{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.484 visninger | Oprettet:

LORTE DSG og LORTE SEAT {{forumTopicSubject}}

Så skal jeg sku lige ud med min frustration!!

jeg købte for ca 1,5 måned siden en helt ny seat ibiza 1.2 tsi med dsg 7 og jeg har dags dato kørt 3500 km


Da jeg fik bilen gik der en uge før jeg henvendte mig med følgende liste til seat:

#rat sidder skævt
#aircon køler ikke
#rattet ryster (afbalancering)
#dsg gear skraver eller klunker ved nedgear fra 3-2 og ved gas i 2

plus nogle andre småting. ALT pånær den lorte dsg gearkasse er blevet lavet af dem! og jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre med.

her er forløbet indtil videre:

1. jeg henvender mig med ovenstående problemer. Og får svaret at der ikke er konstateret nogle fejl på min gearkasse.

2. jeg henvender mig igen lidt efter og prøver at forklare dem at den laver metal skrabelyde osv. Jeg får en mekaniker ud og køre med mig som også giver mig ret i det ikke lyder helt normalt. og der bliver herefter bestilt en ny tid.

3. jeg kommer til seat igen og de siger de vil lave en test af gearkassen og det så også fint. De siger den igen melder ingen fejl og sender så nogle data vidre til en afdeling.

4. jeg kommer igen ned til seat da de nu vil prøve at software opdatere den (på trods af den har den nyeste software) og lave en grundindstilling. og jeg når ikke ud af deres grund før jeg sætter den i bakgear og køre tilbage og siger det ikke har hjulpet!

5. jeg bliver nu kontaktet at seat igen og får at vide de vil prøve at finde en identisk bil med min og se om den siger det samme!!???? WHAAT THE FUCK!

6. jeg bliver nu ringet op af seat igen og de siger at den bil de havde fundet sagde det samme som min! og at det bare måtte være sådan!

Fuck jeg er frusteret over seat og deres elendige service. Nøj en flok amatører. Men hvad skal jeg gøre ??? jeg har en gearkasser der larmer og laver skrabelyde og klonker???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LORTE DSG og LORTE SEAT
  • #1   9. okt 2013 Jeg var også blevet mega sur, hvis jeg havde fået leveret en ny bil med bare de andre fejl du nævner.

    Har du evt. prøvet at køre en tur i en tilsvarende sammen med sælger/værkfører?



  • #2   9. okt 2013 Har du kørt til samme værksted hver gang. Hvis det var mig ville jeg nok prøve et andet sted.

  • #3   9. okt 2013 De gør alt for at benægte at deres gearkasse er noget lort, men du skulle nok have læst at der er rigtig RIGTIG mange problemer med dsg 7 i de små biler... men du skal have det lavet! pres på!

  • #4   9. okt 2013 jeg er bare dybt frustreret over at man kan være så blank som de er hos seat ! er virkelig chokeret!

    De fandt en polo 1.2 tsi dsg og sagde den sagde nogenlunde det samme som min. og de ville derfor ikke rører mere ved det


  • #5   9. okt 2013 ja jeg har brugt seat i gladsaxe hver gang!

    prøver også at presse på hele tiden. som i kan se i forløbet var jeg aldrig nået længere end punkt 1 fordi de konsteret der ikke var fejl. men jeg blev ved og nu er vi så endt ved at de siger den ikke fejler noget igen!


  • #6   9. okt 2013 http://bilmagasinet.dk/article/173512-analyse-vw-har-et-problem

    Pres på. Det skal laves.


  • #7   9. okt 2013 Mærkelig mentalitet.. hvis alle biler er noget lort og i stykker, så er det åbenbart ok..

    sikke nogle aber.. gå til EB med deres udtalelse, se om du kan få dem til at fraskrive sig problemet på skrift..


  • #8   9. okt 2013 Bed om at få den afgørelse på skrift - så kan du - når din gearkasse dør påråbe at fejlen var tilstede allerede ved køb - og dermed kan du gøre brug af din reklamationsret, når din garanti er udløbet.

  • #9   9. okt 2013 Så tænk dig om næste gang du vælger bil smiley jeg synes ikke der er andet end problemer med det lavpris mikrolort.. anyways, medarbejderne kan ikke tage særlig store beslutninger, så smut til ledelsen og klag. Medmindre du har skrevet under på en kontrakt, der klart påtegner produktionsfejl ved gearkasse..

  • #10   9. okt 2013 De må bare knalde en sprit ny gearkasse på

  • #11   9. okt 2013 Som sagen står nu ville jeg for det første kontakte en anden SEAT forhandler ... Få dem til at se på bilen .
    Imens de så roder rundt i din bil kunne du jo så finde en bil magen til og få en prøvetur i den , så du selv kan konstatere om den siger de samme lyde eller ej .


  • #12   9. okt 2013 ja efter min mening så det bare på med en ny gearkasse. jeg fik fat i den øverste nede på værkstedet som sagde han ville tage sagen. og så må vi se hvad han finder ud af!

    Det kan bare ikke være rigtig jeg skal bruge så meget tid og energi på noget som de bare burde gøre af dem selv! de prøver at snige sig langt uden om det

    men god ide det med at få det på skrift. så kan man måske gå videre med det til fdm eller lignende ?



  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #13   9. okt 2013 Tror nu også jeg ville starte med at køre et andet sted hen og en anden vurdering.

    Og bestemt ikke acceptere en fejl blot fordi de siger den samme fejl er på en anden bil.

    Og bestemt heller ikke bare vente på gearkasse dør. Men altid godt at få alt på skrift i tilfælde af det skulle blive nødvendigt at dokumtere senere hen.


    *edit* for langsom på de iPhone taster smiley


  • #14   9. okt 2013 Jeg har kørt en i 1.2 tsi dsg! det var bare en polo. men den sagde ikke det samme!

  • #15   9. okt 2013 jyllen: lavpris mikrolort????? det en bil til 200.000 +

  • #17   9. okt 2013 Seat gladsaxe er useless var de også med min 1.8t ibiza da jeg fik den
    Du skal bruge auto huset ballerup eller den seat i farum de er de bedste imo


  • #18   9. okt 2013 Lavpris mikrolort siger du der har en 206. Hvor blank kan man være?

    Auto huset Ballerup kan klart anbefales.



  • #19   9. okt 2013 mikkel h: auto huset ballerup er da ikke seat??

  • #21   9. okt 2013 Kan anbefale dig at køre den til Seat i Bramming. De er landskendte for deres ekspertise. De hedder Storgaard Biler.

  • #22   9. okt 2013 VAG smiley som altid

  • #23   9. okt 2013 http://gearhuset.dk/

    De har netop få en software tiol gearkassen, der kan løse dit problem, hvis du selv vil bruge penge på det. Der er netop nu en artikel om det i Motor magasinet.


  • #24   9. okt 2013 LORTE OVERSKRIFT !!!!!!

