{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.624 visninger | Oprettet:

Ny Opel Corsa meninger/erfaring {{forumTopicSubject}}

Er blevet lidt lun på Opel Corsa Enjoy Edition med 1.0 65 hk. motor. Den har udseenet, størrelse og det udstyr jeg ønsker. Det eneste "problem" jeg har med den er motoren. Er det en gennemprøvet motor og er den for svag til bilen. Kan selvfølgelig fåes med større maskine, men så er prisen jo osse en anden. Takker for råd/erfaringer/viden,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Opel Corsa meninger/erfaring
  • #1   29. nov 2013 Det er jo en gammel motor, efter hånden.. Men den er da et bedre bud, end de andre små kedelig biler.. PIANCTO, UP Aygo.. smiley

    Men prøv bilen ?

    Ellers er der Dacia Sandero Diesel?


  • #2   29. nov 2013 Corsa D '07. Importeret til DK i '09. Dinitrolrustbeskyttet i samme omgang.
    Km stand nu. 105.000 km.

    Fejl:
    Rust:
    - Højre bagskærm og bagerste kofanger har dårlig samlekvalitet. Sidder og kører op ad hinanden. Begyndende rust i bagskærm til følge.
    - Sealingen på indvendig side af motorhjelmen (yderst) har løsnet sig. Opdagede det sidste sommer. Her pillede jeg (meget let!) sealingen af og behandlede den med noget rusteater, gav det grundmaling og maling + lak. Et år senere lever rusten i bedste velgående. Det er begyndt at boble igennem på ydersiden = rusten sidder i alle de lag plader der er i det yderste af hjelmen.

    Elektronik: Instrumenteringen skaber sig. Omdrejningstælleren har to gange gået amok - I stedet for at stå ved ca 1.000 omdr./min i tomgang kunne den finde på at påstå at fx 5.000 omdr. = tomgang... Det gik i sig selv igen...og kom igen... Og igen i sig selv.
    En enkelt gang er tankmåleren også fejlet. Selvom den var nytanket påstod den, at den kun var 3/4 fuld. Det er dog gået i sig selv.

    Motoren er en 1.2 (med 60-70 hk? ved det ikke.. det er fruens bil)... Den synes jeg er sløv nok - ville ikke have en 1.0!

    Jeg er ikke Opelmand, og jeg bliver det aldrig.
    Selv ville jeg gå efter en Fabia. Måske en ny Nissan Micra - den skulle ligge mellem micro og mini bilerne - både ift. størrelse og pris. Og så er den knap så "nuttet" som den du har... ;o)


  • #3   29. nov 2013 du fortryder en 1.0 3 cylinderet, alt for sløv for bilen og skal hele tiden bruge en masse gas for at komme op i fart og trække op af bakker osv, og faktisk ikke så økonomisk i forhold til en 4 cylinderet, efter min mening;)


  • #4   29. nov 2013 "og faktisk ikke så økonomisk i forhold til en 4 cylinderet, efter min mening;)"

    - og DET har du selvfølgelig noget fakta på..??

    Det samme med påstanden om 3 cyl. Med mindre du rent faktisk har prøvet bilen - og det tvivler jeg på du har - så er det jo taget ud af den blå luft.


    Han kører 1.2 nu - så han forventer nok ikke et lyn. Nej jeg ville under ingen omstændigheder køre den selv - men det er jo en helt anden snak.. smiley


  • #5   29. nov 2013 MR VECTRA_------ det siger jo sig selv at hvis man skal give meget gas op af en bakke i forhold til en 4 cyl. ja så er den ikke mere økonomisk. medmindre man vil lege stopklods for resten af trafikken eller ikke har travlt/lysten til og komme frem af.

    og ville også holde mig fra den 1,0 da den skal arbejde for meget i forhold til en 4 cylindret. og ja det er noget jeg ved noget om.


  • #6   29. nov 2013 Nu har jeg en 1.2 ltr. 3 cyllet Micra, men den har 80 hk. og en anden motorgang end andre. Så 1.0 og 65 hk. lyder noget svagt. Det er færre hk. end c1 trillingerne.
    Spørgejørgen: ja, det lyder jo ikke godt.


  • #7   29. nov 2013 jeg er nu tilfreds med min, og jeg syntes ikke den er så sløv som den lyder til at være.

  • #8   29. nov 2013 Det er da den bedste billigste ( kvallitets ) bil du får til de penge og med den bedste gensalgsværdi... De er stabile bare overhold de gratis rust eftersyn og få bilen rust beskyttet fra ny.

  • #9   29. nov 2013 Opel dækker en del kullance/rust på corsa modeller der ovherholder aut. Service og alle corsa d modellerne er indkaldt til kampange på frontklapper pga. Rust problem / så det bliver udbedret - bagskærme er begge sider problemet ligger i men tit skyldes det et eftermonteret træk og dårlig eftermontering af kofangeren

  • #10   29. nov 2013 CASPER:

    Ja HVIS - men er det noget du VED - eller sidder du bare og slynger ud hvad der nu lige falder dig ind...?? - OG hell NO du VED det ikke med mindre du har prøvet modellen - og det melder dit indlæg intet om - så det går jeg ud fra IKKE er tilfældet.

