{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg købe af anlæg ? {{forumTopicSubject}}

Hej BG..

Jeg skal til at have anlæg i golfen..

Der er vidst eftermonteret en pakke fra pioneer (med højtalere oppe i instrumentbordet.. mener de er 4'' ..

Jeg skal bruge kabler til et komplet anlæg. - Det vil sige: Phonokabler, højtalerledning, strømkabel + stelkabel.
ALLE kabler !

2x 4'' højtalere (til at erstatte de originale pioneer højtalere i min vogn)

Ogås mener jeg der siddet 6,5 i dørene og der skal bruges 2 stk..

så skal jeg have en sub + forstærkere.. har ca 6000-8000 at gøre godt med ia lt.. hvad kan du finde til den pris så man får god lydkvalitet osv ? har heller ingen Headunit, men er en pioneer god nok ?

Nogle der kan hjælpe om hvad man skal have osv ? smiley evt så lad os hold headunit ude af prisen. men kan den presses med ville det være fedt..

Mvh smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg købe af anlæg ?
  • #1   23. jun 2013 evt se om du kan finde noget brugt på marked, så får du mere for dine penge, for jeg sys netop ang anlæg, så får du ikke meget for 6-8000, medmindre du går efter lowend smiley



  • #2   23. jun 2013 jeg har et sæt jbl gti 4" til foran. Det er nogen seriøse 4" : )

  • #3   23. jun 2013 ville gerne have middel karakter af anlæg ihvertfald..

    Er ikke meget for at købe brugt da jeg ikke aner hvordan det er blevet brugt. smiley men det kan da være det bliver sidste udvej.. smiley

    dalle ? Model og med indbykket delfilter ? smiley


  • #4   23. jun 2013 jeg har en multimedia station tilsalg kig i mine annoncer smiley

  • #5   23. jun 2013 Den er alt for grande til min lille golf smiley haha

  • #6   23. jun 2013 Tjek de her to links.. Her har du ALT hvad du skal bruge til komplet anlæg. Alt! Om det skal være baspakke, komplet pakke med bas, højtalere og forstærker ELLER om der også skal være HU med, til favorable priser smiley

    http://www.ice-shop.dk/pakkeloesninger-c-213.html

    http://carsound.dk/kategori.asp?id=68&pk=68


  • #7   23. jun 2013 Jeg har en MDS ZR12 sub og en MDS twelvehundred digital mono
    der levere 1200 digitale watt rms hvis kassen bliver bygget rigtigt kan den virkelig buldre, jeg fik det målt i herning til 134,3 db uden kondensator. i en hjemme bygget kasse du self. får med, det kan blive dit for 3200,-
    Har også 2 sæt rainbow slimfit kombonent sæt 6,5" du kan få det til 500,- pr sæt

    Så bliver du sgu godt kørende! smiley


  • #8   23. jun 2013 soundstream er det noget billigt bras ? smiley

    Hvad med den pakke fra ground zero ? http://www.ice-shop.dk/komplet-bilstereopakke-p-1892.html?osCsid=i65ukisj112fkbk296gg3vi3o4 er det noget værd ?


  • #9   23. jun 2013 Kig på hvad det er for nogle personer du køber af. Er det nogle der fortæller hvor højt det kan spille, så hold dig fra det, er det nogen der fortæller hvor lækkert det er kan du være mere tryg ved. Kig også på hvordan de håndterer det. Det gør jeg selv ihvertfald

  • #10   23. jun 2013 Du får ikke meget nyt for pengene, men ja kig efter noget brugt smiley og sørg for at du kan høre tingene inden brug, hvis du ikke stoler på sælgerne.

    Evt. Kan du tjekke bla. Mine annoncer.