  • #25   9. okt 2013 * * come`n Getz Me * *

    LORTE INDLÆG


  • #26   9. okt 2013 http://bilmagasinet.dk/article/173512-analyse-vw-har-et-problem
    Smid det link i hovedet på dem, og sig at de må prøve nogle flere biler, da man jo åbenbart kan konstatere at den polo jo også havde et problem smiley !!!


  • #27   9. okt 2013 Ja det er sq sjovt ved BG smiley
    Havde det været en ny peugeot der havde haft problemet, var de første 10 kommentarer intet andet end tilsvinelser...
    Godt med nogle folk der prøver at hjælpe smiley

    Håber du får den lavet!


  • #28   9. okt 2013 bare klø på, det skal da bare rettes, en bil skal da ik sige mærkelig lyde, prøv at spørg om de ik kan bestille en ny bil hjem igen og samligne med, men allerede nu havde jeg gået til advokat, eller skrevet til bilankenævnet, det koster 500kr, så køre de sagen for dig, det virker fint, har vi selv gjort

  • #29   9. okt 2013 læs indlægget fra jonas, der siger cheffen jo selv de retter problemet.. print det ud, og kør ned til dem igen

  • #30   9. okt 2013 Jacob K

    helt enig...
    sjovt at alle hader peugeot, når de fleste peugeoter bare kører. smiley

    vil til en hver tid hellere have en peugeot i forhold til en tysker...

    men som de andre skriver så skal den ikke sige sådan der... pres på, ved seat,


  • #31   9. okt 2013 Om ikke andet så synes jeg at Egernet har fat i noget!

    Går den gearkassen pludselig totalt i smadder, vil du være meget bedre stillet med en skriftlig udtalelse fra Seat's side! smiley


  • #32   9. okt 2013 Tak for hjælpen drenge.! Er det evt nogle af jer der har eller kender en der har en helt identtisk med min? og så evt ved om den gør eller ikke gør det.

    Jeg er begyndt at blive så forvirret over hvad den skal gøre og ikke gøre. Som sagt er det min første dsg gearkasse og jeg ved intet om hvad den gør eller burde gøre... så det nemt for dem og jer at bilde mig ting ind:)


  • #33   9. okt 2013 jamen havde det været min, havde jeg kørt der ned og stillet bilen, og sagt de først skulle ringe når bilen var lavet, vil det ikke det, køre du bare der ned hver dag eller ringer, indtil de bliver trætte af dig. det er bare utroligt man skal kæmpe og kæmpe.. de vil sku gerne ha ens penge med det samme, men den anden vej skal man bare det ene og andet før der sker noget, hvis makanikeren kan høre det også, er der jo ik noget at være i tvivl om

  • #34   9. okt 2013 Ville helt sikkert også prøve et andet sted.

    Og bed alle de ligegyldige folk som sælger og værkføre holde sig væk, og snak med mekanikeren der rent faktisk skal lave bilen.


  • #35   9. okt 2013 Det hjælper intet at vælge et andet værksted. I må have levet i jeres egen verden de sidste maaange år... VW (Seat) ANER ikke, hvad der er galt med deres DSG7 kasser! De KAN simpelthen ikke finde fejlen. At skifte gearkasse hjælper ikke, for den ny kasse vil gøre det samme, medmindre man får anden kasse end DSG7.
    Det eneste, man kan gøre, er at kræve handlen gå tilbage og vælge en anden bil.


  • #36   9. okt 2013 Useriøst... Vag er bare en perfekt bil hele vejen igennem, der er noget ivejrn med dem på påstår andet smiley kig lige om der ikke står made in china under føresædet

  • #37   9. okt 2013 Franske biler og alt fra VAG er noget lort.

  • #38   9. okt 2013 E46 Touring
    Husk lige at få BMW med i den sætning nu de tros alt køre med PSA motorer smiley


  • #41   10. okt 2013 Den skal ikke sige en lyd.

    Jeg skal til Sjælland i weekenden, alt efter om jeg tager audien eller sciroccoen kan vi da finde ud af noget, det er samme gearkasse på min, og den spiller altså maks.


  • #42   10. okt 2013 Anders c: kunne være for fedt hvis du var frisk på det ??

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #43   10. okt 2013 Anders C din gearkasse må jo være i stykker så desuden den ikke giver den lyd smiley

  • #44   10. okt 2013 laver du ikke en video så vi kan høre hvordan den lyder? smiley

  • #45   10. okt 2013 Casper K: go griner

    Bob: den er en smule svær at fange på video:) Desuden står bilen pt hos seat


  • #47   10. okt 2013 lisberg: ja det fandme flot . kvalitetskontrol. BLAA

  • #50   11. okt 2013 Søbæk der er heldigvis 4 års garanti på.. men jeg forstår fuldt ud hvad du mener

  • #51   11. okt 2013 UPDATE!!!


    Jeg bliver igår eftermiddag ringet op at chefen dernede der fortæller mig at ham og en af hans mekanikere har været ude og køre en god tur i bilen. og de har ikke konstateret noget unormalt andet end noget gearkasse "arbejdesstøj", som selvfølgelig er fuldt ud acceptabelt.

    Jeg tager ned til seat 5 min efter på mit nu 6 besøg hos dem. Og siger at ham og hans mekaniker godt må lette røven og få den ud i bilen sammen med mig så jeg kan vise dem for 3 gang hvad bilen siger. OG ganske rigtigt. det tog mig under 1km at få lyden og skrabe lyden op 5 gange. Og jeg spørger så mekanikeren om han helt ærligt kan sidde og fortælle mig det er helt normalt.OG det kunne han så ikke.

    Men ham chefen sidder på bagsædet og siger det helt normalt og det kan man ikke få væk. Til sidst sagde mekanikeren også til chefen at det nok var en ny gearkasse der skulle på. Men igen prøvede ham chefen at snakke den udenom med at de skulle være 100 % sikre fordi ellers ville regningen hænge på dem. MEN HVOR SIKKER KAN MAN VÆRE!!!! Forhelved da også!

    Så nu ville de igen skrive til seat om det. og så måtte vi igen afvente svar! helt ærligt. come on!!!!


  • #52   11. okt 2013 Daniel O
    Som jeg sagde overstående, hold alle de ligegyldige folk væk som værkfører og sælger, og snak med mekanikeren, det er dem der ved noget om biler.


  • #53   11. okt 2013 Brug et andet sted end seat gladsaxe. De er spild af tid og prøver komme uden om alt. Kender det godt og har prævet noget ligene det samme med min

  • #54   11. okt 2013 R.b: ja men det lidt svært når det er ham der har overtaget sagen. så kan jeg jo ikke lade være med at indrage ham i det.

    Jeg kan bare ikke forstå de prøver at komme udenom det når det i sidste ende er seat der må betale gildet??






