{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.719 visninger | Oprettet:

Bilvask og klargøring, noget i vil bruge billigt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en drøm om at starte selvstændigt op, og her til at starte med skal det jo være realistisk.

Jeg har i tankerne at starte en bilvask som selfølgelig bliver gjort i hånden med de bedste produkter på markedet og det mest bilelskende personale som virkelig kæler om bilerne.
Udover en bilvask bestående af udvendig vask, evt med diverse polerings pakker hvis dette ønskes. Så vil jeg have en mekaniker som kan skifte dæk/fælge så efter en vinterperiode kan der vaskes/poleres bil og derefter få sommersutter på eller omvendt op mod vinteren.

Der skal også være mulighed for invendig klargøring og rens.

Spørgsmålet er om det er noget som i ville udnytte hvis i havde chancen. Ville i få vasket jeres bil i hånden for en sum af evt 300kr kommer an på hvilket tilkøb der ønskes. Selvfølgelig er voks og invendig klargøring ikke oveni prisen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilvask og klargøring, noget i vil bruge billigt?
  • #2   8. dec 2013 300 er for dyrt jeg giver 150 for håndvask og indvendig støvsugning og rengøring

  • #3   8. dec 2013 Ville aldrig give 300 for en bilvask, støvsugning og afstøvning indvendig.
    Så hellere gøre det selv smiley


  • #5   8. dec 2013 225kr alt inde og ude med voks i randers

  • #6   8. dec 2013 Jeg har tænkt mig at køre en lav pris da jeg ikke kun ønsker "rige" mennesker som målgruppe med også unge som ikke kan køre i bilvask eller som går op i sine biler. Servicen bliver i top ellers kunne jeg aldrig drømme om at starte noget som helst.

  • #7   8. dec 2013 Prisen var bare et skud i tågen.

  • #8   8. dec 2013 Har ikke tjekket andres priser men vil være eksklusiv så jeg skiller mig ud. enten ved prisen, produkterne eller en ekstra service som gives gratis i forbindelse med vask.

  • #9   8. dec 2013 Nu er det jo ikke en eller anden fancy ny idé du er kommet op med, så spørgsmålet er ikke om VI ville give det, spørgsmålet er om du er konkurrence dygtig på markedet ... hvad er der af konkurrenter på markedet, hvad bruger de af tid på det, hvad er deres priser, har konkurrenter andre services, f.eks. lånebil ... Plus du skal ha' dig et lokale som virker professionelt, du kan ikke bare stå ude i indkørslen . tjek oline.dk hvis du ikke har lokaler i forvejen .

    Sidst men ikke mindst, Giv kunderne noget de ikke forventer, det får dem til at komme tilbage og tale godt om dig .


  • #10   8. dec 2013 Skulle være et all around med evt påsætning af Rudefilm, mulighed for at få skiftet dæk og fælge og evt sprungne pærere. Vil have en mekaniker rendne som kan lave disse ting. Dog vil jeg ikke begære mig ud i store reperationer da det ikke ses som en automekaniker men en servicepartner.

  • #12   8. dec 2013 Okay nu er jeg lidt nysgerrig ... Har du lige fundet på idéen? altså, sådan for en halv time siden, eller er det en idé du har leget med længe ???

  • #13   8. dec 2013 Sæt du dig hellere og regn det hele igennem, leje, forsikringer, løn, moms etc hvis du har en mand ansat til 150 kr (eksempel) koster han jo noget mere end det for dig.. produkter, strøm, vand, tiden for en vask, støvsugning?

    siger ikke, det ikke kan lade sig gøre, men tror det skal gennemtænkes smiley


  • #14   9. dec 2013 Jeg har leget med ideen et godt stykke tid. Jeg har en rigtig god ven som er mekaniker og er klar på at hjælpe mig, har også en ven som laver sprayfolie/rudefilm som også er klar.

  • #15   9. dec 2013 Ja selvfølgelig skal det gennemtænkes, men for at komme videre med min ide ville jeg lige høre hvilket jeg er glad for jeg gjorde.

  • #16   9. dec 2013 Har man pludselig flere services så har man også en bredere målgruppe, og kommer der en og får lavet solfilm så kan han få smidt et tilbud om en billig vask samtidig.

  • #18   9. dec 2013 Det er selvfølgelig meget fint . men hvis du har haft idéen i noget tid og du ikke engang har tjekket priserne hos konkurrenterne, så er det lidt svært at tage det seriøst .. de tanker du så leger med i hovedet, de kommer på ingen måde til at passe, hvis du tror du tjener det dobbelte pr. bil end du egentligt ville komme til, for at være konkurrence dygtig ... og ja, du rammer en bredere målgruppe, hvilket er fint, hvis i mestre samtlige services du udbyder, men det er langt bedre at være områdets bedste til f.eks. bilvask end at være middel til 4 forskellige ting ...

    Plus, husk nu, at hvis en medarbejder går til 150kr. i timen, så er det hans "løn" men for dig koster han så det dobbelte, fordi han ud over sin løn skal have f.eks. pension, feriepenge og være dækket af en forsikring.


