{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Chris J
Chris J
Tilmeldt:
10. nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

Overvejer import - men hvordan og hvorledes? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er blevet lidt(læs: meget!) tændt på at købe mig en mercer. Så efter at have brugt noget tid på at finde, og prøve, nogle forskellige, har jeg fundet ud af hvad jeg helt vil have. Så langt så godt.

I min søgninger efter den helt rigtige bil, kommer jeg frem til, at den bedste måde, at få den jeg gerne vil have, er, at finde den i udlandet.

Så bruger jeg noget tid på at find hoved og hale i det "cirkus" - det er absolut ikke noget jeg har prøvet før! smiley Jah, faktisk har jeg aldrig købt en brugt bil... smiley

Så det jeg egenligt vil vide, er:
Hvem er gode at brug som importør?
Som ikke teknikker - hvordan sikre jeg mig, at bilen er i orden INDEN jeg køber den?
Hvordan kan man forhandle prisen på en bil man ikke har set/ikke engang har fundet på nettet?

Der er sikkert tusind andre spørgsmål jeg skal have styr på, men det var lige dem jeg havde pt. smiley Resten kommer nok senere. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer import - men hvordan og hvorledes?
  • #1   10. nov 2013 vil du købe den ubeset?

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #3   10. nov 2013 Anders - Nej! Overhovedet ikke - men jeg vil ikke kontakte en "biks" uden at have nogenlunde styr på, hvem man kan forvente af sådan en. smiley

    Jan - Tak for forslaget, jeg har også set de tidligere indlæg hvor de er blevet anbefalet, så dem vil jeg da sætte på listen. smiley


  • #4   10. nov 2013 Det da bare at køre til tyskland og køre den hjem selv smiley

  • #5   10. nov 2013 Vil jeg også sige, hvor meget regner du med at handle bil for siden du vælger at importere ? tag da ned og tjek dem ud selv istedet for at stol på en gut du ikke kender

  • #6   10. nov 2013 Autohenter.dk John er super flink og hjælpsom..

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #7   10. nov 2013 Nickname - Nu er mit tyske ikke ligefrem imponerende...så det lader jeg være med. ;D

    Tim - Jeg regner med at prisen kommer til at ligge mellem 150-250k - forhåbenligt i den lave ende. smiley Jeg fortrækker at handle med en forhandler, da jeg ikke selv har en sk.. forstand på biler.


  • #8   10. nov 2013 Automentor.dk kan klart anbefales til sådanne ting. De kan hente og tjekke den osv. Det koster jo så også lidt klejner. smiley

  • #9   10. nov 2013 Nogen tyskere kan jo også engelsk haha, dem jeg har snakket med ang bilhandel har ihvertfald kunne.
    Ellers tag en med der kan tysk og dansk, det ihvertfald den billigeste løsning, fremfor du får et firma til det og bilen måske ikke er i den stand du vil have når den kommer, eller når de er dernede og skal køre forgæves smiley


  • #10   10. nov 2013 Jaja, men hvis de finder en så prøv den selv inden de henter den op, det ville jeg

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #11   10. nov 2013 Tsk, jeg ikke fået nogen besked om jeres indlæg. smiley Godt man kan tjekke selv! smiley

    Nå, tilbage til sagen.

    Heh, fornemmer jeg en hvis skepsis overfor forhandlere/importøre? smiley

    Er der nogen af jer der rent faktisk har gjort brug af en af dem?? smiley


  • #12   10. nov 2013 Jeg har skrevet med automentor. Hvis du går ind på trustpilot, så har de også fået gode anmeldelser smiley

  • #13   10. nov 2013 Der ikke noget galt med automentor sikkert, men iforhold til hvis du skal hente i tyskland(?), så kan man lige så godt selv hvis man har muligheden da.
    Jeg har fået en bil sejlet og kørt, men det var fra usa så det en lidt længere vej, men altså hvis du vil have en importør på, så det vel bare at kontakte automentor, der jo et par stykker der siger god for dem smiley


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #14   10. nov 2013 Jo. Tak. smiley

    Men hvad med mine 2 andre spørgsmål? Dem vil jeg gerne have afklaret så meget som muligt, INDEN jeg kontakter nogen. smiley


  • #15   10. nov 2013 Det jo mange penge at bruge på en brugt bil, så forstår ikke hvorfor du ikke lige skal sikre dig at det er lige præcis DEN du allerhelst vil have

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #16   10. nov 2013 Det regner jeg med bliver en betingelse for aftalen.

  • #17   10. nov 2013 At de henter en bil hjem til 150-250.000 hvis du ikke vil have den alligevel ?

  • #18   10. nov 2013 De tager jo penge om du skal have den eller ej når de er kørt smiley

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #19   10. nov 2013 Jeg tvivler på, at nogen ville lave en handel med dem, hvis de bare "trækker en bil op af en hat", så på en eller anden måde må man da kunne tjekke om den lever op til kravene.

  • #20   10. nov 2013 I aftaler jo hvilken bil de skal hente, så kan du jo vælge at de skal tjekke den, lever den så ikke op til kravene koster det jo stadig at de er kørt, at de har tjekket osv.
    Den eneste måde du kan vide det på inden er at tage ned og kigge på bilen.