  • #55   11. okt 2013 Daniel O
    Man skal lige huske på, det er dig der har betalt en masse penge for at få en vare som så, der er en defekt på = dig der har kortet på hånden og bestemmer her.

    De typiske ligegyldige folk i autobranchen kaster dig bare rundt i arenaen hvis ikke man lige tager fat og beder dem om at forsvinde.

    Hvis ikke han kan forstå din problemstilling, så bed ham om at holde sig væk, den er ikke længer.

    Det er dig der bestemmer, husk det.! smiley


  • #56   11. okt 2013 Buh smiley Desværre du, jeg skal til sjælland i audi'en. Og den er fra 1997, så ingen DSG der smiley

    Men jeg vil da råde dig, som de andre, til at snakke med MEKANIKEREN, f or resten er fløjtende ligeglade med dig, de vil bare tjene penge, ikke AF MED dem.


  • #57   11. okt 2013 Tak for svarene allesammen smiley


    Men i bliver nød til lige at forklare mig noget.

    Hvad er de trækker den så langt for. Er det ikke seat der skal betale det i sidste ende? og de får en masse værkstedstimer ud af at skifte den. Det er i mine øjne en win win situation de kæmper imod ???


  • #58   11. okt 2013 Hvis de ikke finder nogen reel fejl, de kan vidregive seat, er det dem der hænger på den.

  • #59   11. okt 2013 Prøv og spørg om du må prøve en magen til, for at se om det er det samme

  • #60   11. okt 2013 Direkte skræmmende!



  • #62   11. okt 2013 R.b bmw køre sku ikke med psa motore..!

  • #63   11. okt 2013 Jow. Mini Cooper D gør. (1,6 HDI PSA)



  • #64   11. okt 2013 de får kun penge for de timer seat har sagt det tager at skifte gearkassen, det de bruger ekstra skal de selv betale, og det der normalt ikke meget tid man har.

    Men det er godt nok utrolig dårlig service fra deres side af


  • #65   11. okt 2013 Mini Cooper er heller ikke bmw så er fiat og alfa også Ferrari :)?

  • #66   12. okt 2013 Selvfølgelig er fiat og Alfa også ferrari! smiley
    Honda, toyota osv er også datsun hele lortet! smiley


  • #67   12. okt 2013 mini'en er da lavet af BMW... så er det da osse en BMW.

    Fiat er Ferrari, fiat er bare mere holdbart. smiley

    Min fiat har Lancia motor.


  • #68   12. okt 2013 Og det er Renault der har udviklet motoren til Nissan GTR. Bum bum


    Til emnet:
    Jeg har haft en Golf 5 på værkstedet, med en DSG7 der støjede nøjagtigt som et hjulleje - støjen kom fra 40 km/t og derover. Det var jo så desværre ikke et hjulleje, men gearkassen!
    Bilen var fra 2008, men kun kørt 42.000

    Glad for det ikke er min bil smiley


  • #69   12. okt 2013 Husk at en bil der har kostet 200.000 jo kun er en bil til 75.000, resten er afgift.

  • #70   12. okt 2013 Allan. Om bilen så kun havde kostet mig 10 kr har de stadig solgt mig noget defekt

  • #71   12. okt 2013 Det DSG 7 er da noget fis (halvt færdig projekt), men det er SMC i Gladsaxe også, du skal købe stor Audi derinde før de tag dig seriøst.

    http://bilmagasinet.dk/article/173512-analyse-vw-har-et-problem


  • #72   12. okt 2013 I artiklen som Neno L linker til står der:

    Problemer med hjernen
    Et af de problemer, som kan opstå med en DQ200 gearkasse, er, at de vibrerer og larmer ved gearskifte. Den 25. august 2011, sender VW en skrivelse (TPI2026097/1) ud om den 7-trins gearkasse. Her er man opmærksom på klager fra kunder, som siger, at der kommer rystelser, når de skiftes fra første til andet gear eller til bakgear. Rystelserne opstår først, når bilen er varm. Men i skrivelsen står også, at der ikke findes nogen løsning på problemet på det tidspunkt. At skifte koblingerne løser ikke problemet på sigt, da der ikke er nogen reel skade på dele. I skrivelsen anbefales det at udskyde alle reparationer, indtil der er
    fundet en løsning på problemet
    .

    Flot VW, de har opdaget at der er et problem, men har de en løsning ?? Nej!

    Dette er grunden til at jeg ALDRIG skal eje noget fra VW koncernen..


  • #73   12. okt 2013 kig evt på mandagsbil.dk om der er ligestillede der inde.

  • #74   12. okt 2013 Det betyder jo de anderkender fejlen, men ikke har en løsning pt, sådan er det.

  • #75   12. okt 2013 Allan
    De skrev det i august 2011.
    Burde det ikke være på tide at komme med en løsning?


  • #76   12. okt 2013 Jow da, men ting tar tid, som der siges, men træls at ha givet så mange penge væk.

  • #77   12. okt 2013 De finder aldrig en løsning.... De skider det et stykke

  • #80   14. okt 2013 Surt jeg havde taget kontakt til impotøren kan bare ikke passe det der , VAG er detsværre ikke hvad det har været , bare vendt og se med alle de nye VW UP - citigo - mii ejer dem venter der en del problemer , men som sagt kontakt impotøren.

  • #81   15. okt 2013 UPDATE IGEN IGEN smiley

    Jeg er idag blevet ringet op fra seat igen igen igen igen! Denne gang med nyheden om at de ENDELIG tager sig sammen og skifter gearkassen! Så må vi håbe den virker!


    Men på trods af dette er jeg stadig dybt chokeret over deres måde at håndtere det på! Jeg har aldrig troede jeg skulle bruge så meget tid og energi på en bil der nu er 2 mdr. gammel! Men de er også sikre på at når de har skiftet den gearkasse er det sidste gang de ser mig dernede. Og der kommer aldrig 1 positivt ord af min mund om dem!


    Tak for hjælp og vejledning allesammen!


  • #82   15. okt 2013 satme utoligt de ik bare sikfter den, eller finder fejlen med det samme, kunden skal da ik høre på om det er dem, eller seat der skal betale... kunden skal være tilfreds, så må de sku slås om det indbyrdes senere.

    en forsikrings skade bliver jo også lavet med det samme, når taksatoren har gjort skaden op, om det så er hr. jensens skyld eller noget andet, finder de jo ud af senere. men bilen bliver da lavet med det samme, når skaden er meldt


  • #83   15. okt 2013 ja lige præcis. Men jeg har da fået et par ting ud af det her! 1. jeg kommer aldrig hos seat gladsaxe igen! 2. man skal under ingen omstændigheder give op fordi de prøver at tage den nemmeste vej .!!!

