{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.880 visninger | Oprettet:

ground zero {{forumTopicSubject}}

er ground zero et godt mærke ?

har nemlig sådan en ground zero nuclear 12" 2000W rms. sub

nå man skruer tilstrækkeligt op synes jeg ikke bassen bliver bedre, kun subwooferen der bevæger sig mere, kan det være pga at forstærkeren er for lille ? forstærkeren er en boss på 1200W og vel omkring 600W rms.
eller kan det være kassen der er for lille ? den har 4" udluftning eller hvad det hedder.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ground zero
  • #1   6. jan 2013 At den har 4" Basreflexport betyder intet, du skal helst vide hvad liter enheden kræver og hvor stort dit kabinet er..

  • #2   6. jan 2013 siger bare hvad det er for noget jeg har smiley ved ikke hvor mange litter kassen er, vil tro den er 35-40 litter.

  • #3   6. jan 2013 http://www.ice-shop.dk/ground-zero-nuclear-gznw-p-1070.html

    stå ikke rigtig noget om hvor stort kabinet der skal bruges ?


  • #4   6. jan 2013 Der står den skal bruge 22 liter smiley

  • #5   6. jan 2013 Jeg har haft en magen til i min bil, og for satan den kunne lave bass med min Audison VRx 1.500 ex2 Forsærker som levere 2000watt rms, og så 2 kondensatore. Den kunne lave så meget bass at det faktisk blev for meget.

    Den skal have 40liter i åben kabinet.
    http://www.pr-autostereo.dk/oscommerce_st/catalog/manuel/manual_gznw.pdf


  • #6   6. jan 2013 Men du kan jo prøve at måle din kasse... så skulle den gerne være på omkring 45-50liter da bassen og røret skal trækkes fra så du kommer ned på omkring 40liter.



  • #7   6. jan 2013 rasmus. den spiller os super. nok den forstærker jeg har i som er for lille os. må prøve at sætte den i min anden audi, der er en MDS forstærer på 2000W rms.


    tak for svarende smiley


  • #8   6. jan 2013 prøver at måle det imorgen

  • #10   9. jan 2013 trolle .

    Det er meget simpelt... Din forstærker er for lille og af for dårlig kvalitet... BOSS og MDS er kinalort af værste skuffe og at sætte dem bag en subwoofer som en GZNW12 er fanme mishandling af en enhed der i 2004 blev kåret som verdens bedste... Puhha... Køb en rigtig forstærker og sæt til og du vil opleve en ekstrem forandring i lyden...

    Og som louis siger så er dit kabinet for lille.. 40 liter skal den have, men du skal bygge kabinettet på 46 liter, for at tage højde for enhed og port... Og nej GZNW12 fungerer ad røv i lukket kabinet... har prøvet det... Har selv haft en... og nøj den virker kvalt og kedelig i lukket kabinet...


  • #11   9. jan 2013 ja okay, tak for svaret smiley

  • #12   9. jan 2013 Fik du målt kabinettet?

  • #13   10. jan 2013 Nææ køber et nyt. Alligevel grimt det jeg fik med. Men tror højst det 40

  • #14   10. jan 2013 Kanon enhed!

    Hvorfor bygger du ikke et kabinet selv? Så er du sikker på at du får de korrekte liter samt du kan bygge i en ordentlig tykkelse og evt. med ekstra tyk plade i den side hvor enheden monteres.


  • #15   10. jan 2013 ved ikke helt endnu hvad jeg gør. men større kabine skal der samt bedre forstærker og head unit

  • #16   26. jan 2013 hvor mange litter er kassen nå den har følgene mål:

    brede: 47,5 cm
    højde: 33,5 cm
    dybte øverst: 29,5 cm
    dybte nederst: 42,5 cm

    i de tal er der trukket træets tykkelse fra som er 2,5 cm


  • #17   26. jan 2013 ca 57 liter

  • #18   26. jan 2013 Dit bygge er 10 liter for meget..

    Det er HELT VILDT så meget en skide kasse betyder for lyden!

    Den basenhed er helt okay, og ska nok nok ha lidt mere pulver end din boss kan yde.

    Men start med kabinettet.. og hør forskellen! smiley


  • #19   26. jan 2013 er kassen for stor eller ?


  • #20   26. jan 2013 Er du sikker på at du har trukket 2x2,5cm fra hver mål du har taget?

    Altså hvis kassen feks. er 50cm bred udvendig, så skal du trække 5cm fra da der er 2,5cm træ i begge sider af kassen.

    For så ender du på 46,7liter, som passer perfekt da røret og subben nok fylder cirka 6-7liter til sammen...


  • #21   26. jan 2013 når ja for søren da smiley har kun trukket 2,5 fra. men synes ikke den spiller særlig godt nå man åbner for klappen forhold til en af mine venners, han har en alpine 12" sub på 1000W og han har sådan en kasse fra thansen på 57litter. den spiller bedre nå klappen er åben så lyder bassen meget bedre pænt trip.


