{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.705 visninger | Oprettet:

Årets Bil I dk 2014! {{forumTopicSubject}}

Så er den årlig vinder fundet!-Og endnu engang, vinder en VW!!

Sidste års vinder, var Vw Up! og CO.

Dette års vinder bliver den nye SKoda Octavia, samt en anden plads til den nye Mazda 3.

Top 5 Listen:
1. Skoda Octavia 144 point
2. Mazda 3 130 point
3. Peugeot 308 129 point
4. CitrCitroën C4 Picasso 100 point
5. VW Golf 97 point

Mere info
http://bilmagasinet.dk/article/176347-arets-bil-i-danmark-2014-er-en-skoda


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årets Bil I dk 2014!
  • #1   23. okt 2013 En af de mest røvsyge lister jeg længe har set

  • #2   23. okt 2013 Det er da ikke en VW, det er jo en <b>Skoda</b>.

  • #3   23. okt 2013 Jeg har lige drukket en Nestea

  • #4   23. okt 2013 Well, den er ikke anderledes i de andre lande smiley

    Der er 28 biler i alt, som deltog.

    -Men det bliver jo svært, med de afgifter vi har.. :(Plus bilen, skal være en, Hr og Fru Danmark type!

    Per, tænkte mere på Motoren og platformen i skodan´en smiley

    P,S The Man, du er godt klar over, at man kan se, hvem som liker ? smiley


  • #5   23. okt 2013 Syntes det er lidt plat at Tesla model S ikke engang gik vidre til finalen!

  • #6   23. okt 2013 Igen, nok prisen, og for lidt ladestationer i Dk! smiley


  • #7   23. okt 2013 Det fandme også en dejlig bil! smiley

  • #8   23. okt 2013 rigtige piger køre skoda oktavia

  • #9   23. okt 2013 Rigtige Mænd, køre i lyseblå Golf 3 Dissel! Nej ikke Diesel,men Dissel!!!!

  • #10   23. okt 2013 har kun hørt om en der køre golf 3 1.9 dissel og han virker godt nok ikke til at være bagt helt færdig

  • #11   23. okt 2013 Her er der også flere billeder - http://www.pro-street.dk/nyheder/og-arets-bil-er/

  • #12   23. okt 2013 gaaab..

  • #13   23. okt 2013 kan ikke se hvordan 2 biler der ikke er på det danske markedet endnu kan få 2. og 3. plads...
    skoda´ener da en pæn bil men hvad gør den til en vinder ? er der solgt mange af dem? er den bedst til prisen og hvordan bedømmes det?
    eller er det bare det VAG liderlige bilmagasin der lige skal klaske nogle sider sammen til deres blad?
    ikke sikker på det er en pris der er noget værd.


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #14   23. okt 2013 Jeg går ud og skider, er der nogen der skal ha noget med?

  • #15   23. okt 2013 jo Monster Rehab og et knald med nanna shulzt. ville ikke skade jesper.
    hvis umuligt så en leveringsrapport i 3 eksemplare en skal være lyserød


  • #16   23. okt 2013 Jesper, hvis du finder nogle pølser på vejen så har jeg en køber smiley

  • #17   23. okt 2013 Prisen på en Tesla er da fin hvis du sammenligner med biler i samme klasse?

    Der er da masser af ladestander. Tesla sætter nogle af deres 120 kw måske (135 kw) stander op næste år.

    Jeg ser det ikke som et problem. Vuder da efter hvad bilen kan.

    Teslaen er jo så nyskabende og lysår forand alle andre store mærker.

    Men nej nej man vil heller la en alm kedelig æske vinde. Der ikke er nyskabende.

    Ingen trode en Tesla model S var mulig. De har jo vist det modsatte. Og er årets bil i USA.

    Jeg syntes bare det er til grin at den ikke engang er med i finalen. Men det er jo sikkert bare for mange motorjournalister der har set sig sur på elbiler og derved afskriver den.