  • #84   15. okt 2013 jeg har været turen igen også, og jeg tabte.. men over 1 år skulle de da høre på mit brok hverdag.. nu er anden bil købt.. min kusine har en vw polo bm. der er problemer hele tiden også, den står mere på værksted end den køre.. kender mange der har problemer med deres vw. de skal holde sig til komforten, og design som de er gode til, men drivlinie kan det ik lave, der er altid fejl

  • #85   15. okt 2013 3. Snak med mekanikeren som indrømmer der er noget galt!, og ikke de andre ligegyldige folk.


  • #86   15. okt 2013 4 lad handlen gå tilbage!

  • #87   15. okt 2013 Sørgeligt!!!!

    Havde en skoda Superb 1,8 tsi elegance 2009 med den "dejlige" dsg 7 kasse, og ja jeg har ikke noget som helst positivt at sige om den. Eller jo det havde jeg de første 1000 km men derefter begyndte det at blive pinligt at køre automatgear.

    Havde præcis samme fejl som dig, men men men, min bil den rystede som om man kørte to tandhjul men for stor afstand i mellem den. Og det lød jo som om man ikke rigtig kunne finde koblingspunktet når man kørte i byen.

    To Mechatronic enheder efter.........................................................................
    SAMME FEJL..............................................................................................
    To koblinger efter..........................................................................................
    SAMME FEJL. Naturligvis lavet som kulance løsning fra VW/skoda, men problem ikke løst. Jeg bad dem købe bilen retur så jeg kunne komme ud af det er, jeg var godt træt af det og det samme var VW/Skoda.
    Jeg tror desværre ikke der er nogen løsning på deres gearkasse problem, (du må ikke hænge mig op på det) men jeg har forstået på specialisten jeg talte med fra VW/Skoda at der ikke er fundet en løsning på det, og det er bare ikke holdbart. Ønsker dig alt mulig held og lykke. smiley


  • #88   15. okt 2013 Tør væde med de har en løsning fra fabrikkens side, de kommer bare ikke ud med den fordi det er for dyrt, istedet udbedre de så de nye biler der kommer fabrikken ikke har samme fejl. Det bare min teori..

    Det skulle være satans hvis de ikke havde en løsning på problemer!


  • #89   15. okt 2013 er der nogen der ved om der er tilsvarende problemer med den gamle dsg 6 gearkasse ?

  • #90   15. okt 2013 Nej det sku kun være den nye 7 trins

  • #91   15. okt 2013 ? who cares.. aNONYMOUS
    For dyrt??
    Det er en af verdens største bilproducenter! Det kan da slet ikke betale sig for dem at tøve i sådan en sag. Antallet af utilfredse kunder, dårlig omtale og mistro til mærket kommer da til at koste langt mere i det lange løb, end en udbedring af fejlen ville gøre.

    Se f.eks. på Toyota, og mængden af de biler de har måtte tilbagekalde de seneste to år.
    De står da ved deres fejl. Bevares, der kommer snak om det i medierne, men der er ikke nogen utilfredse kunder bagefter!


  • #92   15. okt 2013 Kører selv i en ibiza ST med dsg7 gearkasse, den siger absolut ingen ting, hverken under opstart eller under kørsel, den er fra 2012 og har nu rundet 30000 km.. Måske jeg bare har været heldig smiley håber alt ordner sig med din bil og at seat forhandleren får hovedet ud af røven !


  • #93   16. okt 2013 VW´s markedsandelen i Danmark er åbenbart meget meget lille i forhold til deres totale marked i hele verden. Det kommer nok ikke bag på nogen.
    De er vel også en af de eneste større bilproducenter som fx ikke har dansk tekst / sprog i deres kørecomputere/navigationer. Opel fx har haft dansk sprog / tekst i mange år..


  • #94   16. okt 2013 Tror sku ikke kun de DSG fejl er i Danmark da.. Hvis det er noget er det Skandinavien hvis det er grundet klimaet

  • #95   16. okt 2013 @? who cares.. aNONYMOUS

    Nej, jeg skriver heller ikke, at der ikke bliver gjort noget ved det udenfor Danmark.


  • #96   16. okt 2013 Australien har det været rigtig ballade med dsg7, der nægtede de også i første omgang der var noget galt. Tror kun det er toppen af isbjerget, tror det bliver dyrt for vw

  • #97   16. okt 2013 http://www.cbt.com.my/2012/06/04/vw-china-extends-dsg-warranty-to-10-years-160000-km/

    i kina og usa er 10års garanti eller 160000km


  • #98   17. okt 2013 Meld dig ind i FDM

    Få dem til at køre din sag

    Stop med at tale med forhandleren. ALT kommunikation skal være på skrift.

    SÅ LA DA VÆRE med at købe det lort (VAG).


  • #99   18. okt 2013 Det typiske svada med "at der er problemer med DSG", kan ikke bruges til en skid. Vi skal forholde os til det enkelte problem, som trådstarter har med sin gearkasse.

    Og vi er nødt til at forholde os til, hvorvidt problemet er enkeltstående, eller om det er der på en referencebil - Er det det, er det en såkaldt egenskab, og kan af producenten som udgangspunkt ikke anerkendes som en fejl. SÅDAN ER REGLERNE, OG DET ÆNDRES IKKE FORDI UVIDDENDE BRUGERE AF BG SYNTES AT DET ER FOR DÅRLIGT, OG DET SKAL MAN FORHOLDE SIG TIL!

    Hvis producenten ikke vil anerkende det som en fejl, kan du altid få på skrift at du har reklameret over det, og kommer der senere en defekt, som kan være forårsaget af problemet, kan du reklamere over det igen.

    Men I er nødt til at forstå, at et værksted IKKE kan ændre produktet, de kan blot reparere det, så det virker efter producentens hensigt, og hvis fejlen her var en generel produktegenskab, var der ikke meget værkstedet kunne gøre.

    Nu har de så fået lov til at skifte gearkassen - Fred være med det. Men hvis de var skråsikre på, at fejlen var en egenskab, forstår jeg ikke afgørelsen. Og hvis skift af gearkassen ikke afhjælper problemet - Hvad så?


  • #100   18. okt 2013 En DSG gearkasse skal ikke sige klonk, dyt eller andet. Så er den faktisk ikke længere René Ø

  • #101   18. okt 2013 Anders C -> Hvis en tilsvarende bil/gearkasse siger ligesådan, som trådstarter nævner, så er det bare sådan. Husk, at motor/gearkasse skal være ens på de to biler. Det nytter ikke noget at bruge en Scirocco med DSG som referencebil. Det anerkendes i hvertfald ikke rent teknisk. Det er lidt som at sammenligne pærer og bananer.

    Det er så en HELT anden snak, hvorvidt det er OK, men rent teknisk er sådan.


  • #102   18. okt 2013 Så er det fanden fuckme forkert teknisk.

    Det er NØJAGTIG SAMME GEARKASSE der sidder på min 4 år gamle spand, som hans helt flunkendes nye køretøj.


    De har sågar samme mechatronic, koblinger, og gearkasse numre.