  • #19   9. dec 2013 Jeg har tjekket en del priser. Men nu hvor folk siger de giver 150 osv. Hvad jeg kan læse på div hjemmesider så koster den billigste vask 250kr. Kan slet ikke se hvordan en times bilvask til 150kr skulle kunne give overskud. En time =150 til løn, og så kommer der alt andet udover.

  • #20   9. dec 2013 Skal sgu ikke ha en eller andet ukendt til at vaske min bil, hvilke problemer kan det ikke skabe hvis den får en ridse eller anden skade? Så hellere selv gøre det... til de penge kan du heller ikke gi den en komplet rengøring ude og inde, medmindre du vil gøre det for 50kr i timen...

  • #22   9. dec 2013 Altså, det kan jo sagtens lade sig gøre, hvis vi snakker 200/250 for vask af bil udvendig, med insektfjerner, fælgrens, og selve vasken .. det tager jo på ingen måde en time, men det kræver jo så, at der holder 5 andre biler i kø for at få det til at løbe rundt .

  • #23   9. dec 2013 få fat i de lokale auto forhandlere og tilbyd at klargøre biler til salg og hvis du har et par kammier kan i jo tilbyde diverse opgaver

  • #24   9. dec 2013 Dan R. Det var faktisk en god ide. vil forhøre mig lidt omkring imorgen smiley

  • #25   9. dec 2013 men det kræver jo at i har et sted at stå og har diverse værktøj tæpperenser poler maskine vaske udstyr kraftig støvsuger mm
    har i et sted at stå


  • #26   9. dec 2013 nogen der ved om der findes et såen vaske firma i Kolding omegnen ?

  • #28   9. dec 2013 Wash N go er ved at starte noget i Aalborg med håndvask med sæne og damprenser for 25 kr pr vask, og med dæk værksted, klargøring og rudetoning

  • #29   9. dec 2013 Man kan altid finde nogle, som udfører sådan noget slavearbejde sort. Ellers gør jeg det bare selv i en weekend med god tid smiley man kan sgu smide penge efter så mange andre ting

  • #30   9. dec 2013 Hvis jeg må foreslå et helt andet koncept:

    Indendørs "vask-selv" inkl lån af børster, spande og produkter: 100 kr/time
    Lån af polermaskine inkl produkter: 100 kr/time
    Lån af proff. støvsuger = 50 kr/time

    Poler-kursus = 250 kr for en times undervisning.

    Salg af diverse super-produkter (clay-bars, mv), til dem der enten vil gøre det hjemme eller erne vil have lidt mere end den standard-sæbe du sælger i "vask-selv"-konceptet. Kombiner dette med en webshop, og du får et kæmpe grundlag.

    HUSK for alt i verdenen en forsikring, da det hurtigt kan blive dyrt uden - også selv om folk selv vasker, er de stadig på din grund og det er stadig dine produkter de anvender.


  • #31   9. dec 2013 Er du rigtig snu, laver du den til en 24/7 "vaskselv-station". Dine kunder skal først oprette sig online og "booke" faciliteterne. De ankommer og taster sig selv ind med en kode på en kodelås. Samtidig med at døren åbnes, åbnes de skabe, der indeholder det de har bestilt. Fx skabet med spand og børster og sæbe (doseret i små poser), skabet med polermaskinen, og skabet med højtryksrenseren. Der er naturligvis videoovervågning.

  • #32   9. dec 2013 De kan fx booke max 5 timer - er de færdige før, bonges de kun for den reele tid.

    Fx.

    En bruger booker 5 timer, men er færdig på 3. Denne bonges for 3 timer. Andre brugere kan så booke de resterennde to fx til 50% af tiden. = fuld udnyttelse

    Er der tyveri, ved du hvem der har stjålet i og med du har brugerens dankortoplysninger (tastet når de betaler online) regnummer på bilen og videoovervvågning.


  • #34   10. dec 2013 hvad er det for en lift du har P,d

  • #35   10. dec 2013 Bare en idé...

    Så længe du kun ansætter medarbejdere med mindst dobbelt D skål og tilbyder topløs betjening som standard, så skal du da nok tjene lidt til føde. Og måske få lidt f**** samtidigt...


  • #36   10. dec 2013 438HK>>> kan det evt. være med en stor busket egern-hale?? Playboy har jo taget patent på kanin-ørene smiley

  • #38   10. dec 2013 Men - hvor sørgeligt det ikke kan løbe rundt uden at folk ødelægger det. 140 inkl alt og kaffe, ville jeg rigtig gerne give for det

  • #40   10. dec 2013 P.d den idé er kanon god!

  • peter P
    peter P Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #42   10. dec 2013 hej aleksander. du er ikke helt galt på den!. har selv samme tanker.hvor bor du henne?er uddannet mekanikker,men har klargjort biler i 6år, og ved en del om markedet og priser. du er velkommen til at skrive til plummer@mail.dk,hvis du mener det alvorligt
    mv
    peter


Kommentér på:
Bilvask og klargøring, noget i vil bruge billigt?

Annonce