  • #22   26. jan 2013 Du har en lorteforstærker til at trække en subwoofer der er meget svær for mange forstærkere at kontrollere... Det er dit første problem... Dit andet problem er at din subkasse er forkert... Få nu bygget et korekt kabinet til at starte med... dvs. ikke noget med alt det der færdigbyggede gøjl i forkerte litermål og elendig opbygning...

  • #23   26. jan 2013 Cody: Hans subkasse burte være fin, den er på 46,7liter. og når man trækker røret og subben fra så ender den på cirka 40liter. Og den er hjemmebygget i 2,5cm tyk mdf plade.

    Men du har ret i hans forstærker er for lille. Jeg ville ikke sætte en ordenlig 2000watt rms forstærker til og så skal den nok levere en ordenlig omgang bass!


  • #24   26. jan 2013 Porten, (Røret) Hvor langt er det? For det skal være ca 30 cm...

  • #25   26. jan 2013 Jeg vil tro at det er min sub/kasse han har købt?

    Hvis det er det, så er røret 30cm langt. Og det bøjer lidt da det ellers ville ende helt ind i bagvæggen som ikke ville være godt.

    http://peecee.dk/uploads/012013/P1150156.JPG
    http://peecee.dk/uploads/012013/P1180158.JPG
    http://peecee.dk/uploads/012013/P1190165.JPG


  • #26   26. jan 2013 Og igen.. Hvis din kammi's bas's lyder bedre ..? Det har jo osse lidt og sige hva man driver sit gear med.. ( HU ) .. Strøm.. Indstillinger .. 4ohm 2 ohm .. Brokoblet.. Og meget andet.

    Jeg mener at kassen burde være ok, efter at ha lagt tallene sammen.
    Så mere pulver i røven af enheden er nok budet..


  • #27   27. jan 2013 spiller bedre nu, satte min anden 1700W rms forstærker til men nu gå anlæget heltiden ud. skal have nogen kondensatore.

  • #28   27. jan 2013 En kondensator er kun til at udglatte negative spikes i spændingen.... det vil ikke hjælpe en skid... bedre kabler. bedre batteri... osv osv... jo kraftigere grej jo bedre strømbank er der brug for... Og nej en kondensator giver ikke en bedre strømbank...

  • #29   27. jan 2013 Aaarhh.. Cody..
    En kondensator ( LADELYT ) er stadig en stor del af strømbanken!
    Mit bygge med 25.000 Farad, kan faktisk spille 4 sekunder uden tilkoblet batteri.!

    Jeg giver dig delvist ret, da kabler og batteri dog stadig skal være i orden med bygget´s specs.



  • #30   27. jan 2013 Ordentlig strømbank fås med ordentlige kabler og batterier.

  • #31   27. jan 2013 Nja... Du kan sagtens lave en ordentlig strømbank uden kondensator... En kondensator tilfører ikke strøm... Eller kapacitet på nogen måde... En kondensator skal stadig lades op inden den kan afgive strømmen til forstærkeren... dvs. en kondensator er lige så stor en belastning for dit batteri som den er en aflastning... I den tid kondensatoren aflader til forstærkeren, aflaster den batteriet, Men i den tid bassen f.eks. ikke slår og kondensatorbanken nu skal lades op til at give næste afladning til forstærkeren, er kondensatoren faktisk en belastning for batteriet... Så nej en kondensator giver ikke en bedre strømbank... ej heller en dårligere... Uanset hvor godt du laver din opsætning af batterier og kabler og generatorer (Hvis du har flere) Så har et batteri altid den begrænsning at der kommer negative spikes i spændingen, da en forstærker gerne vil have strømmen hurtigere end et batteri normalt kan levere... (Hurtigere er et dumt ord men nu kan det jo være at andet end nørder læser dette = skal være let at forstå.) En kondensator KAN levere lige så "hurtigt" som forstærkeren gerne vil have det = den mindsker negative strømspikes... Men den tilføre ikke kapacitet på nogen måde... du får ikke lige flere ampere til rådighed jo... = de forbedrer ikke strømbanken... De forværer den dog heller ikke... Medmindre du går op i dB. da en kondensatorbank stjæler lidt effekt, for at lade sig selv op... smiley

    Ps: Kan godt være du kan spille 4 sek, uden batteri tilsluttet.,.. men før det er kondensatorerne stadig blevet ladt op, af et batteri... og med en kapacitet på 25000 farad, har den kondensatorbank været en stor belastning i sig selv for batteriet... smiley


  • #32   27. jan 2013 Cody
    Ja, det jo heller ikke fordi jeg tit og ofte spiller uden batteri, det er kun for at skære det ud i pap for andre " ikke nørder " .. at en kondensator opsætning i fleste tilfælde vil gi bedre " FLOW " i strømmen.
    ( Sjovt nok hed Phoenix gold serien POWER FLOW ) smiley
    Helt klart er kabler, generator og et eller flere kraftige batterier/ Batteri skiller.. grundprincip i et SPL anlæg.. og for den sags skyld osse i mindre velspilende bygge..