  • #103   18. okt 2013 Rene Ø

    Du kan vel godt selv se problemstillingen?

    Hvis nu alle VW Polo'er produceret, havde et problem med at de tabte højre forskærm (af uforklarlige årsager) så er det helt normalt, fordi de alle sammen gør det?
    Det hænger jo ikke sammen smiley


  • #104   18. okt 2013 Mathias a : lige mine ord. Og sådan ser det faktisk ud til at fungere.

    Det der også undre mig lidt så er at de modsiger dig lidt. For hvis bilerne ikke er ens. Hvordan kan de så bruge en polo 1.2 Tsi dsg som reference bil i mit tilfælde ???? Stort spørgsmålstegn her!!


  • #105   18. okt 2013 Det sidste til rene ø

  • #106   18. okt 2013 Daniel O

    Det var da en god nyhed midt i alt det rod! Så må vi bare håbe at den nye gearkasse virker optimalt smiley Er godt nok forbavset over VW gruppen og deres skod biler... Skal helt sikkert ikke have noget derfra foreløbigt smiley Du må gerne lige holde os opdateret når du får bilen tilbage.


  • #107   18. okt 2013 Anders C: Teknisk forkert, ja, det kan vi da hurtigt blive enige om, men summa summarum er, at hvis en given "mislyd" er en produktegenskab, så kan værkstedet altså ikke gøre noget ved det, det er producenten/konstruktøren der står for retningslinierne/udarbejdelse af ændringerne, hvis der kommer sådan en, og i så fald, skal man ikke regne med, at denne ingeniørkunst sker fra dag-til-dag.

    Mathias A: Nu forholder vi os til det aktuelle problem, og ikke en forskærm der flyver af. Igen... Pærer/bananer... smiley

    Daniel O: Drivlinen er mig bekendt den samme, hvorfor der reelt set er et sammenligningsgrundlag.


  • #108   18. okt 2013 Klapdinhotdog: bilen bliver afleveret på værksted d 5 november. Og så krydser jeg både tær og fingre for at det løser problemet. Der kommer en Update når jeg ved om det fungere smiley

    Rene ø: ligemeget hvor meget de ligner hinanden er der en grund til den ene hedder polo og den anden ibiza. du sidder nu selv og sammenligner dine pærer og bananer med hinanden ??

    En reference bil skulle have været identisk med min. Og det var den ikke.


  • #109   18. okt 2013 Daniel O: Bilerne skal helst være identiske, det har du ret i, men i mangel på bedre. Hvis bilens motor, gearkasse samt styringen af disse er ens, hvad forhindrer så at man sammenligner de to? Eneste forskel er, at der er lagt en anden skal ud over, og når problemet tydeligvis ligger i motor/gearkasse er der en teknisk sammenhæng, og derfor også et sammenligningsgrundlag. Men man kan ikke sammenligne en DSG gearkasses funktion på en 2,0 tdi kontra på en 1,2 tsi.

  • #110   18. okt 2013 Rene ø: jeg kan sagtens følge din tankegang. Men som du selv siger er der en anden skald udenpå. Og det har en masse og gøre med hvordan kabinen er støjdæmpet osv. Og det har en klar effekt når man sætter sig ind i bilerne og skal køre og lytte på fejl som nu er gjort adskillige gange på min

    Så i sidste ende er det ligemeget hvad folk finder frem til. Hvis der skal stilles en reference bil så skal den være 100% identisk. Bom !


  • #111   18. okt 2013 Der bliver vi så ikke helt enige, fred være med det. Jeg sidder selv med disse slags sager til hverdag, dog hos andre mærker.

  • #112   18. okt 2013 Nej men det skal der så også være plads til;)

    Men når du sidder med det til dagligt. Kan du så fortælle mig hvordan man i jeres sted kan sætte sig så meget på bagben som i dette tilfælde. Og så efter så lang kamp alligevel komme frem til at skifte gearkassen. Er det ikke forkert ???


  • #113   20. okt 2013 Hvis ikke værkstedet får penge for at lave bilen, vil de naturligvis ikke lave den. Det er producenten der bestemmer, og udsender retningslinierne, i og med de skal betale. Værkstedet har intet at skulle have sagt, i garantitilfælde er det altid importør/producent der bestemmer.

  • #114   20. okt 2013 Netop, importøren, fat i dem!

  • #115   21. okt 2013 Hold da kaje en gang bladder der bliver sendt ud til en mand i en ulykkelig situation med et lorteprodukt.

    Når nu du er så klog don Ø, hvorfor oplyser du så ikke manden hvordan det faktisk hænger sammen.

    1. Der er heldigvis lov omhandlende sådan et emne. Den hedder købeloven.
    2. Loven siger ikke en skid om at det er importøren som bestemmer. Det gør
    heldigvis den som har betalt for produktet.
    3. Så hvis du som uheldig køber ikke er tilfreds efter 2-3 reparationsforsøg, så
    kører du bare hen og stiller lortet hvor du har købt den, siger tak for handlen,
    det var synd for jer at i sælger sådan noget lort. Så nu vil jeg gerne have mine
    penge tilbage. Det får du så efter sagen er behandlet færdig, evt. med hjælp
    fra advokat (FDM).
    4. Lad endelig være med at køre i bilen efter du har besluttet dig for at skille dig
    af med den. Det eneste du får ud af det er at den taber i værdi, og du får et
    mindre beløb retur fra sælger når handlen er ophævet. Jeg har selv været hele
    møllen igennem med en multi fejlbehæftet lortevolvo.


  • #116   21. okt 2013 Claus C:
    Der var engang nogen Fiat ejere der klagede over at der var en elendig dækning på deres radio, men det var en konstruktionsfejl hos producenten, den blev ikke dækket, men man kunne købe en anden antenne og få den monteret.
    Bilerne havde ingen fejl, sådan skulle de være.
    Men du har jo selv oplevet det, så din historie er jo også god nok.


  • #117   21. okt 2013 Claus C, Sikke en masse sludder du lukker ud.

    1. Dette har du trods alt ret i.

    2. Det er importøren der betaler gildet, det er importøren der bestemmer rammerne for udbedring. Og så vil jeg skide på loven. Jeg skal ikke udføre en reparation jeg ikke får penge for, uanset om jeg er autoriseret værksted eller ej. Det kan du vælge at forstå eller ej, sådan er det! Som forbruger kan du kun reklamere over et symptom, du kan ikke stå og diktere, at det- og det skal skiftes.

    3. Reglen for tilbagekøb er retspraksis, der er ikke en egentlig lov for dette, og for at det skal komme på tale, skal der være tale om en væsentlig fejl af sikkerhedsmæssig- eller driftsmæssig karaktér. Tilfældene er en vurderingssag fra gang til gang, der er ingen facit for, hvornår en bil skal/bør handles tilbage. En komfortmæssig bagatel er ikke noget, som vægtes tungt. En bil er en vare, som grundet anskaffelsesprisens størrelse ikke bare handles tilbage, som var det en mobiltelefon.

