{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brokobling
  • #2   7. mar 2013 Du kan ikke brokoble din enhed, det er forstærkeren du gør det på... Det er dog ikke alle forstærkere der er stabile med brokobling... Hvad er det for en forstærker du har??

  • #3   7. mar 2013 det er en Mds classic 2 kanals smiley

  • #4   7. mar 2013 Det var da en gammel sag.. smiley

    Hvis du brokobler den, leverer den 300 RMS watt.. Når du brokobler den, bruger du, som Robert skriver, + på kanal 1 og - på kanal 2.. smiley


  • #5   7. mar 2013 Hvilken basenhed er det du har? smiley

  • #6   7. mar 2013 En cerwin vega 124

  • #7   7. mar 2013 Så sætter du + på din enhed til + på kanal 1 og - på din enhed til - på kanal 2.. Og voila, så er din forstærker brokoblet. smiley

  • #8   7. mar 2013 Det dur slet ikke med den forstærker der den er på 2x50 rms og du skal bruge 200 rms selv hvis du brokobler den køre du med 100 rms 2ohm slet ikke nok min ven

  • #9   7. mar 2013 Cerwin Vega 124 er dobbelt sving spole..
    Lægger du de to spoler sammen er vi allerede nede i 2 ohm ..

    Smider du så de 2 ohm på Brokoblet, bliver det til 1 ohm .. Og her bøvser din forstærker.. Da den IKKE er stabil i 1 ohm..

    Forslag:
    Kør din CV 124 i serie, og stereo på din forstærker.

    Mere effekt skal hentes ved anden forstærket indkøb.


    Tadaaaaa:D


  • #10   8. mar 2013 Det bliver ikke til 1 ohm af den bliver brokoblet, 2 spoler på 4 ohm der ligges parallelt bliver til 2 ohm, uanset hvordan du kobler forstærkeren.
    Det vil sagtens kunne virke, men ikke sikkert du får optimalt resultat ud af det.


  • #11   8. mar 2013 han for ikke engang halv den power han skal så nej det går virkelig ikke, self kommer der lyd ud men slet ikke optimalt det uden tvivl slet ikk til at diskuter

  • #12   8. mar 2013 Bufas
    Se, der tager du helt fejl!.. smiley

    Når man brokobler en forstærker over 2 kanaler, bruger du kanal 1+2 til en enhed.. 4 ohm bliver til 2 ohm.. ! 2ohm bliver til 1 ohm .. 1 ohm bliver til 0,5 ohm.. osv osv..
    Tager man så en 4 ohm enhed med dobbelt svingspole og parallel kobler den.. bliver den til 2 ohm.. ergo en enhed med 2 ohm sat til forstærker brokoblet, bliver til 1ohm.
    ( Brokobling ). dette betyder belastning af 2 kanaler til samme enhed eller flere..
    Brokobling er derfor halvering af ohm, og dobbelt ydelse af effekt!
    I dette tilfældet er der tale om 1 ohm af parallel kobling på CV124 enhed Brokoblet på MDS forstærkeren!
    De ville ha fungeret fint med en ENKELT SPOLE enhed.. ( så havde vi været i 2 ohm ved slutresultat ) smiley

    Derfor mange forstærkere brænder af eller går i " Protect " pga. for lav impedans, og for stor ydelses krav.

    De fleste forstærkere er stabile i 2 ohm.. men ikke 1 ohm..
    Det kan man læse sig til på forstærkerens specifikationer eller manual.


    Press 2 for Continue smiley


  • #13   8. mar 2013 Corty is back

    Han ved hvad han snakker om trust me


  • #14   8. mar 2013 Det er ikke en dobbelt sving polet enhed http://www.strefacaraudio.pl/topic/27044-sprzedam-subwoofer-12-cerwin-vega-124/ det er denne enhed men vil det være bedre med http://salestores.com/pionee07.html sådan en har jeg osse vil den spille bedre eller er det det samme?

  • #15   8. mar 2013 Fordi du brokobler en forstærker ændrer du ikke på modstanden i enheden. Modstanden kommer kun fra spolerne. Skal du have det ned i 1 ohm er du nød til at tage 2 enheder med dobbelt svingspole og koble parallelt. Det er ikke noget forstærkeren kan ændre på. Medmindre den har modstande siddende parallelt over udgangen, hvor den så vil brænde en fandens masse effekt af til ingen verdens nytte, så det tvivler jeg meget på.

