{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.449 visninger | Oprettet:

Vedr. svar på annonce på dba {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har nogle vinterdæk på stålfælge til salg på dba. Jeg har så fået et skambud fra én, som jeg har afvist. Han skriver så, at 6 mm. mønster ikke er meget...
Et nyt dæk har ml. 7 og 8 mm. mønster, så der er altså ml. 60 og 75 % mønster tilbage på dækkene, som i øvrigt er Michelin Alpin A3 - rigtig gode dæk.
Hvad sker der for ham? Jeg er bare så træt af useriøse "købere", som kommer med skambud, og så ikke engang kan finde ud af at have argumenterne i orden!

Dog har jeg lige haft en rigtig positiv oplevelse på dba, hvor jeg fik solgt min brugte bil. Men det startede også ud med et useriøst bud, der var 12.000 kr. lavere end det, bilen var prissat til.

Det var noget andet, da man var tvunget til at ringe for at komme i kontakt med sælger.

Jeg skulle bare lige af med min mening om den slags mennesker, som tror, at de kan få alting forærende, og så endda ikke har argumenter for skambuddet, der holder i virkeligheden,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. svar på annonce på dba
  • #1   21. aug 2013 lad mig gætte - indvandre der skambyder ?

  • #2   21. aug 2013 Fjern chat på dine annoncer.

    Bruger dba hver dag, det rører ikke mig. Bare slet dem der spilder deres tid, inden de spilder din.


  • #3   21. aug 2013 På min bil var det, ja. Men ikke på mine dæk og fælge.

  • #4   21. aug 2013 Det kender jeg godt .. Har selv en fin ubrugt undervogn til salg .. prisen er MERE end fair. Alligevel jeg blev budt det halve ..

  • #5   21. aug 2013 Prisen er jo ikke rigtig før det er solgt smiley

    Jeg kigger selv efter Campingvogn PT og jeg skambyder sgu osse... eller osse har nogle folk fantasipriser det ved jeg sgu ikke...

    Men du kan bare slå chat fra på annoncen, eller ignorere det... Det er nemmere at lade ét skambud være synligt hvor du svarer nej tak, for så kan andre se det.


  • #7   21. aug 2013 En vare er kun det værd som den bliver solgt for..

    12k under prisen er jo ikk et problem hvis bilen er sat til 100.000..

    men koster den 25.000 så takker man selvf nej..


  • #8   21. aug 2013 Mirza har fuldstændig ret

    En vare er ikke mere værd end det den bliver solgt for.

    Udbud og efterspørgsel styrer markedet..


  • #9   21. aug 2013 Bilen var sat til 37.000 kr. Jeg fik 32.500 kr. Så et bud på 25.000 kr. er til grin!

    Vinterdækkene og fælgene er i rigtig god stand - og det er de originale stålfælge med originale hjulkapsler. De er sat til 1.500 kr. Så et bud på 900 kr. er til grin!


  • #10   21. aug 2013 Jeg sætter mine varer til en realistisk pris - mener jeg da selv.

  • #12   21. aug 2013 Har lige prøvet det omvendte.

    Havde solgt en bil, hvor jeg krævede at foretage omreg. For at han kunne få pladerne med (koster 480 i synshal). Sagde han kunne give mig 500 til omreg. Så sagt så gjort.
    Han ringede 3 uger efter køb og sagde du har snydt mig !! Hvad nu tænkte jeg?
    Han sagde så, jeg kan se en omreg koster 480. du har snydt mig og taget mig i røven !!
    Rolig nu gamle ven svarede jeg, du kører da bare 100 km, til mig og 100 km tilbage, så skal du da få din tyver smiley Og den brændstof jeg har brugt for at køre til og fra synssted modregner jeg ikke - nu vi går i så små sko som du nu gør.
    Han kom igår og fik sine tyve kroner ! han mente at han aldrig var blevet taget så meget i røven før - Altså blive snydt for tyve kroner, bilen var god nok ! Sagde til ham, at han måtte have en meget dejligt og problemfrit liv, hvis det her kunne slå ham helt skæv i raseri.


