{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

2 diskanter foran=skidt {{forumTopicSubject}}

skal ha monteret 2 sæt 6.5 komponentsæt foran,da der skal bruges 2 6.5" mellemtoner i hver af mine doorboards.
jeg kommer jo derfor til at stå med 4 diskanter også. de 2 skal sidde bag det org diskant gitter i fordørs beklædning,da de er perfect fit der i. vil det lydmæssig være en fordel/ulempe at montere de sidste 2 i sidespejls trekanterne som sidder ca 15cm i luftlinje fra diskantgitter i dørbeklædning. umiddelbart må det jo gi et større "pift i lyden med 2 i hver side,selv med den relativ lille 15cm afstand imellem. hva sir i? 2 eller 4stk diskanter foran?

evt ulemper??

på billedet kan i se en audi dørbeklædning identisk med mine (tilladelse venligst givet af bdog for brug af hans foto) og der kan i se det org diskant gitter foran chrom håndtaget og spejl trekanten som jeg påtænkte at montere den ekstra diskant i.

diskanterne er naturligvis identiske og med samme hz deling. så de vil spille 100% ens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 diskanter foran=skidt
  • #1   27. nov 2012 Vil nok ikke give nogle dårlig lyd gengivelse, bare de er indstillet ens, har selv 3 diskanter i hver side af bilen og det fungere fint sammen.

  • #2   27. nov 2012 havde jeg ikke gjort. havde givet discanten et lille boost om nødvendigt

  • #3   27. nov 2012 Ja, det er skidt....

  • #4   27. nov 2012 Personligt er jeg mere til kun 2 diskanter foran, da 4 vil give et forvirrende lydbillede. Hvis jeg absolut ville have 4 mellemtoner, men kun 2 diskanter, ville jeg købe et dual komponentsæt, som f.eks dette fra Gladen: http://hificarfi.dk/Shop/tabid/80/ProdID/139/Language/da-DK/CatID/53/Gladen_SQL_165_DUAL.aspx

    P.S: Skal lige siges at jeg ikke selv har hørt ovennævnte sæt, så tag det ikke som et sæt jeg anbefaler dig. smiley


  • #5   27. nov 2012 Ja kan klart anbefale Gladen, som frederik skriver. kører selv med RS 165 Dual i min.

  • #6   27. nov 2012 jeg HAR købt. (soundstream picasso) og af goe grunde skal der jo 4stk mellemtoner i doorboards da disse er konstruerede til det og i MINE ører er der betydeligt mere "liv" i musikken med 4 mellemtoner fremfor 2. bare mere om jeg skal lægge 2 af diskanterne på lager. hvilket det lyder til jeg skal. smiley

    men nu jeg tænker over det er der egentlig nok en grund til bdogs dørside på foto kun har bag det org diskant gitter. for han havde med garanteret monteret 2 i hver side hvis dette var bedre. smiley


  • #7   27. nov 2012 grunden til at der er 2 mellemtoner er det ikke så der er både høj og lav mellemtone ?

  • #8   27. nov 2012 Så vidt jeg ved (hørt fra diverse forums og butikker jeg har været i) spiller mellemtonerne nøjagtigt det samme. Ret mig venligst hvis jeg tager fejl.

  • #9   27. nov 2012 ja mellemtoner spiller stortset altid ens. de kører for det meste også via samme delefilter. nogle vælger dog at bruge den ene som dybere frekvens kickbas,der så kører med sin dertilhørende delefilter.

  • #10   27. nov 2012 frederik a> forøvrigt fedt at en henviser til andet end rainbow. som om det mærke er blevet et modefænomen,og noget man køber fordi det gør alle de andre. og alt under deres germanium serie får ik mig op at ringe. ikke et hak bedre end andet i 2-3k klassen. og i mine øjne klejn/billig bygget.

    gladen skulle vist være ganske fornuftige produkter


  • #11   27. nov 2012 Ja, jeg har også hørt godt om Gladen. Har desværre ikke selv haft fornøjelsen af at høre det endnu, men det skal jeg HELT sikkert på et tidspunkt.

    Jeg har selv kørt med Rainbow, og synes også at det er fint udstyr de laver, men så er det heller ikke bedre, end hvad folk gør det til.


  • #12   27. nov 2012 lige præcis. at feks gi det samme for et halv fesen rainbow sæt som man feks kan få et hertz hsk sæt for,lærer jeg aldrig at forstå

  • #13   27. nov 2012 Næh, men sådan er der mange der er. (ikke alle) De lytter til 1 mærke og synes så det er det bedste i verden fordi de ikke har lyttet til andet... Stor fejl efter min mening. Men fred være med det.

