{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.559 visninger | Oprettet:

Nummerplader kopieret WTF. {{forumTopicSubject}}

Heysa, nogle herinde som har nogle links eller kednskab til dansk nummerplader kopieret ? Og evt ved det sker ,hvordan håndterer man dette?

Min veninde har en bil med dokument holdte i Tyskland, samme dato en parkeringsbøde i Silkeborg udstedt fra citypark.

Klager og vil have annuleret bøden, men fanme om de sender mig bil magen til hendes Audi dog er foto taget aften, men identisk nummeplade.

Har talt med politiet, det er sket 5. Dec den dag stormen hærgede. Og tvivler på nogen var ude kl 18.18

kl 18.18 2013.

Sendte foto til politiet, de skal se om de kan finde tegn på pladen er falsk, men intet andet sket på nær med parkeringen.

Betjenten vi talte med mente der nærmest ik var nogen sag og bare undlade betale bøden hvis man ikke var tilstede, han fattede slet ikke pointen om kopieret identitit,så fremstår man skyldig hver gang? Bør vi skifte pladen til andre eller hvordan i alverden håndteres sådan en sag?
Det er nærmest en grim identitets kopiering der kunne sætte mig i problemer ,som jeg kunne have svært ved at bevise bagefter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nummerplader kopieret WTF.
  • #1   11. jan 2014 De bla derfor man skjuler pladen på billeder. Der har godt været noget om det samme i TV'et for nogen år tilbage, med folk der får sendt fartbøder fordi andre har fået en falsk nummerplade.

  • Daniel
    Daniel Tilmeldt:
    aug 2011

    Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 21
    #2   11. jan 2014 kan ikke huske navnet, men du kan købe dem i Sverige for 6-700kr (over nettet) tro kopier, det eneste der mangler er "vandmærkerne" men det skal du jo tæt på for at se

  • #3   11. jan 2014 Jeg fatter slet ikke hvad du skriver. Prøv lige at læs det igennem igen, og så ret det så man forstår det. Der er flere som køber bil uden afgift og får lavet nogle dk plader som hører til en bil af samme model. Så smider de dem bare på bilen UA.

  • #6   11. jan 2014 Hmm er det overhovedet lovligt for en svness firma at sælge kopi plader til en dansk bil?

    Eks kan vi ikke kontakte dem og finde frem til hvem som har bestilt nummerplade mangen til min venindes Audi?

    lidt irriterende nu når hun kan risikere få bøder og andet?
    Vi ender nok med pille pladen af, og få ny på og anmelde hendes plader så de står som identitets kopieret,så må klovnen der kører med hendes plader sku lære det.


  • #7   11. jan 2014 Naturligvis er der en sag, det er bedrageri efter Straffelovens § 279. Så kør du ned og anmeld det igen. Derefter kan du sende en kopi af anmeldelsen til selskabet der har givet dig en parkeringsbøde.
    Kan i derefter bevise at hendes bil holdte i Tyskland på det samme tidspunkt, så ryger bevisbyrden over på selskabet, og den kan de umuligt løfte i det her tilfælde, medmindre særlige kendetegn på bilen, udover nummerpladen, gør at den kan identificeres.



  • #8   11. jan 2014 Den dag kan sikkert bevises, der var udkørselforbud,vi hentede en fra lufthavnen i hamborg ,der må være kamera, samt kl 19 og frem til 6. dec på en rasteplads ved Shell pga der var væltede træer og blæst som gjorde at man ikke kunne køre.

    Var inde på siden showplate.se Det er skuda imponerende et Eu land har lovlig salg af plader til kopiere identitet..OMG


  • #9   11. jan 2014 Jeg syntes at du skulle gøre som Christian G anbefaler. smiley

  • #10   11. jan 2014 Handyman - det er fuldt ud lovligt at de sælger showplates - det er dog et endnu større problem i England hvor man kan købe lovlige "ønske" plader rundt omkring på nettet.. Tag fat i politiet igen smiley

  • #11   11. jan 2014 Handyman
    Og ja det ser meget mærkeligt ud at man kan bestille danske nummerplader der som tilsyneladende er ens med dem man får udstedt ved SKAT.

    Har lige skrevet en kort email til selskabet, samt smidt link videre til en bekendt i SKAT. Kunne være interessant at få undersøgt smiley


  • #14   11. jan 2014 Jeg ville holde udkig på p-pladsen og håbe de dukkede op igen. Så ville jeg ringe til Falck og sige jeg havde mistet mine nøgler. Få bilen kørt hjem til mig selv og skrællet lortet, eller skrevet mit navn på bilen med en kølle (men må jo godt trashe sin egen karet) hvis politiet kom ville jeg vifte med min reg attest, og så tage den derfra. Jeg tror også jeg ville snuppe en "det var en feeee dag pils" bagefter smiley

  • #15   11. jan 2014 det er jo en billig måde og kunne køre bil på,
    de koste jo en 500-600 kr

    så slipper du for og skulle til syn, vægtafgift/grøn afgift, og ingen forsikring.

    men de skal jo så holde øje med om jeres bil for nye plader,


  • #16   11. jan 2014 Jeg blev ringet op at politiet for et års tid siden, om at jeg skulle have tanket på en tank og kørt uden at betale i min gamle bil.

    Problemet var dog at jeg skrottede bilen 2 år inden MED begge nummerplader på.

    Så hvor de har haft min nummerplade fra, det er mig en gåde.


  • #17   11. jan 2014 Ja men det vi var bage for var, P bøden kan annuleres, men samtidig med et krævende job at hver uge skulle dokumentere en masse færden ville være belastende at blive stillet til ansvar pga anden tåbe der brugte ens plader ;/

Kommentér på:
Nummerplader kopieret WTF.

Annonce