  • #21   10. nov 2013 Jeg havde sgu ikke selv givet 150k for noget jeg ikke selv havde testet inden køb

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #22   10. nov 2013 Ok, jeg skærer det lige ud i pap her:
    1. Før bilen bliver købt i udlandet, skal den forhåndsgodkendes af mig
    2. Inden jeg overtager den, skal den være gennemtjekket og dokumenteret fejlfri*.

    *=På de ting der betyder noget.


  • #23   10. nov 2013 Men bilen kan jo godt tjekke ud at være med fejl efter at være tjekket?
    Det koster dig jo stadig at de bruger tid og benzin på det.

    Forhåndgodkendes kan godt være du bare siger ja uden at have set den, har du tænkt dig at tage ned og kigge på bilen inden, eller hvad er det du vil?


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #24   10. nov 2013 Jeg ser mere på det således: Hvis jeg ikke køber den, kan de jo bare sælge den til en anden.
    Desuden henter de store af dem gerne mange biler af gangen, så udgiften ved at hente en mere eller mindre er ikke så stor.


  • #25   10. nov 2013 Sådan foregår det jo ikke.
    Hvis de henter en bil til dig, så henter de en bil til dig.
    I den forstand at de da sikkert tager flere biler med på en gang (ikke alle der gør det dog), men så er aftalen at du henter den bil hos dem eller at den bliver kørt hjem til dig og du betaler for den bil, hvis ikke den er forudbetalt.

    Medmindre aftalen er anderledes er det din bil de henter, ikke en bil til videresalg bare.
    Jeg ved ikke om automentor er anderledes på det punkt, men sådan er det hos de fleste.
    De henter jo ikke bare 40 biler hjem for at du kan finde den du vil have? ikke medmindre det er biler de selv har planlagt at hente hjem.


  • #26   10. nov 2013 Du har ikke forstået at de driver en forretning ? De lægger 200.000 ud for en bil som du evt. ikke vil have ? Hvilket firma kan leve af det ? 5 der laver det nummer og firmaet har tabt en million. Tror kun det er Bill Gates der kan klare sådan et firma


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #27   10. nov 2013 Tim - så hvis jeg ikke køber den, bliver den kørt på skrotpladsen? smiley Nej vel...desuden lægger de jo heller ikke ud for hele beløbet, kun indkøbsprisen ex. afgift. Så er din million tabte penge lige pludselig bare et passiv på 375k. Ja, det giver et pres på kassekreditten, men så er det altså heller ikke værre. smiley

  • #28   10. nov 2013 Hvis de skal hente den specifikt til dig laver i jo en kontrakt, så jo du køber den.

  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #29   10. nov 2013 Nickname - hvis man, som forbruger, laver en aftale med en virksomhed, er man jo stadig beskyttet af købeloven. Så hvis produktet ikke lever op til det aftalte, er man ikke tvunget til at købe varen - jeg er RET sikker på, at det også gælder biler. smiley

  • #30   10. nov 2013 Nej, tvivler på de vil skrotte den, men de ville brænde inde med en bil.
    Hvis det er som du siger der, tror du så firmaerne ville starte og kunne leve af det ?


  • #31   10. nov 2013 Og jeg er ret sikker på at de ikke vil hente en bil på dine krav, medmindre det er en bil de vil beholde hvis du ikke vil købe den alligevel.
    "1. Før bilen bliver købt i udlandet, skal den forhåndsgodkendes af mig"
    Deraf afsiger du dig jo den rettighed, for den kan jo kun være i godkendt stand eftersom du allerede har godkendt bilen.


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #32   11. nov 2013 Forhåndsgodkendt betyder i min verden, at bilen lever op til de krav der er aftalt. På papiret.
    Hvis det bagefter viser sig, at der er noget væsenligt galt med den, som gør, at jeg ikke vil have den/skal betale yderligere for at få fixet. Ja, så vil da jeg have mulighed for at takke nej.


  • #33   11. nov 2013 Forhåndsgodkendt er at du har godkendt bilen og at firmaet sikrer sig du ikke bakker ud af handlen.
    Selvfølgelig vil de ikke smide 200.000 efter en bil de ikke er helt hundrede på at personen de henter den til betaler den.

    Hvis du vil være sikker på bilen er i den stand du vil have, tager du selv ned og kigger på den inden. Hvis du derimod bare godkender handlen i den tro at du kan bakke ud af handlen uden at aftale lige netop det, og bilen så ikke lever op til dine krav alligevel kommer du nok til at stå i en retssag.
    Jeg havde ihvertfald hevet dig med arme og ben igennem en, hvis jeg stod med en bil og jeg havde lagt ud for den.
    Idet du forhåndsgodkender handlen er jo at sige at du har accepteret varen som beset.
    At du ikke har beset den, kørt den eller lign er jo alt i alt ikke deres problem.


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #34   11. nov 2013 "...Hvis du derimod bare godkender handlen i den tro at du kan bakke ud af handlen uden at aftale lige netop det..."

    Det ER jo netop det der skal være i aftalen. Jeg er sgutte så naiv, at jeg tror, at man "bare" kan forvente noget som helst. smiley


  • #35   11. nov 2013 God tur med at få den aftale i hus smiley
    Den går de helt sikkert ikke for, medmindre det er en bil de allerede havde planer om at hente hjem.
    Men du kan jo prøve.


  • Chris J
    Chris J Tilmeldt:
    nov 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #36   11. nov 2013 Heh, lidt optimisme skader da ikke. smiley

Kommentér på:
Overvejer import - men hvordan og hvorledes?

Annonce