{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bell Add Motorrens
  • #1   31. jan 2014 Bruger det hver gang jeg skifter olie. Og så en 2D og 1D+ bag efter.

  • #2   31. jan 2014 Belladd virker super

  • #3   31. jan 2014 Tror næppe det vil virke, hvis den ligefrem bruger (en del) olie. Produktet renser - det stopper ingen lækager eller ødelagte pakninger. Ejheller kan det reparere stempelringe.

    Min anbefaling: Find ud af hvor olien slipper ud, og tag den derfra.

    Drypper det ud, eller er det indvendigt det forsvinder?


  • #4   31. jan 2014 Men husk lige på at der er nogle turbobiler den til olien ikke må bruges på

  • #5   31. jan 2014 Hvis den bruger olie i forvejen, kan det være lidt farligt at bruge. Det kan rense skidt væk fra ventilstyr osv, og det skidt ''holder'' på olien smiley

  • #6   31. jan 2014 Det er en suge motor jeg har tim smiley
    Har næsten lige fået bilen så ved ikke præcis hvor meget den bruger endnu, men har fået at vide det kan være fejlen, virker det ikke så får jeg lavet en endoskoptest af motoren og så må vi se hvad det vil koste at lave det smiley


  • #7   31. jan 2014 Tim R>> af ren nysgerrighed (da jeg selv har bil med turbo og en dunk med belladd til at stå jeg har i sinde at bruge) - så skulle du vel ikke ligge inde med en sådan liste?

  • #8   31. jan 2014 En olie rens for ikke din motor til at holde op med at bruge olie...

    men Du kan ikke lave den bare ved at hælde et mirakkel middel i din motor og vis det virker så er det på grund af mangle vedligeholde at den for renset slam væk i feks VVT hjul og ventiler.

    Evt brug Lindeman det er lidt billiger og efter min egen erfaring noget bedre produkt specielt Instant power, Olie system cleaner og Automat gear addektivet.


  • #9   31. jan 2014 Egern: nej desværre ikke. Ved bare den gamle er blevet kraftigt frarådet at give sin turbo bil det. Det skulle aflive turboen

  • #10   31. jan 2014 oki - hvilken turbo-bil var det han havde?

  • #11   31. jan 2014 Tim. Ham der har sagt det til din gamle, har ikke været særlig specifik så.

    Nu kan jeg ikke lige huske hvad det er for en. Men den du sprøjter i indsugningen kan bruges på alle biler.
    Kan ikke forestille mig at additivet slipper igennem en forbrænding i motoren og slynges rundt i turboen, og hvis det gør kan jeg ikke se hvad det skulle have af problemer. Midlet æder jo ikke ligefrem metal og da turboen bruger udstødningsgas til at drive hjulet og ikke kommer i nærheden af olie. No problemo.


  • #12   31. jan 2014 Det samme gælder selvfølgelig for det du putter i tanken.
    Det eneste der kan skade er det skidt der skulle sidde i motoren den løsner. Og igen hvordan det skulle slippe igennem stemplerne og i udstødningen kan jeg ikke lige se heller ?


  • #13   31. jan 2014 Jeg tænker nu mere på den, hvor det skal hældes i olien og stå i tomgang i x minutter. Det er den, jeg har på lager og har i sinde at bruge.

  • #14   31. jan 2014 Ved at Landberg sælger mange servicerens 3 hver måned og de har aldrig fået klager over det.

  • #15   31. jan 2014 Thomas, jeg aner jo ikke hvordan min motor er blevet behandlet før, ved ikke engang hvornår den sidst har skiftet olie

  • #16   31. jan 2014 Han har en 406 2,0 hdi.
    ms: hvorfor skulle han ikke specifik ? Kender ham der har fortalt det og han ved satme hvad han laver.

    Det er også den til olien jeg tænker på som jeg skrev tidligere. aner ikke hvad ms ævler om


  • #17   31. jan 2014 Jeg har også hørt at turboen ikke har godt af det, så man skal holde den under de omdr. turboen laver tryk ved.