    4. Jeg har selv haft med Volvo at gøre fra 2002 til 2012, og jeg kender importørens politik for tilbagekøb, og den er, som beskrevet længere oppe. Måske har din forhandler været velvillig angående tilbagekøb, måske har din Volvo været virkelig slem - Det aner jeg ikke. Kender jo ikke din sags forløb.


  • #118   21. okt 2013 komfortmæssig bagatel!?

    Nu er DSG jo ikke kendt for at være billig at reparere på, så når forhandleren stejler sådan som han gør i denne situation, og siger sådan skal den sige, så må forhandleren jo købe bilen tilbage. Så kan han jo se om han kan sælge en bil med en bil med dårlig DSG-gearkasse.


  • #119   21. okt 2013 Anders C -> Hvordan VED du, gearkassen går i stykker af at sige den lyd? Det VED du ikke. Man kan formode det, men det er ikke dokumentation for noget som helst. I øvrigt har de jo afprøvet en referencebil som sagde samme lyd, derfor konkluderer de, at bilen skal sige sådan. Hvis alle biler siger sådan, så er det jo ikke fordi trådstarters bil fejler noget i garantimæssig forstand, for en fejl defineres som værende en abnormalitet- eller mangel, som ikke er forefindende på et tilsvarende produkt.
    Og ved tilbagekøb er det ikke importøren der køber bilen tilbage, det er også forhandleren der hænger på den.

    Jeg vil lige slå fast, at jeg på ingen måde prøver at forsvare VAG gruppens produkter, for jeg kan ved gud ikke udstå dem.


  • #120   21. okt 2013 Fordi der er en anden bil der siger samme lyd, betyder det jo ikke at det er normalt?


    Er du enig, eller uenig i følgende udsagn?


  • #121   21. okt 2013 Uenig.

    Hvis man tager en ny bil fra rækken, der siger det samme, så er sandsynligheden for at denne bil har samme fejl minimal.

    Enig eller uenig?


  • #122   21. okt 2013 Få en kammerat til at køre op til forhandleren og hør hvad han vil give for den i ren handel, har fået andet transport behov og skal af med den nu.

  • #123   25. okt 2013 Hvordan er det nu lige med dem som vil skide på loven?? nåe jo, det er jo noget med bøde eller fængsel.

    Købeloven giver i praksis sælger 2-3 udbedringsforsøg. Er det ikke herefter lykkedes at udbedre fejlen kan køber kræve handlen ophævet.


  • #124   25. okt 2013 Udbedre fejl ?, der er jo ikke noget galt hehe, de skal satme være glade for ,det ikke er mig, der står med sådan en møgkasse, jeg var gået total amok.

  • #125   26. okt 2013 Claus C, Hvad er det du ikke forstår? Værkstedet får ingen penge af importøren for at skifte gearkassen, hvis ikke importøren giver lov til det. Ville du levere og skifte en gearkasse, velvidende at du ikke bliver betalt hverken for materialer eller arbejdsløn? Næppe...

  • #126   26. okt 2013 Hvis jeg var dig havde jeg ringet til FDM de skal nok få overbevist den forhandler du købte dem ved at de skal lave den fejl. ellers køre FDM igennem rettens vej og så er det billigere for seat at gi dig en ny gearkasse.

  • #127   27. okt 2013 Rene Ø: Ikke noget.

    Du forstår åbenbart ikke at der er lov for forbrugerkøb. Og den lov er fløjtendes ligeglad med hvem der skal betale når handlen skal gå tilbage. Der er intet der skal repareres i uendelighed. Efter 2-3 forsøg er det game over for sælger. Sorry du, it´s the law.


  • #128   28. okt 2013 Som jeg skrev længere oppe, lov eller ej skulle jeg edderrådme ikke som forhandler betale en reparation til 30-40000 kr., når det er importøren der har garanti ansvaret, og det ville du heller ikke selv, du gemmer dig blot bag illusionen om hvordan det bør være. Indrømme nu bare, at DU heller ikke ville betale den gearkasse af egen lomme, hvis du var forhandler.
    Jeg er sku da udemærket klar over hvordan loven stiller forbrugeren, jeg er dog ikke enig om dit postulat om tilbsgekøb, det er ikke lov men retspraksis. Men uanset loven, og her gentager jeg gerne mig selv igen igen igen for din skyld, ville JEG som forhandler ikke skifte den gearkasse, velvidende at jeg ikke ville blive betalt for den af garantiyderen (importøren)


  • #129   28. okt 2013 René Ø
    Det er vel ikke kundens problem, men værkstedets.
    At der faktisk er 2 reklamations sager:
    Kunden -> Værkstedet/Forhandleren
    Værkstedet/Forhandleren -> Importøren

    Sidste nævnte kan aldrig være kundens problem, jeg ved godt autobranchen og de folk der sidder på sådanne ligegyldige stillinger tror de bestemmer noget, men ikke i lovens øjemed. smiley
    Hvad de gerne vil og ikke vil, er ikke noget de bestemmer, men i dette tilfælde kunden som skal have rettet et problem, under den lovmæssige garanti.

    Som kunde skal man bare huske på, og holde ved, at de folk i autobranchen må rette ind til højre.


  • #130   28. okt 2013 R. B. Nu er det jo importøren og ikke værkstedet der lovmæssigt har garantiansvaret, så det er fuldt ud lovligt for en forhandler at nægte at udføre en garantireparation. At det nok ikke falder i god jord hos importøren er så en anden sag. Men det er derfor det hedder fabriks garanti, da det er fabrikken, og dermed importøren, der yder garantien.
    Jeg ved, at jeg ikke får penge fra importøren hvis jeg skifter en gearkasse uden importøren accept. Lov eller ej, så er det ikke den der betaler lønninger og husleje, det er kroner og ører, og de kommer ikke af sig selv. Hvis man som kunde er utilfreds med en afgørelse, må man klage til dem der har truffet beslutningen, dvs. importøren.


  • #131   28. okt 2013 Det er sælgeren der står med lorten i tilfælde af garantisag. Det er hans hovedpine at ordne den med importøren.

  • #132   28. okt 2013 En ting er hvad man skal, en anden ting er hvad man gør. Min pointe er, at værkstedet gør det ikke, hvis ikke de bliver betalt for det, det er vel ikke så svært at forstå? Nok er det værkstedet kamp mod importøren, men ved værkstedet at den kamp er tabt på forhånd, bliver gearkassen simpelthen ikke skiftet, uden deres accept. Det er sidste gang jeg gentager mig selv, jeg kan kun forklare det for jer, jeg kan desværre ikke forstå det for jer.

  • #133   28. okt 2013 Så må det gå rettens vej. Der er en ÅBENLYS FEJL. Så SKAL forhandleren skifte, udbedre, reparere, og så er jeg bedøvende ligeglad hvad forhandleren siger omkring importøren. Da det er forhandleren der skal klare ALLE garantisager.

