{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Her er Danmarks Hurtigste Bil 2014
  • #1   8. jun 2014 Yup den er grim

  • #2   8. jun 2014 Blah.

    Men hvad fanden er Prostreet? Er det endnu en af EB´s bil hjemmesider?


  • #3   8. jun 2014 på sindsyge 8,1 sekunder (8,1965 sekunder)!

    Hehe fed afrunding


  • #5   8. jun 2014 det kunne være sjovt hvis de nu lavet DHB hvor det kun var gade biler der var synet og godkendt der måtte deltage for det der er jo ik ligefrem en gadebil smiley

  • #6   8. jun 2014 #5 (gammel smølf). Delvist enig.. men jeg tænker at det vel er derfor der køres forskellige klasser.

  • #7   8. jun 2014 ja men hvor mange af gade bilerne er synet og godkendt og lovlige nå det kommer til stykket smiley

  • #8   8. jun 2014 Ja hold da op det ville være sjovt med de danske regler smiley

  • #9   8. jun 2014 dragtimes på youtube

    Det er ordentlige biler smiley


  • #11   8. jun 2014 ja med danske synet og godkendte biler er der nok ik en eneste der kommer under en 10sek tid,
    min camaro med 289hk er oplyst til og køre 1/4 på 14,4sek


  • #12   8. jun 2014 Hvad var hurtigste gadebil?
    Husker det i en del år var en Ford Escort MK2


  • #13   8. jun 2014 I hvilken klasse? Der er 5 klasser i street klassen.

    Escorten var ikke med i år.


  • #14   8. jun 2014 Hehe, næste år ,når det kun er gadegodkendte biler der må køre med, så vinder Tesla Sport S da titlen smiley 12,4 sek på 1/4 milen smiley

    Her banker den en ny Corvette (som vejer 500 kg mindre og har flere heste)

    https://www.youtube.com/watch?v=VOqWlOrlkIg#t=21


  • #16   8. jun 2014 der er jo ik noget sjovt ved og have en golf 2 med 900hk hvis den ik er lovlig og køre i på vejen,
    og køre man afligevel på vejen så er der ingen forsikring der dækker smiley


  • #17   8. jun 2014 og det er spichælt ufedt med folk med gamle amerikanerbiler der smider en anden motor i med 600hk men stadig køre med standard bremser

  • #19   8. jun 2014 ja men hvad så hvis det er ham i den 300hk golf der køre en ned,
    så risiker har og stå med en erstatnings sag på en million eller mere


  • #20   8. jun 2014 og i øvrigt hiver du ik 300hk ud af en golf 2 hvor det stadig er diskret tuning,
    har en golf 2 300hk kan man se at den er ulovligt med det samme man kigger ned i motor rummet smiley


  • #21   8. jun 2014 # Digweed! , det er nok problemet når man påkører en anden, alvorligt eller ikke alvorligt, hvis man ikke er forsikret, så bliver det rigtig dyrt, kan tage mange år at betale af på det.


  • #23   8. jun 2014 påkøre du en anden bil så kommer der højest sansynligt en synsindspiktør ud til ulykken
    (det gjordte der da jeg blev påkørt den 22 april)
    og det er da nemt nok og se hvis der ligger en vr6 motor i en golf 2 så med mindre bilen er synet og godkendt med en vr6 motor er det nemt og se at den er ulovlig


  • #24   8. jun 2014 men hvorfor ik bare få synet og godkendt din ulovligt tunet bil?? smiley

  • #26   8. jun 2014 forskellen er bare at påkøre en lovlig bil en anden bil så dækker forsikringen,
    påkøre du en anden bil i din ulovlige bil og det bliver opdaget så dækker forsikringen ik og du står tilbage med en kæmpe regning,
    og som jeg os spurgte om hvorfor ik bare få synet og godkendt sin tunet bil og betale afgift for ombygningen og betal noget mere i forsikring isteden for og køre rundt i en ulovligt tunet bil og risiker og stå med en regning på 1 million hvis du påkøre en og der sker person skade??