  • #16   8. mar 2013 Bufas
    To svingspoler af 4ohm parallel koblet giver 2ohm.. Slut!

    Og brokoblet en forstærker over to kanaler fra 4 ohm giver 2 ohm.. Slut

    2 ohm enhed på en brokoblet forstærker giver 1 ohm.. FÆRDIG!

    Hvis dette ikke forstås korrekt, så ser jeg hellere end gerne DU forklare med Ohm´s lov og impedans begregning af forstærkere udgange dette mere nøjgagtigt!
    Ellers.. så kan jeg ikke forklare det bedre..

    Nu er det så oplyst at det IKKE er en Dobbelt svingspole CV124d men derimod en CV124s ( altså kan dette sagtens lade sig gøre med ok resultat " 2 Ohm " slutresultat )

    Du modsiger endda dig selv..
    jeg citére --->Medmindre den har modstande siddende parallelt over udgangen, hvor den så vil brænde en fandens masse effekt af ...
    Gad vide hvad en bas enhed er..? en slags modstand måske.. med 2 ohm.. måske.. Njaaaa... Jeg vælger sku nok og sige---> Ja, det rigtigt en enhed er modstand.. og ohm´s lov Mht´modstand og effekt... --->.. kan du den bufas?..
    50 watt 4 ohm
    100 watt 2ohm
    200 watt 1ohm
    400 watt 0,5 ohm

    osv.. osv..

    Nå anyway.. jeg mener intet ondt i noget, og dette er klart en oplysning jeg selv mener holder vand.. og hvis du mener andet er du velkommen til at forklare dig bedre.. så vi alle forstår det.

    God weekend for helved` smiley


  • #17   11. mar 2013 Tja jeg kan jo argumentere imod det når sidste ord i en sætning er "slut" Så ved alle at sådan er det og det kan ikke laves om.

    Ohm's kan jeg godt ja. Men jeg har svært ved at se du kan den.


  • #18   11. mar 2013 Forklar da endlig... Jeg læser skam gerne lidt på lektien hvis jeg tager fejl.. smiley

    Lad os se en forklaring fra DIN side BUFAS smiley


  • #19   12. mar 2013 Corty75

    Din forklaring er på en måde korrekt nok og så dog ikke...

    LÆS MED HER BUFAS:

    Med brokobling af en forstærker halveres den impedans som den tåler... Lad os sige vi har en 2 kanals med specs:

    2x50 watt 4 ohm STEREO
    2x100 watt 2 Ohm STEREO
    1x200 watt 4 Ohm MONO

    ca sådan står det på alle forstærkere...

    Det som det betyder er at forstærkeren ved brokobling med en 4 ohms enhed stadig belastes på hver kanal... Men da der kun er 1 leder ind på hver kanal og disse kanaler nu slås sammen, så "ser" hver kanal 2 ohm som inde i forstærkeren lægges sammen til de 4 ohm... Dette betyder dog også at sætter du en subwoofer på der har en impedans på 2 ohm... Så vil hver kanal "se" 1 ohm og dermed overbelastes...

    Bufas
    Det er dette Corty75 prøver at forklare, dog på en meget forkert måde... smiley


  • #20   13. mar 2013 Hvis det er hvad han forsøger at forklare så vil jeg, grundet at jeg ikke er den store elektronik mand, kunne delvist acceptere det som en husmands forklaring.
    Men jeg kan ingen steder læse din forklaring i hans.
    Jeg er uddannet automatikmekaniker, jeg ved godt hvordan el virker hans forklaring er forkert på nær når han snakker modstand i svingspolen. Men jeg gav op, når argumentet er "slut" og "færdig" så er det ikke nemt...


  • #21   13. mar 2013 Sorry..

    Helheden i brokoblingen er bare svær og forklare så alle forstår det..

    Og argumentet "slut" og "Færdig" er skam kun for at sætte punktum i min forklaring

    Cody
    Tak for hjælpen champ smiley


  • #22   13. mar 2013 Bufas

    He he jeg forstod kun hans forklaring fordi jeg kunne nogenlunde regne ud hvad han mente... smiley (no Offence Corty75) smiley


  • #23   13. mar 2013 Taken.. ! smiley

  • #24   13. mar 2013 Corty75

    Du er sgu også så nærtagende... smiley


  • #25   13. mar 2013 hahaaaaaa... Ja .. i gider jo ikke og være det mere! smiley

Kommentér på:
Brokobling

Annonce