  • #134   29. okt 2013 Forhandleren er jo importørens forlængede arm og gør kun hvad de siger.

  • #135   29. okt 2013 Anders, Værkstedet kan mene nok så meget, kunden kan mene nok så meget, men det der er afgørende er, hvad importøren mener, da det er dem der betaler.
    I tilfælde af gearkasseskift bliver der ikke skiftet noget, uden forhåndsgodkendelse fra importøren. Du forstår det ikke, fred være med det, ved ikke om du ikke kan forstå det, eller ikke vil forstå det, men sådan er det nu en gang.


  • #136   29. okt 2013 Du snakker hvad der sker, jeg snakker om hvad der burde ske, snakker vi lovgivning.

  • #138   29. okt 2013 Jeg skal aflevere bilen d 5 november til gearkasse skift smiley så må vi jo håbe på den nye virker smiley

  • #139   29. okt 2013 Med den behandling du har fået, så tag lige en kande kaffe og en klapstol med, så du kan se hvad de tosser rent faktisk laver.. smiley Held og lykke

  • #140   29. okt 2013 Daniel O håber du finder ud af det :o)

  • #142   29. okt 2013 Pyrus. Har du nogensinde læst reglerne for reklamationsret? Så kan du vel nok se at den smøre du fyrer af ikke hænger sammen med reklamationsretten. Det er jo ikke kundens skyld at han er blevet solgt et lorteprodukt.

  • #144   29. okt 2013 Pyrus, og andet godtfolk:


    Når du er forhandler, klarer DU garantisagerne, det skal IKKE være imellem kunden og fabrikken.



  • #146   29. okt 2013 Pyrus. Det er sgu da forhandleren der repræsenterer produktet. Det er forhandleren og kunden der laver handlen. Og ja, det er forhandleren der skal dække en ny gearkasse hvis den oprindelige vel og mærke er defekt. Hvor forhandleren får sine penge fra, er og må ikke være kundens problem.

  • #147   29. okt 2013 Jeg har aldrig sagt jeg ville, eller forhandler skulle punge op af egen lomme.

    Men jeg er nu engang født med det gen der siger, VIRKER DET IKKE FØRSTE GANG, SÅ PRØVER MAN IGEN.


    Så siger fabrikken at der ingen fejl er, SÅ PRØVER MAN IGEN.

    Det er IKKE okay at købe en bil til næsten 250.000 kr og så man skal ha sådan en kamp, og forhandleren har rygrad som en regnorm!!!!!!!!


  • #149   29. okt 2013 Grunden til de folk med DSG gearkasser der er i stykker, er så pisse sure, er netop at forhandlerne i danmark åbenbart KUN ER GODE TIL AT INDKASSERE PENGE. Ikke yde en service, som jeg føler det at kæmpe med fabrikken er!!!

  • #151   29. okt 2013 Pyrus. Så du mener det er iorden at forhandleren bare står uden ansvar for hvad han sælger? Hvis det er et lorteprodukt, så vil enhver forretningsmand med lidt logisk tænkning droppe produktet og finde alternativer.

  • #152   29. okt 2013 Jeg er egentlig stadigvæk ligeglad hvem der betaler, men jo, fabrikken skal betale for fabrikkens fejl.

    Dog mener jeg i dette tilfælde IKKE at forhandleren har kæmpet for sin sag(Opretters) godt nok, i og med de skriver "En anden bil vi har fundet siger samme lyd, så må det være sådan!" Det er tegn på A. Dovenskab, eller B. Uvidenhed.


  • #154   29. okt 2013 Forhandleren spiller dum i denne situation, og kan ikke "forstå" hvad der kunne være galt. Ergo har han allerede der stoppet med at kæmpe for opretters sag.

    Som forhandler er du i følge lovgivningen nød til at give din kunde et produkt svarende til hvad i har indgået aftale om. En defekt DSG gearkasse er i min bog IKKE et produkt tilsvarende den handel opretter og forhandler indgik, derfor er det op til Forhandler at kæmpe videre med fabrikken i stedet for at give sig fortabt som han startede med i denne sag.


  • #156   29. okt 2013 Hvis forhandleren VED at en ny gearkasse vil udbedre fejlen så skal han udskifte den. Også selvom fabrikken ikke vil dække. Det siger købeloven.

  • #158   29. okt 2013 Henrik C

    Det er det, der er så pisse giftigt ved DSG gearkasser.

    Det kan være koblingerne, (15.000) mechatronic enheden (15, eller 30.000)

    Eller gearkassen selv (30.000) og forhandleren kan ikke trække prisen på skiftede dele ud, der ikke afhjalp problemet.



    Pyrus. Der er omkring 300 sager ud af de 8.500 solgte DSG7 enheder i landet der har problemer. Det er relativt få, men forhandlerne kæmper ikke for kunderne, som de gør i andre lande. F.eks kina har fået 120.000 km garanti, så vidt jeg husker.


  • #160   29. okt 2013 Pyrus, man kan kun håbe. Man hører jo ikke om gode stunder med DSG7 gearkassen så meget som de dårlige.

    Min bil har DSG 7, og det er satme bare en drøm at kørermed! smiley


    Men jeg har sat mig ind i tingene smiley


  • #161   29. okt 2013 Pyrus er du dum som en dør? Jeg ved godt hvordan det foregår i virkeligheden. Har været ved 3 forskellige mærkeværksteder som mekaniker og har selv udført garantiarbejde, og har skulle vente på grøntlys fra importøren. Det er bare ikke lovligt at nægte at udbedre en kundes produkt, på det grundlag at fabrikken ikke vil dække. At det så sker i praksis, gør det ikke til den rigtige løsning.

  • #162   5. nov 2013 Hej alle ..

    Så sidder jeg bare lige og venter spændt på de ringer og siger jeg kan hente min bil igen..

    Lige et hurtigt spørgsmål:

    Nu hvor de siger de skifter gearkasse? hvad skifter de egentlig?? er det hele svineriet eller hvordan fungere det?


  • #163   5. nov 2013 Hele svineriet er det nok ikke, mener man kan dele DSG gearkassen op således:

    Mechatronic enhed, Koblingerne, og gearkassen selv.


    Håber det kommer til at spille maks nu.


  • #164   5. nov 2013 Det vil sige de piller indmad ud af dem gamle og sætter på den nye??

  • #165   5. nov 2013 Pas, hvad har de sagt de skifter? Ellers spørg dem når du får den igen.

  • #166   5. nov 2013 De har sagt de skifter gearkasse. Og så jeg bare nysgerrig hvad det indebærer. Men spørg dem når jeg henter den smiley

  • #167   5. nov 2013 Ja og så er der os andre der stadig ikke fatter at folk går og FORGUDER VAG

    deres design har altid været iorden, resten er bare noget masseproduceret lort fra Spanien og andre billige møg lande og sådan har det altid været intet af deres motorværk, gearkasser, kan holde.. og så er de gennemtærret i undervogne på 4-5 år


  • #168   5. nov 2013 NinjaGO!