  • #28   8. jun 2014 ja men bliver du snuppet af politiet-skat så få du jo så både en bøde tilsvarende hvad afgiften for ombygningen plus du vist os få en afgifts opkrævning
    (de har ændret lidt på reglerne så jeg kender dem ik helt præcis)
    jeg betaler os selv meget i forsikring pga min bil har en 5,7L v8 motor med 289hk en det er dog ik værre end regningen stadig er til og betale,
    men med alle biler er der jo stadig muligheden og betale 20.000-30.000kr for og få den køretestet og der kan den jo godt blive godkendt hvis resten af bilen ellers er lavet til de hk motoren har


  • #29   8. jun 2014 Mht. forsikring, så har den været oppe og vende før... det er yderst sjældent at tuning af en bil vil påvirke din forsikring i ulykkestilfælde.. det skal kunne påvises, at tuningen direkte har været årsag til ulykken hvis det skal spille ind, og det gør det stort set aldrig.
    Og hvorfor er det overhovedet vi snakker forsikringer.. det her er DHB. Hvis der kun skulle køre biler som er lovlige, kunne det jo nærmest afgøres på papiret inden ræset. Så handler det bare om at købe en bil med en stor motor.. sådan, så har du vundet det hele... ville det være fedt. Så kunne du ellers afskrive samtlige mindre biler som er inden for økonomisk rækkevidde af de fleste danskere..

    Alt sammen pga. DK's rådne regler ang. tuning og ombygning, samt en latterlig høj afgift... bum


  • #31   8. jun 2014 ace
    vis mig lige hvor du har fundet de regler hende


  • #34   8. jun 2014 Digweed
    du fik det bare selv til og lyde som om at den hade mere end de 170hk,
    og hvis den kun har 170hk hvorfor så forsikker den med op til 250hk?? smiley
    jamen jeg venter spændt på at i viser mig hvor det står at forskiringen dækker på en ulovligt tunet bil c",)


  • #35   8. jun 2014 ps..jeg kan nu ik se nogen køreglæde i og køre i en ulovligt tunet bil nå man ved at man få problemer hvis det bliver opdaget og samtidig køre rundt med tanken om at man står selv med hele regningen i tilfælde af et uheld smiley
    jeg har selv haft en ulovligt tunet bil men jeg syntes ik at det var sjovt og køre i den i forhold til da jeg hade en kadett c 1,2 som der lovligt var lagt en 2,0e motor i som den var synet og godkendt med og der var betalt afgift for motor skiftet og den var forsikkert med den motor i


  • #37   8. jun 2014 Jeg fik en vild tanke. Hva så hvis der falder en ko ned fra himlen ?? Eller værre endnu en tunet hest,så risikerer man virkelig at få problemer med sit forsikringsselskab. smiley

  • #38   8. jun 2014 det må betragtes som natur katastrofe og så dækker de vist heller ik smiley

  • #39   9. jun 2014 Det er så fint nok med en artikel. Den omhandler udelukkende kasko.. diskussionen har været oppe og vende herinde før, hvor både folk der havde stået i situationen, samt folk der arbejdede som assurandører var med inde over. Forsikringsselskaberne kan ikke fraskrive sig ansvaret, hvis overtrædelsen intet har at gøre med uheldet. Overser jeg en billist og kører ud for ubetinget vigepligt og forsager en ulykke, så skal forsikringen dække. De kan ikke fraskrive sig noget som helst pga. at motoren er tunet, da tuningen af motoren intet har at gøre med situationen der ledte til ulykken.

    men (gammel smølf). jeg synes da bare du skal starte dit eget dhb for standard biler.. så kan vi jo se hvor sjovt det bliver at kigge på.. man behøver ikke engang nogen bane eller noget. Man kan bare sammenligne specifikationer på bilerne og udlede hvem der ville vinde.. smart


  • #40   9. jun 2014 ace
    ifølge linket kan de jo så godt for det er jo ik tuningen der er skyld i at hans bil blel stjålet


  • #41   9. jun 2014 og så skriver du i #24 og #26 ... hvorfor ikke bare få synet og godkendt sin bil... ved du noget som helst om hvad der kræves for at få godkendt biler med konstruktive ændringer i DK... alene ændring af udseendet kan risikere at lede til en ekstra afgift.. tag nu fx de her MR2'ere som bliver bygget om så de ligner Ferrari f355. Selvom ombygningen kun er kosmetisk, så udløser det en ekstra afgift på 105.000kr.. Det er vel og mærke på en bil der allerede er betalt told, moms og afgift af... så når du spørger, hvorfor man ikke bare får det synet og godkendt, så er svaret, fordi DK har sindsyge regler der giver enorme udgifter for alle der har biler som hobby.