  • #18   23. okt 2013 Simon H N: I Danmark går der år endnu før elbiler har en fremtid, desværre, for er enig med dig i netop Model S og X er en lækker bil. MEN!!! hvordan den holder stand med kulden i ærtebeltet det er et stort spørgsmål, nogle tænker på at den måske skal have en "intelligent" varmer til batteriet, så den faktisk altid skal stå i ladestand om vinteren for at batteriet ikke dør. (hvilket er mere end normalt dyrt)

    Desuden har nok danskere brændt fingrene på elbiler, tjek bare better place, igen igen igen...


  • #19   23. okt 2013 El biler sælger bare ikke i DK!-Opel Ampere vandt i 2011, og se hvor lidt de sælger.(Hvis de sælger..)

    -Jeg ved der er mange, danske motorjournalister, som elsker den.. -Men den er alt alt for dyr/luksus og hurtig, til Hr og fru Danmark... Så der kun de små biler tilbage.. Desvære.


    Men nu er sådan en Skoda, heller ikke tosset.


  • #20   23. okt 2013 Er kommet dig i forkøbet Jesper - sidder allerede og skider! smiley

  • #22   23. okt 2013 For satan jeg glæder mig til at komme ud og prøve den nye Peugeot 308 smiley

    JuniorM...


  • #23   23. okt 2013 Jeg kan meget godt lide, at VW 'taber' til skoda (ved godt at skoda er fra samme koncern som VW, men alligevel) og to franskmænd;) - og self mazda, det må ski gøre liiidt ondt på evt VW fans;) smiley

  • #24   23. okt 2013 Well, tror jeg ik? De fleste Vw fans køber vel en Skoda/Seat i dag? Den er billigere, mere plads og ser bedre ud! Win win? smiley Det er jo bund og grund samme bil.

  • #25   23. okt 2013 Hvad er kriterierne for at være årets bil???

  • #26   23. okt 2013 Carsten. Man sætter jo normalt ladekablet i når man kommer hjem. Nej det er ikke dyrt. Det vil ca koste det samme at holde kørende som min seat ibiza. Så sammenlignet med en Audi i samme kaliber så er det billigt. Teslaen kan selvfølig selv varme og køle batteriet.

    Det er jo noget mærkeligt noget at sige at elbiler først har en fremtid fra næste år. Næste år er vel også fremtiden?

    Alt det kørsel jeg har. Vil jeg kunne bruge en Tesla model S til. Uden nogen hindring.

    De sagde i radioen at de har fået en ærespris? Hvad fanden er det for noget gylle at lukke ud? Men giver den en ærespris. Men den er ikke god nok i finalen? Sikke en flok amatøre. De er sikkert presset fra de andre bil mærker og tør ikke vælge en bil i den anden boldgade.


  • #27   23. okt 2013 Simon, sagde ikke næste år, sagde "år" som i flere af slagsen.

    Den model S jeg så da jeg var hos Tesla HQ i USA havde ikke varme på batteriet (men ok, det er i californien, 30 grader var koldt for dem) så jeg vidste ikke at de kom dem på i EU.

    det var ikke opladningen af bilen der var dyr, men at have et "varmetæppe" kørende på sit batteri, det koster altså i strøm, og strøm er ikke billigt.


  • #29   23. okt 2013 få en model X i stedet smiley

  • #30   23. okt 2013 Jeg mener umiddelbart at det er den rigtige bil der vinder, set i forhold til finalefeltet, Octavia er en bil der er praktisk og tilgængelig for danskerne, den opfylder de behov de fleste familier i Danmark vil have.
    Men det er en vurdering fra 24 journalister der afgør sagen, og der bliver efterfølgende talt op, hvorefter der findes en vinder.

    Tesla Model S blev vel vurderet sammen med de andre elbiler, Tesla var med i opgøret men prisen betyder at den ikke er generelt tilgængelig for den almindelig dansker. Og selvom jeg synes det er en fed bil, så er det ikke en bil jeg ville vælge, for det vil være stort set umuligt at køre på ferie i bilen, du kan jo ikke bare køre ind og tanke strøm på når du lige skal bruge det.
    En elbil som Tesla S vil nok kunne klare de basale behov i forhold til min daglige kørsel, men jeg ville have lidt problemer når jeg skulle noget andet end bare at køre til og fra arbejde.