    Hvem ringede dig op?


  • #169   5. nov 2013 Tror han ringede forkert. Det var da tosse afdelingen han skulle have haft fat i smiley

  • #170   5. nov 2013 tosseafdelingen det er sku da ikke mig der sidder og tuder over mit aut. service værksted, og tænk på hvor langt din bil har kørt nu, hvor mange problemer tror du ikke den byder på i fremtiden med deres elendige teknik

  • #171   11. nov 2013 Så drenge.

    Gearkassen er hermed blevet skiftet og der var tale om et komplet skift med alt !

    Til at starte med vil jeg sige at jeg ikke har bemærket nogle skrabelyde eller metallyde ved gearskift. DEJLIGT;)

    Men men men

    1:
    Men nu føler jeg at hvis man man bremser eller slipper speeder så vi ender i 2 gear og pludselig giver gas så trækker den omdr uden sådan rigtigt at trække og slutter af med et ryk når den gear ind i 2 .

    2:
    Jeg føler slet ikke bilen bruger første gear. Og når den skifter så tidligt som den gør så føler jeg lidt den glider omdr i 2 gear inden den rigtig får fat ?

    Står i en situation her og ved ikke helt om jeg kan "tør" gå ned til forhandleren og brokke mig over en helt ny gearkasse igen!



  • #172   11. nov 2013 Er der evt nogle herinde der har erfaring med dsg 7 og gider at køre en tur i bilen med mig for at se om det mig der er idiot eller det bare er mig der er monster uheldig ???

  • #173   11. nov 2013 Hvad siger fakturaen at der er lavet ?

    Du må ud og prøve en af deres demobiler og føle den.

    Prøv så at køre til en ikke autoriseret mekaniker, få ham til at køre en tur i bilen uden at fortælle ham hvad der er lavet ved den, men spørg om ikke han synes den skifter mærkeligt.


  • #174   11. nov 2013 Kære Swag eller Pyrus, som du nu hedder -Og andre

    FOLK SNAKKER OG SNAKKER...

    Kørt med MK5 GTi, med samme DSG Gearkasser i et snart 7 år, og der har intet problem været... Bare man passer den, så virker det..

    Okay i dette tilfælde, er det et stort problem, at din ikke virker, og lort fra VW af...

    P,s Rødhætter giver gode råd--


  • #175   11. nov 2013 VAG VS PSA..

    Kan jeg godt se krigen, mellem Muslimer og jøder...


  • #176   11. nov 2013 Faktura siger der lavet komplet skift af gearkassen .

    Jeg giver ikke en skid for deres reference biler. De gav mig en polo der sagde den samme metal lyd som min. Men nu siger min den ikke efter skift.


  • #177   11. nov 2013 Kommer du nær Horsens kan vi da lige prøve at bytte. Den bruger ikke første gear da den ellers ville hakke i det, du bruger jo heller ikk første gear når du triller i norm bil smiley

  • #178   11. nov 2013 Anders c. Det er ved igangsætning jeg mener

  • #179   11. nov 2013 Kommer desværre ikke til Horsens ;(

  • #180   11. nov 2013 @Daniel O

    Du må ned og fortælle værkstedet som har skiftet gearkassen. Det er din pligt. Hvis der senere viser sig fejl vil de spørge dig efter hvorfor du ikke kom og sagde noget når du nu havde bemærket det tidligt i forløbet.
    Du skal ikke leve med det, hvis der er tale om fejl, når de nu har skiftet gearkassen. Så skal det sgu virke.
    Der er jo på den anden side heller ingen der siger at den måde den gamle gearkasse skiftede på, var den rigtige måde..

    Men kort og godt, du skal henvende dig på værkstedet og fortælle dem det ikke er i orden. Måske er det en opdatering af software der skal til eller en tilkøring, hvem ved?


  • #181   11. nov 2013 Problemet er at det er min første dsg kasse. Og aner ikke om det skal være sådan. Derfor kunne jeg rigtig godt tænke mig der var en herinde der havde forstand på det der gad køre en tur i min for at se om det er mig eller bilen smiley

  • #182   11. nov 2013 Min bruger 1 gear til 10-15 kmt hvis jeg accelerere stille og roligt.

    Den skifter meget blødt der


  • #183   11. nov 2013 Vil lige prøve at tjekke præcist hvornår min gør det smiley

  • #184   11. nov 2013 Her er en med en Chevy Aveo hvor motoren gik i stykker, han får det nu lavet

    http://www.bilgalleri.dk/forum/Jura-og-lovgivning/1015667-forkert_olie_til_service_#bund


  • #185   12. nov 2013 Kører selv ibiza med dsg7.. Det du skriver længere oppe med at vis du triller i et gear fx. 2. Og så træder lidt frisk på speederen så tager den omdr. Før den egentlig sætter i næste gear og ræser afsted.. Det gør min også, og alle de andre biler jeg har prøvet med dsg6/7 så det er ganske normalt at den gør det da "computeren" skal regne ud hvilket gear den skal vælge alt efter hvor hårdt du træder på speederen.. Vis du fx. Kører andet gear og træder nænsomt på speederen så forsætter den bare i 2. Gear stille og roligt..

    1 gear bruges kun til igangsætning, gør det i alle biler, så den vil skifte rigtig tidligt til 2. Gear..

    Men at have automat/dsg gear er noget man skal vænne sig til vis man vil have et glat og umærkbart gear skifte, vis man bare sjasker pedalen halvt i bund eller helt i bund så vil man få de mærkbare gearskift fordi bilen skal reagere hurtigt på din reaktion.. Vis du nu nøjes med at træde speederen stille og roligt ned til det punkt du gerne vil have så har computeren mere tid til at regne og beslutte hvad den skal gøre og det hele kommer til at køre meget mere glat.


  • #187   31. jan 2014 Daniel, tag da rundt til nogle forskellige forhandler og prøv nogle biler der har den gearkasse som du har problemer med.

  • #188   31. jan 2014 Man tar ikk bare rundt og prøver DSG gearkasser, så mange er der nemlig ikke i omløb.

  • #189   31. jan 2014 Det er da bare at dukke op og prøvekøre nogen biler som interesseret køber.

  • #190   1. feb 2014 Problemet ved dette er jeg skal finde en Seat ibiza 1.2 tsi dsg for at kunne sammenligne. Og der er bare ikke mange af lige den smiley



  • #191   1. feb 2014 Hvis du søger på dba eller bilbasen kan de vel findes?

  • #192   2. feb 2014 Nope, der er ingen af dem smiley

Kommentér på:
LORTE DSG og LORTE SEAT

Annonce