  • #13   21. aug 2013 Bo L

    10mm ? Ja måske på en 4x4


  • #14   21. aug 2013 Mine nye vinterdæk har ikke 10mm, men de er over 9mm smiley Har lige målt efter smiley

  • #15   21. aug 2013 Bo L: Nye dæk har en mønsterdybde på ml. 7 og 8 mm. http://www.fdm.dk/daek/vaelg-daek
    Så dækkene er på ingen måde slidt - og de har mindst 50.000 km. i sig endnu. Dertil kommer fælgenes værdi, samt hjulkapsler (som ikke har den store værdi, det ved jeg godt).
    Og så er der opbevaringen, hvor dæk og fælge, der ikke er monteret, opbevares i min garage, hvor der er tørt, mørkt og køligt.


  • #16   21. aug 2013 Hvorom alting er - 1.500 kr. er en fair pris, og jeg skal nok få noget der ligner det for dem:-)

  • #17   21. aug 2013 Det er da ikke kun DBA det er sådan. sådan er det også på guloggratis og herinde. det er skide irriterende at folk skal skambyde, fordi man føler sku de er for useriøse, og så kan de lige så godt lade være.

  • #18   21. aug 2013 Jeg har aldrig sat noget til salg herinde - for det er for useriøst, og det har det altid været! INGEN vil jo købe noget - det er altid noget med at bytte, selvom der i annoncen står, at man ABSOLUT IKKE vil bytte med noget som helst!

  • #19   21. aug 2013 Jeg solgte et sæt alu fælge for en 2år siden, der var en der mente jeg skulle gå 800,- ned i pris fordi der ikke var meget mønster på dækket. Noget jeg havde gjort opmærksom på og derfor sat prisen efter fælgene.

    Han ville dog gerne betale 600,- mere hvis jeg satte dæk på for 1.200,- ...



    Jeg fik det fælgene var værd ved en anden logisk tænkende individ der kunne matematik. =)


  • #20   21. aug 2013 Jeg vil da hellere have de useriøse på skrift på annoncen ,end at have dem i telefonen. Og ja , nogle gange kan man bare ryste på hovedet, men grin dog af fjolserne og glem dem hurtigt.Har ikke selv solgt noget på BG ,men købt én bil og eet par fælge, så det er da ikke umuligt. Det ville dog være godt hvis man nemt kunne anmelde useriøse annoncer(solgte varer, forkert oplyste salgspriser,osv.) og at BG selv ryddede op for at holde markedet seriøst. Sker desværre nok ikke........

  • #21   21. aug 2013 Selvfølgelig træls hvis man føler budene er til grin, men vi vil vel alle gerne betale mindst muligt for varen, går den så går den.
    Der er jo trods alt nogen der sætte prisen højt, så der er plads til forhandling.


  • #22   21. aug 2013 Jeg bød 500 for et sæt fælge med dæk, der stod til 1400, endte med at få dem til 600, og han kunne beholde sine hjul bolte smiley
    Man byder vel det man mener varen er værd smiley


  • #23   21. aug 2013 De værste er da dem som skambyder når man har noget til salg, hvorefter man takker ja til deres bud og så hører man ikke mere fra dem. Det er kraftedme useriøst så det gør noget..

  • #24   21. aug 2013 Hvis folk skambyder kan du jo bare sige nej tak... men ofte byder jeg også en del under prisen.. folk sætter jo ofte prisen højt så man kan handle lidt.. så sætter jeg buddet tilsvarende lavt... Kan jo ske at manden der bød 25k for din bil bare ikke havde mere at gøre med, men håbede han var heldig og du bare skulle af med den..

  • #25   21. aug 2013 endnu værre er det sku de byder på en vare de slet ikke har set irl....

  • #27   22. aug 2013 Jeg kører pænt, og samtidig kører jeg udelukkende på kvalitetsdæk.

Kommentér på:
Vedr. svar på annonce på dba

Annonce