  • #11   23. jun 2013 Evt rådfør dig med Cody herinde han er rimelig prof til det med at rådgive omkring dit køb smiley

  • #12   23. jun 2013 Niklas M :

    Jeg har smidt ham en besked.. har skrevet med ham før jeg fik min bil.. men nu har jeg jo hvilken type bil og hvad anlæg jeg skal have smiley

    men tak! smiley


  • #13   23. jun 2013 Mener mit i 206eren løb op i omkring 7k. Noget nyt noget brugt

    Kenwood bt60 hu - 1600 (ny)
    Hertz hsk 165 front 6,5" + diskant 1900 (nyt)
    Rockford fosgate 2kanals til sub 800 (ny)(brokoblet 136w rms)
    Helix hxa400mkII til front/rear 500 (brugt) (4x55w rms)
    Hertz hbx20 8"bandpass sub 500 (brugt)
    Der sad nogle pioneer i bagi da jeg købte den. Så 0kr de skruet godt ned, lyden skal komme forfra. 5,25" i originale huller bag beklædningen.
    Kabler 1000kr. (Nyt)
    Kondensator netop sat i (en jeg havde liggende, men de koster jo kun en 200 i dag)

    Så 6,5k og det spiller rent og godt. Bevares kan ikke spille kb hallen op, men fylder fint min 206er op med vellyd. Kenwooden er en af de bedre og fungere også som delefilter for systemet da alt stortset kan justeres ind af den.

    Front er delt ved 60hz, rear ved 100hz og subben spiller fra 80hz og ned dog med en mindre stejl kurve.

    Hvis du fra kbh eller omegen har jeg en ældre 12" rockford fosgate stående i kasse du kan få for 200kr. Spiller fint og rent, og det fede ved den er at jo bedre amp du smider på den jo mere smæk kommer der på den. Har set plade delene vibrere med tilsvarende enhed i en punto med gigantforstærkere spændt på.





  • #14   23. jun 2013 puha.. lyder som om du ved hvad du taler om smiley

    Jeg er i praktik pt i roskilde.. faktisk 200m fra carsound i roskilde.

    jeg tror jeg skal læse på lektien som man siger smiley


  • #15   23. jun 2013 Gør det, min erfaring er også langsomt lært fra jeg var 18 til nu smiley og har selv testet en del gennem tiderne. Noget med held, andet knapt så godt smiley

    Carsound er en god base og de pisse flinke at snakke med, min erfaring er så med folkne i den gamle på nørrebro der nu er lukket. Men de var til at snakke med og yderst hjælpsomme og så var de gode til at hjælpe ind ud fra ens behov, istedet for at prakke en, en masse ting på man måske ikke behøvede.

    Dog husk på, de lever af at sælge, så forhold dig lidt kritisk smiley

    Det vigtigste er dog du ved hvad du ønsker, lyd/tryk/plads osv så de kan hjælpe dig bedst muligt. Er det masser af bas og sjov ballade, jamen så hedder det måske 70% af budgettet på bas og forstærker dertil. Er det super ren lyd er fordelingen mere ligelidt fordelt osv. Så ud og lyt, desværre er udbudet lidt begrænset, carsound og autobixen er nok de større. Dansk autohifi tror jeg dårligt eksistere mere. Og flere af de speciele er også lukket smiley før i tiden lå der en del på jyllingevej overfor nummer 73, men ved ikke om de er lukket og hvis du lyster ligger der også en ved siden af KTradio på vesterbrogade, men det er noget dyrere produkter, men så kan du lytte og derved få noget erfaring.


  • #16   23. jun 2013 Lol Tim R smiley .. Mon ik de fleste har presset deres højtalere . Jeg har selv set hvad mine jbl gti kan holde til. Og de kan spille højt i forhold til de er 4" . Men dvs at han ik skal købe af mig? Fordi de har været presset en gang eller 2?

  • #17   23. jun 2013 Er det så hvor de krænger over eller kommer med de knak lyde ? Jeg ved da også hvad mit kan, men det er helt uden forvrængning

  • #18   24. jun 2013 Hilmars audio giver kanon service og kan hjælpe dig med sgort set alt lige fra kabler til hvad der er godt og best til din pris så du bliver glad jeg køvte mit reaudio og spl hos ham jeg var der i ca 2 timer men jeg fik også noget jeg ville have nofet der kunne spille højt og rent og han har levert det beste andlæg jeg nogrnt sine har haft

  • #19   24. jun 2013 Kan være jeg ska skrive til de forskellige firmaer.. er stadig igang ned kørekort så ka ike rigtig komme rundt omkring desværre

Kommentér på:
Hvad skal jeg købe af anlæg ?

Annonce