{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoda Rapid fælge!?
  • #1   29. aug 2013 Prøv at tage et kig her:
    http://www.billigalu.dk/faelge-med-daek/SKODA/RAPID-2012/18/?typegodkendelse=E14232565

    Billigalu.dk går ud fra typegodkendelsen, og giver derudfra pasningsgaranti.


  • #2   30. aug 2013 Jov tak for link.
    Men pris/udbud. kontra hvad jeg kan finde, hvis jeg køber fælg og dæk hver for sig. Er større/billiger.

    Så jeg er ude efter, nogen der har erfaringer med hvad der kan komme på smiley


  • #3   30. aug 2013 Hvis du nu kigger derinde, så kan du se både mål på dæk, fælge og indpresning.
    Du kan også bare selv finde typegodkendelsen.

    Når du finder målene, så har du noget at gå ud fra, samt du kan også købe løse fælge og dæk hver for sig derinde. Jeg har dog erfaring med at hvis man vil have nye fælge, så er deres priser ikke helt ved siden af, og slet ikke når man køber det sammen.

    Målene passer nogenlunde med Polo og Fabia, da det er stort set samme undervogn, bagvognen er dog mere en Skoda Roomster, da den er lidt tungere i bag... smiley


  • #4   30. aug 2013 Jeg har hørt noget om: at for fælg kan have problemer med at være der, for brense klodserne/kaliber.

    Og det kan jeg jo ikke blive mere klog om, på denne hjemmeside....




  • #5   30. aug 2013 Under 18" er der "kun" 8 forskellige, og 4 af dem er stort set ens, på nær farven.
    Men 17" jeps, der er et stort udbud øv øv

    Måske jeg bare skal vente til næste år.


  • #6   30. aug 2013 Hvis du kigger på de 18" der er, så kan du jo tage målene og kigge andre steder?

    Jeg kiggede lige hurtigt og de ligger omkring:
    Bredde: 7.5"
    Indpresning: ET35-38
    Hulafstand: 5x100

    Så er der da noget at gå ud fra. Jeg vil også gætte på at en 8x18 vil kunne være der, men uden at vide det.
    Jeg kører selv 7.5x17" på min Polo, og der er absolut ingen problemer. Dækkene her er 205/40-17, selvom der anbefales 215/40-17, så syntes jeg 205 passer bedre.


  • #7   30. aug 2013 Jeg har fået en besked fra et andet forum.
    Der går på at fælg nav/fælg udformningen omkring nav. skal være på en bestemt måde. Da fælg ellers går imod indersiden af bremse klodsen.

    Jeg har ikke selv hørt om denne problem stilling fra mine tidligere biler (BMW)

    Men de data du kommer med, og som jeg også selv kan læse. fortæller jo intet om dette.

    Håber jeg har forklart mig mere tydeligt denne gang smiley

    Hvis jeg skal være fri for dette evt. problem, må jeg jo købe med "pasnings garanti" Men også nøjes med 17" eller et lille udvalg. Og det er lidt øv med øv på.


  • #8   30. aug 2013 Jeg har absolut ingen problemer med at den skulle gå imod hverken bremseskiver eller kaliber. Men selvfølgelig på mine vinterfælge er der ikke meget plads, men det er original VW. De fleste steder vil de nok prøve montere et hjul hvis de kan sælge det til dig.

    Men jeg har så absolut ingen problemer med fælgene på min bil, og min bror der har en nyere Fabia har heller ingen problemer.


Kommentér på:
Skoda Rapid fælge!?

Annonce