{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.110 visninger | Oprettet:

Lånebil - uden vinterdæk! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har min bil på værksted, da der skal ses på noget vindstøj og ændres i kørecomputeren fra l/100 km. til km/l. Der er serviceaftale på bilen.
Jeg har så fået en gammel Skoda Octavia 1,6 benzin at køre i, som står på alu-fælge med sommerdæk. Jeg påpegede, at den ikke havde vinterdæk på, og svaret var, at de får så mange biler ind, at de ikke kan skifte til vinterdæk på dem alle.

Jeg må indrømme, at jeg er lidt skuffet. Det er MIN sikkerhed, og jeg har vinterdæk på min egen.

Er jeg for emsig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lånebil - uden vinterdæk!
  • #1   5. feb 2014 nej det syntes jeg enlig ikke du er...

  • #2   5. feb 2014 Du for en låne bil gratis, og han siger selv at de har så mange kørende at dem med vinterdæk er taget ? Offenlig transport og gå ben kan bruges smiley

    Mange steder tager de ekstra betaling for at få en bil med vinterdæk smiley


  • #3   5. feb 2014 Der er da ingen som tvinger dig til at bruge låne bil.... Du kan jo tage hjem uden...

    Ja du er krakiler.


  • #4   5. feb 2014 jeg fik også en lånebil fra smc VW som der ikke var p skive i det virker jo heller ikke så smart

    men ja dækkene burde være skiftet det er jo dig der står til ansvar for bilen og en evt selvrisiko


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #5   5. feb 2014 Nej du er overhovedet ikke for emsig, tværtimod. De kan ikke tillade sig at sende dig ud i en bil uden vinterdæk, og da slet ikke som vejret er lige pt.


  • #6   5. feb 2014 Værkføreren sagde: Du må køre forsigtigt.

  • #7   5. feb 2014 Det eneste man kan sige er, at dit alternativ er at tage bussen. Så bestemmer du jo selv. smiley

  • #8   5. feb 2014 Ja kør forsigtigt, og håb på at der ikke kommer mere vinter...

    Is og deslige hjælper det jo ikke på alligevel... med mindre du kræver pigdæk....

    Og og du tog sikkert bilen alligevel.... smiley


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #9   5. feb 2014 Theil: Nu er "problemet" ikke hvordan manden skal kunne komme rundt, men at han har fået en bil uden vinterdæk som låne bil. Hvis nu manden havde brug for hjælp til muligheder for at blive transporteret rundt, så havde emnet nok heddet noget andet smiley

    Troede egenligt ikke det var lovligt at sende folk afsted i en bil der ikke er "iorden", men det virker til at det er helt efter loven.


  • #10   5. feb 2014 Det er ikke et lovkrav at køre på vinterdæk.

  • #11   5. feb 2014 Jeg tror nu ikke, at der er vinterdæk på nogen af deres lånebiler OVERHOVEDET. Og det synes jeg faktisk er mærkeligt.

  • #12   5. feb 2014 Jeg kunne godt ønske mig, at det blev et lovkrav med vinterdæk i en periode i Danmark.

  • #13   5. feb 2014 Det er hvordan forhandleren vælger det. Forsikringsselskaberne kræver vinterdæk ved skader.. I mit firma har vi vinterdæk på alle udlejningsbiler, undtagen to gamle biler, som folk kan få gratis, hvis vi ikke har flere af de andre. Men som sagt, hvis de ikke er tilfredse med det kan de jo tage bussen.
    Der er som sagt ingen krav til vinterdæk i Danmark.


  • #14   5. feb 2014 jeg syntes ikke så meget at det er snakken om vinterdæk eller ej på bilen med det ville da uden tvivl stille kunden bedre i det her vejr

    man står jo stadig til ansvar over for forhandleren så at låne en bil til evt 150.000 ville man da nok have sine betænkligheder ved


  • #15   5. feb 2014 Ja godt vi ikke har haft vintervejr der hvor jeg kører endnu, der har ikke været mere end på en våd sommerdag med tåge....

    Men det kan jo være at vi får meget værer vejr, men det burde jo ligesom også være et lovkrav der dømmer folk til stening hvis de IKKE kører efter forholdene...

    Og det er hvad der er sket for alle dem der hang i bremsen da der kom en smule hvidt ned fra himlen... for de har godt nok ikke kørt efter forholdene...

    Bare folk der skiver, PAS PÅ.... der er sort is...... det er nogle af dem, ligesom folk der advarer andre om fartkontroller... de kører jo ikke efter loven eller forholdene. så hvorfor skulle det dog være et krav om vinterdæk, når alt andet ikke fungerer....


  • #16   5. feb 2014 Vælg et andet værksted.

    Jeg fik en ny punto med vinterdæk hos fiat, da min coupe blev påkørt sidste vinter.