  • #42   9. jun 2014 har man ik råd til og betale afgiften må man jo bare lade vær med og tune sin bil smiley
    den kadett c 1,2 jeg hade der blev bygget om til 2,0e med 5 trins gearkasse der gav jeg da kun 5,500kr i afgift for den ombygning


  • #43   9. jun 2014 men vi kan hurtigt blive enige om at det er iriterne med alle de afgifter vi har men man skal jo stadig indordne sig efter reglerne,
    vi kan jo heller ik bare ligge og køre over for rødt lys bare pga vi syntes at det er pisse iriterne og skulle holde der og glo smiley


  • #44   9. jun 2014 hmm.. Så er spørgsmålet, hævede du effekten mere end 20% .. hvis du gjorde det, skulle bilen have været en tur forbi et KBA-P godkendt prøvningslaboratorium og have sig en godkendelse på at bilens konstruktion kan holde til de ekstra kræfter. Jeg går ud fra at bilen var temmelig gammel, så mener jeg man kan slippe forholdsvist nemt omkring forureningsmålingen, men den går ikke med nyere biler.

    Husk på at skat gerne vil tage imod dine penge, men det gør ikke din bil lovlig. Ændringer skal dokumenteres og skrives på registreringsattesten. Dette skal gøres i henhold til de af trafikstyrelsen udstukne regler. Er trafikstyrelsens regler ikke fulgt til punkt og prikke, burde din bil ikke kunne synes og i så fald er den ulovlig.. også selvom du finder en flink synsmand.

    Fra skat's side spiller der flere ting ind. Er ændringen over eller under 20%. Hvor mange ændringer laves der. Taber bilen sin identitet. Der er mange ting som kan tage livet af drengedrømme.

    Nu er en Kadett jo nok ikke lige i den dyre ende. Forestil dig hvis man vil have en Supra eller nyere BMW lavet om.. Så snakker vi langt fra 5.500kr.. Får du lavet noget så bilen taber sin afgift, så er det bare at betale ny afgift ved kasse A


  • #45   9. jun 2014 Du skriver at man skal indordne sig under reglerne. Hvis alle folk i DK skulle følge den mentalitet helt skarpt, kunne vi jo passende alle sammen køre rundt i Suzuki Altoer. Der er i princippet ingen grund til at bilen skal kunne køre stærkt. Hvorfor fik du bygget en større motor i din Kadett? Du må jo alligevel ikke bruge den. Skal det være helt skarpt efter reglerne, må du ikke engang se hvem der kommer først over lyskrydset, da det kan tolkes som gaderæs. I sidste ende kan det ifølge reglerne ikke betale sig at have mange kræfter.. men hvis det er den konklusion du arbejder hen imod, så tror jeg ikke det her er siden for dig.. mange folk her på siden er uenige med de regler der er omkring motorkøretøjer i DK og så dem gerne ændret.

  • #46   9. jun 2014 min kadett var født som 1,2 med 60hk og den 2,0 motor hade 110hk men nogen bil fabrikater giver grønt lys for at de godt kan holde til de hk,
    tager du en kadett c 1,2 og bygger 1,6 bremser på så kan du få den godkendt med op til 150hk
    (og jeg købte den ombygget hvor der bare ik var betalt afgift af det)

    jamen jeg ville da os gerne have en 600hk motor i min camaro så den kan lave en bedre brænder men gør jeg det må jeg jo naturligvis os få synet og godkendt ombygningen og betale afgift på det men det gider jeg ik så derfor må jeg jo bare nøjes med de 289hk den har,
    og nå jeg så få bøde for og lave brænder så må jeg jo os bare smile til betjenten og betale min bøde for jeg har jo ik overholdt loven så det er da kun fair at jeg bliver straffet for og overtræde loven c",)


