skal tage en lytter til, deres GTX er billigt brag, altså det kan spille højt for billige penge, intet andet... Earthquake synes jeg selv deres billige serie er noget lort, bygningskvaliteten og opgivelserne hænger ikke sammen...

    autobixen har Pioneer, Alpine og Hifonics som jeg synes er værd at lytte til...
    knot.dk har Audison, Hertz, DLS, Polk og Morel som ligger i toppen... Audison i sær er blæret...

    Focal kan købes ved speedshoppen.dk, som er ejet af dækimportøren... der kan der også købes Audison...


    men der har du hvert fald fået nogle mærker som jeg selv kunne finde på at købe...
    men siden jeg har trang til kraftig bas, så har jeg selv Digital Design subwoofer og Ground Zero forstærker... det er et godt setup som virkelig kan få smidt noget luft rundt i min lille 306'er... smiley


  • #15   28. feb 2012 Personligt ville jeg droppe alt hvad der har med Autobixen at gøre, handel et andet sted smiley
    jeg har ikke bare haft en grim oplevelse, men adskillige med dem..
    (Bare lige et headsup)

    Ellers så kører jeg JBL's GTO serie i mine fordøre krydret med Pioneers topserie i hattehylden i form af 6'9" hvor jeg så har en JBL sub & forstærker i bag, krydret med en pioneer HU, der er smæk på! smiley


  • #16   28. feb 2012 Simon:
    hva kan du sammenligne dit setup med... ? du siger der er smæk på... i forhold til hvad... ??

    nu synes jeg selv at 6x9 højtalere og GTO, jamen så er der dømt 'bad sound kills good music'...
    så har du noget at sammenligne med... ??

    angående autobixen, så har jeg desværre også hørt rigtig meget skidt om den butik, dog skulle der være kommet nye ejer for et år til halvandet siden... ved ikke om dine dårlige oplevelser er før det eller efter det...


  • #17   28. feb 2012 De er fra et halvt år siden, de sagde godt nok de havde skiftet ejer, men han var så kommet igen, derved stadig problemer..

    Jeg kan ligeså godt gå til bekendelse med det samme, jeg aner ikke så meget om anlæg, jeg har fået lavet det hele i BilXtra (Det gamle Bilxperten) i Aalborg, og det spiller super rent, men stadig med en god dyb bass smiley


  • #18   28. feb 2012 Pm sendt ... Ang en b2 ac12 jeg har liggende

  • #19   28. feb 2012 jeg tvivler ikke et sekund på om du synes det spiller godt... smiley men problemet er at GTO ikke er et match for mærker som Audison, Hertz, Morel, Dynaudio, Focal, DLS osv.... men prisen er selvfølgelig også en hel anden...

    Jonas L:
    har endnu ikke fattet pointen i at skrive i en tråd at du sender ham en PM... ?? no shit sherlock, tror nok han finder ud af at du har sendt ham en pm... jesus christ folk er sgu ikke for skarpe mere...


  • #20   28. feb 2012 Gider du lukke?

    Tusind tak


  • #21   28. feb 2012 gider du få en funtionerende hjerne tak... den bruges til andet end at hælde alkohol ind...

  • #22   28. feb 2012 *funktionerende

  • #23   28. feb 2012 Kunne det måske være fordi jeg selv har haft problemer med at se nye beskeder de sidste par dage, og at det var derfor jeg lige gjorde ham opmærksom på det?

    Men som du selv siger ... Nogle folk er ikke for skarpe


  • #24   28. feb 2012 Jeg har heller aldrig snakket om det skulle være et match?
    Jeg fortæller bare åbenhjertet hvad jeg kører med, altså JBL i for og Pioneer i bag


  • #25   28. feb 2012 sikkert... helt sikkert Jonas... for du har jo slet ikke prøvet at sælge dine ting i forum før vel... og du skal jo lige gøre opmærksom på hvad det er du skriver omkring...

    det er yderst patetisk at se på...


  • #26   28. feb 2012 Simon M:
    hvis han har 20.000kr til anlæg så er GTO ikke noget man overvejer, han i stedet 5.000kr så er det et alternativ...


  • #27   28. feb 2012 Sælge ting i forum har jeg sgu aldrig gjort..

    Patetisk? Har du overhovedet set hvad jeg har skrevet??? Klap nu i og stop med at ødelægge tråden mere end du allerede har gjort?


  • #28   28. feb 2012 du har af flere omgange prøvet at sælge i forum, stop nu med at lyve...

    dit forsvar er så patetisk at det snart ikke engang kan ses som forsvar...


  • #29   28. feb 2012 og du ødelægger så tråden ved at skrive du har sendt ham en PM, omkring en enhed du har til salg...

    det hører ingen steder hjemme i forummet for det er så åbenlyst du forsøger at gøre andre folk opmærksomme på noget du har til salg... derved, salg i forum...


  • #30   28. feb 2012 Skal vi så ikke lige få rettet nogle fejl her....

    Dansk Autohifi har ikke agentur på Audio System mere... det har solfilm og bilstereo i slagelse...

    Ice-shop.dk er en netbutik og derfor bliver det pænt svært at lytte til noget som helst der...

    Det samme gælder for knot og Autobixen...

    Hvis man anbefaler folk at lytte til ting... Så henvis dog til forhandlere der faktisk har en butik man kan komme og lytte i...

    f.eks. Ved jeg at Hilmars Audio i nysted har både Audison og hertz og ground Zero og nu også Audio System... Han har endda også Morel... Så det er klart værd at tage derned... Ja det er en lang tur... men hvad er alternativet? Carsound? Med sælgere der ikke aner hvad de snakker om?? (har lykkes mig at forvirre en sælger hos carsound totalt med en simpelt spørgsmål om forskel i dæmpningsfaktor ved brokobling... han var helt lost)
    Bilexperten? Hvor det eneste sted hvor der sidder en mand med lidt viden er I næstved... Bilextra? Hvor deres sælgere ved en masse om tagbagagebærere... Men anlæg? NEJ...

    Bd-audio i hvidovre har Ground Zero, Og B2, og har nu også fået Audiobahn til danmark... (Yup alt for dyre og med en meget nederen lyd Audiobahn er tilbage) kan også anbefales at køre ind til ham da manden ved hvad han taler om...

    Solfilm og Bilstereo i Slagelse, har Boston i lytte podiet... Desværre ikke så meget andet endnu... Men det kommer... Men Boston er også klart et lyt værd...

    Så mikkel H Der har du lidt at gå efter... og desværre er det de eneste rigtigt seriøse butikker på sjælland...

    Og dog... carsound Roskilde har en lydnørd bag disken... bare husk at al tale om MDS bør banlyses da det er det rene lort... Samme gælder for bull og renegade...


  • #31   28. feb 2012 har haft e boste G2 10" kostede 1 lille 1000 mee spillede som en enhed i 1800kr klasse...

    ja rasmus i roskilde er fin. kommer der selv en del
    han lytter til alt inden han kommentere... syntes mds har lavet en god enhed. den forgænger er ellendig men den nye er lyder meget federe end deres team enheder...


  • #32   29. feb 2012 - Cody:
    Tusinde tak for den gode beskrivelse/rettelse. Tror jeg vil overveje BD-audio i Hvidovre og efterfølgende Rasmus, hvis BD-audio ikke opfylder mine krav ;))


  • #33   29. feb 2012 Mikkel H

    Var så lidt...


Kommentér på:
Aktiv sub el. forstærker + sub?

Annonce