  • #14   27. nov 2012 rainbow har kronede dage herinde pga mund til mund metoden. spørger en 18årig førstegangskøber hvad han skal købr er der straks 30stk 18-20 årige der skriver rainbow,for det fik de anbefalet. osv osv. lidt lissom tuborg julebryg. egentlig lidt en pisøl,men de unge drikker den pga det gør de andre og så er man med i "klubben"

    jeg har rodet med meget dyrt grej gennem tiden. nu prøver jeg noget helt nyt. nemlig soundstream. stort i usa og fås pis billigt derovre. og kan kun sige enhederne er mindst ligeså lækre som meget af det andet til rimelig penge herhjemme.

    og gider ik ha noget nærmest samtlige 19årige i danmark har. smiley


  • #15   27. nov 2012 Nej, kan sagtens følge dig. Har heller aldrig hørt om Soundstream før. Skal da nok blive spændende hvordan det bliver. smiley

  • #16   27. nov 2012 soundstream er vel i usa ligeså kendt som alpine er i danmark

  • #17   27. nov 2012 Okay. Er det så også lige så overvurderet som Alpine? smiley

  • #18   27. nov 2012 hehe. ja det ved jeg så ik. tror amerikanerne er mere jordnære ang deres grej.

  • #19   27. nov 2012 Hehe ja. Mener da også Alpine er amerikansk?

  • #20   27. nov 2012 Ja men ALT blir produceret i kina efterhånden. Selv hertz.

  • #21   27. nov 2012 Havde godt hørt et lille rygte om Hertz, men har aldrig fået det bekræftet.. Og det samme med Audison, men den tvivler jeg MEGET stærkt på.

  • #22   27. nov 2012 Har 2 nye sæt hertz ecx130+165 stående i org kasser. De har dog skrevet det på en fin måde. Made in PRC (public republic of CHINA) dvs på godt jysk. MADE IN CHINA

  • #23   27. nov 2012 Haha.. ja, det kan der være noget om. Troede ellers de kun byggede deres ting i Italien, men der kan man bare se..

  • #24   27. nov 2012 Ja hertz har bygget deres egen fabrik derover med fjernlager til det amerikanske marked. Det er lærlingen fra audison (Ham der lavede lrx forstærkeren) som styrer det derover sammen med 2 andre italienere.Det er dog kun de mindre serier der bliver produceret derover, de større bliver stadig samlet i rom

  • #25   27. nov 2012 men bare fordi det er i kina kan tingene sq stadig være ok. for blir komponenterne produceret efter samme "opskrift" er det jo ens. og er ret sikker på en kineser er mindst ligeså habil en lodder/samler som en europæer

    vi har et pulverlakeri i ukraine også (virkelig skodland) men male udstyr/pulver og kvalitets krav er sq det samme. så no difference there. men er da sikker på hertz gerne vil producere i eu hvis vi vil gi 70% mere for et kompo sæt feks. smiley men det vil vi jo heller IKKE.
    sålænge det er designet og "udregnet" af habile folk fra de respektive virksomheder,tror jeg mere det drejer sig om snobberi og fordomme,end et egentlig ringere produkt.

    feks blir de fremragende danske audiovector højtalere nu også lavet i kina. men de høster da stadig ros verden over.


  • #26   27. nov 2012 ligesom folk også pludselig mente jbl og pioneer var blevet et dårligt produkt fordi thansen fik forhandling af det. cooome on. den holder jo ik. lur mig om ik også deres elskede rainbow er lavet i kina. smiley

  • #27   27. nov 2012 Rainbow er tysk designet og produceret. At Thansen begynder at forhandle, lad os sige Gladen, ændrer ikke noget på lyden. Det er bare folks opfattelse af butikken. ''De sælger dårlige ting, nu sælger de også Gladen, så må det også være dårligt.'' Kom nu lige ud af fiseposen og lyt på tingene.

  • #28   27. nov 2012 må nok indrømme jeg begynder at smågrine lidt hvis thansen begynder at forhandle rainbow. gu ved hvordan alle knajterne vil håndtere den. hehe

  • #29   27. nov 2012 ja der gik 3 år fra jbl begyndte at købe færdige produkter i kina til thansen fik det så det er for engang skyld ikke thansens skyld smiley

  • #30   27. nov 2012 haha.. ja, så vil de vel have deres penge tilbage.. og så kan det ellers være de finder noget andet at købe.. haha. smiley

Kommentér på:
2 diskanter foran=skidt

Annonce