{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ekstra bak lys
  • #1   14. jul 2014 jeg tænker måske sådanne lygter bag på.

    http://www.thansen.dk/bil/autoreservedele/universaldele/paerer-og-lygter/led-dioder/led-positionslys-saet-universal-5-led/n1199149603/pn-1431072458/

    og så måske skrue dem fast i anghænger trækket eller stripse dem fast





    profilbillede
  • #2   14. jul 2014 Find nogle bedre lygter, de giver ikke engang lys som en positionslys pære smiley

  • #3   14. jul 2014 Find nogle bedre lygter, de giver ikke engang lys som en positionslys pære smiley

  • #4   14. jul 2014 Du skifter dine bakpære til "80W cree LED light" (Søg ebay), og så køber du et par ordentlige LED arbjedslygter, og så montere du dem i bag. smiley

    Da du skifter dit org. baklys, fra halogen til LED, så mindsker du spændingen til de pære, som gør at du uden problemer kan tage den spænding fra et par lygter mere. smiley

    Så overlever både dine sikringer og ledningsnet smiley


  • #5   14. jul 2014 Jesper M: du skriver da som du har forstand til. Det originale ledningsnet kan på ingen måde klare 160w baklys. Derudover skal du vist have læst op på begrebet spænding, det er ikke noget man kan tage fra en pære, og give til en anden.

  • #6   14. jul 2014 okay andre lygter men knalder jeg sikringen eller brænder lednings nettet ?

  • #7   14. jul 2014 Anders N.

    Det er ikke 80W som de trækker de LED pære. Har dem selv på bilen, og har haft dem monteret på min gamle bil. LED'en kan lyse med 80W, hvis de for den rigtige chip og spænding, som en bil aldrig på et 12v system kan levere. De lyser over det dobbelte af en halogen pære, og da det jo er LED, så trækker de altså minimum. smiley

    De hedder bare 80W LED cree på ebay! Lyste de med fulde 80W, så var der ingen grund til at montere ekstra baklygter vel smiley Om det er spænding eller watt. Propper du LED pære i der trækker det halve på systemet. Så kan du også sagtens montere et par ekstra lamper, som heller ikke trækker det helt vilde. smiley

    Ledningsnettet til lige bakpære er på flere biler i forvejen lidt overdimensioneret kontra hvad der bliver trukket igennem den størrelse ledninger der er på bilen.
    Her er et billede af hvad jeg selv lavede på min gamle bil:


    profilbillede
  • #8   14. jul 2014 hva fanden det var dig der havde den der l200strada den der off road´er.

    kæft den var bare fed man smiley


  • #9   14. jul 2014 Jeg ved ikke helt hvad man vil kalde den smiley Men jeg havde da proppet en masse lys på den smiley

  • #10   14. jul 2014 Ellers tager det jo ikke lang tid at trække et strømkabel fra batteriet om til et relæ i bagagerummet og så snuppe styrestrømmen fra baklyset

  • #11   14. jul 2014 Jesper spændingen vil stadig være på 12 volt ved LED det er mindre ampere de bruger for at lyse. smiley

  • #12   14. jul 2014 altså det jeg ville gøre er at klippe ledningen til baklyset på lygte huset omme bag ved og så bare køre 1 eller 2 lygter på der, kan det lade sig gøre ?

  • #13   14. jul 2014 jesper vis jeg lige må spørge dig af, er sådan en l200 strada en god bil ? kan den holde til at trække meget ?

  • #14   14. jul 2014 Den kostede mig knap 40.000 i reperationer i et år. Det var både topstykkee, pakninger, rust, dæmpere, og alt muligt andet. Og i et år, holdte den på værksted i en måned total ca. Så nej, jeg syntes ikke det er en særlig god bil. Ud over de dyre reperationer, så tabte jeg enormt på ekstra udstyr, selvom det meste var pillet af. smiley

    Den er ikke en så stor sejtrække som man skulle tro, op ad bakker skulle den gerne geares ned. My advise. Køb en bedre turbo diesel 4x4, som ikke er lavet i Taiwan, med en diesel motor med større moment og heste. smiley

    Selvfølgelig Lasse. Det er noget tid siden jeg har rodet med strøm (gamle bil), så jeg roder lidt rundt i de rigtige betegnelser. Men de fleste herinde forstår nok hvad man siger, kan kan læse igennem linjerne smiley

    Ja Rasmus, du burde du godt kunne gøre, hvis du skifter du org. pære med LED. Et arbejdsrelæ er altid godt, lige meget hvor lidt ampere man trækker. smiley


  • #15   14. jul 2014 jeg går og overvejer at købe mig en pick up på et tidspunkt, men der hvor jeg allermest skal bruge den er til at trække biler op med og trække tunge trailere.

    hvad med en hilux 2,4 td er det også lort, skal jeg virkelig op i 3 liters motor ?


  • #16   14. jul 2014 altså sådan en hilux her er jo lige mig udsens messigt men det det handler om er om den kan trække noget ?

    jeg havde også over vejet en lukket 4x4 en nissan patrol meeeen jeg er mere til pick up smiley


  • #17   14. jul 2014 Pick up er let i røven. Meget let, det er jo kun et lad og en aksel. Jeg trak fint en BMW og en varevogn op af en grøft med min en vinter, med 12 tons elastiktov. Men hey, jeg har også trukket en golf op en af grøft med min Subaru med det samme tov. smiley Men der havde jeg MT dæk på, 4x4, og vidst nok ikke engang spær. Fik det aldrig brug, 4x4 var nok til mit behov smiley

    Men kan hive meget op med meget lidt nogle gange, det kommer helt an på situationen. Det kræver den rette teknik. Nogle gange stort lejetøj, og andre gange kan man nøjes med mindre smiley


  • #18   15. jul 2014 jeg kender en del der har nogle ældre nissan patrol og de er bare kanon fede, jeg skulle køre en stor maskin trailer for ham den gut der der har den ene pga. han ikke har trailer kort, og bare det når man kørte der ud af man kunne ikke mærke at man havde 3500kg bag i seriøst jeg kunne ikke mærke det smiley

Kommentér på:
ekstra bak lys

Annonce