{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.018 visninger | Oprettet:

Vw polo 1.6 TDI btm eller renault clio 4 st diesel {{forumTopicSubject}}

Jeg skal købe ny bil

Hvad ville i vælge:

Vw polo 1.6 TDI btm træk og alufælge sølvfarvet
Fra 8/2011 kørt 50000km for 160000kr

Eller:

Renault clio 4 1.5 dci 75 hk 12/2013 kørt 5000km sølvfarvet
Træk og 16" alufælge og vinterhjul og levering og 72 mdr/150000km garanti for 171000kr


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vw polo 1.6 TDI btm eller renault clio 4 st diesel
  • #2   12. apr 2014 Hvis du vælger Clio så overvej at give de småpenge der skal til for at få en fabriksny der har kørt 0 km.

  • #3   12. apr 2014 Jeg ville vælge Polo, primært fordi jeg bedst kan lide tyske biler og pga. motoren. Renaulten bliver for langsom med kun 75 hk. Desuden vil den holde værdien bedst, hvilket jo også har en vis betydning, med mindre man beholder den helt til den ikke kan mere.

    Det er meget et spørgsmål om præferencer, for Renault Clio er sådan set også en fin bil. Det er derfor primært et spørgsmål om, hvad du bedst selv kan lide. Uanset hvad du gør, er det ikke noget specielt dårligt køb.

    Jeg ville fravælge den udvidede garanti på Renault, hvis valget falder på den. Det er for dyrt i forhold til, hvor sandsynligt det er, at der kommer en fejl på bilen i den prisklasse.


  • #4   12. apr 2014 Jeg kan i øvrigt ikke se, hvorfor en fabriksny Clio skulle være at foretrække, når der er tale om så små km smiley Men jeg kunne så heller aldrig drømme om at købe en helt ny bil.

  • #5   12. apr 2014 BMT hedder det. Du skal lige bytte rundt på bogstaverne smiley .

    Men som en anden siger. se om ikke du kan prøve begge biler samme dag.
    Så er det nemmere og finde ud af hvilken bil du føler dig mest tilpas i.
    Og det er vigtigt eftersom du skal køre langt i bilen...(det gætter jeg på) ellers ville du ikke vælge dieselbiler der kan køre ekstra langt på literen.

    Du behøver heller ikke prøve begge biler på en dag. Men tæt på vil være godt smiley .


  • #6   12. apr 2014 Clio kører fantastisk. Men de ovenfor anførte argumenter er ret gode. Dog er kvaliteten på franske biler blevet markant bedre de sidste 5-6 år. Folk har det med at hænge fast i fortiden hvad det angår.

  • #7   12. apr 2014 Clio til hver en tid, alt andet er for kedeligt. Overvej evt. en 90 hk dCi model.

  • #8   12. apr 2014 Umiddelbart ville jeg vælge Polo'en, da jeg synes kabinen er meget bedre indrettet, jeg sidder ikke ret godt i Clio, og der er meget lidt plads på bagsædet, det var bedre i den Polo jeg havde (6R fra 2010).

    Der er selvfølgelig ikke særlig meget forskel i prisen, og du får mere garanti på Clio, og Clio er blevet en pæn bil, men jeg ville personligt kigge efter Polo alligevel.

    Der skal dog bemærkes at der er en ny faceliftet Polo på vej, så mon ikke der findes nogle billige Polo'er rundt omkring ved forhandlerne? http://www.volkswagen.dk/da/models/den-nye-polo.html

    Den nuværende Model Polo kan fås fra omkring 190.000 kr i BlueMotion, som kan køre omkring 30 km/l...

    Og til 160-170.000 kr, så havde jeg kigget efter en nyere model, med færre kilometer på tælleren, når det "bare" er en almindelig BMT model:
    Her et udtræk af Polo til salg på bilbasen, alle diesel, nyere end 2013 og under 175.000 kr: http://kortlink.dk/bilbasen/e5dc


  • #9   12. apr 2014 Og hvis du ikke har brug for diesel, så kig evt. efter en Polo 1.2 TSI 105 HK Highline, det er en fin bil...

    Jeg havde selv en Polo 1.6 TDI 105 HK Highline, så jeg skal jo nok sige at det er en fin bil, men jeg var meget glad for min.
    Så jeg håber bare jeg kan blive ligeså glad for min næste bil... smiley


  • #10   12. apr 2014 en Seat Ibiza kunne også være en mulighed

    f.eks.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/16-tdi-90-style/2103844


Kommentér på:
Vw polo 1.6 TDI btm eller renault clio 4 st diesel

Annonce