{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

maxine M
maxine M
Tilmeldt:
10. dec 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Nybillist bilvalg {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg står og skal købe bil for første gang. Jeg er 18 år og har lige fået mit kørekort.
Jeg skal have en bil fordi transportmulighederne til mit uddannelsessted er dårlige.

Da jeg lige har fået kørekort har jeg ikke særlig meget erfaring med biler selvfølgelig.
Bilen vil skulle komme til at kører ca. 20 km/dag, kravene er at skal være lille og driftsikker.
Jeg har kigget på lidt forskellige mini-biler såsom: Toyota Aygo, Toyota Yaris, Suzuki Swift, Ford Ka, Chevrolet Sparks, VW fox, og fiat 500.
Jeg er meget usikker på hvilken bil som er bedst. Jeg vil gerne have en brugt lille bil i god stand og stadig
have noget som ikke ruster og går i stykker med det samme. Beløbet skal ligge mellem 0-60.000 kr. Det må gerne være en forholdsvis ny bil.
Da jeg kun skal have bilen i 1.5-2 år, skal det også være en bil der kan sælges igen, og jeg vil gerne undgå et for stort værditab.
Jeg har også kigget lidt på forsikringer, og er her også meget i tvivl om hvilke biler og bilmærker som er billigst... Jeg forestiller mig at det har noget med bilens størrelse og vægt at gøre? Jeg er bevidst om forsikringer til nybillister er meget dyre!

Jeg håber der sidder nogle søde, velvidende mennesker med erfaringer med biler, som kan hjælpe mig med at lede mig hen i den rigtige retning og give gode råd.

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybillist bilvalg
  • #1   10. dec 2013 Tag et kig på min Opel Corsa smiley Lille og økonomisk bil, der starter hver gang og køre rigtig godt. Prisen kan der snakkes om.

  • #2   10. dec 2013 Ville klart gå efter noget "japansk".. Så en Aygo eller Yaris er et godt bud smiley

  • #4   10. dec 2013 En corsa ville ikke være et dårligt bud

  • maxine M
    maxine M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   10. dec 2013 Er der noget som er bedre end andet - kvalitetsmæssigt? M. Lund, du siger noget japansk? Er det mere holdbart? Har hørt Aygo's motor skulle være støjende

  • #7   10. dec 2013 Køb min polo. Billig i dele vægtafgift og forsikring og køre bare smiley

  • maxine M
    maxine M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   10. dec 2013 Den skal ikke være ældre end fra 2009 smiley

  • #9   10. dec 2013 Jeg kører selv Toyota lige nu (en Corolla) og hvad jeg oplever + hvad jeg har hørt og erfaret via venner/bekendte er, at Toyota - og japanske biler i det hele taget - er meget driftsikre og koster mindre i reperationer/reservedele end så mange andre biler smiley
    Derfor vil jeg også næste gang, der skal købes bil gå efter en Toyota smiley
    Skal lige siges at jeg generelt ville holde mig fra de helt små biler, da jeg ikke synes kvaliteten på samme måde kan spores i dem. Så hvis du absolut skal ned i en "lille" bil, så ville jeg vælge Yaris'en. Der skal du så nok bare over i noget diesel-værk, da jeg ikke er sikker på at benzin'erne kan gå så meget på literen. Ved ikke om det bliver et "problem" for dig? smiley


  • #10   10. dec 2013 En helt ny 107. Koster 65000 og er gennemtestet. Du er ok billigt kørende ved valget af den. Klart et af de bedste bud. Mht motorstøj. Så ja det er en 3cylindret noter og de til altid larmen lidt.

    Hvis du gå efter en yaris ville jeg tage en benzin'er. Japanske biler er efter min erfaring super solide. Og i en 107 er benzinmotoren udviklet af toyota.


  • #11   10. dec 2013 Her er forresten lige et link, hvis det er en Yaris du vil gå efter. Jeg har udvidet din søgning en anelse og indsat oplysnigerne på dba.dk.. God jagt! smiley

    http://www.dba.dk/biler/biler/maerke-toyota/modeltoyota-yaris/?km=(-200000)&aargang=(2007-)&sort=price&medbillede&pris=(-65000)

    Den billigste i søgningen er udmiddelbart også mit bedste bud. Selvfølgelig an på hvor i landet du bor, hvor mange døre den skal have og hvor meget den må have kørt smiley


  • #12   10. dec 2013 M. lund Hun skulle køre 20 km/dag - ikke 20km/l

    Samt ikke ældre end 2009.