    Cody, Nu når du er så meget i bilstereo.. har du da hørt med egne øre hørt en "Critical Mass Aduio" forstærker nogensinde?


  • #33   27. jan 2013 køre med varta 61ah batteri. signalkablet er AIV Connect Silverado. og 50mm2 strømkabler til forstærker fra batteri og stel gå lige til karossen og er ca 40cm lang.
    min headunit er jvc. forstærker er Torque T5.

    lyset blinker, headunit'en og forstærker gå ud nå man spiller højt


  • #34   27. jan 2013 din stel skal være kortere. og på rent jern. (slib om nødvendigt lakken af)
    smid en ekstra stel til dit batteri...
    det hjælper meget.
    hu´en kan du også forstærker på stelsiden. vilket kan være en god ide...

    tror dog din justerign sku kigges efter af en gut som Cody.
    hvor du fra ? kunne være der en nørd i nærheden der lige vil ofre 20-30min på dig og få kigget det hele igennem,
    har selv benyttet cody nogle gange og altid gået der fra med et smil og ømme øregange (satan tag hans gule spille dåse)


  • #35   27. jan 2013 der ikke extra stel nej. og stellen sidder på rent metal. men er fra nordsjælland ved helsingør af.


  • #36   27. jan 2013 er selv fra hillerød området...
    men forstærket stel til batteriet er en STOR fordel. og klart noget jeg ville starte med at kigge på og så forkorte din nuværende stel til forstærkeren hvis det er muligt


  • #37   27. jan 2013 jeg prøvet det smiley og tak

  • #38   27. jan 2013 Corty75

    Eftersom Critical mass Audio ikke har en forhandler i EU så nej... Og da billigste forstærker fra dem koster 14000 tror jeg heller ikke de får en forhandler i EU... Oven i det, skal man også lægge at Amerikanske firmaer der har lavet virkelig High-end grej, ofte ender med et produkt så dyrt at det er usælgeligt... Eller et produkt der på trods af prisen kun giver en marginalt bedre lyd end Meget billigere komponenter fra Europa... Og derfor måtte jeg jo lige være nysgerrig, og læse lidt på specs... (Og ikke de anmeldelser de har købt sig til) Og seriøst... De sælger forstærkerne til over 30K... Men de har dårligere dæmpningsfaktor end Zapco's forstærkere... Og Mosconis, De kører med højere THD... (Hvilket ikke er godt) Effektiviten på forstærkerne er lavere end Mosconis... Hvis jeg skal dømme ud fra specs så er de overpriced ud over det latterlige... Hvis jeg skal dømme ud fra specs altså... Jeg har ikke den slags penge der kræves for at lege med Så dyrt grej så vil ikke kunne underbygge påstanden med noget... men ærlig talt tror jeg ikke de er den ekstremt høje pris værd når vi Europa bygger forstærkere der er langt bedre på papiret...


  • #39   28. jan 2013 Godt svar.
    Har præcis det samme indtryk, og derfor søgte jeg lige noget info
    fra folk som måske kunne afbekræfte alt den teoretiske del og ren faktisk havde hørt på Critical mass med egne øre!
    Og her havde jeg faktisk troet du var en af dem med din baggrund, og ud fra den, håbede jeg på du havde hørt på det med egne øre..

    Tror bare ikke der findes nogen i Skandinavien som har..

    Kunne være ret blæret og ligge inde med Critical mass faktisk! Bare for at ha det..



  • #40   28. jan 2013 Cody har kun set en critical mass tæske en 10"re pro, i en gammel hollansk hyundai. smiley

  • #41   28. jan 2013 Haa.. ska en tur til USA under året, og så må jeg sku ind i en biks og høre dem med egne øre..

    Tænk at et mærke er så dyrt, at det ikke finder vej til EU.


  • #42   28. jan 2013 Klaus J
    Mener du nede ved DM? For så vidt jeg husker var det da en grøn opel Astra G... smiley


  • #43   28. jan 2013 yep sorry men det var Raldys

  • #44   29. jan 2013 Hvis det var en forstærker i den syge prisklasse som Critical Mass ligger i Så er jeg ikke imponeret da... (Rent lydtryksmæssigt) Det spillede jo ikke kraftigere end det ville have gjort med en noget billigere SPL Dynamics forstærker eller en af RE's egne forstærkere... Skal ikke kunne sige noget om lydkvaliteten.. (Det var trods alt ikke formålet med vores del af konkurrencen jo) Men at give så meget for en forstærker og så den kommmer med lidt over 140 db... Ikke imponerende...

Kommentér på:
ground zero

Annonce