    Sø-Propel >> Netop BilMagasinet stemte på Skoda Octavia til en sidsteplads, så det er vist forkert at beskylde dem for: http://bilmagasinet.dk/article/176347-arets-bil-i-danmark-2014-er-en-skoda



  • #31   23. okt 2013 Carsten. Sorry må ha læst forkert. Syntes nu model s er meget feder.

    Brian. Der kommer jo tesla ladestander i hele EU. Så du kan da fint køre på ferie? Med 120 kw ladestander kan du tanke 325 km på bilen på 20 min. Helt gratis! De snakker om 135 kw lader i Tyskland.

    Det vil svare til en timeløn på over 400 kr. smiley

    Jeg vil da syntes det er fint med 30-40 min pause efter 400 km kørsel. Så kan man jo få lidt mad i stedet for at bruge pengene på benzin. smiley

    Mange gør det meget værre end det faktisk er efter min mening.

    Hvorfor skulle en tesla model s ikke være tilgængelig for alle alm danskere? Jeg har da et helt alm arbejde. Jeg køber nok en så den står klar foråret 2015. Så det er bare en dårlig undskyldning. Syntes alle biler skal være i spil når årets bil skal kåres. Tesla har bare gjort større fremskridt end alle de andre biler til sammen.


  • #32   23. okt 2013 Simon H N - helt ok smiley

    Jeg er med dig, jeg kan fandme også godt lide de tesla'er, specielt Model X, altså de har genopfundet mågevinger på den fede måde! (hvis man har højt loft i sin garage)


  • #33   23. okt 2013 Carsten. Syntes nu også det er en fed nok SUV vogn. Men jeg kan nu bedre li lave biler.

    Men mågevingerne er jo genialt på P-pladser. Så slipper man da for at børn hammer døren op i bilen ved siden af. smiley


  • #34   24. okt 2013 Simon H.N. >> Du skriver der kommer ladestandere, de er der ikke endnu.
    Derudover skal der også være nok til alle, og hvis alle kører elbiler, så er det nok ikke kun Tesla biler der kommer til at køre, derfor skal der noget mere ensretning på teknikken, de kan selvfølgelig bruge de offentlige ladestandere, evt. med adaptere, men der skal etableres ladestandere på alle parkeringspladser, for med det antal der er i dag, så bliver der hurtigt mangel på ladekapacitet.

    Men jeg mener stadig ikke at Tesla S er tilgængelig for den almindelige dansker. Udover at den koster det samme eller mere end tilsvarende biler fra Audi/Mercedes/BMW, selv uden afgifter, så skal det være muligt at etablere yderligere opladeanlæg hjemme i garagen.

    Og hvis du kigger lidt på det, så tager en fuld opladning til 100 km kørsel omkring en time for den hurtigste mulighed du kan få hjemme.
    http://www.teslamotors.com/da_DK/charging#/calculator
    Dertil kommer at deres rækkevidde med et maks på mellem 370 og 480 km er i følge deres egen hjemmeside ved 88 km/t, så når du kører 130 km/t på motorvejen, så er rækkevidden slet ikke så lang.

    Batterierne bliver også slidt, så udgiften pr. kørt kilometer kan hurtigt blive dyrere end almindeligt fossilt brændstof, når man regner det ud over en årrække.

    Alt andet lige, så forstår jeg ikke at man ikke satser noget mere på brint-teknologien, dette kan man lagre, og man kan tanke næsten ligesom vi gør i dag.

    Så nej, jeg er ikke overbevist om at en elbil kan være "årets bil", men selvfølgelig hvis Opel Ampera kunne blive det, så kan Tesla S også smiley
    Det er bare ikke biler som er bredt tilgængelige, og som kan løse ethvert transportbehov. Du kan jo ikke engang køre fra Skagen til Padborg uden at du skal have en længere pause for at lade bilen smiley


  • #35   24. okt 2013 Brian. Har intet imod skoda vinder.Men ville gerne vide hvordan det bliver afgjort. Jeg ville mene salgstal er nøgleordet for årets bil.