  • #13   10. dec 2013 Godt du er der til at rette på mig i dag, Anders.. Ved simpelthen ikke hvad jeg skulle gøre uden dig! smiley

    Men min fejl, læste forkert.. Ang. søgningen, så skrev jeg jo også, at "jeg har udvidet din søgning en anelse", så vil jeg lade resten være op til Maxine smiley


  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #14   10. dec 2013 hvis du gerne vil undgå et for stort værditab burde du vælge en ældre mini bil til ca. 35.000 da jeg vil mene værditabet er størst de første par leve år og derefter går daler den stille og roligt derned af smiley

  • maxine M
    maxine M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #15   10. dec 2013 Hej allesammen, tusind tak for jeres svar.
    Men alle de Yaris der ligger på den blå avis har næsten allesammen kørt over 100.000 km?
    Er det ikke en ulempe?


  • #16   10. dec 2013 maxine m
    for en toyota nej... mine gamle toyota´er har alle gået 250-350.000km alle kørte perfekt. kun en gang har jeg haft et nedbrud og det var ikke slemt. ny gearkasse og kobling og så kørte den upåklageligt (havde virkelig pint den bil længe før der skete noget )


  • #17   10. dec 2013 Du kan jo checke min cougar, ikke en lille bil, men er nu meget
    Billig at køre i, 14,2km/l og så får man også lidt ekstra komfort og køreegenskaber i sådan en vogn.


  • #18   10. dec 2013 Tillykke med dit kørekort. Det er ikke en ulempe hvis bilen har kørt over 100.000km, det er meget frisk af dig at købe en bil til så mange penge som nybillist, især taget i betragtning at du kun forventer at have den i et par år. Da jeg købte min nuværende havde den gået 84.000. Nu har den gået 116.000 og den spinder stadig som en mis selvom den får nogle tæsk på autobahn ind imellem. Det du skal gå efter er en fuld servicebog, lave hestekræfter (for forsikring) og en benziner. Du slår en Diesel ihjel i længden med de få kilometer du kommer til at køre pr. dag. Jeg ville dog personligt aldrig købe en benziner som har gået over 200.000.

  • maxine M
    maxine M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #19   10. dec 2013 Nu har jeg næsten bestemt mig for at det enten skal være en Toyota Yaris eller VW polo.
    Er det ikke kun en fordel at købe en nyere lidt dyre bil hvis man har råd til det end at købe et gammelt lokum?
    Jeg vil købe noget som kan holde, noget der ikke behøver reparationer hele tiden, og noget der ikke mister for meget værdi på de to år..
    Er det så ikke bedre at købe en nyere Toyata end en gammel?
    Det er jo slet ikke mit fagområde det her altså..


  • #20   10. dec 2013 mine bedste biler har faktisk været de bedste. Corolla GSi fra 91. Mercedes 190 2.0diesel fra 87 (kørt LANGT over 680.000km. Fiesta 1.8sport fra 92. og golf 1 1.5 fra 83 (selvom den smed toppen efter 2 måneder men det var selvforskyldt)

    min nuværende er også den nyeste jeg har haft og den køre kanont men om den kommer ind sammen med de ovennævnte må tiden vise.


  • maxine M
    maxine M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #21   10. dec 2013 Okay smiley

  • #22   11. dec 2013 @ Sø-Propel: "mine bedste biler har faktisk været de bedste" ... Hehe.. Jaaa.. smiley

    Og til dig, Maxine.. Jeg fik fat i en Toyota Corolla fra 1999, der kun havde gået 100.000 km. med fuld servicebog, pava-behandlet 4 gange, garagebil osv.
    Det jeg prøver at siger er; nej, det er ikke nødvendigvis bedre at finde en nyere bil (rent årgangsmæssigt).. Men med dit budget burde det række langt til at kunne få en nyere bil, med få km. og servicebog - så det ville jeg gå efter smiley og igen, så ville jeg klart gå efter Toyota! VW er "over-rated" efter min mening smiley


  • maxine M
    maxine M Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #23   11. dec 2013 Har bestemt mig for det skal være en Toyota, har efterhånden hørt meget godt om dem nu.
    Så er det bare om det skal være diesel, eller benzin 1.0, eller 1.4 motor?
    Skal som sagt ikke kører andet end ca. 20 km, pr. dag og måske længere ture i ferierne.
    Nogle der ved hvad der vil være bedst/klogest/billigst? smiley
    Har hørt noget om at det skulle blive dyrere at køre med diesel


  • #24   11. dec 2013 Køb en 1.0 benziner. Billigere forsikring og du smadrer ikke moteren med de lave km du kører pr dag.

Kommentér på:
Nybillist bilvalg

Annonce