{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.302 visninger | Oprettet:

E36, forskel på variant?? {{forumTopicSubject}}

Måske et dumt spørgsmål, men roder normalt kun med pre 1988 BMW'er, så er ikke inde i de "nyere" modeller.

Men har nu igennem længere tid kigget på div e36 annoncer og ser en del forskellige ting, både interiør dele, forlygter og lign. Hvor sælger skriver de passer til en Compact model, men ikke nogen af de andre modeller (Coupe, sedan, touring)

Så mit spørgsmål er, hvor meget kan man skifte mellem en compact og de andre modeller, er der virkelig så stor forskel på en compact og de andre?

I må have en god dag derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  E36, forskel på variant??
  • #1   21. jan 2014 Hvem gider dog også køre compact ? smiley
    men du må være mere specific ang. hvilke dele du vil høre passer over? smiley


  • #2   21. jan 2014 Man er jo nødsage til at være nysgerrig, ellers bliver man aldrig klogere smiley

    Jamen det var bare sådan generelt, haha

    ved godt at fx kabinen, kun passer fra en compact. Men hvad fx med undervogn, front dele, kofangere og sådan?


  • #3   21. jan 2014 Det er to ret forskellige biler.. Desuden er compact møggrim, så håber ikke du overvejer den smiley

  • #4   21. jan 2014 Det svarede jo ikke ret meget på hvor meget der rent faktisk er forskelligt smiley haha

  • #5   21. jan 2014 E36 compact var vel starten på 1 serien. Men det er stort set en hel anden serie ift. de andre e36'ere. Ellers er reglen at cab og coupe passer sammen samt sedan og wagon passer sammen smiley

  • #6   21. jan 2014 En E36 compact, er grim og alt er bare grimt ved det.
    En E36 Sedan 4 dørs er en fin bil, men stadig ikke for køn
    En E36 Touring er en praktik og fin bil, men stadig ikke særlig køn

    Meen En E36 Coupe/cabriolet er en stilren og sprød luxus vogn, som er fantastisk :D!

    smiley


  • #7   21. jan 2014 Hvad skal jeg bruge det til? smiley

  • #8   21. jan 2014 Holme. Hvad fabler du om? Coupéen er intet andet end en perker vogn.

  • #9   21. jan 2014 Det da ikke min skyld at der en masse Perker der kører i den og har ødelagt ryet :/..

    Jeg elsker min bil, og modellen :)!


  • #10   21. jan 2014 Du er bare nede over at din BMW har 4 døre smiley

  • #11   21. jan 2014 Four doors for more hoes smiley

  • #12   21. jan 2014 Der er hvertfald forskel på storset alt på den. Døre, skærme, lygter, bagklap osv osv. Ved de deler lidt el dele hvertfald 318/316,318tds blandt andet noget til varmeblæser.

  • #13   21. jan 2014 Der kan man bare se, man bliver klogere hver dag smiley

    Troede faktisk ikke der var så meget forskel på dem


  • #14   21. jan 2014 Du kan da selv se hvor meget forskel der er, og så regne ud hvilke dele som ikke passer! smiley

    Compact


    profilbillede
  • #15   21. jan 2014 Coupe

    profilbillede
  • #16   21. jan 2014 Sedan..

    Forfra er de rimelig ens, bagfra.. Ja, kig selv smiley


    profilbillede
  • #17   21. jan 2014 Men vil give holme ret.. E36 coupe er en sprød kongevogn smiley har selv en og er mega glad for den..

    profilbillede
  • #18   21. jan 2014 Ja kan jo godt se at der er forskel på billeder, men det siger jo ikke noget om hvad der kan skiftes mellem modelerne, ud over de åbenlyse ting -.-

    Som sagt er jeg vant til at rode med pre 88 BMW, har ALDRIG skruet i en e36. Du har selv en, så derfor det sikkert virker som et "dumt spørgsmål" for dig


  • #19   21. jan 2014 Der er da intet luksus over en E36 coupe. Og desværre er langt størstedelen af dem overtaget af perkere og brian typer. Men derfor er det stadig en udmærket vogn, hvis man finder en der er passet på.

  • #20   21. jan 2014 Jyllen, er ret sikker på at hvis du prøver en coupe i god stand, så vil du bemærke at den kører bedre og ligger bedre på vejen end din 206'er gjorde..

  • #21   21. jan 2014 Haha, man skulle næsten tro du gik i børnehave, "her se selv forskel på billederne" og "min bil er bedre end din bil" smiley

  • #22   21. jan 2014 Jeg svarer da blot på det han siger? Har ikke nævnt min bil, men coupé'en generelt.

    Og når du spørger efter forskelle, så viser jeg dig forskelle - hvad er der børnehave ved det? Hold kæft man, det er snart ikke til at være her inde mere.


