{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.148 visninger | Oprettet:

supra ejere!!! jeg søger viden on info. {{forumTopicSubject}}

hej bgér.

Søger lidt info/viden fra alle jer der ved en masse,og jer der ejer og har erfaringer omkring supra.

Inden jeg bevæger mig ud i et evt køb/import vil jeg gerne være forberedt.

Skal siges,at jeg kender intet overhovedet,nada,niks til toyota. Har aldrig ejet en. har altid kørt mest bmw og vag. Men har altid været vild med supraen. Så kommer lige med en masse dumme spørgsmål. Men hellere stille dem her,istedet for intet at vide ,inden jeg fortsætter min evt drøm.
Vil prøve at dele det lidt op med tal. Så kan man jo svare på det man ved.

Den model jeg kigger på er den midt i 90érne.og tænker 3.0 targa non-turbo. Idet den ville skulle bruges som helårs bil. Tænker at det ville være bedst at ha en sådanne model,hvis det skulle kunne betale sig at køre i den til hverdag. Tænker både forsikringsmæssigt, samt økonomisk.

1:Kun Sommerbil?
Kan se på næsten alle herinde som har en,at de kun bruger den som sommerbil?? Er det pga at de er mere tunet med størrer turboer/intercooler osv? Altså at de ville være for dyrt at køre i til hverdag med alle de hk?

2:Holdbarhed:
Hvordan holder sådan en toyota? Tænker lidt ang. spørgsmål nr 1. køres de kun som sommerbil,fordi de tit går i stykker?Eller er det kun fordi de fleste er så toptunet?

3:Priser:
Syntes priserne svinger utroligt meget. Når jeg sidder og kigger her på bg eller bilbasen,svinger priserne alt fra 90000 kr til 400000kr, og endda mere hvis man vil ha en psyko-tunet bil. Syntes måske bilerne er en smule dyre ,idet de jo er 20 år gamle. Men tænker at dem jeg kigger efter ligge omkring de 150-160000 kr. Kan selvfølgelig se at de dyre,er blevet passet og plejet,og lavet en masse ekstra ting ved. Samt flere hk osv. ville dette være den korrekte prisklasse at kigge efter?

4:Import:
Tænker om man skal købe en i Danmark som der er betalt afgift af, og som man ikke rigtig ved historien om? Eller man skulle satse på feks at få den importeret hjem igennem japanerimport. For at vide hvad dens historie er, samt at man er den 1 i dk som ejer den?



5: Til jer der har importeret:
Hvilke priser snakker vi om at det koster at få sådanne en hjem? Gerne ca. priser før afgift. og gerne hvad i så har måtte gi i afgift?

6: Højre styret vs venstre:
Kan se at pga de bliver importeret fra japan, at næsten alle er højre styret. Og er det korrekt opfattet,at hvis man finder en der er venstre styret,så er prisen generalt også højere?
Og tænker, vender mig sig hurtigt til at køre med højre styring?

7: tuning:
Kan se langt de fleste supraer er tunet. Størrer turboer/intercooler osv. Men tænker, at pga jeg ville skulle bruge den som hverdags bil, at en standard 3.0 non-turbo ville være den korrekte at gå efter. Så kan man jo altid selv smide nogle penge efter div tuninger på et senere tidspunkt hvis dette ønskes. Ville det være korrekt at antage?

Har sikkert glemt en masse spørgsmål. Så tilføj gerne info omkring jeres erfaringer og viden hvis i ønsker.

På forhånd tak for jeres input


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  supra ejere!!! jeg søger viden on info.
  • #1   24. okt 2013 Kan ikke svare på alle dine spørgsmål. men har godt lagt mærke til priserne på en venstre styret er langt mere end højre styret da der ikke findes forfærdelig mange af dem.

    her på skats hjemmeside kan du se hvad andre har betalt i afgift
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171&newwindow=true


  • #2   24. okt 2013 okay takker "ukendt" smiley
    lavede lige en hurtig søgning
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=171&newwindow=true
    svinger godt nok også meget i afgift.men kan se de er pga km-tallet
    edit: link linker ikke til søgningen.men søgte fra årg. 93-96


  • #4   24. okt 2013 Har hørt de har haft en del med lejer i motoren, men om det er fordi de bliver mishandlet kan jeg ikke sige.
    Prøv at finde et decideret supra forum, der er sikkert nogen guruer der ved alt om det du vil vide.


  • #5   24. okt 2013 hej chris. som sagt aner jeg intet om supra. lhd? er det left hand drive?
    TT= forberedt til evt tuning?


  • #6   24. okt 2013 lhd = left hand drive ja..

    TT = Twin turbo

    Har ikke erfaringer med supra, men bed mærke i denne sætning, og synes ikk det giver ret meget mening.. du mener at det er nemmere at finde historie om en bil som er importeret end en som har kørt i Dk de sidste mange år smiley ??

    "Tænker om man skal købe en i Danmark som der er betalt afgift af, og som man ikke rigtig ved historien om? Eller man skulle satse på feks at få den importeret hjem igennem japanerimport. For at vide hvad dens historie er, samt at man er den 1 i dk som ejer den?"


  • #7   24. okt 2013 hej allan. jo tak for info. lavede emnet fordi jeg kan se ,at når jeg søger på supra herinde,er det enormt mange der har en ,eller har haft en. tænkte derfor at forummet ville bringe mig en masse viden smiley

  • #8   24. okt 2013 @mirza ville en TT ikke være det mere dyrer i både forsikring samt reperationer? tænker den har vel en del flere hk end en non-turbo?

    ang dit spørgsmål. jeg tænker på. hvis den har kørt i dk i længere tid. kender man ikke rigtig historien bag den. hvordan den er behandlet/kørt. hvem der har haft den/hvor mange. det er lidt fordi jeg har læst lidt på japanerimport. der køber de jo bilerne hjem efter ønske. altså jeg kan ønske lave km. antal ejere. om der skal være fuld servicebog osv. tænkte det måske var mere sikkert.


  • #11   24. okt 2013 mads.. jo selvf er en TT mere dyr at køre i, men hvis du har tuningstanker så er det helt klart værd at overveje om man ikke skal lægge ud med en TT, tune en non turbo supra er DYRT, og udgiften vil hurtig overhale det du sparer på forsikringen.

    "altså jeg kan ønske lave km. antal ejere. om der skal være fuld servicebog osv. tænkte det måske var mere sikkert."

    Det kan du jo også med den danske bil, du bestemmer selv om du vil købe en med eller uden servicebog, prisen er jo bare derefter, men bonussen ligger i hvis den har haft samme ejer de sidste 5 år, og du kan komme i personlig kontakt med denne ejer, fremfor at stole på et importfirma


  • #12   24. okt 2013 @mirza takker for info. blev en smule klogere smiley
    @chris ligeledes tak for info. din røde er sgu flot, og venstre styret smiley hvad forlanger du for sådan en? skriv evt pb hvis du ikke ønsker at reklamere smiley


  • #13   24. okt 2013 det kan kun betale sig at købe en turbo model, hvis du tænker på flere hk. senere, det er en bil der er driftsikker uanset om det er med eller uden turbo, og selvfølgelig kan den bruges til helårs bil, bare få den undervogns behandlet. bilen er fra dengang toyota kunne lave holdbare biler :), og de køre ganske fint std.

Kommentér på:
supra ejere!!! jeg søger viden on info.

Annonce