  • #18   31. jan 2014 Bilen skal stå i tomgang med produktet. Står der også på bøtten. Mine 2 turboer kører stadig efter at have brugt det to gange i min tid

  • #19   1. feb 2014 Giv den sådan en rens og så en Swedol kur, slå det op her, så spiller det.

  • #20   1. feb 2014 lad være med at bruge sådan noget motorrens hvis din motor bruger olie er det bedre at bruge noget stop leak smiley det blødgøre gummi pakninger som tætner motoren og kan derved blive mere tæt så den ikke bruger ligeså meget olie smiley det andet fjerner jo alle belægninger osv. i motoren så olien nemmere kan sive ud smiley

  • #21   1. feb 2014 Dem jeg snakker om er indsugningsrens og dem du putter i brændstoffet. Jeg kunne aldrig selv finde på at putte noget i olien.
    Grunden til han ikke er specifik er at du kan få 5 forskellige produkter fra bell add der gør noget forskelligt.
    Hov så ikke hvilket produkt du linkede til hehe.Nu giver det mening smiley
    Men ligegyldigt hvad, der findes ingen vidunderkure til olieædning.
    Det eneste du får ud af at putte det i olien er at den renser for gamle hårde aflejringer, og vil højst sandsynligt gøre den bruger mere olie.
    Der er på en turbo bil kun 3 grunde til den bruger olie.
    1. Det er generelt, men motoren taber olie.
    2. Turboen er en smule utæt og brænder selv olien den køler af.
    3. stempelringe er slidte og bliver presset ind i forbrændingskammeret.


  • #22   1. feb 2014 Bell ad. Diesel.
    Jeg har haft bil siden 1960 og aldrig hørt på alle de anbefalinger der har været med at de kørte bedre med tilsætningsvæsker og lignende.
    Jeg har haft VW Volvo Audi og nu Peugeot (Diesel 407 2.0 HDI 2004)

    Jeg kan huske mekanikeren ville hælde noget i motoren i min Audi, men der ville jeg ikke have.

    Nu har jeg imidlertid efter 7 år i min Peugeot fået den under søgt hos Peugeot værkstedet fordi den ville hakke i motoren nar jeg kørte.
    Og jeg så han brugte Bell -ad til at rense Motoren med, han kom der bare i Tanken.

    Så siden har jeg benyttet produktet, og mener det virker fint.


  • #23   1. feb 2014 Min gamle dieselhakker af en astra fik for hver 30.000 en kur a-la-belladd. De bedste resultater har jeg dog fået med liqui molly. Men - det er forskelligt fra bil til bil, hvad der virker bedst (synes jeg). Efter det fik den en SWEDOIL-kur at køre på.

    Dog har jeg hørt, at swedoil kun er anvendeligt på gamle biler.


  • #24   2. feb 2014 M S
    Der er da flere grunde til at den kan bruge olie.
    Slidte ventil stammer eller styr, det er dog kun på sugemotorer.
    Hvis den har en dårlig toppakning, så den suger olie fra en oliekanal, igen kun på en sugemotor.
    Ved ikke om det du mener med nummer 1 er utætte pakninger, så den drypper fra f.eks ventildækslet.
    For tynd olie.
    Der kan være mange grunde smiley


  • #25   4. feb 2014 Vedr. tab. Ja det kan være mange ting. som du selv nævner, fysisk tab af olie. eksempelvis en pakning.

    Naturligvis gælder der flere ting end den nr 3 hentyder til. Det er bare den mest gængse hvis olien bruger meget olie.
    Selvfølgelig kan det være ventilpakningerne, men det skulle ikke være så store mængder vi snakker om.
    Nicklossi, hvis man skulle nævne alle de grunde til en bil kan miste/bruge olie, Fy for den lede, så bliver vi sku da aldrig færdige smiley


  • #26   5. feb 2014 Haha, bare vi er enige, så er det sgu godt nok smiley
    Nu arbejder jeg selv på meget store motorer, så der kan en slidt ventil hurtigt koste mange liter olie smiley
    Evt se mit fotoalbum for at se lidt fra arbejdet smiley


Kommentér på:
Bell Add Motorrens

Annonce