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #17   5. feb 2014 Carsten P: Manden har serviceaftale på sin bil så tror ikke at et andet værksted er en mulighed, medmindre han selv vil punge ud, men ellers ville det da være klart at foretrække.

  • #18   5. feb 2014 Sidste uge fik jeg en gratis lånebil UDEN knæairbags, ESP, emergency brake og vognbane assist!!! Og dem har jeg på min bil!!!!!!
    WTF?! Ikke fordi jeg er særlig krævende, men det er sgu da min sikkerhed, der er på spil her! Så værkføreren fik et par på hovedet.


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #19   5. feb 2014 Sikke en mærkelig attitude at lægge for dagen, men det siger vel lidt om din intelligens.

  • #20   5. feb 2014 Hallo, Einstein, du er kommet ud med din mening. Så må du påregne med, at der er andre, som muligvis har en anden mening. Så prøver du at tale ned til mig, fordi jeg ikke mener det samme som dig? Hvad er det for en attitude at have herinde i forummet?

  • #21   5. feb 2014 Du har jo ikke KRAV på en lånebil med vinterdæk, og det er heller ikke lovpligtigt med vinterdæk, så tag hvad du får og vær glad, eller brug dine 2 ben og de offentlige transport muligheder hvis du er så utilfreds smiley :'( smiley

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #22   5. feb 2014 Slet ikke, du skal da bare komme med din mening, det er bare latterligt at overdrive det sådan, taget i betragtning af at vinterdæk på en vil om vinteren er ret basalt, alt det du skriver er bare ren pjat, men man må vel se i øjnene at det ikke er alle der bliver voksne smiley

    Forsat god aften.


  • #23   5. feb 2014 Ja det er nr. 1 med vinterhjul, men det står da en frit for om man vil låne bilen, er man ikke tilfreds med det de kan tilbyde siger man da bare nej tak og finder en anden måde man kan komme rundt på.




  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #24   5. feb 2014 Jeg tror godt at han er klar over at han bare kan takke nej tak og tage bussen, men jeg tror ikke at det er deri "problemet" ligger. Det er da utrolig dårlig service, lovpligtigt eller ej, at værkstedet låner ham en bil uden vinterdæk i denne årstid.
    Han har ikke spurgt indtil hvorvidt om det er lovligt eller ej, men blot spurgt om han er for emsig omkring det. Kan det så ikke være ligemeget hvor mange busser, toge og taxaer der kører rundt omkring, problemet er ikke transporten - tror ikke engang at han ser det som et problem at der ikke er vinterdæk på, men mere over at de kan "tillade" sig at sende ham ud i sådan en. Det er jo ikke alle der er konge af vejen, som jer der åbenbart mener at det da er helt fornuftigt at køre rundt på sommerdæk.


  • #25   5. feb 2014 UTROLIG DÅRLIG SERVICE?!
    At værkstedet overhovedet tilbyder en gratis lånebil som ekstra service (som de ikke får en skid for), er noget man, som kunde, skal sætte pris på og være yderst tilfreds. Men ikke nok, at trådstarteren og dig ikke sætter det mindste pris på det og tager det som det mest naturlige i verden, at I skal da have noget at køre i, I sætter ligefrem krav til hvordan lånebilen skal være udstyret?! Ej, nu holder du sgu. Magen til utaknemlighed og forkælelse skal man sgu lede længe efter...
    Vinterdæk er ikke lovkrav. Er du bange for at køre i sneen med lånebilen - lad være og tag cyklen. Eller kør forbi en dækmand og få monteret vinterdæk på den på din egen regning.


  • #26   5. feb 2014 Lånebil er med i serviceaftalen...

  • #28   5. feb 2014 Er vinterdæk med i serviceaftalen?

  • #29   5. feb 2014 Kristian.
    Det har ikke noget at gøre med at folk er konger af vejen.
    Folk kommer med et svar til ham og mener de ikke det samme som dig så skaber du dig som en lille dreng der ikke må få en is, nu er det dig der ikke er voksen.


  • #30   5. feb 2014 Ligger der sne ? ... Nej

    Er der frost i dagtimer? ... Nej (Jeg målte 12 grader idag

    Så går det også fint at køre på sommerdæk .. forskellen i vejgreb er stort samme

    Er selv gået fra vinterdæk idag og tilbage til sommerhjulene og de har faktisk bedre bid som vinterhjulene


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #31   5. feb 2014 Jeg ser det som utrolig dårlig service, men nu bruger jeg heller ikke "Hassans værksted" på Nørrebro.

    Morten B: Det er måske lige at overdrive, men det gør du bare som du vil smiley

    Erik A: Tror du at klimaet er ens over hele Danmark? Hvor jeg bor har vi haft -4 grader klokken 10 imorges, -2 klokken 16. Derudover ligger der en del vand, sjap og en smule sne. Så ville vinterdæk være rart, ikke sandt? smiley


  • #32   5. feb 2014 Kristian . Helt fint med sommerdæk også til våd vej

    Nu har jeg boet i Norge en del år og vi kan nemt have 4-5 minus om natten om sommeren .. ja det kan sågar sne .... ingen problemer med at køre på sommerdæk .. man skal bare huske at tænke


  • #33   5. feb 2014 Kig udenfor.. der er intet sne..

