{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for lav-det-selv Sub kabinet
  • #1   25. nov 2013 Hej, det kommer jo an på om man vil have n kasse der passer nøjagtig til sin bil, og til sine enheder.

    Jeg har ALTID bygget alle dem jeg selv har brugt.. og har da også kunne få penge for dem bagefter smiley

    jeg kan få MDF plade meget billig, via en lokal forhandler der sælger restplader.. så kan det betale sig.

    Men at give 300kr. pr plade nede ved den lokale, så kan det bestemt ikke betale sig.. men igen, kommer an på hvad man vil have.

    Købte subwoofer kabinetter i den billige ende har tit skod porte, og du har ikke mulighed for at ændrer dem, det har du hvis du selv laver porten, fra stort/ saver den til.

    Men det løber da op.

    MDF plade 18-22mm
    Dæmpeuld indvendigt. 50-100Kr.
    Beklædningsfilt. 100-150kr
    Terminal til kabler. 50Kr.
    Kabler 10Kr.
    Basrefleks port 100-250kr.
    Skruer forskelligt.
    Lim
    tid smiley



  • #3   25. nov 2013 Samtidig kan det der skide filt man gerne vil beklæde kassen med, være ret så irriterende at arbejde med, så resultatet ikke altid er som man havde håbet! smiley

  • #4   25. nov 2013 nu er det spån man bør lave det i, da den er mere lyd død, noget med hz område, mdf går i svingninger med bas hz. men byg selv for du dit helt eget, du kan vel banke sådan en kasse sammen for 500.

  • #5   25. nov 2013 Kenneth - du mener vel krydsfinner

  • #6   25. nov 2013 i følge hvor jeg har læst det, skriver de spån

  • #8   25. nov 2013 spån er bare ikke særligt godt mht. fugt og trykket...
    trailer plade er helt fint men ellers har jeg altid brugt MDF.
    22mm som minimum... giv dem med en gang at det der snask du bruger til glasfiber arbejde. og så noget lyddæmpnings plader hvis man skal kæle lidt for det...
    pris ja den variere men jeg ender gerne med en 1000kr.
    kan det betale sig JA. kassen passer til eneheden og til bilen...
    bevars nogle mere seriøse mærker lavere ordenlige kasser til deres enheder men hvis man køber en løs enhed bygger man kassen selv.


  • #9   25. nov 2013 Okay tak, det gav mig en idé on hvad det koster smiley så må man bare håbe man ikke ødelægger en plade.. står der inde på de forskellige mærkets side, hvor mange cm hver side er eller angiver de som regl bare liter mål?

  • #10   25. nov 2013 Jeg spørger fordi jeg arbejder på et værksted så tænkte at jeg vel kan bruge det man bruger til ruder når jeg har banket pladerne sammen? Nu er jeg ikke så meget inde i set endnu men jeg vil bare prøve at spare de steder jeg nu kan når jeg har muligheden

  • #11   25. nov 2013 Og kan man lakere mdf plader? Så ville jeg bruge vores autolaker igennem arbejdet

  • #12   25. nov 2013 Ja du kan så. Dog skal MDF ha meget maling i enderne. Husk på når du skal male på træ skal det min ha 2 gange. Alså grunder så mellemslibe og så maling.

  • #13   25. nov 2013 Okay super tak for svarene, nu vil jeg igang med at planlægge

  • #14   26. nov 2013 He spånplade? det er da noget lort.. rigtige højtalerer er lavet af MDF., det er dødt, og mega nemt at arbejde i.. eneste minus er det flækker, hvis man borer for ved de fleste huller.

  • #15   26. nov 2013 Ja husk og bor for og undersænk i mdf ellers flækker det alt for nemt.

Kommentér på:
Pris for lav-det-selv Sub kabinet

Annonce