{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

Volvo C30 vs. Seat Leon - Komfort? {{forumTopicSubject}}

Står og skal have anskaffet en #2 bil og dysten står imellem Volvo C30 1.6D og Seat Leon 1.6 TDI. Begge biler er nye.
Bilen skal køre ca 200km på motorvej dagligt - driftsudgifter, pris og kraftoverskud er sådan set irrelevant i den her sammenhæng, men;

Er der nogen der har erfaring med komforten i de 2 biler? Har en Volvo V70 som #1 bil, men den tåler ikke rigtig sammenligning med C30.

En prøvetur er jo ikke nok til at bedømme hvor godt man sidder efter flere timer, så derfor håber jeg der er nogen der har kørt i begge biler for nylig - evt Volvo S/V40/50 (gl model) da det er samme kabine som C30.

Valget står lige nu som sagt kun på komforten over længere tid, så sikkerhed og forbrug er ligegyldigt.

Håber på at høre nogle erfaringer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo C30 vs. Seat Leon - Komfort?
  • #1   26. aug 2013 C30 helt klart. De billig i drift, folk kan sige hvad de vil om den 1.6 psa motor men de fejler sjællendt noget. Eneste minus ved C30eren er Dørene er KÆMPE og minimal plads bag i.



  • #2   26. aug 2013 Hvis du vil købe en ny bil så forlang en meget lang køretur i den


  • #3   26. aug 2013 Hører lige med til "historien", at Seat'en er med automatgear - men prisen for de 2 er den samme.
    Så C30'eren skal virkelig diske op med en gang gedigen komfort for at matche dét.

    Morten>> Har haft en lang køretur i Seat, men har ikke haft mulighed for at prøve C30 - derfor efterspørger jeg nogen der har kørt i begge for nylig smiley
    Hælder mest til C30 pga kvaliteten, men det der automatgear trækker fanme...lorteland, hvor aut.gear i mindre biler ikke er normalt smiley


  • #4   26. aug 2013 syntes en seat er for "billig" inden i .. der er jo bare en billig golf V ... og den er da også som at sidde i et hul ..

    har haft en leon 1p ... så ville nok hoppe på c30´ern


  • #5   26. aug 2013 Jeg har kun siddet som passager i Leon'en på en kortere strækning. Jeg brød mig ikke særligt om sædet, men selve siddestillingen var fin.

    Dog er det lidt en svær sammenligning med min egen, da min egen har læder og det _er_ bare anderledes/mere komfortabelt med lædersæder.


    Men nej, en C30/S40/V50 skal ikke sammenlignes med en V70, men jeg vil nu alligevel mene, at C30 er mere komfortabelt anlagt, også hvad angår køreegenskaber m.v.

    Synes dog du skulle få prøvet en C30 først, der må være en forhandler eller to i nærheden af dig med en til salg. Alternativt og til nøds kan du jo prøve en Focus II, der er samme bil more or less.


  • #6   26. aug 2013 En Golf er netop noget skrammel at sidde i, bare efter 30 minutter. Synes dog sæderne i den nye Leon er noget bedre - men rart med en konkret begrundelse smiley

  • #7   26. aug 2013 Jeg kører automatgear til dagligt, men kører du hovedsageligt motorvej, vil jeg nu mene at det er lidt ligegyldigt. Du skifter jo ikke gear der alligevel.

  • #8   26. aug 2013 skal lige sige at jeg havde sport-up / fr sæder i min .. og de er MEGET MEGET MEGET bedre end de orginale .. men interiøret er noget billig plast syntes jeg .. ganske fin til prisen .. meeen et rigtig dejligt sted er sådan en leon sku ikke .. det er lidt trist

    kan dog ikke huske c30 specifikt


  • #9   3. sep 2013 Volvo c30 helt klar

  • #10   8. sep 2013 Må som Volvo-dreng med skam meddele, at jeg valgte Seat'en...
    Kvaliteten er markant bedre i C30, men udstyr er en mangelvare og "armlæn" er det en joke at kalde det...det sidder alt for lavt og for langt tilbage. Som sagt forventede jeg ikke komfort som i min V70, men jeg blev godt nok skuffet over komforten i C30 - den ér altså bedre i den nye Leon - beklager smiley

    Men tak for alle de gode input smiley


Kommentér på:
Volvo C30 vs. Seat Leon - Komfort?

Annonce