    Nope jeg aner det ikke selv - men jeg sider heller ikke skråsikkert og udstiller min egen "uvidenhed" smiley

    NB: Kan se du er glad for gamle Opel modeller - jeg kan da huske at have kørt en 3 cyl. kadett (tror jeg den hed - lejebil til Jyllands ferietur for maaange år siden) - og jeg ku fandeme ikke mærke noget - og anede ikke den var 3 cyl. - før jeg åbnede kølerhjelm og kiggede. (havde lige haft en Taunus V6 - så den Opel burde være pæn død - men var det så IKKE).


  • #11   29. nov 2013 Erling: 65 HK - er der mange af de tidligere Corsa - Astra modeller der har - så lige det ville ikke skræmme mig - men skal du have noget brugbart - så skal du og trille i alle 3 - Så kommer svaret sikkert helt af sig selv.

    Der vil være +/- ved alle 3 - og så må du afgøre had der opfylder de fleste af dine krav. At lade BG's brugere "afgøre" det - er i min verden som at spørge hende der Amalie om hvor Timbuktu ligger smiley


  • #12   29. nov 2013 jeg havde valgt en UP i den klasse der. eller den nye Twingo er nu heller ikke så dum

  • #13   29. nov 2013 Udover up`en ikke er i den klasse..Det er en Micro bil!

  • #14   29. nov 2013 ja, men corsaen er SÅ dårligt bygget og ser gammeldags ud indeni!

  • #15   29. nov 2013 Waiiiiit what! Corsa Årets bil i DK 2006! Jo, en gammel bil.. -Men som bilmagasinet siger, at det nok det bedste, valg til prisen. 1,2 motor. Den er også sat ekstremt ned.

  • #16   29. nov 2013 Meningen er jeg vil have en bil der er lidt større end min minibil, Micra-en. Corsa er vist i lille mellemklasse, så vidt jeg ved. Jeg ligger på at ville give ca.140000,- + undervognsbehandling og træk.

  • #17   29. nov 2013 Up-en ser da osse noget gammeldags ud både ind og udvendig, synes jeg.

  • #18   29. nov 2013 Mellemklassen? Det er Golfklassen. Såsom Astra, Golf, og Leon

    Miniklassen er Micra, Corsa osv. De er samme klasse..

    Micorklassen AYGO, Up!, og 107.

    Mindste Nissan, hedder PIXO, og er bygget sammen med Subaru.


  • #19   29. nov 2013 http://da.wikipedia.org/wiki/Lille_mellemklassebil

    Jeg skrev lille mellemklasse


  • #20   29. nov 2013 Det er da osse en hel videnskab med de klasser/a,b,c,d.....segmenter

  • #21   29. nov 2013 jojo, men det er også forivrende smiley - Men det hedder bare miniklassen, når vi tag den politisk korket. Som det link viser, er det som jeg skriver golf klassen?

    -Og Corsa er kun en minibil. Astra er mellemklasse bil. Opel Adam, har den mærkeligste klasse, som hedder Livstilsklassen ...

    På grund af mit tidligere job, har det sat sig ind i mit hoved, hvad der i hvad klasse.


  • #22   29. nov 2013 Det er osse lidt ligemeget, i min verden :).

  • #23   29. nov 2013 Har osse overvejet den nye Note. Det lader til at den har samme motor som min Micra, og det kører bare godt smiley

  • #24   29. nov 2013 Hvorfor ville du skifte din bil ud med en Corsa? smiley

    Eller andre små biler, for kan ikke se, hvodan det kan betale sig.


  • #25   29. nov 2013 Det vil jeg skam heller ikke. Det er som bil nr.2

  • #26   29. nov 2013 hvis det bare er som bil nr 2, så tjek min, den kan du få til den halve pris af hvad du vil give for en ny. og den har ikke engang kørt 50.000 endnu. smiley

  • #27   30. nov 2013 Up er malet i højglans sort på instrumenter og hvis du vælger MApS plus more navigation osv .. kedelig Ja. Men ikke gammeldags som corsaen . Og når man ved den corsa der er på markedet nu har været der længe så ved man der snart kommer en ny .. ellers er en Kia heller ikke et skidt bud !

  • #28   30. nov 2013 jahh, ellerser der den faceliftet Micra.

  • #29   30. nov 2013 #9 - I vores tilfælde er bilen importeret fra Tyskland i 2009, så Opel Danmark er (forståeligt nok) ret ligeglade med vores motorhjelm...

    Eftermonterede dæk eller Brian-kofangere er ikke årsagen til rust i vores tilfælde... Og igen; importeret fra Tyskland i 2009 - hvor den fluks fik en gang Dinitrol.




Kommentér på:
Ny Opel Corsa meninger/erfaring

Annonce