  • #47   9. jun 2014 men vi kan stadig godt blive enige om at danmark har desvære nogen kedelige bil regler,
    eks i danmark må ens hjul ik engang stikke 2mm ud over skærmene,
    i sverige må de stikke ½m uden for skærmene og man behøver slet ik og have skærme på i sverige
    (bare for og lave et eks)


  • #48   9. jun 2014 Hvis man skal have fabrikantens grønne lys og dokumentation er du, mig bekendt, nede på 2 eller 3 forskellige fabrikanter der er med på den. Opel, Peugeot og BMW, men jeg synes at have hørt at de tider hvor de var behjælpelige med den slags, er ovre. og i så fald er du nødsaget til at gå gennem prøvningsgodkendte laboratorier. En test for om karosseriet kan holde til de ekstra kræfter, mener jeg koster over 150.000kr, taber bilen så ovenikøbet sin identitet, står du og skal betale ny afgift på bilen. Så er der forureningstest som koster 25 - 30kg. Og selvom du har betalt for disse tests, er der jo ingen garanti for at laboratorierne bedømmer at din bil er i orden. Betaler du eks. 150.000kr for at få lavet test og beregninger på om karossen kan klare de ekstra heste, så kan de konkludere, at det er nok ikke så smart = 150.000kr ud af vinduet.. også selvom der kører 100 rundt med de ombygninger på de danske veje (ulovligt) og viser i praksis at det sagtens kan lade sig gøre.
    Der står faktisk i skats reglement, at udskifter du mere end en større komponent på en bil, taber den sin identitet. I dit tilfælde ville de større bremser + den større motor have udløst en tabt identitet og en ny afgift - Ifølge paragrafferne på deres egen hjemmeside. Men igen, afgiften på sådan en gammel, lille bil er nok begrænset. Det er pludselig en hel anden snak når man begynder med lidt mere betydelige biler af nyere årgang.

    "Det er SKATs opfattelse, at hvis man samtidig med et motorskifte/-tuning (som også kan være under 20 pct.) foretager andre tekniske ændringer, fx monterer andet bremsesystem, anden forbro, gearkasse, differentiale, fjedre, støddæmpere, udstødning osv., vil køretøjet som hovedregel miste sin afgiftsmæssige identitet."


  • #50   9. jun 2014 Hvis politiet kommer ud til en ulykke så kan man jo ikke altid se om de er farten der har været årsagen, så ryger den på bilinspektørens bord, og han kigger bilen efter og meddeler hvad han finder, jurister afgør så hvad der er op og ned,
    Forsikringen benytter selvfølgelig alle uregelmæssigheder til at undgå at betale skaden.


  • #51   9. jun 2014 nej ved godt at de ik tjekker om den er boret op eller fået forøget slaglængde eller den er blevet chippet,
    men monter du eks spjældhuse så er det jo nemt og se at den er tunet og monter du banan manifold kan man os godt se at den ik er standard,
    og monter man først turbo eller kompresser er det selvfølig os til og se,
    på et tidspunkt var det faktisk lovligt og monter kopresser selv om det øget efekten med mere end 20% men det hul har de os lukket,
    og det koster jo ik 150.000kr og få godkendt en hot rod,
    den skal bare køretestes so koster 20.000-30.000kr og så skal rammen og osv selvfølig være lavet efter det reglsæt der forligger,
    men der er jo så os stor forskel på om du hiver 50hk ekstra ud af din motor eller om du monter en turbo og hiver 150-200hk ekstra ud af den


  • Chief Quimby
    Chief Quimby Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 114
    #52   9. jun 2014 "Det eneste eksempel jeg har hørt om, er Fiesta med mølle, og det endte jo med at den mega afgift på 125.000kr blev nedsat væsentligt efter hvad jeg husker."

    Nej, det afgjorde retten, at du ikke kan betale afgift af noget, som ikke kan synes, han fik alle sine penge tilbage, det gjorde sauer med røde supra også


  • #53   9. jun 2014 Digweed
    men hvis du mener at danmarks regler ik gælder for dig hvorfor laver du så ik bare et bankrøveri så du har pengene til og få godkendt din bil smiley


  • #54   9. jun 2014 Så dvs at hvis man laver noget der er ekstremt vild, så får man ingen bøde???