    Jeg er imod at mazda 3 og peugeot 308 er med på listen. Begge biler er ikke frigivet på markedet endnu. Jeg skal helt sikkert prøve begge 2 og overveje dem da de virker super fine. Men de lille først kunne vinde en pris i slut 14.


  • #36   24. okt 2013 Nej men allerede om 1 år tid er det meste af Europa dækket af teslas superlader. http://www.teslamotors.com/da_DK/supercharger

    Slap nu af. Det er jo ikke nødvendigt med lader ved alle P-pladser når bilen kan køre så langt. De fleste kan jo bare lade når de kommer hjem igen. Cleavers hurtiglader er på 50 kw. Så nej det er ikke nødvendigt med lader på hvert gadehjørne endnu.

    Audi eller bmw koster tilsvarende eller mindre? Find lige en Audi i samme kaliber der går fra 0-100 km/t på 4,4 sek til samme pris.

    Den kan gå ca 400 km ved 110 km/t. Der kommer jo tesla lader op så tæt på hinanden at 130 km/t heller ikke bliver nogen hindring. smiley

    Tja et batteri bliver slidt. Det samme gør en motor. Men der er nu stadig 8 års garanti på batteriet uanset hvor langt du køre. (Ved køb af den store)

    Brint vil være alt for dyrt at stille an. Leveringsnettet til el har vi allerede. Det kræver jo også at alle tankstationer får brint. Ellers er du jo ude i dit kilometer skræk historier igen.

    Opel ampera er så heller ikke en ren elbil. Derfor er den fuld afgift belagt. Jeg syntes også det var helt fint at den blev årets bil da den kom ud. Det var fuld ud fortjent. Selvom bilen er for dyr med de danske afgifter vandt den stadig. Teslaen slår altså den Opel med mange længder. smiley

    Som sagt. Vil væde med at der står en tesla superlader på e-45 inden 1 år fra nu af. Der er i øvrigt kun 400 km fra Skagen til Padborg. Så jo det kan du godt uden at holde en lang pause. smiley


  • #37   24. okt 2013 Simon H.N. >> Efter dit eget udsagn, så skal du så holde dig under 110 km/t i den store model af Tesla S, før du vil kunne nå fra Skagen til Padborg på en enkelt opladning, dette kræver igen at alle forhold er optimale, for ligesom alle andre former for fremdrift, så spiller vejret og vejforholdene også ind.
    Hvad så når der er fire mand i bilen, du kører på de store fælge (som hæver forbruget), og du så lige kommer i kø ved Vejlefjord?

    Set ud fra deres egen plan for vinter 2014, så vil du få problemer hvis du bor og kører vest for e-45 smiley

    Nu tænkte jeg ikke på acceleration, men du kan uden problemer få Audi A6 og BMW 5-serie til de penge. Du får trods alt en del bil i Danmark for 640.000 kr og opefter + ekstraudstyr. (751.000 kr hvis du skal ned på 4.4 sekunder).
    Det er ikke noget slagtilbud, og bilen har stadig en værdi der nærmer sig halvdelen af en mindre villa...
    Det bliver ikke allemands eje til de priser.
    Lad os så se på VW e-Up! i stedet, men den er stadig alt for dyr, 186.000 kr, der kan du få meget andet, også større.


  • #38   24. okt 2013 Sø-Propel >> Der er 24 motorjournalister der tester bilerne, og vurderer dem på en skala, hvorefter de afgiver stemmer, ligesom til fx Melodigrandprix.

  • #39   24. okt 2013 Simon H.N. >> Jeg vil til gengæld give dig ret i at hvis man udelukkende ser på præstationerne, og den luksus du får for pengene, så er det ikke et ringe køb i en Tesla S, men jeg ser den ikke opfylde ethvert kørselsbehov som verden ser ud nu.

    Derfor kan jeg heller ikke forestille mig at jeg ville købe en Tesla S hvis jeg lige stod med 640.000 kr til at købe bil for. Men omvendt, så ville jeg nok heller ikke købe så dyr en bil inden jeg havde købt så meget andet smiley


  • #40   24. okt 2013 Selvfølig har det noget at sige med vejret. Men så sæt hastigheden ned. Vupti så kan du nå det alligevel uden stop. Eller kør ind forbi en cleaver ladestander i 15 min. Nu er kø kørsel ikke en stor hindring for en elbil. Faktisk vil du sikkert kunne få den til at køre længere. smiley

    Hvor mange gange køre du fra Skagen til Padborg?