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #34   5. feb 2014 Erik A: Ja det er også meget fint, men hvad hjælper det at du selv tænker, hvis ingen andre gør det? Det er jo ikke kun din egen kørsel der kan kræve vinterdæk, det kan ligesåvel være en anden idiot der kører ud foran en, så man har behov for at skulle bremse hårdt op - og det er jo testet og bevist, at et vinterdæk gør det bedre end et sommerdæk i visse situationer.
    Desuden så kan man jo også være af den afstøbning, som går op i at ens bil er fuldtud brugbar og lovlig, noget som mange andre herinde kunne lære af.


  • #35   5. feb 2014 Kristian . Ingen lov i hverken DK eller Norge kræver vinterdæk på bilen .....

    Og med det føre vi har nu er der ikke forskel i bremselængden .. Ikke af betydning og da slet ikke på tør vej ... visse tester vi ser jo at sommerdæk bremser bedre på tør vej som vinterdæk selv temlig langt under 0 grader



  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #36   5. feb 2014 Erik A: Sandt, men nu snakker vi ikke om hvorvidt er er lovpligtigt eller ej.
    "Og med det føre vi har nu"? Igen vil jeg skrive at klimaet ikke er ens over hele Danmark. At det måske er høj sommer der hvor du bor, betyder ikke nødvendigvis at det er den på den anden side af broen.
    Jeg er i hvert fald glad for at have mine vinterdæk på lige pt., og der har da været et par stykker som også har været det, efter de kørte ud foran mig.


  • #37   5. feb 2014 Kristian du skriver.
    #9 Hvis nu manden havde brug for hjælp til muligheder for at blive transporteret rundt, så havde emnet nok heddet noget andet.

    #24 Han har ikke spurgt indtil hvorvidt om det er lovligt eller ej, men blot spurgt om han er for emsig omkring det. Kan det så ikke være lige meget hvor mange busser, toge og taxaer der kører rundt omkring, problemet er ikke transporten.

    Sjovt at du skriver sådan Kristian også bagefter skal vi høre på hvor koldt det var ved dig kl10.00 og kl16.00 at der var vand på vejen, at der er nogen der kørt ud foran dig og at du ikke bruger Hassans værksted på Nørrebro, var det det han ville høre om så havde emnet nok heddet noget andet, som du slev skriver.

    Det er da fint at du kommer med kommentar til hvad du mener, men er det så ikke os ok at andre skriver hvad de mener uden du skal skabe dig sådan.

    Nu er det jo ikke sådan at man kun må svare ja eller nej og for mig er det da fint at folk aktivt kommer med deres mening om et emne og at det udvikler sig til en snak der går ud over emnet.


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #38   5. feb 2014 Kan ikke se hvor du vil hen, men bare giv los smiley

  • #39   5. feb 2014 Kristian.
    Du kan godt men vil ikke.


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #40   5. feb 2014 Korrekt!

  • #41   7. feb 2014 haha epic smiley

    Det er hverken et lovkrav, og forsikringen dækker selvf ! Hvis du ikke føler dig tryg så lad den stå.. færdig bum..


  • #42   11. feb 2014 Alternativt kunne man vente med værkstedsbesøg. Vindstøj og ændring af km/l er jo ikke livsnødvendigt.



  • Dagen-derpå
    Dagen-derpå Tilmeldt:
    jan 2012

    Følgere: 1 Emner: 29 Svar: 432
    #43   11. feb 2014 Se lige vejret udenfor nu. du kan sagtens køre på sommerdæk.

  • #44   11. feb 2014 Godt, Babubber! Har du overvejet at kigge på, hvornår jeg oprettede emnet?

  • #45   11. feb 2014 Kan godt forstå at det er Røv at få en bil der ikke er klargjort til sæsonen, men det er jo chaufføren af køretøjet der har ansvaret for at det lovligt og forsvarligt.
    Med mindre der er tale om en udlejningsbil.
    Så jeg synes bare man skal være glad for at få stillet en lånebil til rådighed gratis smiley


  • #47   12. feb 2014 Måske er du lidt emsig, måske ikke, da vi er i danmark og der ikke er krav om at vi skal køre på vinterdæk, kan jeg måske godt følge politikken på værkstedet, men kan også se problemet fra din, men det er ikke et stort problem at køre på sommerdæk om vinteren, sænk farten, hold afstand og brems lidt før, små regler vi alle skal huske, da vinterdæk ikke forvandler sne til tør og varm asfalt

Kommentér på:
Lånebil - uden vinterdæk!

Annonce