  • #23   21. jan 2014 Ja jeg er jo ikke blind, har sjovt nok set modellerne før! Men kan du måske se om der er forskel på fx undervogn ud fra de billeder du har vist? -.- jesus!

  • #24   21. jan 2014 Mamhun - Blev du ramt af perker eller brian betegnelsen? Eller måske begge? Jeg kritiserer ikke køretøjet - påpegede blot, at dets 'image' er blevet uheldigt med tiden.
    Og nej, jeg er temmelig sikker på at en E36 coupe i 'god stand' ikke ville ligge bedre på vejen end min tidligere 206'er gjorde - medmindre det er en M3 eller der er prof. setup på. Nu putter de fleste perker-brianer jo bare en lowtech gevind undervogn og tror den er perfekt.
    Min 206'er lå også bedre på vejen end min nuværende E46 coupe gør. Men det bliver der lavet om på til sommer smiley
    Derimod er køreglæde og motorkraft en anden side af sagen.


  • #25   21. jan 2014 Jeg er hverken Perker eller Brian, siger blot at hvis du prøver en coupe i ordentlig stand (ved ikke om det er fordi der er m3 undervogn på min) så finder du ud af hvor godt den faktisk kører - den har ekstremt meget komfort, som bmw nu engang også er kendt for.

    Og kan ikke lige se at en e36 coupe er en perkerbil, men en af samme model med 2 døre mere er ikke? Der render sgu da flere perkere rundt i gamle, rustne 4 dørs end der gør i coupe..



  • #26   21. jan 2014 Men hvilken undervogn skal du have på bimmeren?

  • #27   21. jan 2014 Du ved da ikke hvad jeg har prøvet og ikke har prøvet, Mamhun. Jeg har skam kørt min andel af E36'ere og E46'ere - coupé samt sedan. Dem i god stand med originale (og funktionelle) dele kører udmærket. Men nu betegner jeg ikke, at "lægge godt på vejen" som komfort. Jeg søger nærmere vejgreb og hurtig respons samt feedback, når jeg drejer mit rat. Og der er også en anelse forskel på om du sætter dig ind i en 316i eller en 330i. Både køreegenskaber og motorkraft.

    Et lille eksempel. Ude på mit arbejde står der bla. en BMW E36 M3 Alpina i "vinterhi" i vores showroom. Hver gang jeg har overhørt eller snakket med folk omkring den har det været negativt ladede kommentarer såsom: perkerslæde, kebabvogn, tyrkergryde. Til trods for den er rimelig sjælden og unik - folk er bare uvidende. Og det er desværre den generelle holdning.

    Skal ikke have ændret undervogn. Jeg har M undervogn på, den skal bare lidt nedad igen og have justeret dæk setup / tryk / camber smiley


  • #28   14. feb 2014 en compact har sine egne baglygter, og bagbro. en coupe og cab deler lygter, kofangere, undervogn, en sedan og touring passer de fleste stumper sammen, inkl. undervogn, dog har en touring igen sine egne baglygter. undervogn er vel egentlig generelt bare det samme på dem alle, bortset fra compact bagbroen..
    Håber det kunne hjælpe lidt på dine spørgsmål..

    Og som udgangspunkt kan man jo godt sige at hva enten det er en Peugeot, BMW, eller en Mercedes, så kommer de aldrig til at køre bedre med andet setup end det fabrikanten har forsynet dem med. De har brugt mange penge på at fremstille de forskellige undervognskomponenter, og de ved hva de laver. at der er nogen der synes den kører bedre med en god gevindundervogn, er jo bare en smagssag. Nu kører jeg i en gammel e30 der er sænket, indrømmer blankt den kører forfærdentlig, men var det komfort jeg gik efter kørte jeg jo nok i en nyere bil, og ikke en gammel kebab..


  • #29   14. feb 2014 #28 - Selvfølgelig kan man få sit køretøj til at køre bedre, hvis man selv justerer eller udskifter undervogn. Nu er det ikke alle fabrikanter som putter det dyreste og bedste på alle deres modeller. Nogle er mere discount orienterede. Så det passer ikke!

  • #30   14. feb 2014 som jeg også skriver er det smag og behag om man synes den kører bedre med anden undervogn, og er bilen over 10 år gammel kører den sikkert også bedre med mods.. men der er jo et hold experter der har regnet på hvordan lige nøjagtig den bil model kører bedst, det kan man ikke rigtig gøre bedre som en ung knøs der vil have en lav bil..

    men ja selvfølgelig er der forskel på kvaliteten af undervognen på hhv. en aygo og en 740i..


  • #31   14. feb 2014 Hvad med sådan noget som forskærme, passer de fra andre modeller eller er de specielle til en compact?

Kommentér på:
E36, forskel på variant??

Annonce