{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Hifi nørder hjælp mig. {{forumTopicSubject}}

Godaften.
Jeg har 2 konponentsæt 1 i mine fordøre et Rainbow sax 265.20
så har jeg et i min hattehylde et Rainbow Gemanium.

Disse skal tilsluttes min Ipaul 4.300 4kanals forstærker.

Nu er mit spørgsmål så:

På mit delfilter på mit sax sæt er der kun in indput fra forstærkeren altså pr delfilter så jeg skal bruge 2 kanaler for at få det til og spille, men på mit gemanium er der 2 input pr delfilter en til twister og en til woofer.
Så der skal jo rigtigt bruges 6 udgange for at tilslutte det som det er meningen tror jeg?
Hvordan ville i tilslutte det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hifi nørder hjælp mig.
  • #1   13. mar 2012 For det første: Germanium er væsentligt over SAX, så monter det i front, og dit SAX bag...Den "bedste" lyd skal komme forfra og i mod dig, ikke bagfra.

    Mht til opkoblingen, så understøtter delefiltrene til Germanium det man kalder BI-AMP, hvor man kan kører separate kanaler til henholdsvis woofer/tweeter.
    I dit tilfælde skal du blot lægge indgangene sammen, da du "kun" har 2 kanaler til rådighed...


  • #2   13. mar 2012 hvis jeg forstår det rigtigt så skal du bare brokoble det smiley

  • #3   13. mar 2012 der var en der var hurtigere smiley

  • #4   13. mar 2012 Essal AKA Aze:
    Ja okay. skal jeg så freksempel tage plus fra tweeter udgangen og minus på woofer udgangen på delfilteret ?
    også føre ned til min forstærker.


  • #5   13. mar 2012 Men lige pt kan je så ikke trække disse 2 sæt med min ipaul 4.300 eller er den for lille?

  • #6   13. mar 2012 Ikke UDgangen, men INDganden. Udgangen på dit delefilter kører jo direkte til enhederne (wf/TW), mens indgangen kører til forstærkeren.

    Ja, du kan sagtens trække dem med den...


  • #7   13. mar 2012 Og nej, du kan ikke tage minus ved den ene, og plus ved den anden...Sådan fungerer det ikke.
    Du skal lave en lus fra WF+ til TW+, og fra WF- til TW-


  • #8   13. mar 2012 Ja så når jeg har luset dem hvilken af dem tager jeg så og trækker en ledning ned til min forstærker ved?

  • L H
    L H Tilmeldt:
    mar 2011

    Emner: 1 Svar: 198
    #9   13. mar 2012 Det er ligegyldigt, de to inputs er jo alligevel forbundet.

  • #10   13. mar 2012 Det er lige meget, men er det nødvendigt at luse dem? I mit Rockford Fosgate comp-sæt sad der en lille jumper inde i delefiltret hvor man kunne indstille om det skulle være enkelt- eller bi-amp, og når man valgte enkelt brugte man bare woofer-indgangen, så splittede den det selv ud.

    Men jeg kender ikke de Rainbow-sæt der tales om...


  • #11   13. mar 2012 de der rainbow delefiltre skal luses som der er skrevet smiley

  • #12   13. mar 2012 Ja, det er nødvendigt at luse dem. Om jeg begriber at Rainbow ikke har lavet em intern selector eller jumper....

  • #13   13. mar 2012 Stefan C

    Ikke for noget... Og ikke for at disse dig eller noget... men du har købt rainbow... meget fint... du har så fordelt sættene helt forkert... få lige det lavet om da germanium sættet er langt overlegent...

    Og så tag da op til forhandleren og få ham til at vise dig hvordan du tilslutter sættene... Så vidt jeg ved har Carsound.dk da stadig den service... På den måde kan du SE hvordan... (Som mand lærer man ofte bedre ved at se med egne øjne og prøve det af frem for at læse om det)

    Så ind til carsound.dk Og hvis du lige viser den kvitteringen der viser du selvfølgelig har købt det hos dem så hjælper de dig gerne... og endda gratis...


  • #14   14. mar 2012 Carsound luser dem også sådan, så der er ingen forskel .

  • #15   14. mar 2012 Nicolai N

    Det var ikke fordi der skulle være forskel lille ven... men fordi så kunne han SE det med sine øjne... Også lidt fordi Essal forklaring (No offence Essal) kunne misforstås som om man skulle luse udgangene, der sjovt nok er det Stefan kaldte dem, hvis man da ikke vidste bedre... Så det var ikke fordi jeg var uenig med nogen... det var ment som en hjælp til Stefan, så han med egne øjne kunne se hvordan... (Nemmere for de fleste mænd at lære sådan... )


  • #16   14. mar 2012 Cody: Giver dig ret. Det kunne godt misforstås...

  • #17   15. mar 2012 jamen helt enig .. smiley i mine øjne er der bare ikke rigtig så meget i det men ja selvfølgelig hvis det ikke giver mening for en og man ikke er så stærk på området er det da klart nemmere at se og forstå hvis andre gør det for en .

Kommentér på:
Hifi nørder hjælp mig.

Annonce