  • #55   9. jun 2014 Digweed
    ps..kan se i en af dine forum tråde at din opel har 240hk så næste gang du prøver på og skjule din bils efekt så husk lige og fjern alle beviser..he he smiley


  • Chief Quimby
    Chief Quimby Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Svar: 114
    #56   9. jun 2014 Allan, nej jeg siger, at du ikke kan betale afgift af noget der ikke kan synes

  • #57   9. jun 2014 Hej Morfargalleri. Kan i vise mig vej til nærmeste bilgalleri?

    Synes godt nok der bliver øffet over alt mellem himmel og jord nogen gange. Undrer mig faktisk at der overhovedet kom nogen til DHB i år, så skidt og snyd det må have været.:-P


  • #58   9. jun 2014 #51 (Gammel smølf). Jeg ved ikke hvad du ævler om med den køretest der, men mine facts har jeg direkte fra trafikstyrelsen som jeg har haft en længere korrespondance med over mail.
    Faktum er, at i DK kan du godt få godkendt konstruktive ændringer. Problemet er, at tuner du din bil over 20% bliver det nærmest umuligt at betale sig fra.


  • #59   9. jun 2014 ace
    gamle ford fra 30erne osv der bliver bygget om med v8 motor med min 300hk bliver synet og godkendt ved at rammen skal bygges om på en spichæl måde og så bliver de køretestet af ham der preben egelund eller hvad han nu hedder, det forgår nede på holeby flyveplads og det koster 20.000-30.000kr og så bliver der lavet en kørebog hvor der står helt præcis hvad der er bygget om og hvad den er godkendt med og samme køretest kan man os få lavet på nyer biler der er bygget om til ukendelighed c",)


  • #60   9. jun 2014 ps..jeg har min info fra folk der bygger hot rod og rent faktisk har fået synet og godkendt deres bil med overnævnte metode c",)

  • #61   9. jun 2014 http://www.typegodkendelse.dk/?Pr%C3%B8vningsrapporter_og_test:Hot_Rod
    her står godtnok på biler med selvbærende ramme men det er os ham der godkender de ferrari kopi biler hvor der er skåret i tag konstruktionen for de har fået den rigtige form


  • #63   9. jun 2014 Ham tror jeg lige jeg skal have fat i for jeg fik at vide direkte fra trafikstyrelsen, at disse tests kun kunne foretages af et KBA-P prøvningsgodkendt laboratorium, og at sådan et ikke eksisterer i DK.

  • #64   9. jun 2014 ja prøv det for det er ham der godkender hot rod og kit car osv osv c",)

  • #65   9. jun 2014 Tak for tippet (gammel smølf). Jeg krydser fingre.. Det kunne sku være fedt for de danske bilentusiaster hvis det rent faktisk kan lade sig gøre uden at gå bankerot.. Men jeg kan nu se på hans hjemmeside at han max kan godkende op til 40% effektforøgelse.. Men det er jo bedre end ingenting smiley

  • #66   9. jun 2014 var så lidt c",)
    ja der står godtnok 40% men jeg er sikker på at han godt kan godkende mere end de 40%
    de hot rod han godkender har min 300% effekt forøgelse,
    og de fleste af de kit car han godkender har jo os nogen voldsomme effekt forøgelse


  • #67   9. jun 2014 Digweed
    men du har jo så i det mindste været så fornuftig og os monter større bremser som matcher bilens øget effekt,
    det skal du selvfølig have Thums up for c",)


  • #68   9. jun 2014 OBS. I skal lige være opmærksom på at ham der Preben fyren er DK's eneste til at godkende og de tror på hvert et ord han siger. Både godt og ondt.

    Der har kørt en sag med ham, hvor en fyr havde købt en af de der kitcars. En 406'er vis jeg ikke husker forkert, bygget om til noget Ferrari noget, den var bygget i England og havde vis kørt i DK i et par år med afgift betalt und Alles. Pludseligt ville de ikke længer godkende den pga. ham der Preben fyren, og ejeren kunne ikke få penge tilbage i afgift og blablabla kan ikke huske hele historien. Men bare lige en Heads up, sørg for at få tingene på skrift og læs måske om på nogen ting så der ikke bliver problemer bag efter.