    Du kan altid komme med eksempler der taler for og imod elbiler. Men jeg kan ikke se det bliver det store problem når teslas lader kommer op. smiley


  • #41   24. okt 2013 Jeg kører ikke så tit fra Skagen til Padborg, men jeg kører stort set altid vest for E45, og her er der tilsyneladende ikke planer om ladestandere.

    Jeg kan endnu ikke se ideen i elbilerne, de kan ikke løse alle behov.
    Der skal ikke så meget til for at etablere en brint-tank, så det er heller ikke det store problem. Men igen, det er for lidt udbredt. Der er dog klare fordele ved brintbiler fremfor elbiler, da du altid vil kunne tanke og køre videre, på samme måde som du kan med benzin og diesel.
    Brinten kan du fremstille ved hjælp af vedvarende energi (det er jo strøm du bruger til det), og du kan bruge brinten som lagring for den strøm der ikke bliver brugt alligevel (overkapacitet fra fx vindmøller og solcelleanlæg når det blæser eller solen skinner meget).
    Der er ikke begrænsning af at du skal holde 15-60 minutter samme sted for at kunne komme videre, og umiddelbart tror jeg det er mere miljømæssigt end en stor mængde batterier.

    I dag er mange irriterede over at deres mobiltelefon ikke holder så længe, tænk når det bliver bilen der er ligeså afhængig af en stikkontakt... smiley


  • #42   24. okt 2013 Brian D - den med telefonen holder ikke helt, der er flere aspekter i det smiley pris for produktion, udviklingens pris er mega høj, hvilket koster på området omkring strømstyring, batterierne må heller ikke koste for meget f.eks. Samt en producent af mobiltelefoner idag vil gå ud fra du har den smidt til ladenettet ca. 1-2 gange hver dag alligevel, så hvorfor skal han investere i et bedre batteri, der vil gøre telefonen tungere og tykkere? så får han den nemlig ikke solgt. Så der er andre krav til en mobil frem for en bil.

    Mht. brint. Det er højeksplosivt, hvilket har været en af de større problematikker med brintbiler, desværre. Ideen er ellers fed. Så vidt jeg husker er der også noget med udnyttelsesgraden af det, men det kan jeg dog ikke lige huske


  • #44   24. okt 2013 Carsten fra Randers >> Brint er nu ikke så problematisk igen, og vi har da også danske firmaer som er ret langt med det, fx http://h2logic.dk/dk/

    Problemet med mobiler er NETOP at du skal have den til stikkontakten flere gange dagligt, det var meget bedre da vi kunne nøjes med at lade op en gang i ugen, der er bare ikke rigtig nogle alternativer.
    I bilverdenen har vi trods alt alternativet med fossilt brændstof.


  • #45   24. okt 2013 Brian D - du kan sagtens lave en smartphone der holder længere, men så bliver det en tung klods at have med.(ergo så sælger de ikke)
    Det er næsten rent design der er problemet, samt at folk nu er vant til at lade dem op konstant. Faktisk er det forbrugernes egen skyld egentlig.

    de der H2logic, det er standere ikke? de laver ikke biler med det? eller hvordan? for det at lave brint og transportere er jo nemt nok, men en bil fyldt med højeksplosivt gas, er noget pis hvis det lækker eller på anden måde får mulighed for at detonere (hvilket siger ok meget bang)


  • #46   25. okt 2013 Carsten fra Randers >> H2Logic har også lavet biler (de ombyggede fx Th!nk bilen), men de laver primært til godstransport, som fx de små "biler" der kører i messehaller, produktionshaller mv.

  • #47   27. okt 2013 Jeg kan varmt anbefale at tage en tur i den nye peugeot 308.. den kører fandme godt!

  • #48   27. okt 2013 Jeg kan varmt anbefale du taper en rødglødende gaffel til din løgpose... det er fandme godt

Kommentér på:
Årets Bil I dk 2014!

Annonce