{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 406 V6 erfaringer?
  • #2   22. jan 2014 Min ven havde en 406 v6 årg 2004.

    Den var der kun problemer med. Den kørte fint når den fungerede men ellers var der mange motorproblemer.


  • #4   22. jan 2014 Nu er min godt nok en C5, men med samme motor 3.0 V6) ved godt der er lidt andre ting der gør sig gældende, men stadig er det groft sagt den samme motor, og jeg er sku glad for min, den køre super godt, og har et fornuftigt bundtræk, på motorvejen køre min pisse godt, den har et kraft overskud der sparker røv! smiley

    - Dog skal det siges, at inde i byen er min ikke særlig økonomisk tvært imod, det er en tung bil, og det kan af og til godt mærkes, altså min C5 V6:)


  • #5   22. jan 2014 Det er nogle lækre motorer og en lækker bil smiley

    - den gamle 194hks har ry for at være yderst stabil - det er så på bekostning af forbrug, og deraf vægtafgift. Den er opgivet til 9.2km/l og det passer meget godt med det jeg kørte i min.
    - den nyere 210hks har ry for primært at brænde tændspoler af, samt have bøvl med den variable ventilforstilling. Tændspolerne koster ikke alverden, hvis man nøjes med at skifte de brændte (omkring 200kr stk uorg og den seneste generation af dem, skulle holde). Noget dyrere er det med ventilforstillingen, der er styret af olietryks påvirkede kast-hjul. De koster et par tusinde at skifte (+tandrems-skift, der ikke er billigt), men holder så resten af bilens tid ud.
    Til gengæld kører den nye model omkring 11km/l ved almindelig blandet kørsel - hvilket ikke er langt fra de 12km/l man maks kan presse ud af en 2.0l. - og ved længere ture, kan den gå endnu længere på literen.


  • #6   22. jan 2014 Til bilen specifikt vil jeg sige kig den efter for el-fejl samt bagbremser der ikke slider på hele skiven. Det er lidt smådyrt at reppe på da det er kombinerede tromler og skiver bag. Tromle-delen er til håndbremsen.

  • wad w
    wad w Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   22. jan 2014 Jeg har kig på en sedan fra 98, grundet jeg har hørt det som i også skriver med at der godt kan være problemer med de lidt nyere modeller, den her er med fuld service bog 190hk tror jeg det er, tak for den hurtige respons

  • wad w
    wad w Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #9   22. jan 2014 Hvad er leve tiden for tandrem ca.? 100.000?

  • #10   22. jan 2014 husk det er 7000 kr om året i ejerafgift
    men det er en fantastisk bil og motor


  • #11   24. jan 2014 Tandremmen mener jeg er sat til at holde 150.000 smiley

    Jeg er super glad for min! den kører som en drøm, trækker fantastisk, starter hver morgen og har ikke voldt mig de mindste problemer smiley
    Lyden er fantastisk i den motor og som sagt trækker den som et godstog smiley

    Den gamle model motor er meget uøkonomisk, hvorimod den nye kan gå op imod 12 km/l, men der er også noget forskel i indkøbsprisen smiley


  • wad w
    wad w Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #12   24. jan 2014 Ja, okay men med meget uøkonomisk mener du da meget eller bare en smule mere?, det er jo en v6 den vil jo automatisk være noget dyrere end en 2.0 smiley


  • #13   12. aug 2014 jeg har haft en 406 V6 fra 1997. Det var min første bil. Da jeg købte den havde den gået 344.000 km, hvilket jeg syntes var langt, jeg tog chancen og købte den. Jeg kørte 55.000 km. i den på ét år og det eneste jeg skiftede var et sæt bremser og et hjulleje. Den dag idag køre bilen stadig, da jeg solgte den til en kammerat og har snart rundet 420.000 km, køre perfekt endnu!

    Da jeg havde solgt den gamle og havde sparet lidt guld sammen købte jeg så min nuværende Peugeot 406 Coupé 3.0 aut. fra 2000 der havde gået 230.000 - Den køre som en drøm og er med den "nye" motor i og automat gearkassen køre bare.


Kommentér på:
Peugeot 406 V6 erfaringer?

Annonce