{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.437 visninger | Oprettet:

"ny" familie bil med MASSER af plads? opel vs peugeot {{forumTopicSubject}}

Hej..
Vi overvejer at skifte vores E36 touring ud med en nyere 7 personers bil. Vores budget er omkring 2o-3o.oookr
Vi har kigget på et par Opel Zafira 1,6/1,8´er fra 00 - 02 med omkring 300.000km på klokken.. Men i går fandt vi et par Peugeot 307 2,0 SW´er, de køre lige så langt på literen som zafiraen som har mindre motor. udstyrsmæssig er Peugeoten noget bedre udstyret, Peugeoterne har kørt færre km (omkring 200-250tkm) og er af nyere årgang..

Er der nogen som har de modeller eller erfaring med dem når de har kørt så langt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "ny" familie bil med MASSER af plads? opel vs peugeot
  • #1   15. mar 2014 Zafira kører godt 1.8 går godt men som med alle andre biler er der self også sygdomme på dem. opel har det med rust så hvis du ikke er bange for rust så kan du roligt tage zafiraen. jeg ved fra venner og bekendte at peugeot har det gerne med at ødelægge deres motor men det er ikke ret tit at de ruster hvis man self ikke bruger den som rambug. men tilgengæld er opels motor virkelig holdbarer og jeg personligt vil foretrække en bil der kan køre dog med lidt/noget rust hist og her end en hvor jeg risikere hvis jeg får kørt den liddt forkert at motor så står af. så personligt ville jeg vælge Zafiraen. Jeg har selv en vectra b og det er generelt altid samme type motor opel bruger i sine biler.

  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 877
    #2   15. mar 2014 Hvad med en Citröen Berlingo 1,6 Multispace?

  • #3   15. mar 2014 Kig omkring Citroen xsara Picasso. Dejlig bil med massere af plads, høj indstigning, bagsæder pilles ud på få minutter, plads til barnevogn, osv. Glemte jeg at sige jeg har en til salg:-) oven i købet med foldetag i bilens længde:-)

  • #4   15. mar 2014 Syntes pladsen i vores gamle 307 sw var rigtig fin (dog havde vi kun 5 sæder) og den kørte også rigtig fint faktisk, og man fik meget udstyr for pengene.
    Men pas på med dem der har kørt mellem 200.000 og 250.000 km, da det som ofte er der alle fejl kommer og skal laves.

    Har haft en Peugeot 407 fik den da den havde kørt 209.000 og solgte den igen, da den havde kørt 247.000 km, og på den tid blev der ofret 30 tusind i reperationer og udskiftninger af slidele og fejl der kom.
    Så den 307 SW vi havde, den havde kørt 225.000 da vi købte den, og da vi solgte den havde den gået 239.000 km. men på den tid var skiftet en del sliddele og kommet et par fejl der skulle laves. kostede 15.000 kr.
    Så har vi en 307 hdi, som vi købte da den havde kørt 254.000, og den har nu kørt 283.000 km, og den hqar kostet os 7.500 og der er bremser, dæk og en bærearm. det er det. Så der har alle sliddele været udbedret stort set.


  • #5   15. mar 2014 havde nok kikket efter noget i den her retning os hvis det var mig opel for kedlig peugoet kan have mange fejl men hva det kan alle jo self....


  • #7   15. mar 2014 Har en 406 HDi som nu har kørt 373000 km. Har ofret tandrem og bremser og intet andet.
    Dejligt med plads og ifht min A4 som havde kørt 150.000 mindre, ja så er der kæmpe forskel ifht reparationer.

    Er valget mellem en Zafira og en 307, så valgte jeg 307'eren.


Kommentér på:
"ny" familie bil med MASSER af plads? opel vs peugeot

Annonce