{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.087 visninger | Oprettet:

Michael P
Michael P
Tilmeldt:
17. feb 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

motor lyd ... {{forumTopicSubject}}

Jeg har smidt anlæg i min bil som er en toyota avensis t22. og har fået en dejlig lyd med i købet da jeg har fået motor lyd med, og har spugt lidt omkring det, og ingen kan give et svar.
Men har haft alt ude bilen og lagt ledninger om så de overhovedet ikke rør hinanden eller noget som helts, men den er der endnu, om det er min generator eller min forstærker der er i stykker ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motor lyd ...
  • #1   16. apr 2013 Det kan være at du har phono kablerne til at ligger op af noget andet strøm? Eller prøv at flytte stel eller sådan noget.

  • #2   16. apr 2013 hva forstærker er det ? det kan være din stel. for det første SKAL der slibes helt ned til rent metal der hvor du tager stel og så tag den kraftigste størrelse der kan gå i din forstærker. sidder den skruet fast direkte i bagsæderyggen kan det være det

  • #3   16. apr 2013 er det ikke det jeg skriver Madsen ?

  • #4   16. apr 2013 Den susen du kan høre kommer ofte fra plus-ledninger, (generator støj) kommer når du giver gas.. og altså ikke fra stel.

    Husk dine ledninger skal være så korte som muligt og må ikke lægge op af phonokabler eller højtaler ledning! - hvis de ligger I nærheden af andre ledninger har det ingen betydning.

    Det kan også være hvis du har taget alt ud og langt ledninger på rent metal at du lige skal isolere dine phonokabler lidt eller din plus evt med gaffa, det gøres ved at påføre tape på enten karossen eller på ledningerne.

    Husk altid at plus og phono/højtaler kabel skal føres i hver sin side af bilen. Stel tager du så tæt på forstærkeren som muligt, evt. fra en bolt der holder sele eller anhænger træk da denne har en god solid tykkelse) ellers bare fra en bolt som holder baglygten, dette er også rigeligt.


  • #5   16. apr 2013 Stel KAN have betydning men er som udgangspunkt ikke det væsentlige i det at der direkte kommer støj eller susen smiley

    Og du behøver ikke slibe hvis den bolt du benytter er fra enten sele, lygte eller anhængertræk.


  • #6   16. apr 2013 Sjovt ingen snakker om remot. Det skal lige samme side som dit strømkabel(mange tror at det lille kabel i midten af phonokablet er remot. Og det en fejl. )


    Kan også være stel der er dårlig. Så forsøger forstærkeren at trække stel via phonokablet og brænder udgangen af på din hu (ses rigtig tit på pioneer)

    Forstærk evt stel til batteriet nu du er igang dette kan også hjælpe på blinkende lys.


  • #7   16. apr 2013 Danny H

    Find en ny hobby... Evt. bagning eller strikning... Måske patchwork eller sådan noget var mere noget for dig... for du ved intet om bilstereo...

    Strømkablet er aldrig nogensinde skyld i støj... Hvis det ligger for tæt på Phonokablet er der tale om en monteringsfejl, for INGEN er så dumme de smider strøm og phono i samme side... Remote skal også trækkes sammen med strømkablet...

    DER SKAL ALTID SLIBES VED STEL... Husk at bilen lakeres inden seleholder osv. monteres... dvs. der er malingsrester... de skal væk... ALTID Uden undtagelse... det ved enhver...

    Her er månedens dummeste sætning: "Stel KAN have betydning men er som udgangspunkt ikke det væsentlige i det at der direkte kommer støj eller susen"

    Det er så FORKERT.... Stel kan have betydning for støj... Dårlig stel er faktisk grunden til støj i 90% af alle tilfælde af støj... ALTID...

    "ellers bare fra en bolt som holder baglygten, dette er også rigeligt. " Det er SATME IKKE RIGELIGT.... Dem der tager stel ved baglygten burde have et kursus i almen fornuft... stel er elendig der...



  • #8   17. apr 2013 I er da for sjove smiley

    Måske jeg skal ringe og sige op i morgen, jeg kan åbenbart ikke finde ud af mit job. Haha.

    Jeg gider ikke engang kommentere jeres ligegyldige kommentarer! smiley


  • #9   17. apr 2013 Man skulle tro det var carsound han arbejdede i med den manglende viden...

  • #10   17. apr 2013 Og han vil ikke svare... Nok fordi han ikke kan... Han har jo ingen argumenter for sine fejlagtige påstande...

Kommentér på:
motor lyd ...

Annonce