  • #69   9. jun 2014 ja der var noget med at den 406 ligepluslig ik var lovlig pga stelnummeret var blevet flyttet fra det org sted og et andet sted hen,
    der er os en del utilfredshed over at han er den eneste der må godkende dem for få man ved et uheld pisset på hans sukkermad så få man aldrig nogen siden sin bil godkendt i danmark så man skal passe meget på hvad man få sagt-gjordt over for ham for godkender han den ik bliver den aldrig nogen siden godkendt smiley


  • #72   9. jun 2014 TADAAAAAAAA. Nemlig ja. smiley

  • #73   9. jun 2014 igen helt enig i at de danske regler er fuckt up for man må ik engang monter større bremser på sin bil uden at det kræver godkendelse og ny afgift,
    de burde sku kun være glad for at folk vil monter bedre bremser så de bedre kan stoppe,
    pointen var bare at de fleste desvære ik opgrader deres bremser nå de tuner deres bil og nå så folk giver dig et klap på skulderen for at du har gjordt det så behøver du ik og lyde som om det er den tid på måneden hvor du har lort smiley


  • #75   9. jun 2014 som sagt så er der desvære mange der lige GLEMMER og os monter de større bremser så derfor valgte jeg og give dig et klap på skulderen for at du i det mindste hade sørget for at din bil os kan bremse igen c",)

  • #76   10. jun 2014 "Vi forsøger altid at forberede køretøjet så det har en god mulighed for at bestå - men der findes selvfølgeligt altid mulighed for ikke bestået."

    Har hørt de er de eneste af den slags i dk, Preben Egelund og co.


  • #77   10. jun 2014 Allan
    det er der desvære mange der ik gør,
    spichælt amerikanerbiler,
    mange af de gamle amerikanerbiler køre stadig med de org tromlebremser selv om der er lagt en vild og voldsom motor i dem


  • #78   10. jun 2014 Bare det at US'ianerne kan finde på at smide en 2-300hk motor (standart) i en bil med tromler siger rigeligt om dem. Det er jo tæt på samme bremser der sider på en VW 1303 fra 70' med 34hk motor. smiley

  • #79   10. jun 2014 ja de fleste gamle amerikanerbiler kan sku hverken bremse eller styre pga de 17km rat slør pga det gamle rulle snekke system

  • #80   10. jun 2014 Min undermotoriserede Mercury Cougar XR7 1968 har skiver foran............

  • #81   10. jun 2014 Godt for dig Allan.

  • #82   10. jun 2014 Ombygget bil.

    Vi tilbyder dokumentation ved konstruktive ændringer så de kan godkendes ved Trafikstyrelsen eller ved syn. Som eksempler på konstruktive ændringer kan nævnes:

    Motoreffektforøgelse. (Prøverapport samt evt. test)
    Ændring af gearing. (Prøverapport)
    Varebil til campingbil (Personbil). (Dataerklæring)
    Ændring af selvbærende karrosseri. (Dataerklæring)

    Vi arbejder for at ændringen og/eller dokumentationen bliver beskrevet i registreringsattesten, således at det efterfølgende kan kontrolleres, om dit køretøj er i overensstemmelse med det testede.
    Det kan være til stor gavn hvis du efterfølgende bliver stoppet på landevejen, og du kan fremvise korrekt dokumentation


  • Unknown
    Unknown Tilmeldt:
    nov 2013

    Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 876
    #83   10. jun 2014 Virkelig grim bil og ærgerligt at sådan en bliver Danmarks hurtigste. Havde da været lidt sjovere med en lidt mere normal bil, men tillykke til ham smiley

  • #84   10. jun 2014 var det ikke en supra fra turbodk for nogle år siden.. den var forbi orehoved havn da vmax skulle tage billeder af den .. den kørte på åben vej og uden plader.. og self gav de den jo ikke gas smiley

  • #85   15. jun 2014 Hvorfor ikke bare købe bilen med de hk man skal bruge så er problemet løst

  • #87   15. jun 2014 nu tænkte jeg til gade brug men der er jo nogle der aldrig får nok

  • #89   15. jun 2014 Gade biler bliver da også debateret men du må da meget undskylde jeg nævnte det

Kommentér på:
Her er Danmarks Hurtigste Bil 2014

Annonce