{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.439 visninger | Oprettet:

Valg af billig ny bil nr 2 {{forumTopicSubject}}

Hej derude .

Ville lige høre jeres mening derude om en bil nr 2. Jeg har tænkt på en Citroën C1 eller en peugeot 107 med aircon 5 døre osv, og så har jeg kigget på en Fiat panda. Synes bare ikke jeg kan finde nok Info om en panda mht benzin økonomi ved by kørsel/ blandet/ by kørsel.

Nogen derude der har erfaringer med nogle af disse biler. Vil købe en fabriks ny.

Mvh Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af billig ny bil nr 2
  • #1   20. okt 2013 hvad skal bilen bruges til ?

  • #2   20. okt 2013 Hva med Renualt Twingo 2? Hyundai i10

  • #3   20. okt 2013 Jeg havde købt en Up! Sådan en 107'er er satme en sur slæde hvis du spørger mig.

  • #4   20. okt 2013 Køre ca 60 km i alt dagligt til fra arbejde

  • #5   20. okt 2013 Har lige solgt min 1 år gamle Panda, kørte rigtig godt og pendlede 190 km om dagen i den. Var med 1,2 motor og kørte 20,5 km/l med vinterhjul og 17-18 med sommerhjul ved landevejskørsel 90 km/t på fartpilot. Motorvejskørsel mv 15-17 km/l

  • #6   20. okt 2013 Hvis det er bil nr. 2, forstår jeg ikke du vil købe en fabriksny, da du f.eks kan købe en 3 - 4 år gammel panda med max 50.000 km på tælleren og fuld servicebog til ca. ½ pris af den nye model - kører måske ikke helt så langt på literen, men stadig ultra billig grøn ejerafgift.
    Da det er bil nr. 2, betyder evt. tid på værkstedet ikke så meget, men en næsten ny bil med få km, vil alligevel sjældent gå i stykker, hvis den ellers er serviceret - det er som regel først, når en bil bliver op omkring de 10 år at de mere alvorlige rep. begynder at melde sig.


  • #7   20. okt 2013 Bil nummer to eller pendlerbil, det er ikke altid det samme i mine øjne.

    Jeg havde personligt købt en Skoda Citigo eller VW Up!, alt efter hvilket udstyr du mener der er nødvendigt. Jeg bryder mig ikke selv om C1/107/Aygo, men indtil Up!/Citigo kom på markedet havde jeg taget en Picanto, men den er ikke længere med på beatet efter de andre kom til.

    Alternativt, hvis det skal være brugt, så havde jeg taget en Polo/Fabia, så ny som mulig. Jeg har selv en Polo 6R 1.6 TDI 105 HK Highline, som også bliver brugt til pendling, men vi er så fire der kører sammen, så der ville det være trangt med mindre biler end Polo (køreklubben har ud over min en Audi 80 Avant TDI, en Polo 9N3 og en Fiat Grande Punto, så det er generelt små biler (endnu)).


  • #8   20. okt 2013 Jeg havde holdt mig til den tyske trio. Jeg syntes de køre mere behageligt end den franske/japanske Trio.
    Ellers er Fiat Panda også en glimrende bil. Men glem ikke Picanto. Jeg havde nok taget ud og prøvet dem alle, en efter en, for at se hvad der passer dig bedst.
    Der er stor forskel på hvordan du sidder i de biler.
    Panda og Picanto virker meget mere som "hele" biler.
    Men syntes så at jeg finder mig bedst i en Up!.
    Hvilket jeg så også har købt.
    Jeg købte en med alt udstyr fra Autofarum som importere de biler fra Tyskland.


  • #9   20. okt 2013 Jeg havde kigget på en corsa diesel, up, og mii er så grimme du giver et æsel tårer i øjnene ved at kigge på dem, c1 og 107 er ikke så øko alligevel på motorvej.
    up, mii, c1 og 107 støjer, og man sidder af helvede til i dem, det gad jeg ikke selv hvis jeg skulle køre langt i dem. En corsa har langt mere comfort, mere stabil, støjer ikke så meget osv, det ville jeg gå efter hvis jeg skulle køre så langt hver dag


Kommentér på:
Valg af billig ny bil nr 2

Annonce